Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

14 juni 2023 23:27 14 juni 2023 23:29 door Mestreech28.
Mestreech28
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 69
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7636
Er wordt hier vaak de vergelijking gemaakt tussen Roda en MVV. Dat is hetzelfde als de vergelijking maken tussen Kerkrade en Maastricht. Dit kan toch niet.

Stel je eens voor dat Kerkrade het Parkstad stadion en alles eromheen niet meer heeft. Dan is daar niks meer over om uberhaupt nog aan die kant te komen.

Ik snap dat de vergelijking gemaakt wordt en ik snap ook dat dit allemaal niet eerlijk is, daar ben ik het mee eens. Maar waar moet gemeente Kerkrade anders hun geld in stoppen? Er is daar verder niks. Ze willen gewoon koste wat kost het Parkstad stadion en alles wat daarbij hoort behouden.

Kijk wat daar allemaal gebeurd, wat voor geld ze krijgen en waar ze nu staan. Zoveel geld en ze bereiken net niks. Het is zeker oneerlijk, maar maak jullie niet zo druk ;).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Vincent 9, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2023 08:55
iggyinthehouse
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 45
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7637
"Geheime stukken en dubbele petten moeten Roda redden"

www.1limburg.nl/nieuws/2229840/geheime-s...n-moeten-roda-redden

Een, zoals te verwachten, niet al te best verhaal over de oosterburen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2023 10:50 28 juni 2023 10:50 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7638

iggyinthehouse schreef : "Geheime stukken en dubbele petten moeten Roda redden"

www.1limburg.nl/nieuws/2229840/geheime-s...n-moeten-roda-redden

Een, zoals te verwachten, niet al te best verhaal over de oosterburen...


Al moeten ze Timmermans er zelf bij halen….045 komt nooit in de bijstand….Mvrgr Ampa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2023 13:37
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7639
En opnieuw gaat die die club die al jaren niet meer levensvatbaar blijkt met miljoenen gemeenschapsgeld overeind gehouden worden.
Het zoveelste brevet van onvermogen van politiek Kerkrade maar ik ben gestopt me erover te verbazen of druk over te maken.
Laten we onze energie aan onze eigen club besteden in plaats van die megalomane subsidiespons.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Bieske, opadiehard, De Zwarte Vogel, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2023 13:48 28 juni 2023 13:54 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 796
Meer
Onderwerp Auteur
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7640
Als dit geen schoolvoorbeeld van overheidssubsidie is, weet ik het ook niet meer. Roda krijgt geld van de gemeente en daar staat geen enkele echte verplichting van Roda tegenover. Want een inspanningsverplichting - Roda moet zijn best doen om aan een netwerk van de gemeente mee te werken, of zoiets - is natuurlijk geen echte verplichting, omdat Roda altijd kan zeggen zijn best te doen of te hebben gedaan.

Hopelijk gaat zich toch nog eens iemand of een organisatie buigen over deze uiterst dubieuze financiële ondersteuning van Roda door de gemeente Kerkrade.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2023 14:19
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 463
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7641
Was er niet eens iemand hier, die MVV had "aangegeven" ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2023 14:39
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7642

Ben Salemans schreef : Hopelijk gaat zich toch nog eens iemand of een organisatie buigen over deze uiterst dubieuze financiële ondersteuning van Roda door de gemeente Kerkrade.

Ja Ben, dit zou je verwachten van onderzoeksjournalisten van De Limburger. Maar de hoofdredactie daar houdt elk onderzoek naar deze dubieuze praktijken bij roda tegen. Die hebben een dubbele agenda.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2023 14:47
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7643

Mosae schreef : Was er niet eens iemand hier, die MVV had "aangegeven" ?

Ja dat was Loek Jorritsma toen.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2023 09:24
steefmestreech
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7644
fransje timmermans zal hier wel n milieugebied van maken met miljoenen subsidies. Die zorgt er egt wel persoonlijk voor dat hier de onderste steen niet bovenkomt. Galbak eerste klas. en journalistiek hoeven we hier van de limburger ook niets te verwachten maar ow wee als in maastricht n euro teveel de geusselt in rolt dan rollen ze over elkaar met berichten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2023 09:35
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7645
Ik lees in De Limburger dat de Kerkraadse politiek wel ‘harde eisen’ gaat stellen aan Roda. Zoals daar zijn: meer contacten met scholen en oefenwedstrijden tegen amateurclubs. Hahahahahaha wat een onzin toch. 2,8 miljoen euro kwijtgescholden. Die lachen zich helemaal
Kapot daar.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2023 10:05
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7646

Brncic schreef : Ik lees in De Limburger dat de Kerkraadse politiek wel ‘harde eisen’ gaat stellen aan Roda. Zoals daar zijn: meer contacten met scholen en oefenwedstrijden tegen amateurclubs. Hahahahahaha wat een onzin toch. 2,8 miljoen euro kwijtgescholden. Die lachen zich helemaal
Kapot daar.


Dat is inderdaad geen geld om een paar oefenpotjes te spelen en af en toe een spreekbeurt te geven. Het is toch ongekend dat dit in deze tijd nog gewoon kan? Dit is toch reinste competitie vervalsing? Als één van de armste gemeente van Nederland die gewoon 2,8 miljoen ziet verdampen en de afgelopen jaren subsidies en toeslagen heeft verlaagd of gestopt voor mensen met een beperking omdat de gemeente dit niet meer kon betalen? Ik snap ook niet dat er geen mensen in Kerkrade opstaan om tegen deze waanzin op te treden. Of hebben ze daar allemaal een plank voor de kop? Ik heb zelf een kind met een beperking, maar als die niet meer opgehaald wordt door het busje omdat MVV zijn schuld niet kan afbetalen. Dan sta ik toch voor het gemeentehuis, en niet om MVV in die zin dan te steunen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2023 15:15
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 796
Meer
Onderwerp Auteur
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7647
GEMEENTERAAD WIL HARDE GARANTIES RODA JC OVER TEGENPRESTATIES VOOR KWIJTSCHELDEN HUURSCHULD

Bron: www.limburger.nl/cnt/dmf20230628_97541725

Kerkrade - De Kerkraadse politiek wil dat er harde afspraken met Roda JC komen over welke tegenprestaties de betaald voetbalclub gaat leveren als de huurachterstand voor het Parkstad Limburg Stadion wordt kwijtgescholden. Ook leven in de politiek zorgen over de kans dat het kwijtschelden als ongeoorloofde staatssteun wordt aangemerkt.

Frank Benneker, 28-6-2023, 22:56

Een commissievergadering besprak woensdagavond het plan Kaalheide Bruist. Daarin wordt het stadion gesloopt om er 130 zorgwoningen te bouwen. Deze worden onderverdeeld in sociale huurstudio’s voor jongeren met een beperking en vrijesectorwoningen voor ouderen.

Stadion
Ook vertrekt Roda JC in dit plan als huurder uit het Parkstad Limburg Stadion. De Keuken Kampioen-divisionist zal het stadion dan alleen nog maar op wedstrijddagen huren. De club krijgt dan een eigen pand naast het woon- en zorgcomplex. De gemeente kan dan de vrijgekomen kantoren aan andere partijen verhuren.

Onderdeel van het plan is ook het kwijtschelden van de huurachterstand van 2,8 miljoen euro van Roda JC, die de voetbalclub vanaf 2018 opliep. Eerst betaalde de club de helft van de jaarlijkse huur van 800.000 euro, een bedrag dat vanaf 2021 nog verder daalde naar 250.000 euro.

Tegenprestaties
In ruil voor die kwijtschelding moet Roda JC een aantal tegenprestaties leveren. Daarvoor is een nota ‘Gezond in Mijn Streek’ opgesteld, maar die is voor nogal wat partijen te vaag. Meerdere partijen riepen op afspraken goed vast te leggen, zodat Roda JC eraan gehouden kan worden. „De club kan een rol spelen voor het Martin Buber en basisscholen in Kerkrade”, zei Arnold Otten (Hart voor Vrijheid).

Sander Gorissen (PvdA) merkte op dat Roda JC in de aankomende voorbereiding maar één wedstrijd tegen een Kerkraadse amateurclub speelt, FC Kerkrade-West. „Het is een idee om dit uit te breiden, zodat meer clubs van een wedstrijd tegen Roda JC 1 kunnen profiteren?” CDA’er Roger Hoofs riep op tot ‘een resultaatverplichting, geen inspanningsverplichting’ voor de voetbalclub.

Wethouder Tim Weijers (Vastgoed, Burgerbelangen) liet weten dat er met Roda JC afspraken over de tegenprestatie opgesteld worden. „Daarbij gaan we uit van een flink commitment van minimaal tien jaar, dat aansluit bij het Vie-verhaal (het gezondheids- en sportprogramma van de gemeente, red.).”

Staatssteun
Enkele partijen spraken hun zorgen uit dat de constructie wordt aangemerkt als staatssteun. De gemeente vindt het risico daarop aanvaardbaar, op basis van een advies van huisadvocaat Thuis & Partners waarop geheimhouding rust. Het CDA en de SP zijn daar niet gerust op. SP’er Carin Wevers riep op om de constructie en de aankomende huurverlaging voor het stadion naar 250.000 euro uit voorzorg te melden bij de Europese Commissie, om niet achteraf onaangenaam verrast te worden.

Wat betreft de staatssteun gaf gemeentesecretaris Raph Stijns aan dat de gekozen weg niet geheel zonder risico is. „We vinden het risico aanvaardbaar. We hebben onze advocaat de vraag voorgesteld of deze constructie verdedigbaar is. Het antwoord daarop is ja.”

De gemeenteraad neemt 12 juli een definitief besluit over Kaalheide Bruist.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2023 16:58
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 281
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7648
Gelukkig is de lokale politiek zeer kritisch op de gang van zaken. Straks moeten ze in ruil voor de kwijtschelding van de huur een oefenwedstrijd spelen tegen de lokale amateurclub of op bezoek bij een basisschool.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2023 17:07 29 juni 2023 17:09 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7649
Ongelofelijk hoe krijgen ze het elke keer voor elkaar,alle schuld kwijt gescholden?
En ook nog met een plan kwa terug betaling door goodwil te kweken onder de bevolking van dit mijnwerkersdorp,waar de armoede grens heel hoog is en het het er bulkt niet van de miljonairs maar met mensen die in de bijstand en in de wao zitten!
Ben ik nu jaloers of zit het in mijn binnenkant dat ik voel dat hier heel veel mogelijk is en de gemeente Maastricht zelfs de veiligheid niet kan garanderen binnen de Geusselt.
Wat zal Timmermans in zijn handjes wrijven daar in het Brusselse omtrent zoveel achterkamertjes politiek!
Ik vraag mij af ontstaat er nu nooit geen weerstand onder dat volk die nauwelijks een entreeticket kunnen betalen!
Natuurlijk ben ik trots op die vaan us een vijfde plaats met een minimale begroting tegenover de met geld smijtende oosterburen die slechts in de achterhoede zijn geëindigd.
Zij zullen nog wel een lange tijd een goed belegde boterham op een dienblad aangedragen krijgen,terwijl wij het moeten doen met een broodje belegd van de Aldi.
Ik hoop echt dat we ze dit seizoen een poepie mogen laten ruiken en zo onze gram kunnen halen.
Laten we blij zijn dat onze Ronnie niet hun kant op is gegaan omdat ze al Rob Servais hadden aangetrokken.
Ik ga maar stoppen want anders moet ik nog snel naar de apotheek nieuwe maagtabletten halen!…Mvrgr Ampa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2023 20:33
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 463
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7650
Nou Loek Jorritsma, kom er maar in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.399 seconden