Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

06 mei 2013 17:21
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #946
Mooie actie :applaus: Straks even bewonderen, kom daar toch dagelijks langs.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2013 19:50
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #947
'T zou natuurlik schjiek zeen es dit jaor de bootreis, in de derde rundje naocompetitie, waal doer geit!! ;)

Draan wie verkes Wullem !!

08 mei 2013 22:56
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #948
Als je de Sittardse Propaganda machine fortunahome leest heeft Fortuna weer eens een geweldige wedstrijd gespeeld.. de term 'morele winnaars' komt nog net niet voor in het stukje maar ze voelen zich weer bestolen lol.

Waar halen ze toch elke week weer de energie en fantasie vandaan om dit soort stukken te schrijven?!

09 mei 2013 00:31
You Are
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #949
Nou ze hadden wel een pingel moeten krijgen.. + ze hebben een uitdoelpunt.
Geweldig was het van beide kanten niet, maar begrijpelijk dat ze nog kansen zien.

09 mei 2013 01:25
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #950

jeoff schreef : Als je de Sittardse Propaganda machine fortunahome leest heeft Fortuna weer eens een geweldige wedstrijd gespeeld.. de term 'morele winnaars' komt nog net niet voor in het stukje maar ze voelen zich weer bestolen lol.

Waar halen ze toch elke week weer de energie en fantasie vandaan om dit soort stukken te schrijven?!

Gelijkspel was in mijn ogen verdiend geweest hoor Jeoff. Ik vond De Graafschap wel wat gevaarlijker maar echt grote kansen hebben hun ook niet (veel) gehad. Daarnaast werd een bal(misschien wel achter de lijn) uit de goal geslagen met een hand volgens mensen die het op TV hebben gevolgd. Overtreding op Diaz in de 1e helft kun je ook zomaar rood voor geven vol van achter erin.

Ach we mogen nog even dromen, het is geen hele slechte uitslag.

09 mei 2013 09:56
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #951
Ja Gohf, als je het zo schrijft kan ik je wel gelijk geven. Maar ik zie dat het artikel op FH inmiddels ook iets is aangepast. Gisteravond vlak na de wedstrijd werd het toch allemaal een stuk sterker verwoord. (Tegenstander had met het schaamrood op de kaken huiswaards gestuurd moeten worden etc.)

09 mei 2013 12:14
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #952

Gohf schreef : Gelijkspel was in mijn ogen verdiend geweest hoor Jeoff. Ik vond De Graafschap wel wat gevaarlijker maar echt grote kansen hebben hun ook niet (veel) gehad. Daarnaast werd een bal(misschien wel achter de lijn) uit de goal geslagen met een hand volgens mensen die het op TV hebben gevolgd. Overtreding op Diaz in de 1e helft kun je ook zomaar rood voor geven vol van achter erin.

Ach we mogen nog even dromen, het is geen hele slechte uitslag.

Op de tv heb ik niet kunnen zien dat het opzettelijk hands was (m.i. kwam de bal wel tegen arm van die verdediger aan, maar werd er geen slaande beweging naar de bal gemaakt).
Het Fortuna doelpunt kwam wel heel gelukkig tot stand, maar dat is iets waarna niemand met een geel - groen hart naar zal kraaien.
Dankzij dat doelpunt heeft Fortuna voldoende perspectief om de tweede ronde te halen.
Zal a.s. zondag toch nog spannend worden. Ik ga er van uit dat de Graafschap minstens 1x scoort, dus zal Fortuna er minstens 3 in het "netje moeten leggen" willen ze de strafschoppenloterij voorkomen.
Een ander nadeel kan zijn dat bij een verlenging de uitdoelpunten dubbel blijven tellen.

Mocht Fortuna het redden, dan hoop ik dat ze ook de volgende horde zullen nemen. ;)

Aon de géng

09 mei 2013 13:18
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #953
Ging redelijk gelijk op gisteren in Doetinchem. Geef het voor zaterdag 40/60 procent kans in het nadeel van Fortuna. Moeten ze wel beter op Parzyszek gaan inspelen, want die hadden ze totaal niet onder controle. Die had er nog een paar meer kunnen (en misschien wel moeten) maken. Dit seizoen was de verdediging van Fortuna juist ijzersterk dus dat viel tegen. Dat de beste moge winnen zodat Roda in de 2e ronde al zware tegenstand te verduren krijgt. Zoals gezegd geef ik meer kans aan de Graafschap om door te komen. Een speler als Anco Jansen schat ik hoger in dan een Khalouta bijvoorbeeld. Als Fortuna de verdediging op orde krijgt zou een 1-0 natuurlijk genoeg zijn.

11 mei 2013 18:41
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #954
Dit vond ik op een Rodasite, de nieuwe afspraken van de gemeente kerkrade met Roda, schijnt niet erg gunstig te zijn voor zowel de gemeente als Roda , mocht Roda degraderen en daardoor failliet gaan, volgens onder staand bericht.Heeft hier iemand verstand van?????

@Koempel

Wat ik niet begrijp is dat je het document over de financiële verplichtingen van de gemeente Kerkrade inzake Roda JC zonder commentaar hier publiceert zonder commentaar of toelichting.

Alleen de ingewijden, de mensen die van de hoed en de rand weten, weten hoe dit belangrijke document geïnterpreteerd dient te worden.

Ik zou overigens niet graag in de schoenen van de raadsleden en/of B&W staan indien Roda JC onverhoopt mocht degraderen want - wanneer de consequenties voor de gemeente Kerkade en haar burgers duidelijk worden - dan breekt de pleuris uit onder de burgers van de gemeente Kerkrade. Laten we hopen dat dit scenario zich niet voordoet. Ook niet voor onze club. Een faillissement van Roda is in dat geval onafwendbaar whatever Van den Bunder daarover ook beweert in de pers.

Wethouder Terpstra is -onder andere voorwendsels - reeds opgestapt. Hij en zijn partij zijn in belangrijke mate verantwoordelijk voor de financiële verplichtingen die de gemeente Kerkrade namens haar burgers is aangegaan. Zij en de overige partijen zweten reeds peentjes nu en zetten kaarsjes voor hun raam opdat het degradatiescenario geen werkelijkheid wordt.

Reactie: Je hebt gelijk wat kracht werd bijgezet door de nodige bedrukte gezichten bij de staf die ik woensdag bij een meeting in het PLS signaleerde.
Bijlagen:

11 mei 2013 18:58 11 mei 2013 18:59 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #955
Iech gun die zwartgele figure ech niks, meh daan ouch totaal niks goods. Meh 1 dingk bin iech toch bang veur es ze goon degradere: Wèdde tot ze weer alles oet de kas hole um 'n FC Limburg vaan de groond te kriege??
En es FSC en/of M.V.V. neet promovere, daan dink iech tot zoewel de provincie es de KNVB de boel dusdaoneg oonder drök goon zètte, tot d'r bekans gein oontkoume mie aon is.

Iech hoop tot 'ch d'r gans neve zit, meh um de ein of aander reije kriege die nazi's altied wat ze wèlle...

11 mei 2013 19:36
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #956

MVVke schreef : Iech gun die zwartgele figure ech niks, meh daan ouch totaal niks goods. Meh 1 dingk bin iech toch bang veur es ze goon degradere: Wèdde tot ze weer alles oet de kas hole um 'n FC Limburg vaan de groond te kriege??
En es FSC en/of M.V.V. neet promovere, daan dink iech tot zoewel de provincie es de KNVB de boel dusdaoneg oonder drök goon zètte, tot d'r bekans gein oontkoume mie aon is.

Iech hoop tot 'ch d'r gans neve zit, meh um de ein of aander reije kriege die nazi's altied wat ze wèlle...

Iech gun die moffe aoch niks, mer iech gun ze wel 'n degradatie ;)

11 mei 2013 22:12 11 mei 2013 22:13 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #957
Fortuna afgelopen.. net 0-2 achter gekomen.
VVV zal het toch pittig krijgen tegen de Eagles, net als Roda tegen de Graafschap.. ben benieuwd!

11 mei 2013 22:40 11 mei 2013 22:45 door peter ruiver.
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #958
Fortuna-De Graafschap
Een zwakke partij van beide kanten, waarbij het slimmer spelend De Graafschap er voor mag zorgen dat Roda de derde ronde niet haald!! ;)
Jammer dat we de derde ronde niet naar Venlo hoeven :(
( Zie VVV-Venlo niet winnen van de Eagels ).

Draan wie verkes Wullem !!

11 mei 2013 22:51
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #959
Blij dat Aachen-Nord tegen de Graafschap moet spelen.
Tegen Fortuna hadden ze meer kans gehad.

Terug naar de wedstrijd Fortuna Sittard - De Graafschap
Het doelpunt dat Anco Jansen maakte was er een van buitengewone schoonheid. :applaus: :applaus:

Dat mag hij nog eens laten zien tegen Aachen -Nord zowel op de Vijverberg als in het PL stadion.

Aon de géng

12 mei 2013 01:22
mestreech1966
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #960
RJC redt het niet tegen De Graafschap :daag: , Venlo redt het niet tegen de Eagles (blijft een goeie ploeg), maar als wij de schade thuis tegen Volendam beperkt houden, kunnen we het uit mooi afmaken :thumbsup: . En dan de finale tegen Eagles..... tsja, we zouden zomaar de enige Limburgse club in de Eredivisie kunnen zijn volgend seizoen. Ik schat de kans op 60%.... Denk dat veel, zo niet alles, afhangt van de eerste match tegen de palingboeren.....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Tijd voor maken pagina: 0.313 seconden