Uit de oude doos - MVV geschiedenis

22 aug 2013 11:26
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #346
uitwedstrijden in die tijd waren enerzijds leuk, omdat je samen zelf kon bepalen hoe je er na toe reisde ( geen combi), maar anderzijds altijd een uitdaging omdat je niet van te voren wist wat je te wachten stond. Ook al ging je met een bus van de SC.
Uit 1977 de uitwedstrijd tegen Vitesse:

De westrijden werden niet doodgefloten door de scheids en werd er best ( om het op z'n Aswin's te zeggen) wat mannelijker voetbal toegestaan. Felle maar faire duels uitgevochten zodat het geen korfbal wedstrijden( geen lichamelijk contact) zoals nu waren. Lees het stuk van een van onze boys in Red, een echte Scouser uit Liverpool, er maar eens op na:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2013 11:28
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #347
Aangezien het al een tijdje stil is bij onze supporter Schapendonk, een stukje voor hem:

Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

22 aug 2013 19:20
Rebel
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #348

les rouges blancs schreef :

]

Ben jij dat op de foto??? Tenminste die bril komt me bekend voor ;)

22 aug 2013 19:29
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #349

Rebel schreef :

les rouges blancs schreef :

]

Ben jij dat op de foto??? Tenminste die bril komt me bekend voor ;)

nee...toendertijd had ik een sportbrilletje op en lang haar

Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Rebel

27 aug 2013 11:49 27 aug 2013 11:51 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #350
een wedstrijd (MVV-VVV) die nog steeds op mijn netvlies gebrand staat:

let eens op het gezang tijdens het inteverview met Ivo Joordens ( @ 1:29min )
De volgende gebruiker (s) zei dank u Gamin

27 aug 2013 12:40
serke
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #351
Sjevroaje !!!

27 aug 2013 15:46
Gamin
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #352
Iech höb dit neet mit gemaak, mèr wat is dit sjiek!!!
Sjevroaje euveral!

Kompleminte
Gamin

Kompleminte
Gamin!

27 aug 2013 16:12
Oaktree
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #353
Ich woar doa!!!

Natus et suscitavit in Marsana

27 aug 2013 16:19
Oaktree
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #354

les rouges blancs schreef : Aangezien het al een tijdje stil is bij onze supporter Schapendonk, een stukje voor hem:

Tsja helaas waren "we" er ook niet bij in 1982 op het WK in Spanje...

Natus et suscitavit in Marsana

27 aug 2013 18:38 27 aug 2013 18:44 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #355
Vond nog per toeval een stukje op het internet (duckfiles.org ) over een "oude bekende" van menig MVV supporter:

""Ik weet nog de goeie ouwe tijd, toen hadden we er hier eentje rondlopen, die noemden we "de bef".
Alle mensen uit Maastricht en omstreken kennen die man. Een forse agent met een hele grote snor.
Als er ruzie was ging die voorop, niet buiten wachten, nee gewoon cafe inlopen en degenen die aan het vechten waren kiepte hij gewoon naar buiten en dan kon je pas praten.:)

Heb hem eens met een supporter zien smijten, die was lastig, een tweetal agenten kregen hem niet de bus in, Bef kwam aan, supporter legde zich op de grond met de buik naar de grond, Bef pakte in zijn eentje die gast echt bij kraag en broekriem en kiepte hem dus zo de bus in (afstand ongeveer 1,5 meter!).

Nu was dat ook niet altijd volgens het boekje, maar toen had je nog respekt voor een agent, en ik weet jammergenoeg die man zijn echte naam niet, maar dat was pas een agent."
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

28 aug 2013 06:10
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #356
Heb deze ,,de bef,,jaren geleden nog zien zitten in alle stilte zijn binnen werk doen op een politie bureau in heerlen.
Dus hij was er nog,indd deze persoon had een uitstraling die in deze maatschappij niet zou misstaan :thumbsup: ..gr opa ;).

....

28 aug 2013 06:23 28 aug 2013 06:24 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #357
Heb deze ,,de bef,,jaren geleden nog zien zitten in alle stilte zijn binnen werk doen op een politie bureau in heerlen.
Dus hij was er nog,indd deze persoon had een uitstraling die in deze maatschappij niet zou misstaan :thumbsup:.
En over cees dat was een op en top sportman,die zei tegen me ,,peet van je hobbie je werk kunnnen maken dat is te gek.
Dat hij niet naar engeland gegaan is lag aan zijn familieband en die van zijn vrouw,zij wilden echt niet uit de buurt van het brabantse.
Deze diehard is voetballend ,,gesneuveld,, tegen ipwichtown(dacht ik) vriendschappelijk waar hij van de keeper een ,,rotschop,, kreeg waar door hij mnd niet kon voetballen,maar wel heel lang bovenaan is blijven staan op de topscoorders lijst.
Zijn vervanger was in die wedstrijd hub driessen,en mvv won overigens met 3-1.
Hij is zo als bovenaan aangegeven daarna nooit meer de ,,oude,,geworden,ziek geweest,gescheid...maar hoop hem ooit nog eens tegen te komen,hij was mijn held.
Ben vaker bij hem thuis geweest... een hartelijk en eerlijke man is en was hij,vind nathan een klein beetje op hem lijken kwa karakter en als mens,vandaar dat ik nu een idool erbij heb,,die schooier uit charlois,, :thumbsup: ...gr opa ;)

....

28 aug 2013 11:43
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #358
Weet niet waar ik het anders moet plaatsen:
www.kentudezenog.nl/?s=MVV&x=-1236&y=-13

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

06 sept 2013 11:50
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #359
Is dit filmpje hier al eens geplaatst? Dit topic heeft inmiddels zo veel pagina's maar ik zag het niet zo snel er tussen staan

De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

02 okt 2013 13:55 02 okt 2013 14:06 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #360
De afgelopen jaren heb ik al wat aandacht besteed aan de derby tegen Fortuna en spelers die bij beiden clubs speelden, er trainer waren of een combinatie van deze twee ( vanaf Cor van der Hart, Frans Körver, Jean Colembain, via Chris Dekker, Bert van Marwijk tot Harrie Goumans, Tom Daemen en nu Rick Geenen)...
Je kunt makkelijk 3 elftallen samenstellen, waarbij iedereen van 20+ t/m 80 mooie herinneringen heeft!

Een golden "oldie" die ik in de afgelopen 3 jaren hier nog niet de revu heb laten passeren is Willy Quadackers (1937).
Speler van de voorloper van de huidig club uit Zitterd: Fortuna '54 ( uit Geleen en niet uit Zitterd dus!)
die er in 1966 begon te voetballen, later de overstap maakte naar us MVV-ke en eenmalig international (tegen Belsj) was...

Hier in 1968 in actie bij een training van Oranje met Klaas Nuninga (Ajax) aan de bal, op de achtergrond staan Rinus Israel (DWS), Willy van der Kuijlen (PSV) en Willy Quadackers (Fortuna '54).

appropos van der Kuijlen en Israel: Willy speelde nog 17 wedstrijden voor us MVV-ke en ijzeren Rinus was in midden jaren 80 kandidaat als trainer...
Bijlagen:

Tijd voor maken pagina: 0.456 seconden