Uit de oude doos - MVV geschiedenis

16 feb 2014 01:33
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #406
Volgens mij vraag ik niks raars, of beter gezegd, ik maak geen aanstalten tot een eindeloze off topic discussie, dus mag ik toch best even een non-voetbal gerelateerde vraag stellen? :kiss:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2014 01:55 16 feb 2014 01:55 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #407
interview met de Körver oet 1989 op 23:24 min. :
www.geschiedenis24.nl/speler.program.7116838.html

flimbeelden oet 1926 vaan de westrijd SC Enschede - MVV op 9:16:
www.geschiedenis24.nl/speler.program.7029822.html

ter info SC Enschede was de voorloper van Twente. De uitwedstrijd tegen Twente was ook de laatste wedstrijd waar verslaggever Theo Koomen zijn laatste verslag over deed, vlak voordat hij verongelukte :

Koomens famous last words sprak hij op 4 april 1984 uit bij Langs De Lijn. Het was aan het einde van zijn radioverslag van FC Twente – MVV, toen uitkomend in de Eerste Divisie:

“En daar is het einde aangekondigd!….Nee! Geen einde. Een vrije schop op de rand van het strafschopgebied. Jongens, ze zeggen wel eens, Hitchcock had ’t niet beter kunnen bedenken. Nou echt, het had ook niet gekund, ik maak hier een film mee zonder weerga en dat in de Eerste Divisie, en dan zeggen ze wel eens, er wordt misschien matig gevoetbald. Nou, geef mij dit voetbal maar! Ik hou van zo’n avondje FC Twente. Ik hou van zo’n avondje Enschede. Ik hou van zo’n avondje tussen FC Twente en MVV.

Stand is 1-2 in het voordeel van de Maastrichtenaren. Wie gaat dwars door de gele muur heen? Wat een muur en dat levert een corner op, jawel! Want via die gele muur belandt de bal over de achterlijn. Een corner.

Vijfenveertig minuten en veertig seconden, 45 seconden gespeeld. Scheidsrechter Mulder kijkt bedenkelijk op zijn horloge. Dat vind ik althans bedenkelijk, want wat mij betreft mag het nog een half uur duren, wat mooi zeg, wat fantastisch mooi.

Moet die bal voorkomen, inswinger, komt-ie, hoog voor het doel getrokken, wie gaat ‘m koppen? Niemand kan er meer bij, althans die van Twente denk ik zo. Jawel, nog een mogelijkheid, Birkedal, Birkedal! Nee, hoor, hij stuit af. Dit was het fluitsignaal. Het eindsignaal.”

(bron: Jurryt van de Vooren)
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff

16 feb 2014 02:04 16 feb 2014 02:06 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #408
1929 tegen Longa:

1930 tegen Eindhoven:

Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

16 feb 2014 18:02 16 feb 2014 18:05 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #409
V.I. en us MVV-ke....

helaas heb ik (nog) geen foto met en van Kraai jr.tegen us MVV-ke in mijn bezit of kunnen opduiken,
maar wel van de overige vaste panelleden:

Wim Kieft ( scorend tegen us MVV-ke in de door MVV overigens met 3:6 gewonnen uitwedstrijd tegen Ajax)

een zeer jonge ( debuterende) Johan Boskamp tegen uzze Jo Bonfrere 1968:

grapjurk van der Gijp ( die het nooit makkelijk had tegen uzze matodaoore...koum aoch door de oetstekende Deen Soren Busk heij op de foto oet 86)

en de Snor...die ik me niet echt goed als speler kan herinneren en dus geen (goede) indruk achterliet als dravertje bij us MVV-ke
( hier tegen *oda's Advocaatje leef je nog...)

een andere gewaarde commentator (Jan Mulder ) van een ander sportprogramma was te kort in NL om vaak tegen die vaan us te spelen ( hier Hulshoff feliciterend, nadat Barry voor Ajax tegen MVV in 1970 scoorde. Hulshof die z'n carriere later bij ons afsloot als speler)

Kortom... men had het niet makkelijk tegen die vaan us ! De traditie is dat wij het goede ploegen moeilijk maken :thumbsup:
Zowel toen als nu ( tegen WII ) ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

18 feb 2014 19:51
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #410
Vaak hoor je bij een speler die "levenslang" bij zijn club gespeeld heeft en er op schouders gedragen werd,
dat hij de eretitel "Mister -clubnaam-" kreeg/ krijgt.

Mij verbaast het als je naar us MVV-ke kijkt, dat er op de eerste twee plaatsen in de media namen opduiken,
waarvan je toch wat bedenkingen bij kunt hebben...

Als eerste komt daar Brokamp, "de Witte", naar voren... maar zolang was hij hier ook niet, daarnaast ook heelsnel verdwenen nadat hij die kroegen kreeg ...om vervolgens na zijn carrierre aan te kennen te geven... niets met MVV te hebben en zeer zeker niet naar de Geusselt te willen gaan. Ook al is dit de laatste paar jaren een beetje veranderd...

Op de tweede plaats hoor / lees je vaak de naam van Rob(bie) Delahaije... die wel qua dienstjaren wel hiervoor in aanmerking zou kunnen komen, maar toch...was hij zo prominent aanwezig en werd hij op handen gedragen...?

Zou je dan ook niet eerder denken aan andere gewaardeerde "local" spelers zoals Dijkstra, Bonfrere, de Keers ( Leo Kerstgens), Gerard Hoenen, Thal...)?

Wie is voor jullie de speler die in aanmerking komt voor de titel Mr. MVV ?

18 feb 2014 19:56
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #411

les rouges blancs schreef : Vaak hoor je bij een speler die "levenslang" bij zijn club gespeeld heeft en er op schouders gedragen werd,
dat hij de eretitel "Mister -clubnaam-" kreeg/ krijgt.

Mij verbaast het als je naar us MVV-ke kijkt, dat er op de eerste twee plaatsen in de media namen opduiken,
waarvan je toch wat bedenkingen bij kunt hebben...

Als eerste komt daar Brokamp, "de Witte", naar voren... maar zolang was hij hier ook niet, daarnaast ook heelsnel verdwenen nadat hij die kroegen kreeg ...om vervolgens na zijn carrierre aan te kennen te geven... niets met MVV te hebben en zeer zeker niet naar de Geusselt te willen gaan. Ook al is dit de laatste paar jaren een beetje veranderd...

Op de tweede plaats hoor / lees je vaak de naam van Rob(bie) Delahaije... die wel qua dienstjaren wel hiervoor in aanmerking zou kunnen komen, maar toch...was hij zo prominent aanwezig en werd hij op handen gedragen...?

Zou je dan ook niet eerder denken aan andere gewaardeerde "local" spelers zoals Dijkstra, Bonfrere, de Keers ( Leo Kerstgens), Gerard Hoenen, Thal...)?

Wie is voor jullie de speler die in aanmerking komt voor de titel Mr. MVV ?

Sef Hoenjet!

19 feb 2014 20:52
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #412
Leuk um te zien wie ut bedriefsleeve (väö bekinde naome) achter MVV stoond vreuger ( 1974 ) door ut prograambeukske te sponsorre. Wijer gooj informaasie euver voetbal en aoch de jäögd !

Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u De_Lange

19 feb 2014 20:52
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #413
Bijlagen:

19 feb 2014 20:54
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #414
Bijlagen:

19 feb 2014 20:55
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #415
Bijlagen:

19 feb 2014 20:56
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #416
Bijlagen:

19 feb 2014 20:58
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #417
Bijlagen:

19 feb 2014 21:01
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #418

19 feb 2014 21:03 19 feb 2014 21:11 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #419
oepssss...waor dus 1975 ....mer wat veur 'n prieze en plaotse...
en de aadresse en telefoonnummers vaan alle MVV lui...

Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

20 feb 2014 15:08
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #420

les rouges blancs schreef : Wie is voor jullie de speler die in aanmerking komt voor de titel Mr. MVV ?

Voor mij is dat Jo Bonfrère, elegante voetballer met een goed schot!

Tijd voor maken pagina: 0.747 seconden