Uit de oude doos - MVV geschiedenis

02 okt 2013 13:58 02 okt 2013 13:58 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #361
En vervolgens bij us MVV-ke, ook uit hetzelfde jaar met op de foto v.l.n.r. doelman FRANS KORVER (nr. 1), HEIN BRASSE (beiden MVV), SJAAK SWART (Ajax), WILLY QUADACKERS (MVV) en BENNIE MULLER (Ajax).

Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2013 16:24 02 okt 2013 16:25 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #362

De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458, Ekstertjj

03 okt 2013 03:37
Ekstertjj
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #363
Mooi filmpje LRB :applaus: alleen is die man volgens mij een Fortunees, want erg opgewonden werd die niet van de doelpunten van MVV (het lag eerder aan de verdediging van Fortuna dan aan het aanvallende spel van MVV als ik die man mag geloven) en als ze dan één kans krijgen en voor het MVV doel staan dan gaat die stem van die man gelijk omhoog alsof Fortuna op het punt staat 1-0 te maken pfff

on: Het zal vrijdagavond wel géén 0-7 worden maar met 0-1 ben ik ook dik tevreden, dan maar weer een depressieve L1 verslaggever dat maakt mij niet uit lol
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, opadiehard, Boer458

03 okt 2013 13:12
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #364
Volgens mij is de man achter Klaas Nuninga niet Willy Quadackers, die had immers nooit een scheiding in zijn haar. Ik zou niet weten wie het wel is.

03 okt 2013 13:20
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #365
Bij de foto uit De Meer moet ik allereerst zeggen dat dit voor mij het favoriete oude MVV-shirt is. Volgens mij hebben ze dit ook aan op de bekende Revu-poster uit de jaren zestig. Op de foto zie je verder nog Toine Gorissen en _ als ik me niet vergis - Gerard Hoenen.
In de jaren negentig woonde ik op loopafstand van dit stadion en heb ik nog menig kaartje gelegd in de kantine van deze tribune. Vooral herinner ik me dat MVV in de herfst van 1992 hier met 2-2 gelijk speelde. Het handjevol MVV-supporters werd door Michael van Praag gevraagd om op deze tribune plaats te nemen zodat het uitvak kon worden gebruikt voor Ajax-fans. Naast me zat Simon Kochanowski, later nog eens Supporter van het Jaar. Het blijft een goede herinnering aan hem!

03 okt 2013 13:23 03 okt 2013 13:23 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #366

De Zwarte Vogel schreef : Volgens mij is de man achter Klaas Nuninga niet Willy Quadackers, die had immers nooit een scheiding in zijn haar. Ik zou niet weten wie het wel is.

Bedankt voor je opmerking: ik heb de namen overgenomen van de het krantenartikel bij deze foto.
Dan zullen die er naast gezeten hebben .

03 okt 2013 13:58 03 okt 2013 14:00 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #367

De Zwarte Vogel schreef : Bij de foto uit De Meer moet ik allereerst zeggen dat dit voor mij het favoriete oude MVV-shirt is. Volgens mij hebben ze dit ook aan op de bekende Revu-poster uit de jaren zestig. Op de foto zie je verder nog Toine Gorissen en _ als ik me niet vergis - Gerard Hoenen.
In de jaren negentig woonde ik op loopafstand van dit stadion en heb ik nog menig kaartje gelegd in de kantine van deze tribune. Vooral herinner ik me dat MVV in de herfst van 1992 hier met 2-2 gelijk speelde. Het handjevol MVV-supporters werd door Michael van Praag gevraagd om op deze tribune plaats te nemen zodat het uitvak kon worden gebruikt voor Ajax-fans. Naast me zat Simon Kochanowski, later nog eens Supporter van het Jaar. Het blijft een goede herinnering aan hem!

Ja, de wedstrijden tegen Ajax (zowel uit als thuis en al vanaf 1971) hadden soms een mooie resultaat. Om je herinnering nog eens op te frissen aan die memorabele dag 8-11-1992 hier wat foto's en het bijbehorende artikel.
Hier uit de Telegraaf van toen:

03 okt 2013 13:59
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #368
en vervolgens de Limburgse pers:

Bijlagen:

03 okt 2013 14:09 03 okt 2013 14:18 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #369

De Zwarte Vogel schreef : Bij de foto uit De Meer moet ik allereerst zeggen dat dit voor mij het favoriete oude MVV-shirt is. Volgens mij hebben ze dit ook aan op de bekende Revu-poster uit de jaren zestig. Op de foto zie je verder nog Toine Gorissen en _ als ik me niet vergis - Gerard Hoenen.

Was het dit shirt?

of dit shirt ( wedstrijd tegen AZ waar naar ik meen Cooky Voorn bij us MVV-ke debuteerde...)

Bijlagen:

03 okt 2013 15:21
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #370
Neen, LRB, het is het shirt zoals op de foto op pagina 79 van "MVV veur iewig". Vooral het kraagje is zo kenmerkend voor die tijd!

03 okt 2013 21:54
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #371

les rouges blancs schreef :

De Zwarte Vogel schreef : Volgens mij is de man achter Klaas Nuninga niet Willy Quadackers, die had immers nooit een scheiding in zijn haar. Ik zou niet weten wie het wel is.

Bedankt voor je opmerking: ik heb de namen overgenomen van de het krantenartikel bij deze foto.
Dan zullen die er naast gezeten hebben .

Volgens mij is dat wel willy Quadackers...gr opa ;).

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roei baank

04 okt 2013 11:48
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Onderwerp Auteur
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #372

Ik was er ook die dag en kwam iets te laat aan met dank aan de NS. Vroeg bij het stadion om een kaartje voor het uitvak. Dat bleek voor ajax fans gereserveerd te zijn. "Nou, doet u me dan maar een kaartje voor het vak waar de MVV'ers zitten dan". Het antwoord in plat amsterdams: "Meneej, d'r sjijn geen em fee fee sjuppottesj!"

Uiteindelijk toch in het oorspronkelijke uitvak terecht gekomen tussen de ajacieden. Na afloop met een big smile in de tram naar cs tussen vloekende amsterdammers. (mvv sjaal toch wel veilig in mijn zak gehouden)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ekstertjj

04 okt 2013 14:59 04 okt 2013 15:00 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #373
en voor boer458 :thumbsup:

de genoemde van Wissen:

trouwens die 458 staat niet voor het Ferrari model (opvolger van de F430), maar voor Merregraote... ;)
(alhoewel...je kunt nooit weten waarvoor die boer z'n zündapp van vroeger voor heeft ingeruild... :lachen: )
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458

04 okt 2013 17:10
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #374
Haha LRB, dit woar inderdaad geine Ferrari 458 meh unne Simca Rallye 1 (1973) van bie Sjeunmeekers op de Sjaanderweeg.

04 okt 2013 17:25
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #375
Zo een groene blokkedoos met zwarte strepen ? ..lol

Tijd voor maken pagina: 0.501 seconden