Uit de oude doos - MVV geschiedenis
- les rouges blancs
-
- Platinum Member
-
Re: Uit de oude doos - MVV geschiedenis
02 Oct 2013 13:58 - 02 Oct 2013 13:58Please Log in or Create an account to join the conversation.
- les rouges blancs
-
- Platinum Member
-
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Ekstertjj
-
- Elite Member
-
03 Oct 2013 03:37on: Het zal vrijdagavond wel géén 0-7 worden maar met 0-1 ben ik ook dik tevreden, dan maar weer een depressieve L1 verslaggever dat maakt mij niet uit lol
- De Zwarte Vogel
-
- Platinum Member
-
- nao väöre
03 Oct 2013 13:12Please Log in or Create an account to join the conversation.
- De Zwarte Vogel
-
- Platinum Member
-
- nao väöre
03 Oct 2013 13:20In de jaren negentig woonde ik op loopafstand van dit stadion en heb ik nog menig kaartje gelegd in de kantine van deze tribune. Vooral herinner ik me dat MVV in de herfst van 1992 hier met 2-2 gelijk speelde. Het handjevol MVV-supporters werd door Michael van Praag gevraagd om op deze tribune plaats te nemen zodat het uitvak kon worden gebruikt voor Ajax-fans. Naast me zat Simon Kochanowski, later nog eens Supporter van het Jaar. Het blijft een goede herinnering aan hem!
- les rouges blancs
-
- Platinum Member
-
03 Oct 2013 13:23 - 03 Oct 2013 13:23Bedankt voor je opmerking: ik heb de namen overgenomen van de het krantenartikel bij deze foto.De Zwarte Vogel wrote: Volgens mij is de man achter Klaas Nuninga niet Willy Quadackers, die had immers nooit een scheiding in zijn haar. Ik zou niet weten wie het wel is.
Dan zullen die er naast gezeten hebben .
- les rouges blancs
-
- Platinum Member
-
03 Oct 2013 13:58 - 03 Oct 2013 14:00De Zwarte Vogel wrote: Bij de foto uit De Meer moet ik allereerst zeggen dat dit voor mij het favoriete oude MVV-shirt is. Volgens mij hebben ze dit ook aan op de bekende Revu-poster uit de jaren zestig. Op de foto zie je verder nog Toine Gorissen en _ als ik me niet vergis - Gerard Hoenen.
In de jaren negentig woonde ik op loopafstand van dit stadion en heb ik nog menig kaartje gelegd in de kantine van deze tribune. Vooral herinner ik me dat MVV in de herfst van 1992 hier met 2-2 gelijk speelde. Het handjevol MVV-supporters werd door Michael van Praag gevraagd om op deze tribune plaats te nemen zodat het uitvak kon worden gebruikt voor Ajax-fans. Naast me zat Simon Kochanowski, later nog eens Supporter van het Jaar. Het blijft een goede herinnering aan hem!
Ja, de wedstrijden tegen Ajax (zowel uit als thuis en al vanaf 1971) hadden soms een mooie resultaat. Om je herinnering nog eens op te frissen aan die memorabele dag 8-11-1992 hier wat foto's en het bijbehorende artikel.
Hier uit de Telegraaf van toen:
- les rouges blancs
-
- Platinum Member
-
- les rouges blancs
-
- Platinum Member
-
03 Oct 2013 14:09 - 03 Oct 2013 14:18De Zwarte Vogel wrote: Bij de foto uit De Meer moet ik allereerst zeggen dat dit voor mij het favoriete oude MVV-shirt is. Volgens mij hebben ze dit ook aan op de bekende Revu-poster uit de jaren zestig. Op de foto zie je verder nog Toine Gorissen en _ als ik me niet vergis - Gerard Hoenen.
Was het dit shirt?
of dit shirt ( wedstrijd tegen AZ waar naar ik meen Cooky Voorn bij us MVV-ke debuteerde...)
- De Zwarte Vogel
-
- Platinum Member
-
- nao väöre
03 Oct 2013 15:21Please Log in or Create an account to join the conversation.
- opadiehard
-
- Platinum Member
-
03 Oct 2013 21:54les rouges blancs wrote:Bedankt voor je opmerking: ik heb de namen overgenomen van de het krantenartikel bij deze foto.De Zwarte Vogel wrote: Volgens mij is de man achter Klaas Nuninga niet Willy Quadackers, die had immers nooit een scheiding in zijn haar. Ik zou niet weten wie het wel is.
Dan zullen die er naast gezeten hebben .
Volgens mij is dat wel willy Quadackers...gr opa

- Boschpoort
-
Topic Author
- Administrator
-
04 Oct 2013 11:48De Zwarte Vogel wrote: Bij de foto uit De Meer moet ik allereerst zeggen dat dit voor mij het favoriete oude MVV-shirt is. Volgens mij hebben ze dit ook aan op de bekende Revu-poster uit de jaren zestig. Op de foto zie je verder nog Toine Gorissen en _ als ik me niet vergis - Gerard Hoenen.
In de jaren negentig woonde ik op loopafstand van dit stadion en heb ik nog menig kaartje gelegd in de kantine van deze tribune. Vooral herinner ik me dat MVV in de herfst van 1992 hier met 2-2 gelijk speelde. Het handjevol MVV-supporters werd door Michael van Praag gevraagd om op deze tribune plaats te nemen zodat het uitvak kon worden gebruikt voor Ajax-fans. Naast me zat Simon Kochanowski, later nog eens Supporter van het Jaar. Het blijft een goede herinnering aan hem!
Ik was er ook die dag en kwam iets te laat aan met dank aan de NS. Vroeg bij het stadion om een kaartje voor het uitvak. Dat bleek voor ajax fans gereserveerd te zijn. "Nou, doet u me dan maar een kaartje voor het vak waar de MVV'ers zitten dan". Het antwoord in plat amsterdams: "Meneej, d'r sjijn geen em fee fee sjuppottesj!"
Uiteindelijk toch in het oorspronkelijke uitvak terecht gekomen tussen de ajacieden. Na afloop met een big smile in de tram naar cs tussen vloekende amsterdammers. (mvv sjaal toch wel veilig in mijn zak gehouden)
- les rouges blancs
-
- Platinum Member
-
04 Oct 2013 14:59 - 04 Oct 2013 15:00de genoemde van Wissen:
trouwens die 458 staat niet voor het Ferrari model (opvolger van de F430), maar voor Merregraote...

(alhoewel...je kunt nooit weten waarvoor die boer z'n zündapp van vroeger voor heeft ingeruild... :lachen: )
- Boer458
-
- Platinum Member
-
04 Oct 2013 17:10Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Sjonnie
-
- Platinum Member
-
04 Oct 2013 17:25Please Log in or Create an account to join the conversation.