de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat?

27 mrt 2013 13:23
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #436
Nieuw seizoen mogelijk tweede elftallen in Jupiler League
27/03/2013 10:03

Na het faillissement van SC Veendam en het eerdere bankroet van AGOVV is de toetreding van tweede elftallen van Eredivisieclubs in de Jupiler League een stap dichterbij gekomen. De Eerste Divisie telt immers nog zestien teams als het wegvallen van Veendam definitief is.

Ook een verplichte promotieregeling voor amateurs uit de Topklasse komt nog niet van de grond. Daarom kunnen er volgens manager competitiezaken Gijs de Jong van de KNVB al volgend seizoen één of meerdere tweede elftallen tot de Jupiler League worden toegelaten. 'Dit gebeurt in landen als Portugal, Spanje en Duitsland al veel langer', stelt hij.

De Jong, die ook zitting heeft in de wat onlogisch genaamde Werkgroep Tweede Klasse ('de naam is nog gebaseerd op de verwachting dat er amateurclubs zouden instromen'), geeft aan dat veel Eredivisieclubs met hun tweede elftallen meer weerstand zoeken in de Jupiler League. Maar de Eerstedivisieclubs zijn nog niet bijster enthousiast over het idee. Zij zijn bang straks te worden weggespeeld door teams met Eredivisiewaardige reserves als Ajax en PSV.

De Jong: 'Ik snap dat die angst leeft, maar we moeten met alle partijen kijken aan welke voorwaarden deze elftallen moeten voldoen. Maar ook hier leert de ervaring uit andere landen dat het best meevalt. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat een speler maar een beperkt aantal wedstrijden in het eerste mag hebben gespeeld.'

Bron VI.nl

En zoe weure de topclubs dus wéér beveurdeilt, en weurt de kloof nóg groeter.
Wat zien ze toch weer lekker ierlek dao in Zeist.....
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Schapendonk

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2013 13:27
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #437
Dit gaat dus niet gebeuren he KNVB Maffia want veendam blijft gewoon bestaan haha

KNVB vult Jupiler League mogelijk aan met tweede elftallen
replyreageren

unibetWed nu 60 euro gratis op Jupiler League en win harde euro's!
redacteur Pieter Ooms date 27 Maart 2013 om 10:38

De Jupiler League wordt komend seizoen wellicht aangevuld met tweede elftallen van Eredivisieclubs, zo meldt manager competitiezaken Gijs de Jong woensdag aan Voetbal International. Aangezien de verplichte promotie vanuit de Topklasse al geruime tijd op zich laat wachten, noemt hij dit een zeer reële optie.

"Dit gebeurt in landen als Portugal, Spanje en Duitsland al veel langer", zo begint De Jong aan zijn verhaal. Eredivisieclubs zoeken al langere tijd naar een niveau waarop hun reserves meer weerstand krijgen. De Jupiler League-clubs zouden op hun beurt bang zijn dat zij door de tweede elftallen weggespeeld gaan worden.

"Ik snap dat die angst leeft, maar we moeten met alle partijen kijken aan welke voorwaarden deze elftallen moeten voldoen. Maar ook hier leert de ervaring uit andere landen dat het best meevalt. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat een speler maar een beperkt aantal wedstrijden in het eerste mag hebben gespeeld", besluit De Jong.

Lees verder: www.soccernews.nl/news/191316/KNVB_vult_...tallen#ixzz2Ok64ya7x

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

27 mrt 2013 13:28
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #438
oh sorry MVVke zag jou bericht te laat

27 mrt 2013 14:28
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #439
Ik was eerst erg sceptisch gezien het geldbedrag wat ik dacht dat men nodig had(circa 1 miljoen), en daarom ook niks overgemaakt. Maar nu blijkt dat er met 2/3 ton al een (weliswaar kleine) kans op redding is heb ik ook een paar euro over gemaakt. Ook al krijgt Fortuna er zo een concurrent bij voor de nacompetitie en loopt Den bosch iets meer in, dit gun ik geen enkele club..ofja 1 dan :evil:
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, Badjakker, tanteke, webmastersfm

27 mrt 2013 14:58
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #440
Daniël Verlinden @D_Verlinden
Stuur een SMS met de tekst 'Veendam' naar 3010. Per sms gaat 1,- euro naar Red SC Veendam (actie Henk de Haan). #scveendam

De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

27 mrt 2013 15:44
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #441
Spelers SC Veendam pakken vandaag training weer op.
www.elfvoetbal.nl/nieuws/258083_spelers-...ken-training-weer-op
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

27 mrt 2013 16:11
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #442
Heb ook een paar Euro overgemaakt.
Veendam mag niet verdwijnen.
Waren het ook niet een aantal Veendammers die destijds meeliepen in de protestmars in Maastricht.
De gemeente wilde destijds ons de nek omdraaien. Dit is gelukkig niet gelukt.

Aon de géng

27 mrt 2013 16:16
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #443
Daniël Verlinden SC Veendam @scveendam
Een kwartier na de start van de sms-actie waren er al 300 berichten gestuurd, meldt @echteradio. Mooi! #redscveendam

27 mrt 2013 16:33
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #444

Danny1983 schreef : Dit gaat dus niet gebeuren he KNVB Maffia want veendam blijft gewoon bestaan haha

replyreageren

unibetWed nu 60 euro gratis op Jupiler League en win harde euro's!
redacteur Pieter Ooms date 27 Maart 2013 om 10:38

De Jupiler League wordt komend seizoen wellicht aangevuld met tweede elftallen van Eredivisieclubs, zo meldt manager competitiezaken Gijs de Jong woensdag aan Voetbal International. Aangezien de verplichte promotie vanuit de Topklasse al geruime tijd op zich laat wachten, noemt hij dit een zeer reële optie.

"Dit gebeurt in landen als Portugal, Spanje en Duitsland al veel langer", zo begint De Jong aan zijn verhaal. Eredivisieclubs zoeken al langere tijd naar een niveau waarop hun reserves meer weerstand krijgen. De Jupiler League-clubs zouden op hun beurt bang zijn dat zij door de tweede elftallen weggespeeld gaan worden.

"Ik snap dat die angst leeft, maar we moeten met alle partijen kijken aan welke voorwaarden deze elftallen moeten voldoen. Maar ook hier leert de ervaring uit andere landen dat het best meevalt. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat een speler maar een beperkt aantal wedstrijden in het eerste mag hebben gespeeld", besluit De Jong.

Lees verder: www.soccernews.nl/news/191316/KNVB_vult_...tallen#ixzz2Ok64ya7x

Dat ze daar nu ineens mee komen doet mijn mening versterken dat het de KNVB en een aantal Eredivisieclubs niet slecht uitkomt dat er nu wat Jupilerleague-ploegjes omvallen. De topclubs willen graag hun 2e-elftal hiervoor in de plaats hebben, en als de topclubs wat willen dan werkt de KNVB natuurlijk graag mee onder het mom dat het beter is voor de competitie. Ik heb hier een naar gevoel bij.

27 mrt 2013 16:36
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #445
ja daarom maar gelukkig gaat t ze niet lukken ;)

27 mrt 2013 16:54
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #446

Nao Väöre schreef : Heb ook een paar Euro overgemaakt.
Veendam mag niet verdwijnen.
Waren het ook niet een aantal Veendammers die destijds meeliepen in de protestmars in Maastricht.
De gemeente wilde destijds ons de nek omdraaien. Dit is gelukkig niet gelukt.

Nee dat was Heerenveen. Later stonden jongens van FC Emmen (vijand van Veendam) met ons op de Markt.

27 mrt 2013 17:01 27 mrt 2013 17:08 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #447

Danny1983 schreef : Daniël Verlinden @D_Verlinden
Stuur een SMS met de tekst 'Veendam' naar 3010. Per sms gaat 1,- euro naar Red SC Veendam (actie Henk de Haan). #scveendam

Deze ging wel lekker makkelijk. Kreeg zelfs meteen een berichtje terug met; bedankt voor je steun aan sc veendam :) Goeie actie zo'n sms-actie. De actie is trouwens van Simone FM radio noord/oost Nederland maar gaat naar Henk de Haan.

27 mrt 2013 17:14
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #448
Ik lach me dood als we het onmogelijke mogelijk maken. :lachen: Ik heb voor ieder lid van ons gezin een euro overgemaakt. No cure no pay, indien no cure stort ik ze op veer zien MVV.

Kom Op! :cheer:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Schapendonk

27 mrt 2013 17:33 27 mrt 2013 17:34 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #449
Dus naast geld overmaken via de bank: 171001699 is er nu ook een sms-actie: sms veendam naar 3010.

Ik denk dat het dinsdag net wel of net niet gaat worden. Ach ja, een pilsje kost ook al gauw zo'n 3 euro. Je merkt er niks van. Ik heb totaal niets op met Veendam eigenlijk, vind het maar een kutclubje op 4 uur rijden, maar als het je eigen club was zou je ook blij zijn met iedere steun. En daarnaast die 6 punten. Minstens zo belangrijk voor mij. Misschien is het allemaal vergeefse moeite, maar er is een gezegde: "beter gezegd dan gedaan".
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

27 mrt 2013 18:44
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #450
Is er voor veer zien MVV (of iets wat met mvv te maken heeft) ook een nummer waar je naar toe kan smsen voor een donatie? Verlaagt misschien de drempel om even wat te sturen.

Tijd voor maken pagina: 0.318 seconden