de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat?

26 mrt 2013 20:35 26 mrt 2013 20:38 door Danny1983.
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #421
Daniël Verlinden @D_Verlinden
De euro's rollen binnen op het rekeningnummer voor SC Veendam. Ongeveer 17.000,00 euro tot nu toe. #scveendam

Statusupdate
Van Henk de Haan
Lieve mensen, de eurootjes rollen binnen, momenteel ongeveer €17.000,00 op de rekening. Dit is een heel mooi begin. Deze actie spreidt zich als een olievlek uit over heel Nederland. Maastricht, Rotterdam, Enschede, etc,etc, iedereen doet mee .Hup Veendam . Broez'n 1710.01.699 St. Red SC Veendam

Vanaf 3:14 is de enthousiaste Henk de Haan in ieder geval zeer te spreken (WAT OOK GEWELDIG IS...) over de actie door de supporters van MVV.

media.rtvnoord.nl/radio/nieuwsaudioitems...701_130326-actie.wma

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2013 22:00 26 mrt 2013 22:00 door MVV4life.
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #422
En nu even een extreem voorbeeld om te laten zien dat de regels van de KNVB niet kloppen:
Er zijn 10 clubs in de divisie, MVV, Sparta en 8 anderen (1 t/m 8 ).
Bij de winterstop heeft MVV alle wedstrijden gewonnen, behalve tegen ploeg 1, jammer genoeg verloren.
Sparta heeft alle wedstrijden verloren, behalve tegen ploeg 1, nipt gewonnen.
De andere teams hebben gewonnen, verloren en gelijkgespeeld, enfin het normale verloop.
MVV staat trots, los bovenaan, met 24 punten.
Sparta staat onderaan, droevig alleen met 3 punten.
Door slecht bestuur gaan alle clubs 2 t/m 8 failliet, alle punten weg, behalve die van ploeg 1.
Het gevolg Sparta en ploeg 1 staan ineens boven MVV, met 3 punten los.
Wat is hier eerlijk aan?
In het Belgische systeem, stond MVV nog bovenaan, net als in het Duitse systeem.

KNVB, verander je regels!

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

26 mrt 2013 22:04
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #423

26 mrt 2013 22:13
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #424
Leuke actie maar dat gaat veendam niet redden.

26 mrt 2013 22:33
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #425
Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar als het echt landelijk nieuws wordt en er een bedrijf komt die graag in de picture wil komen en er een leuk beginsaldo tegenoverstaat dan kan het wel eens anders lopen. Ik laat me benieuwen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u soraya043

27 mrt 2013 07:26
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #426

Schapendonk schreef : Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar als het echt landelijk nieuws wordt en er een bedrijf komt die graag in de picture wil komen en er een leuk beginsaldo tegenoverstaat dan kan het wel eens anders lopen. Ik laat me benieuwen.

ook psv twente Eagles Heerenveen MVV Veendam doen mee er volgen meer clubs Stand is 17 000 plus een beetje.
En dat ongeveer keer 4 of keer 5 omdat bankoverschrijvingen een dag of langer duren moet t meeste geld van gister en eergister nog binnen komen.
Dus super goed bezig gaan al richting een ton naar schatting dan update vanmiddag na t werk ;)

27 mrt 2013 08:01 27 mrt 2013 08:01 door Armand.
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #427
17.000 euro wat 1 miljoen moet worden in het begin zullen hier en daar mensen storten erna ben ik bang langzaam niet meer

27 mrt 2013 08:51
damske
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #428
Was het niet beter geweest als de knvb zou zeggen ": Wij maken zoveel winst, wij controleren toch alle gegevens goed
bij de clubs :thumbsup: ,mocht het per ongeluk toch missgaan met een club dat wij als knvb de club laten uitvoetballen tot einde seizoen en
wij dekken de kosten :thumbsup: .Wij zijn toch een beetje de beschermheer van deze super mooie competitie": :lachen:

En als deze wedstrijd toch niet is gespeeld horen dan ook niet de gele-rode kaarten te vervallen,de clubs gecompenseerd moeten worden voor de gemaakte kosten en Natuurlijk de suporters die daar zijn geweest.
Dan pas is de zeist bende goed bezig.
En toen liep de wekkker af en schrok ik wakker :lachen: :lachen:

27 mrt 2013 09:15 27 mrt 2013 09:15 door Us Clubke.
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #429
Vandaag in ddl de colum van Ivar gelezen.

Ik moet zeggen, hier kan ik me wel in vinden.
Niet 25 wedstrijden punten afpakken maar laatste wedstrijden punten geven.
Dit heeft minder invloed op de competitie.

Dit staat niet in regelement maar dit zouden alle clubs in een spoed overleg in goed overleg wel overeen moeten komen. Alleen al uit oogpunt van fair-play. Ik zeg doen.

Ps maar een pagina terug, een andere colum van Patrick Delait gelezen…….maar die pist toch echt naast het potje……

27 mrt 2013 09:19
UsMvvKe
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #430
Hoi hoi allemoal dit hoalde iech oet de volkskant vandoag.
leesmer heer heet wel geliek.

persconferentie. SportClub Veendam is failliet verklaard.

column Er is een hoop te doen over matchfixing in het betaald voetbal, maar over competitievervalsing in de Eerste Divisie hoor je niemand, schrijft Willem Vissers. En dat terwijl MVV duidelijk wordt benadeeld nu ook Veendam failliet is gegaan. De ontknoping van de competetie wordt daarmee een farce. .

MVV was eerder al benadeeld ten opzichte van koploper Sparta na het verdwijnen van AGOVV. Dat kostte per saldo ook twee punten. Om kort te gaan: Sparta behaalde vier punten tegen de twee failliete clubs, MVV negen.

De eerste divisie is verworden tot een soort bananenrepubliek onder de competities. Vreemde regie, een deerniswekkende, niet serieus te nemen ontknoping.

Wie meedoet om de titel, kan opeens zes punten kwijt zijn, zoals MVV (net als middenmoter Den Bosch overigens) overkomt als de laatste beroepsmogelijkheid tegen het faillissement van Veendam volgende week onbenut blijft. Hup, gezakt van de tweede naar de vierde plaats. Jammer dan.

MVV was eerder al benadeeld ten opzichte van koploper Sparta na het verdwijnen van AGOVV. Dat kostte per saldo ook twee punten. Om kort te gaan: Sparta behaalde vier punten tegen de twee failliete clubs, MVV negen.

Opleidingsinstituut
De eerste divisie was een geweldige competitie. Spannend, vol beleving. Opleidingsinstituut. Dat laatste is het nog steeds. Van de internationals die vrijdag wonnen van Estland, hebben er drie ervaring opgedaan in de eerste divisie.

De vorige bondscoach Bert van Marwijk beoordeelde de mentaliteit van Kevin Strootman als uitstekend, zeker nadat de middenvelder na de degradatie van Sparta een half jaar zonder morren uitblonk in de eerste divisie, alvorens naar Utrecht te vertrekken. Ruben Schaken, die vrijdag de 3-0 maakte, voetbalde drie seizoenen voor, jawel, Veendam. Daryl Janmaat, die de 1-0 en 2-0 voorbereidde, debuteerde bij ADO, toen die club in de eerste divisie uitkwam.

Maar de eerste divisie is financieel uitgemergeld, zoals veel competities in het lagere profvoetbal van Europa. In een paar jaar is de liga uitgedund van twintig naar 16 deelnemers en tal van andere clubs verkeren in de problemen, waaronder Emmen, Fortuna en Dordrecht.
De competitie verhuisde naar de vrijdagavond om de televisie ter wille te zijn, maar is door de tv in de steek gelaten. Het biermerk dat het praatprogramma met Johan Derksen van spraakwater voorziet wil niet dat de uitzending met samenvattingen van de eerste divisie, gesteund door een ander merk pils, aansluitend profiteert van het succes. Dus weet niemand meer wanneer de samenvattingen op tv zijn (zaterdagavond).

Veredelde amateurs
Met profvoetbal heeft het weinig meer te maken. Spelers zijn veredelde amateurs. Degradatie uit de klasse is nog steeds onmogelijk, ook omdat geen club uit de Topklasse overweegt de stap omhoog te maken, terwijl dat toch de bedoeling was. Dan is daar het mismanagement bij de clubs zelf. Een waarborgfonds om ze in ieder geval het seizoen te laten volbrengen ontbreekt. Het strenge licentiesysteem van de KNVB faalt opzichtig.

De kans op het kampioenschap van MVV is intussen bijna verkeken. Niet omdat MVV veel minder is dan Sparta, maar omdat MVV beter voetbalde tegen failliet verklaarde clubs.

MVV won een paar weken geleden bij Sparta en maakte de competitie weer spannend. Het is waarschijnlijk voor niets geweest. De laatste weken is er veel ophef over mogelijke matchfixing in de eerste divisie. Niets is nog bewezen. Minder is te doen om competitievervalsing, terwijl die voor de tweede keer dit seizoen overduidelijk is aangetoond. De ontknoping van de competitie is een farce.

Willem Vissers is voetbalverslaggever van de Volkskrant.

Was getekend UsMVVKe
De volgende gebruiker (s) zei dank u tcb

27 mrt 2013 11:44 27 mrt 2013 11:46 door Mappie.
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #431

Us Clubke schreef : Vandaag in ddl de colum van Ivar gelezen.

Ik moet zeggen, hier kan ik me wel in vinden.
Niet 25 wedstrijden punten afpakken maar laatste wedstrijden punten geven.
Dit heeft minder invloed op de competitie.

Ik weet niet precies wat Ivar Hoekstra heeft geschreven, maar gisteren zat ik hier ook aan te denken. Dat ze gewoon de laatste wedstrijden van Veendam gewoon omzetten in een reglementaire 3-0-zege voor de tegenstander. Zo beïnvloed je de zaken minder. Echter, AGOVV is ook failliet gegaan dit seizoen, dat zou je dan bij hun uitslagen ook moeten doen, en die zijn er al veel eerder uit gevlogen... Ik kan me iets herinneren dat een paar seizoen geleden in de Turkse competitie dat vóór de seizoensstart al aan het licht kwam dat een club dikke fraude o.i.d. gepleegd had. Alle competitiewedstrijden veranderden in een reglementaire 3-0-nederlaag, dus formeel hielden ze die club wel in compeitite.

Je kunt ook zeggen: het zijn nog maar 7 wedstrijden, laat ze het seizoen uitvoetballen en alle contracten van de voetballers voor de rest van het seizoen veranderen in overeenkomsten op amateurbasis, en doek het daarna op...

Maar goed, we kunnen wel allemaal van allerlei kunstgrepen gaan "verzinnen" om Veendam in de competitie te houden, de regels zijn nou eenmaal anders, en je hoort je nou eenmaal aan de regels te houden. Bovendien was het met Veendam de laatste seizoenen altijd "kantje boord" wat financiële middelen betreft, ze hebben de club al vaker moeten redden.

Wat wel zo is, is dat de KNVB zich nu eens eindelijk achter de oren moet gaan krabben dat de eisen rondom de Jupiler League toch soepeler moeten gaan worden. Gewoon alles semi-prof maken bijvoorbeeld. Vooral om het aan de onderkant van de stand ook spannender te maken en om ook Topklasse clubs te laten doorstromen. Die willen nu alleen maar niet promoveren vanwege al die eisen waar ze aan moeten voldoen. Volgens mij is Nederland het enige Europese land (ik neem wel even alleen de landen die redelijk hoog op de UEFA-ranking staan) waarin we geen goede doorstroming hebben in het gehele systeem. Daar worden clubs uiteindelijk de dupe van, zie het aantal failliessementen de laatste jaren. Ondanks dat ze natuurlijk zelf ook verantwoordelijk zijn voor het in orde hebben van hun eigen financiële huishouding... Maar als de KNVB niks doet aan het huidige systeem, dan verdwijnen er nóg meer clubs, en dat is uiteraard niet de bedoeling...

27 mrt 2013 11:59 27 mrt 2013 12:10 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #432
Ik dacht me te herinneren dat bij het niet komen opdagen van een club, er automatisch een 5-0 nederlaag tegenover staat. In principe is dit toch hetzelfde? AGOVV idemdito. Je tekent van te voren om een seizoen te spelen en bij niet komen opdagen volgt een 5-0 nederlaag. Wat het probleem ook moge zijn. Ik dacht dat dit in de reglementen stond. Ik weet niet of dit nog steeds geld.

27 mrt 2013 13:00
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #433
Er is 70.000 al opgehaald. Bij 200.000 gaat de curator weer praten heeft hij aangeven. Spannend! Zijn 6 punten voor onze race!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, Schapendonk, Och jeh

27 mrt 2013 13:07
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #434

webmastersfm schreef : Er is 70.000 al opgehaald. Bij 200.000 gaat de curator weer praten heeft hij aangeven. Spannend! Zijn 6 punten voor onze race!

Zo dan. Dat gaat als een trein. Dat zou een bak zijn, als dit lukt...

27 mrt 2013 13:20
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #435
Van SC Veendam Kolonicios
Beste voetbalsupporters,

Allemaal bedankt voor jullie donatie, de club heeft € 72.300 opgehaald en het geld blijft binnenkomen. Wat betekend dit bedrag? Veel!. De club leeft onder de mensen, zelfs bij € 200.000.- Volgt een gesprek met de curator.. Dus mensen zet door en kom op!. We kunnen de club redden, ook voor andere voetballiefhebbers betekend het behoud van SC Veendam dat er 2 extra wedstrijden van jou ploeg te bewonderen valt: 1 wedstrijd uit en 1 thuis tegen SC Veendam en dat voor € 1 of een bedrag meer.. spoor iedereen aan, om een kleine donatie of grote donatie te doen. We kunnen nu aan iedereen aantonen dat wonderen bestaan. Deze actie heeft als mooie voorbeeld aangetoond dat er mensen uit Maastricht ons op elke manier steunt. Klasse en respect op zijn plaats hiervoor! Verder gaat MVV collecteren bij hun voetbal stadion, en collecteert in hun woonwijken!.
Hopelijk doen meer clubs/fans/mensen dit.

Mensen kom door deur broezen!! Kop der veur. Met zijn allen komen we er!!

We never give up !!

Tijd voor maken pagina: 0.316 seconden