Nieuwe trainer MVV Maastricht
- Hughes
-
- Elite Member
-
Re: Re: Nieuwe trainer MVV Maastricht
06 Apr 2013 20:30Maosbrögk wrote: On topic: Libregts zou ik geen goede keuze vinden. Alhoewel ik geen enkel zicht heb op zijn kwaliteiten als trainer, vind ik dat we toe zijn aan iemand met wat meer ervaring. Libregts heeft nog geen enkele keer op eigen benen gestaan als trainer zijnde, dat had een Trost bijvoorbeeld wel.
Je moet naar kwaliteiten kijken en of je denkt dat iemand bij een club past. Ervaring kan een pré zijn, maar zegt niks over iemands kwaliteiten, voorbeelden genoeg (Wim Koevermans, Fuat Capa, Jurri Koolhof). Ron Elsen zal heus wel dusdanig ingevoerd zijn dat hij een inschatting kan maken welke trainers bij MVV passen en wat hun kwaliteiten zijn. Raymond Libregts is al door Roberto Lanckohr naar voren geschoven, terwijl Alfons Arts door diezelfde Lanckohr is afgeserveerd. En aangezien Lanckohr een (voormalige) adviseur van MVV is en zich blijkbaar hierin verdiept heeft, lijkt me Libregts een serieuze kandidaat.
In dat geval hoop ik dat Lanckohr's advies onafhankelijk en oprecht is.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Raffalaldo
-
- Platinum Member
-
06 Apr 2013 20:33Dus :daag: gerucht.
Boudewijn Zenden was laatst ook nog in Maastricht..... :huh: :woohoo: :lol:
- peter ruiver
-
- Platinum Member
-
- Draan wie verkes Wullem !!
06 Apr 2013 22:51www.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/vo...tis-af-te-halen.html
- les rouges blancs
-
- Platinum Member
-
07 Apr 2013 14:57een werkzoekende trainer met ervaring, die niet duur hoeft te zijn en ik heb zijn naam hier niet gehoord...Eric van der Luer ?
- Vluuzak
-
- Platinum Member
-
07 Apr 2013 15:01Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Anna D.
-
- Platinum Member
-
07 Apr 2013 15:32Sowieso natuurlijk een oud MVV-speler in de jaren negentig en sinds die tijd tevens een goede vriend van de andere gewenste kandidaat Hans Visser.
De connectie met Robert Maaskant bij RBC Roosendaal, Go Ahead Eagles en bij FC Groningen dit seizoen nog als analyticus voor hun komende tegenstander. Neem aan dat hij tijdens die gesprekken nog weleens met Maaskant over MVV babbelt.
Overigens is hij in Deventer 2,5 jaar hoofdtrainer geweest tussen 2003 en 2005 als opvolger van diezelfde Robert Maaskant. Dus dat is onjuist wat hier staat wat betreft het op eigen benen staan, dat heeft hij wel degelijk gedaan.
Heeft sinds die tijd bij GAE natuurlijk een brok ervaring op gedaan als vaste assistent van Ron Jans die hij kent van de cursus coach betaald voetbal. Eerst dus succesvol bij FC Groningen en later SC Heerenveen dat uitliep op een mislukking voor Libregts. Bij Groningen moest hij destijds in 2005 trouwens concurreren voor de vacature als assistent met zijn goede vriend Hans Visser.
Opvallend is dat Jans die volgend jaar trainer wordt bij PEC Zwolle mits ze in de Eredivisie blijven, al twee andere assistenten meeneemt. Dit versterkt mijn gevoel dat hij volgend seizoen bij ons hoofdcoach wordt. Al liep de band tussen Libregts en Jans een knauw op toen enkel hij als assistent ontslagen werd bij Heerenveen. Jans was niet loyaal en bleef als hoofdtrainer zitten. Bij de nieuwe klus van Jans Standard Liège wou hij echter opnieuw Libregts meenemen. Zo was inmiddels de lucht weer geklaard tussen de twee. Standard stak daar een stokje voor, zodat ze niet daadwerkelijk herenigd werden in Liège. Daarom vind ik het dus opmerkelijk dat Libregts niet mee naar Zwolle gaat.
In eerste instantie had ik geen goed gevoel toen ik de naam Raymond Libregts voor het eerst hoorde. Weinig charisma, uitstraling en te soft schoten me te binnen. Maar nu ik me wat meer verdiept heb in hem als trainer krijg ik toch een positief beeld. Een rustige en gemoedelijke man, geen schreeuwlelijk zoals een Gert Kruys. Bovendien als trainer inmiddels toch genoeg bagage op zak om nu weer zelf aan het roer te staan. Trouwens het trainerschap met de paplepel al ingegeven door oud-bondscoach en vader Thijs.
Ook niet onbelangrijk in onze situatie is dat hij financieel haalbaar lijkt dit in tegenstelling tot bv. Hans Visser en Stanley Menzo. Die zitten er nu in Genk en Arnhem warmpjes bij. Bovendien kent Libregts de club en stad Maastricht natuurlijk al van zijn tijd als speler. Hij is een man van details en goed analytisch vermogen. Van mij mag die wel komen in ieder geval.
Ben benieuwd wanneer het nieuws bekend wordt gemaakt. Denk dat het bestuur probeert dit pas bekend te maken na de laatste wedstrijd.
- pinobel
-
- Platinum Member
-
07 Apr 2013 15:43les rouges blancs wrote: nu ik in de aw does wat foto's over Volendam uit heb geplaatst...
een werkzoekende trainer met ervaring, die niet duur hoeft te zijn en ik heb zijn naam hier niet gehoord...Eric van der Luer ?
:thumbsdown: LRB, jij zou beter moeten weten.
- les rouges blancs
-
- Platinum Member
-
07 Apr 2013 17:20 - 07 Apr 2013 17:34pinobel wrote:les rouges blancs wrote: nu ik in de aw does wat foto's over Volendam uit heb geplaatst...
een werkzoekende trainer met ervaring, die niet duur hoeft te zijn en ik heb zijn naam hier niet gehoord...Eric van der Luer ?
:thumbsdown: LRB, jij zou beter moeten weten.
hahahaha...daar had ik op gewacht...

vandaar dit balletje opgooien...je hebt hem perfect erin gekopt

voor jongeren die dit niet begrijpen:
Eric was in zijn tijd een aardige MVV speler maar maakte de (onvergeeflijke) stap om naar *oda te gaan...
in de tijd dat we ( Pinobel, Connie, Opa, Diederik, ik en nog wat anderen)
vaak met open armen "onthaalt" werden op Kaalheide ...
- les rouges blancs
-
- Platinum Member
-
07 Apr 2013 17:52 - 07 Apr 2013 17:55Miene ierste kier tot iech dat mog metmaake waor in 1974:
ter info : Gerard "pummie" Berholz was een grote in het NL voetbal :
Gerard Bergholtz was een aanvaller die zijn professionele voetbalcarrière begon bij het Nederlandse MVV in 1957.
Na vier seizoenen maakte Bergholtz de overstap naar Feyenoord.
Ook daar bleef hij vier seizoenen en speelde hij 102 competitiewedstrijden en werd er in 1962 en 1965 landskampioen.
In 1965 ging hij naar RSC Anderlecht spelen. Daar werd hij landskampioen in 1966, 1967 en 1968.
Daarna bij Racing White / later RWDM en RAEC Mons om in 1976 te stoppen. Hij speelde 12 x in Oranje.
Later werd hij trainer bij Lanaken en Bilzen, Sint-Truidense VV, Patro Eisden, KFC Diest en AA Gent.
- Schapendonk
-
- Banned
-
07 Apr 2013 23:47les rouges blancs wrote:pinobel wrote:les rouges blancs wrote: Eric was in zijn tijd een aardige MVV speler maar maakte de (onvergeeflijke) stap om naar *oda te gaan...
in de tijd dat we ( Pinobel, Connie, Opa, Diederik, ik en nog wat anderen)
Dit klopt niet! Eric was juist geen aardige MVV-speler! Hij bakte er 0,0 van! En daarom ging hij weg!! Daarna is hij overgestapt naar Roda en deze club liet hem "rijpen" in Belgie waarna hij terug kwam in het 1e van Roda, en toen vond meneer dat hij de sterren van de hemel moest gaan voetballen als hij tegen MVV moest. Dat hij daarna uitgroeide als een redelijke voetballer mag gezegd worden, maar ik heb geen leuke herinneringen aan hem. Maar ondanks dat velen hem verguisen en dat velen hem vanalles en nog wat toewensen, heb ik hem tig keren in de stad zien rondlopen of in een kroeg gezien, en nooit iemand die wat zei of wat deed. Ik ben toen op hem afgestapt en vroeg of hij nog steeds graag in de stad kwam. Eerst keek hij recht voor zich uit, en toen keek hij me aan en knikte een paar keer heel kalm naar me. Het blijft toch een Maastrichtenaar, hoe je het ook went of keert en hij heeft lak aan wat iedereen denkt.
- Mienclub1902
-
- Platinum Member
-
08 Apr 2013 08:29Sommige spelers renderen nu eenmaal bij de ene club beter dan bij de andere club.
(zie vd Leur, Ramon Voorn, Nacer Chadli). Maar je ziet het ook aan Graziano Pelle bij Feynoord.
Maar waar het hierom gaat: is hij als trainer geschikt voor MVV?
Ik denk dat hij, qua uitstraling, niet de juiste trainer is voor MVV., maar hij staat momenteel wel met Bayer Uerdingen op de 1e plaats.
Misschien nog ff wachten of Ruud Brood vrijkomt bij Roda, Tiny Ruijs (?), maar mijn topkandidaat blijft toch, heb ik al vaak gezegd HANS VISSER.
- Us Clubke
-
- Platinum Member
-
- Speel vol Trots, met de ster voorop
08 Apr 2013 13:38Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Lummel
-
- Platinum Member
-
08 Apr 2013 15:29Ook Menzo en Vonk genoemd als opvolgers Trost
Stanley Menzo en Michel Vonk worden in de wandelgangen genoemd als kandidaten voor de trainerspost bij MVV Maastricht.
Eerder werden al Raymond Libregts en Jos Daerden genoemd als mogelijke opvolger van de vertrekkende René Trost. Oud-Ajaxdoelman Stanley Menzo is sinds twee seizoenen assistent in Arnhem en tot het eind van dit seizoen coacht hij Jong Vitesse.
Michel Vonk werd deze week als hoofdtrainer ontslagen bij Sparta Rotterdam. Hij speelde van 1998 tot 2001 bij de Maastrichtse ploeg, waarna hij stopte als speler. Ook Raymond Libregts heeft een MVV-verleden als verdediger.
Libregts werd later assistent-trainer van Ron Jans. Na het voor Heerenveen slecht verlopen seizoen 2010/2011 werd Raymond Libregts geslachtofferd. Vanaf het seizoen 2011/2012 werkt Libregts bij de jeugd van PSV.
Waar in godsnaam haalt L1 deze informatie vandaan? Het zal toch niet van mvvfans.nl zijn, want dat noem ik hoogst onbetrouwbare informatie. Vonk lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, en zou er zelf ook totaal niet blij mee zijn.
- Danny1983
-
- Banned
-
- Gruuts op MVV
08 Apr 2013 15:38Waar anders van?
Want ik zie Vonk echt niet zitten niemand denk ik of heb ik dat mis?
Menzo is niet mijn nummer 1 maar t kan ermee door

En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
- Sjotelsplak
-
- Platinum Member
-
08 Apr 2013 15:48Ik heb een heel groot vermoeden van wel. De namen in het bericht van L1 zijn allemaal op dit forum genoemd. :lachen:Lummel wrote: Het zal toch niet van mvvfans.nl zijn, want dat noem ik hoogst onbetrouwbare informatie.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!