Nieuwe trainer MVV Maastricht

• Karakter
  • Karakter's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: Re: Nieuwe trainer MVV Maastricht

10 Apr 2013 23:06
Afrekenen op één fout? Dan doe je toch afbraak aan de samenwerking Maaskant-MVV. Toen Maaskant naar MVV kwam, kreeg MVV weer wat meer aanzien. Een speler als Thiebaut tekende sneller, omdat met de aanstelling van Maaskant eindelijk ambitie werd getoond (naderhand bleek dat dat financieel een veel te groot risico is geweest natuurlijk). Hij bracht ons met goed voetbal naar de play-offs. Ja hij heeft Chadli laten lopen, maar het lijkt me niet dat Maaskant de enige was die daar iets over te zeggen had. De jeugdtrainer van dat moment had toch minstens evenveel zeggenschap moeten hebben als een passant. Als dat niet het geval was, dan vraag ik me af of de échte fout bij Maaskant lag (het wegsturen van Chadli) of bij het toenmalige MVV-bestuur (Maaskant het volledige zeggenschap geven)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Mestreech72
  • Mestreech72's Avatar
  • Junior Member
  • Junior Member

10 Apr 2013 23:41
Ik zou Jan Poortvliet ook geen slechte trainer vinden :thumbsup:
Gebore en Getoge in Mestreech

• Geusseltmania
  • Geusseltmania's Avatar
  • Visitor
  • Visitor

11 Apr 2013 00:09
Mestreech72 wrote: Ik zou Jan Poortvliet ook geen slechte trainer vinden :thumbsup:

Daar dacht ik nu ook aan. Heeft alleen niet echt een uitstraling.
Is wel iemand die aanvallend voetbal wilt spelen.

Maar of een Brabo de Maastrichtse wijken in wilt?

Is wel te betalen in ieder geval.

Zou toch best wel eens kunnen...........

• Ali de witte
  • Ali de witte's Avatar
  • Senior Member
  • Senior Member

11 Apr 2013 10:49
Ruys? Hoezo is hij bij fortuna vertrokken...?
Us Clubke wrote: R. Libtegts en met name T. Ruys zou ik graag zien komen.
Veur de club oet Mestreech
die al ging 't 'ns neet,
NOETS de mood verloore heet!

• Karakter
  • Karakter's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

11 Apr 2013 11:03
Ruys deed het erg goed bij Fortuna en werd in de spelersgroep ook breed gedragen. Totdat al die ophef ontstond met die nieuwe belg in het bestuur die zogenaamd enorm veel geld erin wilde duwen. In zijn schaduw is DACHT IK ook Masset meegekomen (weet het niet zeker, klok en klepel verhaal). Ruys kon zich niet vinden met dat nieuwe bestuur en heeft daar ruzie mee gekregen, waarna hij is opgestapt.

• Ali de witte
  • Ali de witte's Avatar
  • Senior Member
  • Senior Member

11 Apr 2013 11:12
M.a.w.: Een respectvolle trainer met principes. Hou ik wel van.
Veur de club oet Mestreech
die al ging 't 'ns neet,
NOETS de mood verloore heet!

• Karakter
  • Karakter's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

11 Apr 2013 12:30
Wie ik volgens mij nog niet heb zien langskomen, is Gert Kruys. Heeft het naar mijn mening altijd goed gedaan in de Jupiler League. Zit nu bij een topklasser (ik meen Ijsselmeervogels). Of hij de wijken in zou gaan, durf ik niet te zeggen, maar bij elke club heb je verplichtingen tegenover je supporters (supportersdagen, open dagen, BBQ of wat dan ook). Het is ook niet zo dat ze elke avond na de training direct de wijk in moeten en om 1 uur 's nachts pas thuiskomen.
The following user(s) said Thank You: opadiehard

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

11 Apr 2013 13:53
Ik heb Kruys niet zo hoog zitten.

Ben het wel met Karakter eens dat we het "de wijken in" niet groter moeten maken dan het is.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

• Sandro
  • Sandro's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Veur de Ier en de Glorie

11 Apr 2013 19:49 - 11 Apr 2013 19:52
Maosbrögk wrote:
Anna D. wrote: Dat is een goede LRB. Die geeft meteen zijn baan als technisch directeur van de Indonesische voetbalbond op om bij MVV aan de slag te kunnen.

Inderdaad....
En net als Robert Maaskant zal ook Rijsbergen niet kunnen wachten om wekelijks de wijken in te gaan om met bejaarden te gaan wandelen ofzo.
Fantastische opties!!

Robert Maaskant is als hoofdtrainer bij FC Groningen óók wel gewend om aan Maatschappelijke Projecten mee te doen zoals dat bij vrijwel alle Nederlandse BVO's gebeurd en zeker niet alleen bij MVV Maastricht.
www.fcgroningen.nl/home/maatschappelijk/
Last edit: 11 Apr 2013 19:52 by Sandro.

• jeoff
  • jeoff's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

11 Apr 2013 20:26
en wat dacht je van deze club...

scorenindewijk.nl/

het is trouwens echt niet zo dat de coach wekelijks de wijk in trekt, ook niet bij MVV

• opadiehard
  • opadiehard's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

11 Apr 2013 21:58
Karakter wrote: Ruys deed het erg goed bij Fortuna en werd in de spelersgroep ook breed gedragen. Totdat al die ophef ontstond met die nieuwe belg in het bestuur die zogenaamd enorm veel geld erin wilde duwen. In zijn schaduw is DACHT IK ook Masset meegekomen (weet het niet zeker, klok en klepel verhaal). Ruys kon zich niet vinden met dat nieuwe bestuur en heeft daar ruzie mee gekregen, waarna hij is opgestapt.

OPA ZEET: ik zou mij hier ook wel in kunnen vinden...gr opa ;).
....

• Hughes
  • Hughes's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

11 Apr 2013 22:14
opadiehard wrote:
Karakter wrote: Ruys deed het erg goed bij Fortuna en werd in de spelersgroep ook breed gedragen. Totdat al die ophef ontstond met die nieuwe belg in het bestuur die zogenaamd enorm veel geld erin wilde duwen. In zijn schaduw is DACHT IK ook Masset meegekomen (weet het niet zeker, klok en klepel verhaal). Ruys kon zich niet vinden met dat nieuwe bestuur en heeft daar ruzie mee gekregen, waarna hij is opgestapt.

OPA ZEET: ik zou mij hier ook wel in kunnen vinden...gr opa ;).

Ik weet niet of Ruys echt in beeld is bij MVV en of hij er überhaupt wel trek in heeft, maar lijkt me zeker een kandidaat.
Hij heeft Fortuna vorig seizoen na de winter, met behulp van enkele versterkingen, omhoog gestuwd. Hij kwam op mij kundig over en straalde een bepaald soort onafhankelijkheid uit, om de centjes hoefde hij het niet meer te doen. Daarom vraag ik me af of hij nog wel zin heeft in zo'n avontuur, bij Fortuna deed hij het uit clubliefde en had al weer snel genoeg van de directie.

• Karakter
  • Karakter's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

12 Apr 2013 00:38 - 12 Apr 2013 00:44
Eigenlijk zou je een trainer moeten vinden die binding heeft met MVV (spelersverleden, Maastrichtenaar), een groot netwerk én verder weinig ambities heeft m.b.t. hogerop komen. Iemand die nu in 3 of 4 jaar tijd samen met het bestuur de hele organisatie en eerste elftal goed neer kan zetten en vervolgens zijn taken overdoet aan (bijvoorbeeld) zijn assistent die al die jaren mee heeft gelopen en dus precies weet hoe het werkt. Hij gaat dan zelf verder in een kantoorfunctie bij MVV om de club verder te professionaliseren en mede dankzij zijn netwerk de mogelijkheden vergroot.

Maarja, nu komen we aan bij het pijnpunt: Vind maar eens zo iemand... :rolleye:

EDIT: Dit komt nog het beste overeen met Wim Rijsbergen (behalve het spelersverleden en ''afkomst''), maar zoals eerder al gezegd zal het schier onmogelijk zijn om hem binnen te halen.
Last edit: 12 Apr 2013 00:44 by Karakter.

• Aloy Agu
  • Aloy Agu's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

12 Apr 2013 12:22
Karakter wrote: Afrekenen op één fout? Dan doe je toch afbraak aan de samenwerking Maaskant-MVV. Toen Maaskant naar MVV kwam, kreeg MVV weer wat meer aanzien. Een speler als Thiebaut tekende sneller, omdat met de aanstelling van Maaskant eindelijk ambitie werd getoond (naderhand bleek dat dat financieel een veel te groot risico is geweest natuurlijk). Hij bracht ons met goed voetbal naar de play-offs. Ja hij heeft Chadli laten lopen, maar het lijkt me niet dat Maaskant de enige was die daar iets over te zeggen had. De jeugdtrainer van dat moment had toch minstens evenveel zeggenschap moeten hebben als een passant. Als dat niet het geval was, dan vraag ik me af of de échte fout bij Maaskant lag (het wegsturen van Chadli) of bij het toenmalige MVV-bestuur (Maaskant het volledige zeggenschap geven)
Ik kan je zeggen dat Maaskant verantwoordelijk is voor het vertrek van Chadli. Bron; Jeugdtrainer van de toenmalige A selectie.

• jeoff
  • jeoff's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

12 Apr 2013 12:34
Ja en het sneaky spel van AGOVV waar Chadli proef ging spelen onder een schuilnaam.. Kaliffe.

Time to create page: 0.343 seconds