Nieuwe voorzitter

16 dec 2013 16:06
josoetgebrook
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 63
Meer
Nieuwe voorzitter #31
Ik stoor mij eraan dat veel mensen problemen uiten over het maatschappelijke beleid. Tijdens de redding, 3 jaar geleden, zijn afspraken gemaakt dat MVV dit maatschappelijke beleid zou gaan uitvoeren. Het is goed dat MVV zich aan deze gemaakte afspraken houdt, daarmee toont MVV zich een betrouwbare partner.

Ik hoop dat de nieuwe voorzitter en de rest van het bestuur dit beleid voortzetten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u ouwe rot, La Chouffe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2013 16:34
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Nieuwe voorzitter #32
@josoetgebrook,

Ook ik onderstreep het maatschappelijke aspect. Het is zeker een punt waarop je goed punten kunt scoren. Echter vraag ik me vaak af waarom van de activiteiten weinig voetbal/sport gerelateerd zijn.

Wat is het nut om bij de opening van een tunneltje MVV jeugd spelers fietsen te laten poetsen??? Ergens draaf je dan te ver door.
Zoek maatschappelijke projecten die behoren bij je bedrijfstak, voetbal of breder gezien sport en gezondheid. Het wandelen met ouderen waardeer ik ook enorm. Maar breng dan die groep mensen vanuit het bejaardenhuis naar de geusselt. Geef die mensen ook eens een bezoek aan een match ipv het rondje door het park.

Spelers die een voetbalveld openen, top! Voorlichting geven op scholen over goede levensstijl waarbij actief bezig zijn gestimuleerd word. Genoeg voorbeelden waar het dus zeker een goed iets is.

Ik denk dat als je de activiteiten niet iets anders positioneerd er veel meer goodwill mee te winnen is. Dan ipv nu overal voor komen opdraven.

Maar terugkomend op jouw bericht, zeker een voorziter benoemen die dit ook op de agenda heeft staan.

En voor de rest een grote chapeau voor Rinkens. Niet altijd even tactisch met handelen maar ik ben des ondanks nog altijd ontzettend blij met het lef hij heeft getoond om in een uitzichtloze situatie de handschoen op te pakken als vrijwilliger. Ook al heeft / had hij geen verdere relatie met de sport an sich.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2013 22:10 16 dec 2013 22:17 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
Nieuwe voorzitter #33

De_Lange schreef : @josoetgebrook,

Ook ik onderstreep het maatschappelijke aspect. Het is zeker een punt waarop je goed punten kunt scoren. Echter vraag ik me vaak af waarom van de activiteiten weinig voetbal/sport gerelateerd zijn.

Wat is het nut om bij de opening van een tunneltje MVV jeugd spelers fietsen te laten poetsen??? Ergens draaf je dan te ver door.
Zoek maatschappelijke projecten die behoren bij je bedrijfstak, voetbal of breder gezien sport en gezondheid. Het wandelen met ouderen waardeer ik ook enorm. Maar breng dan die groep mensen vanuit het bejaardenhuis naar de geusselt. Geef die mensen ook eens een bezoek aan een match ipv het rondje door het park.

Spelers die een voetbalveld openen, top! Voorlichting geven op scholen over goede levensstijl waarbij actief bezig zijn gestimuleerd word. Genoeg voorbeelden waar het dus zeker een goed iets is.

Ik denk dat als je de activiteiten niet iets anders positioneerd er veel meer goodwill mee te winnen is. Dan ipv nu overal voor komen opdraven.

Maar terugkomend op jouw bericht, zeker een voorziter benoemen die dit ook op de agenda heeft staan.

En voor de rest een grote chapeau voor Rinkens. Niet altijd even tactisch met handelen maar ik ben des ondanks nog altijd ontzettend blij met het lef hij heeft getoond om in een uitzichtloze situatie de handschoen op te pakken als vrijwilliger. Ook al heeft / had hij geen verdere relatie met de sport an sich.


De opening van de fietstunnel was een gezamenlijke actie van projectbureau A2/Avenue2 (bouwers van de fietstunnel en de A2 tunnel) ,Maastricht Bereikbaar en de Jeugdopleiding van MVV.
www.maastricht.gezien.nl/nieuws/ludieke-...tunnel-geusselt.html
Avenue2 heeft b.v. o.a. op 21 maart dit jaar een sponsorontbijt voor de MVV-sponsors verzorgd.
www.mvv.nl/blocks/nieuws/hoge-opkomst-sponsorontbijt-avenue2-a2

Ik neem aan dat de deelname van de Jeugdopleiding van MVV aan de opening van de fietstunnel door projectbureau A2/Avenue2 met een (b.v. financiële) bijdrage aan de Jeugdopleiding van MVV of de vereniging MVV Maastricht gewaardeerd is geworden. MVV kan het zich nu niet permiteren om alleen aan voetbalgerelateerde projecten deel te nemen. Iedere (financiële) bijdrage is welkom. Zeker nu !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2014 17:20
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Nieuwe voorzitter #34
Volgens een bron die kort bij Elsen staat zouden ze Reginald Thal aan het klaarstomen zijn om als nieuwe voorzitter te gaan fungeren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2014 18:29
Ster_Drager
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
Nieuwe voorzitter #35
Hoop dat dit waar is, hij lijkt me de perfecte kandidaat. Oud voetballer met mvv hart en tevens zakenman
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2014 19:09
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
Nieuwe voorzitter #36
Ook ik hoop het dat dit gerucht waar is.
Reginald heeft een vlotte babbel, verstand van zaken, een gigantisch rood - wit hart en last but not least een uitgebreid netwerk.

Ik denk dat hij over voldoende capaciteiten beschikt om de voorzittershamer over te nemen van Paul Rinkens.

Aon de géng
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2014 20:16 10 apr 2014 20:16 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
Nieuwe voorzitter #37
Een fragment uit een interview met Reginald Thal uit 2009 in de Limburger.

Voorzitter MVV
Ja, ik weet dat mijn naam in Maastricht genoemd wordt als nieuwe MVV voorzitter als Joseph Goumans stopt. Natuurlijk streelt mij dat als ijdel mens én echte MVVér. En ik sluit ook niet uit dat het er ooit van komt. Alleen zie ik dat niet op korte termijn gebeuren. Ik doe het namelijk alleen als het een betaalde baan wordt en ik er fulltime mee bezig kan zijn. Alleen als je een voetbalclub op een professionele manier leidt, kun je er iets van maken.
www.limburger.nl/article/20091107/SPORT01/911069981/1030

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2014 22:35
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
Nieuwe voorzitter #38
Leuk gesprek op l1 tv met Reginald Thal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2014 21:33
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Onderwerp Auteur
Nieuwe voorzitter #39

ouwe rot schreef : Leuk gesprek op l1 tv met Reginald Thal.


Welke uitzending, welke datum en uur?...gr opa ;)

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2014 21:53
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
Nieuwe voorzitter #40

opadiehard schreef :

ouwe rot schreef : Leuk gesprek op l1 tv met Reginald Thal.


Welke uitzending, welke datum en uur?...gr opa ;)


Avondgasten - 11 april 2014
www.l1.nl/video/avondgasten-11-apr-2014

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2014 10:41 18 apr 2014 10:42 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
Nieuwe voorzitter #41
Paul Rinkens stopt als voorzitter van MVV

MVV-voorzitter Paul Rinkens legt na dit seizoen zijn functie bij de Maastrichtse eerste divisieclub neer. Wie zijn opvolger wordt, is nog niet bekend.

Een speciale commissie binnen MVV is momenteel bezig met de profielschets voor de nieuw te benoemen voorzitter, aldus Rinkens die vier jaar de rol van voorzitter vervulde. "Het is de bedoeling dat mijn opvolger voor de start van het nieuwe seizoen bekend wordt gemaakt."

Rinkens laat weten dat zijn aftreden al geruime tijd door hem was gepland. "Bij mijn aantreden was het voor mij al de bedoeling om niet tot in lengte van dagen voorzitter te blijven. Alles heeft een houdbaarheidsdatum, ook een voorzitter van MVV."

Rinkens, die in het dagelijks leven hotel-ondernemer is, zegt het nog steeds prima naar zijn zin te hebben bij de club in de Jupiler League. "Maar het is tijd voor een nieuwe fase." De man die de club leidde tijdens een moeilijke periode zegt beschikbaar te blijven voor het opzetten van nieuwe projecten binnen MVV. "Zoals bijvoorbeeld de nieuwe opzet van de jeugdopleiding."

Rinkens zal zijn opvolger gaan inwerken. "Voor een half of een heel seizoen, al naar gelang wat nodig is. "Als mogelijke opvolger wordt door insiders de naam van oud MVV-speler Reginald Thal met enige regelmaat genoemd.

Rinkens werd in 2010 bestuursvoorzitter toen de club op het randje van een faillissement balanceerde. Het voorbestaan van MVV hing, niet voor de eerste keer, aan een zijden draadje. Onder leiding van Rinkens werd een sanering doorgevoerd en vond een drastische reorganisatie plaats.

Sinds het aantreden van Rinkens als voorzitter eindigde MVV achtereenvolgens op de 10e, 8e en 5e plek in de rangschikking. De afgelopen drie seizoenen, onder trainer René Trost, deden de sterdragers telkens mee in de nacompetitie.

Sjak Planthof
www.maastricht.gezien.nl/sport/paul-rink...rzitter-van-mvv.html
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2014 13:17
Romadu
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 71
Meer
Nieuwe voorzitter #42
Oprotten, liever vandaag dan morgen! Al 4 jaar heb ik verkondigd hoe ik over hem denk, maar nee we moesten hem dankbaar zijn dat we nog bestaan.. Niet Paul Rinkens moeten we dankbaar zijn voor ons bestaan, maar een reeks schuldeisers die in tijde van crisis bereidt zijn geweest afstand te doen van hun vorderingen!

We mogen Paultje dankbaar zijn voor:
-de verandering van de clubnaam van een ruim 100 jarige traditieclub.
-opnieuw financiële saneringen door het falen van het gekozen "maatschappelijk" beleid.
-het ondanks alle weerstand op verkapte wijze toch weer aansturen richting een RJCO.
-teruglopende toeschouwersaantallen door vervreemding van het eigen club imago.
-het ontelbare aantal (op persoonlijke titel) falende media optredens waarin hij de club schaadt en supporters schoffeert.

Trieste van dit alles is dat een nieuwe voorzitter waarschijnlijk uit dezelfde stal zal komen. Geen haar beter dus. Tijd voor een welverdiende lange zomerstop!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2014 14:58 18 apr 2014 15:05 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Nieuwe voorzitter #43
Ik ben benieuwd wie het volgende slachtoffer wordt..

Onbegrijpelijk hoe iemand hier kan worden neergezet als een megalomaan, die vanuit een donker woud, in een ivoren toren hoog boven het bos, zijn illustere plannen en onheil over de club uitspreekt. Zo'n karikaturen zie je alleen maar in films zoals The Lord of the Rings en Star Wars.. toch niet bij MVV..

Het is maar een voorzitter, een veredelde handpop (met alle respect). De tolk van het bestuur. Dat is hetzelfde als je Kermit de Kikker aansprakelijk stelt, voor de intellectuele inhoud van het programma, je moet juist het productiebedrijf erachter hebben, die delen de lakens uit, die schrijven het script, die maken de beslissingen. Rinkens is niet de directeur van de BVO, maar de voorzitter van het stichting gedeelte. Hij is niet de kapitein op het schip, hij is onderdeel van de bemanning.

Al neemt Thal (Gonzo), van Marwijk (Fozzy Bear) of een kastelein van cafe 't kribke het voorzitterschap over. Achter de schermen blijft hetzelfde apparaat draaien en zal waarschijnlijk niet veel veranderen. En hoe het bestuur bepaalt, zo zal de voorzitter spreken.

Voorzitter Rinkens = De boodschapper, te paard met de boekrol in de hand. Hij is wel eindverantwoordelijke voor besluiten die de stichting betrekken(not for-profit). Niet de BVO!.
Directie = The big bosses, maar zijn geen alleen heersers, staan onder toezicht van diverse organen. Macht is verdeeld over diverse aftakkingen. Focus ligt op het reilen en zeilen vd BVO (profit).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2014 15:01
zittribuun
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 100
Meer
Nieuwe voorzitter #44

Romadu schreef : Oprotten, liever vandaag dan morgen! Al 4 jaar heb ik verkondigd hoe ik over hem denk, maar nee we moesten hem dankbaar zijn dat we nog bestaan.. Niet Paul Rinkens moeten we dankbaar zijn voor ons bestaan, maar een reeks schuldeisers die in tijde van crisis bereidt zijn geweest afstand te doen van hun vorderingen!

We mogen Paultje dankbaar zijn voor:
-de verandering van de clubnaam van een ruim 100 jarige traditieclub.
-opnieuw financiële saneringen door het falen van het gekozen "maatschappelijk" beleid.
-het ondanks alle weerstand op verkapte wijze toch weer aansturen richting een RJCO.
-teruglopende toeschouwersaantallen door vervreemding van het eigen club imago.
-het ontelbare aantal (op persoonlijke titel) falende media optredens waarin hij de club schaadt en supporters schoffeert.

Trieste van dit alles is dat een nieuwe voorzitter waarschijnlijk uit dezelfde stal zal komen. Geen haar beter dus. Tijd voor een welverdiende lange zomerstop!


Ik denk dat het tijd is voor een voorzitter die kortzichtig, ongenuanceerd, onnadenkend, ondankbaar, kritiek hebbend op alles en iedereen die een "mindere voetbalfan"is en tegen alles wat ook maar enigszins buiten Maastricht ligt is. Misschien iets voor jou? Ik denk dat jij goed in deze profielschets past.
Eens kijken hoe lang onze club het uithoudt met een beleid, dat alleen erop gebaseerd is om de 150 meest fanatieke supporters te plezieren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2014 13:06
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
Nieuwe voorzitter #45

Sandro schreef : Paul Rinkens stopt als voorzitter van MVV

MVV-voorzitter Paul Rinkens legt na dit seizoen zijn functie bij de Maastrichtse eerste divisieclub neer. Wie zijn opvolger wordt, is nog niet bekend.

Een speciale commissie binnen MVV is momenteel bezig met de profielschets voor de nieuw te benoemen voorzitter, aldus Rinkens die vier jaar de rol van voorzitter vervulde. "Het is de bedoeling dat mijn opvolger voor de start van het nieuwe seizoen bekend wordt gemaakt."

Rinkens laat weten dat zijn aftreden al geruime tijd door hem was gepland. "Bij mijn aantreden was het voor mij al de bedoeling om niet tot in lengte van dagen voorzitter te blijven. Alles heeft een houdbaarheidsdatum, ook een voorzitter van MVV."

Rinkens, die in het dagelijks leven hotel-ondernemer is, zegt het nog steeds prima naar zijn zin te hebben bij de club in de Jupiler League. "Maar het is tijd voor een nieuwe fase." De man die de club leidde tijdens een moeilijke periode zegt beschikbaar te blijven voor het opzetten van nieuwe projecten binnen MVV. "Zoals bijvoorbeeld de nieuwe opzet van de jeugdopleiding."

Rinkens zal zijn opvolger gaan inwerken. "Voor een half of een heel seizoen, al naar gelang wat nodig is. "Als mogelijke opvolger wordt door insiders de naam van oud MVV-speler Reginald Thal met enige regelmaat genoemd.

Rinkens werd in 2010 bestuursvoorzitter toen de club op het randje van een faillissement balanceerde. Het voorbestaan van MVV hing, niet voor de eerste keer, aan een zijden draadje. Onder leiding van Rinkens werd een sanering doorgevoerd en vond een drastische reorganisatie plaats.

Sinds het aantreden van Rinkens als voorzitter eindigde MVV achtereenvolgens op de 10e, 8e en 5e plek in de rangschikking. De afgelopen drie seizoenen, onder trainer René Trost, deden de sterdragers telkens mee in de nacompetitie.

Sjak Planthof
www.maastricht.gezien.nl/sport/paul-rink...rzitter-van-mvv.html


De nieuwe voorzitter van MVV, als opvolger van Rinkens, zou voor de start van het nieuwe/huidige seizoen bekend worden gemaakt.
Al iets bekend. ????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.435 seconden