Nieuwe voorzitter

29 sept 2014 20:44
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Nieuwe voorzitter #46
Een persoon die daar volgens mij toen voor in aanmerking kwam was wellicht Maurice Olivers. Maar ik heb begrepen dat hij vanwege zijn carrière (overstap naar nieuwe werkgever) geen tijd meer had voor deze tijd slorpende functie. Toen heeft Rinkens besloten in het belang van de club er nog een jaar aan vast te koppelen. Ben benieuwd hoe dit verder gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2014 11:37
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Nieuwe voorzitter #47
Het management team onder leiding van de algemeen directeur moet de zaak runnen. De rol van de voorzitter komt als het goed is steeds meer op de achtergrond te staan. Omdat Rinkens 'het gezicht' is geworden van het nieuwe MVV wordt hij nog steeds door sommigen als de leider gezien die in zijn eentje het beleid bepaalt én de dagelijkse gang van zaken regelt. Dat is gewoon niet zo.
Ik hoop dat Paul een opvolger weet te vinden voor deze ondankbare taak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2014 06:42
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 447
Meer
Nieuwe voorzitter #48

Boschpoort schreef : Het management team onder leiding van de algemeen directeur moet de zaak runnen. De rol van de voorzitter komt als het goed is steeds meer op de achtergrond te staan. Omdat Rinkens 'het gezicht' is geworden van het nieuwe MVV wordt hij nog steeds door sommigen als de leider gezien die in zijn eentje het beleid bepaalt én de dagelijkse gang van zaken regelt. Dat is gewoon niet zo.
Ik hoop dat Paul een opvolger weet te vinden voor deze ondankbare taak.


Hoezo ondankbare taak? Het is natuurlijk dat wij veel op dit forum lezen waarvan ik denk dat een derde van de vaste schrijvers zich negatief uit laat.
Ik denk als je eens na zou vragen bij de "gewone" supporters het overgrote deel zal aangeven dat Rinkens het goed gedaan heeft en een hoop eer en lof verdiend.
Hoe we t ook wenden of keren, stel je voor dat Rinkens jaren geleden er niet in was gestapt....zouden we nu dan nog vrijdags ons clubje kunnen aanmoedigen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2014 07:06
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 447
Meer
Nieuwe voorzitter #49
Mijn voorkeur gaat uit naar Reginald Thal, ik heb de laatste tijd wat optredens op tv gezien met hem en ik denk dat hij zeer geschikt is er voor. Is niet op zijn mondje gevallen, zit vol passie en heeft natuurlijk een prachtig MVV verleden. Ook zijn voorkomen en uitstraling is goed om als woordvoerder van MVV te fungeren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2014 09:21
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2384
Meer
Onderwerp Auteur
Nieuwe voorzitter #50

gaston satijn schreef : Mijn voorkeur gaat uit naar Reginald Thal, ik heb de laatste tijd wat optredens op tv gezien met hem en ik denk dat hij zeer geschikt is er voor. Is niet op zijn mondje gevallen, zit vol passie en heeft natuurlijk een prachtig MVV verleden. Ook zijn voorkomen en uitstraling is goed om als woordvoerder van MVV te fungeren.



Heeft bij tvl al aangegeven dat hij dat zou willen maar dan alleen fultime, dus...betaalbaar?...die komt echt niet voor een ,,hongerloontje,,...gr opa ;)

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2014 12:14
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 970
Meer
Nieuwe voorzitter #51

opadiehard schreef :

gaston satijn schreef : Mijn voorkeur gaat uit naar Reginald Thal, ik heb de laatste tijd wat optredens op tv gezien met hem en ik denk dat hij zeer geschikt is er voor. Is niet op zijn mondje gevallen, zit vol passie en heeft natuurlijk een prachtig MVV verleden. Ook zijn voorkomen en uitstraling is goed om als woordvoerder van MVV te fungeren.



Heeft bij tvl al aangegeven dat hij dat zou willen maar dan alleen fultime, dus...betaalbaar?...die komt echt niet voor een ,,hongerloontje,,...gr opa ;)


Thal is ook mijn nr 1. Hij heeft een MVV-hart, een verleden als speler, Maastrichtenaar en is inderdaad niet op zijn mondje gevallen. Maar moet een voorzitter geld ter beschikking hebben om MVV te ondersteunen? Zoals Rinkens met zijn hotelbusiness, Jan Smit van Heracles, Hai Berden (VVV) noem ze maar op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2014 21:56
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2384
Meer
Onderwerp Auteur
Nieuwe voorzitter #52
Nee maar hij zegt dat een voorzitter alleen maar kan functioneren als hij alleen met mvv bezig is,dus geen andere baan.
En ja dan kost het geld nl een jaar salaris...reken maar uit...gr opa ;)

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2015 10:20
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
Nieuwe voorzitter #53
Voor belangstellenden.!

VACATURES

Vacatures

MVV Maastricht heeft momenteel de volgende vacature beschikbaar:

Voorzitter Bestuur BVO

MVV Maastricht is op zoek naar een nieuwe voorzitter:

De huidige voorzitter, Paul Rinkens, maakte al eerder bekend dat hij aan het einde van dit seizoen gaat stoppen.
De zoekcommissie, die als taak heeft een voorzitter voor te dragen aan het bestuur van de BVO en de vereniging, voert momenteel gesprekken met kandidaten.
Maar ook via deze weg willen we graag in contact komen met kandidaten.

Dus als u zelf in aanmerking wilt komen voor deze boeiende en veelzijdige functie of u kent personen in uw omgeving die dat graag zouden willen, kunt u contact opnemen met één van de onderstaande leden van de zoekcommissie:

Ward Vleugels:

www.mvv.nl/mvv-maastricht/vacatures-vrij...-en-stages/vacatures

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2015 14:34 02 mei 2015 14:34 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Nieuwe voorzitter #54
Effe een balletje opgooien....


Zou Onno geen optie zijn....?

Is flexibeler dan noonk Paul, blijft in Mestreech, is beschikbaar, liet zich vaak bij us MVV-ke zien en kent de locale driehoek..
en als VVD-er misschien van toegevoegde waarde bij het zoeken naar sponsoren...
bovendien heeft de man toch een wat positieve uitstraling....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Nao Väöre, Gianni Bruno

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2015 11:03
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 783
Meer
Nieuwe voorzitter #55
MVV Maastricht presenteert oud-gedeputeerde Bert Kersten als nieuwe voorzitter
Woensdag 27 mei 2015

De opvolger van voorzitter Paul Rinkens bij MVV Maastricht is bekend. Oud-gedeputeerde Bert Kersten (64) wordt vandaag gepresenteerd als nieuwe voorzitter van de Maastrichtse club.

Geboren in Maastricht en opgegroeid op de Boschstraat in het stadscentrum werd Kersten al vroeg supporter van MVV. Na zijn studie Economie in Tilburg startte hij eerst als leraar op een middelbare school in Venray. Later werd hij wethouder van de Noord-Limburgse plaats. In 2004 werd Kersten gedeputeerde voor arbeidsmarkt en onderwijs, duurzaamheid en energie. Hij bekleedde de functie bijna 10 jaar (met een onderbreking van een jaar), voordat hij eind april jl. afscheid nam.

Scheidend voorzitter Paul Rinkens over de aanstelling: “Wij zijn erg blij dat we voor de rol van voorzitter in Bert een bekende Limburger met bestuurlijke ervaring en een groot netwerk hebben gevonden. Bert is in mijn ogen de juiste man die MVV Maastricht verder kan brengen. Ik draag dan ook met veel vertrouwen de voorzittershamer aan hem over.”

Kersten over zijn voorzitterschap van MVV Maastricht: “Ik ben zeer verheugd dat ik Paul Rinkens mag opvolgen bij MVV Maastricht. Paul heeft de club als voorzitter sturing gegeven en vanaf de rand van de afgrond naar ‘veilige haven’ geloodst. Met dank aan hem en zijn team is de club weer financieel gezond geworden.

De tijden zijn veranderd, het geld regeert het voetbal en het is duidelijk dat de clubs die boven hun stand leven, vroeg of laat allemaal in de problemen komen. Daarom heb ik veel waardering voor de keuzes die MVV heeft gemaakt. Een regionale club te willen zijn met veel talentvolle jonge spelers en een grote maatschappelijke betrokkenheid. Niet verder springen dan je polsstok lang is en zorgen dat alle geledingen binnen de club elkaar ondersteunen en elkaar als één grote MVV-familie zien. Daar zie ik als voorzitter ook mijn taak: bruggen bouwen en zorgen dat ieder op zijn plek kan schitteren en zich verbonden voelt met deze prachtige traditieclub.

Er is de afgelopen jaren veel goed werk verricht, maar we zijn er nog niet. De visie die er ligt is een uitstekende koers om deze club verder te versterken en te verankeren in de samenleving.

Bijzondere aandacht verdient daarbij het verder versterken van de jeugdopleiding in de meest ruime zin van het woord. Daar ook liggen de kansen om MVV nog verder haar maatschappelijke opgave vorm te laten geven. En daarmee ‘us MVV-ke’ weer helemaal terug te brengen in de harten van de mensen uit de regio en Maastricht in het bijzonder”.

www.mvv.nl/mvv-maastricht/club/nieuws/mv...esenteert-voorzitter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2015 11:23
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
Nieuwe voorzitter #56
Verrassende keuze , ik kan er vrij weinig van zeggen op dit moment.

Wel jammer dat er geen enkel woord word gezegd omtrent het eerste elftal en de ambitie van MVV omtrent het eerste elftal. Datgene waar dus echt de mensen voor komen.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2015 12:03
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Nieuwe voorzitter #57
Man heeft wel een groot netwerk, veel politieke ervaring. Handig voor gesprekken met nieuwe burgemeester?

Hoop dat MVV nog wat voetbalmensen kan binnenhalen, dat zou goed zijn voor de organisatie.

Natuurlijk was het mooi geweest als hij gezegd zou hebben 'We gaan MVV brengen waar het thuishoort' maar dan werd hij daar ook aan gehouden, en daarnaast denk ik geen woorden maar daden, ik ga hem beoordelen na een jaar van daden.

Bert, succes bij de sjoenste club!

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2015 12:06
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 810
Meer
Nieuwe voorzitter #58
Onze nieuwe voorzitter aan het woord (over MVV en over zichzelf):

www.mvv.nl/mvv-maastricht/club/nieuws/ni...rzitter-bert-kesrten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2015 12:09
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
Nieuwe voorzitter #59
Echte Mestreechteneer, MVV-fan en met genoeg bestuurlijke ervaring en hopelijk contacten. Zo'n man moet het voordeel van de twijfel krijgen.

Voor wat zo een persbericht waard is, vind ik het juist wel goed dat hij de jeugdopleiding wil verbeteren. Ik hoop wel de eigen jeugdopleiding.

En dat talenten uit eigen regio de in het eerste elftal komen, zoals Smeets en Kuipers, in de toekomst langer behouden kunnen blijven en uiteindelijk met winst verkocht worden, in plaats van ze voor niks de deur uit te laten lopen.

Vul succes Bert!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2015 13:28 27 mei 2015 13:30 door Boschpoort.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Nieuwe voorzitter #60
Nieuwe voorzitter Bert Kersten stelt zichzelf voor
Woensdag 27 mei 2015


Beste mensen,


Onlangs ben ik benaderd met de vraag of ik belangstelling had om voorzitter van MVV Maastricht te worden. In eerste instantie overviel de vraag me, maar ik realiseerde me meteen hoe eervol het zou zijn om voorzitter vaan ´us MVV-ke´ te zijn.

Maar voordat ik vertel hoe mijn liefde voor MVV is ontstaan iets over mijzelf.

Mijn naam is Bert Kersten en ik ben geboren op 21 oktober 1950 op de Boschstraat in Maastricht. Na een paar jaar verhuisden we naar Caberg, waar ik opgroeide.

Van jongs af aan ging ik met mijn vader kijken naar MVV. Logisch, omdat mijn vader Thei Kersten zelf jaren lang in het eerste van MVV gespeeld heeft. Hij was al 40 toen ik geboren werd, dus zelf heb ik hem nooit zien spelen. Hij was wat ik begrepen heb niet de meest gepolijste speler. Zijn bijnaam “de sjieveleer” zegt genoeg…

Dus MVV was van kinds af mijn clubje. In mijn tienertijd ging ik naar alle wedstrijden, ook uit. Zo heb ik destijds alle stadions in Nederland gezien. En één ding was zeker: thuis kon MVV van iedereen winnen!

In de wijk waar ik opgroeide was het niet vanzelfsprekend dat je studeerde. Ik kreeg die kans wel en ging op mijn 17e economie studeren in Tilburg. Helaas stierf in dat zelfde jaar mijn vader veel te jong. Na mijn afstuderen ben ik getrouwd en heb ik drie kinderen gekregen. Een zoon en twee meisjes, een tweeling.

Ik ben gaan werken als leraar economie aan een middelbare school in Venray. 12 jaar waar ik met veel plezier aan terug denk. Immers, een prachtig maar intensief beroep. Stapje voor stapje raakte ik tevens steeds meer geïnteresseerd in de politiek. Uiteindelijk werd ik wethouder in Venray. In de 12 jaar waarin ik wethouder was, heb ik veel kunnen en mogen doen. Het directe contact met de inwoners was één van de leuke zaken uit die periode.

MVV bleef, waar ik ook was, altijd mijn club. Waar ik ook was, ik zou en moest altijd weten wat MVV gemaakt had. Bij de laatste promotie naar de eredivisie heb ik de familie nog in de auto gezet en ben ik van Venray naar de Markt gereden.

Na mijn wethouderschap heb ik twee jaar voor mezelf gewerkt, totdat ik gevraagd werd te solliciteren als gedeputeerde. Met een onderbreking van een jaar heb ik dat zo’n tien jaar gedaan. Een eervolle, maar zeer intensieve baan. Steeds meer werd mijn thuisbasis weer Maastricht en ging ik weer zo nu en dan naar mijn club MVV. Momenteel woon ik weer in Maastricht.

In alle banen die ik vervuld heb, heb ik er altijd naar gestreefd mensen in hun waarde te laten. Voor mij is iedereen belangrijk in een organisatie. Bruggen bouwen en elkaar opzoeken is uiteindelijk veel effectiever dan wel even zeggen “hoe het moet”. Waar ik minder gecharmeerd van ben is onnodige bureaucratie en zinloze competentiediscussies. Aan het einde van een vergadering moet duidelijk zijn wat we besloten hebben.

We zitten er met zijn allen tenslotte voor één doel: MVV.

De tijden zijn veranderd, het geld regeert het voetbal en het is duidelijk dat de clubs die boven hun stand leven, vroeg of laat allemaal in de problemen komen. Daarom heb ik veel waardering voor de keuzes die MVV heeft gemaakt. Een regionale club te willen zijn met veel talentvolle jonge spelers en een grote maatschappelijke betrokkenheid. Niet verder springen dan je polsstok lang is en zorgen dat alle geledingen binnen de club elkaar ondersteunen en elkaar als één grote MVV-familie zien.

Daar zie ik als voorzitter ook mijn taak: bruggen bouwen en zorgen dat ieder op zijn plek kan schitteren en zich verbonden voelt met deze prachtige traditieclub.

Er is de afgelopen jaren veel goed werk verricht, maar we zijn er nog niet. De visie “Herijking Strategie MVV Maastricht 2014” is een uitstekende koers om deze club verder te versterken en te verankeren in de samenleving.
Bijzondere aandacht verdient daarbij mijns inziens het verder versterken van de jeugdopleiding in de meest ruime zin van het woord. Daar ook liggen de kansen om MVV nog verder haar maatschappelijke opgave vorm te laten geven.
En daarmee ´us MVV-ke´ weer helemaal terug te brengen in de harten van de mensen uit de regio en Maastricht in het bijzonder.

Inmiddels heb ik 7 kleinkinderen en voldoende vrije tijd om het voorzitterschap van MVV te vervullen. Indien ik daarin gesteund word, zal ik dat met volle inzet en betrokkenheid doen. Immers vanaf mijn geboorte is MVV mijn club. Dat zal nooit veranderen.

Bert Kersten

(voor het gemak het bericht even gekopieerd uit de link die Jim Cemint hiervoor al gaf)
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.422 seconden