Transfergeruchten Seizoen 2018-2019

• Ster_Drager
  • Ster_Drager's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

Re: Re:Transfergeruchten Seizoen 2018-2019

04 Aug 2018 11:31
beter op deze manier dan 'a la ogunjimi'

vind wel dat MVV hier vandaag nog over naar buiten mag komen.
zou wel zo professioneel zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
The topic has been locked.
  • Pino67
  • Pino67's Avatar
  • Junior Member
  • Junior Member

Re: Transfergeruchten Seizoen 2018-2019

04 Aug 2018 11:44
MVV speelt nu elk jaar paniekvoetbal. MVV heeft een beetje geld en onder druk worden bij het aantrekken van m.n. een goede spits, sinds Thiebaut telkens verkeerde beslissingen genomen. Het verhaal van (reserve)lijstjes met spelers is een zoethoudertje zie de gebeurtenissen rondom onze "Spaanse verlosser". Beleidsmatig moet de boel op de schop en mijn idee is als volgt: Kijk welke (beschikbare) spelers we nodig hebben om vanaf volgend seizoen de komende 5 jaar structureel in de top 5 te spelen en vanaf het 5e jaar is promotie de doelstelling. Daarnaast ontwikkel je een goede jeugdopleiding. Hier hoort een bepaald kostenplaatje bij waarover MVV nu niet beschikt. Kijk op de eerste plaats hoever we komen met onze eigen commerciële middelen. Ga vervolgens met een goed beleidsplan naar grote bedrijven of particuliere/zakelijke investeerders. Met een goed verhaal en beleidsplan is er zeker geld op te halen om e.e.a. uit te voeren. Voordeel van dit alles is ook dat je een goed verhaal hebt om spelers over te halen om voor MVV te kiezen omdat ze dan onderdeel gaan uitmaken van het toekomstig succes en dat is wat spelers willen. Succes bij MVV of elders middels een transfer. Van overleveren aan één (buitenlandse) investeerder is helemaal geen sprake. Er zijn meerdere financieringsbronnen die ook meedelen in toekomstige winsten. Ook de publieke belangstelling zal hierdoor een boost krijgen. Succes zorgt voor aantrekkingskracht op alle fronten. (zie FSC) Criticasters zullen roepen dat bedrijfsleven etc. geen geld in MVV wil stoppen. Dit is onzin, het bedrijfsleven vaart maar al te graag mee op successen van BVO's die het goed doen. Benoit Wesley had gelijk met zijn uitspraak dat je het geld net zo goed in de maas kunt gooien i.p.v. te investeren in MVV. Echter, bij MVV is er nooit sprake geweest van een fatsoenlijk beleid en dat rechtvaardigt de uitspraak van Benoit Wesley. Met een goed verhaal, beleidsplan en charismatische mensen aan de leiding komt er zeker geld vrij. Maastricht is booming (Tom Dumoulin, Iron Man, Andre Rieu, Preuvenemint, aantrekkingskracht toeristen etc.) alleen MVV blijft ver achter. Maastricht verdient een voetbalclub die op het hoogste niveau meedraait en we moeten stoppen met ons als Calimero te gedragen en zo weinig ambitie ten toon te spreiden.
The following user(s) said Thank You: krampioen
  • Boe is dat feeske?
  • Boe is dat feeske?'s Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

04 Aug 2018 12:10
Volgens mij is dit beleidsplan waar jij t over hebt 4 maanden geleden gepresenteerd Pino.

In dat plan werd gesproken over 3-4 ton extra budget voor MVV1 om zo de stap naar Top5 te kunnen maken. En daarmee hopelijk promotie want die kans wordt dan structureel stuk groter.

Met dat verhaal wordt nu ook door onze volledig nieuwe commerciële afdeling naar buiten getreden en de eerste voorzichtige resultaten zijn al zichtbaar. Het commerciële gaat altijd voor t sportieve uit.

Dus volledig nieuwe commerciële tak, volledig nieuw marketingplan wat daar aan vasthangt (UsClub), lijkt me toch een flinke wijziging ten opzichte van de laatste jaren?
Boe is dat feeske?
  • Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

04 Aug 2018 12:14
Dan noem eens wat namen. Welke spelers moeten naar MVV komen en zijn haalbaar. Noem eens wat namen, want schijnbaar loopt er een dozijn spitsen die naar MVV willen/ kunnen. Maar ja, áls ze dan een speler op proef krijgen die wat lijkt, dan komt er een appje of sms-je vanuit de circustent. Dat is al eerder gebeurd.

Enfin, over de Spanjaard. Als je al zo kort erna meteen weer vertrekt, dan moet die toch ergens van geschrokken zijn. Anders zie ik geen verklaring en laat je je gewoon testen.
  • Armand
  • Armand's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

04 Aug 2018 12:25
Schapendonk wrote: Dan noem eens wat namen. Welke spelers moeten naar MVV komen en zijn haalbaar. Noem eens wat namen, want schijnbaar loopt er een dozijn spitsen die naar MVV willen/ kunnen. Maar ja, áls ze dan een speler op proef krijgen die wat lijkt, dan komt er een appje of sms-je vanuit de circustent. Dat is al eerder gebeurd.

Enfin, over de Spanjaard. Als je al zo kort erna meteen weer vertrekt, dan moet die toch ergens van geschrokken zijn. Anders zie ik geen verklaring en laat je je gewoon testen.

Geschrokken van de hitte hier
  • Kloeteklaos
  • Kloeteklaos's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

04 Aug 2018 12:34
Schapendonk wrote:

Betere aanbieding elders, zaakwaarnemer die ergens wat meer handgeld denkt te kunnen krijgen, in die hoek kan je het normaal gesproken zoeken.
  • ouwe rot
  • ouwe rot's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

04 Aug 2018 12:36
Is hij geschrokken van dat vreselijk kunstgras .
Vanaf de tribune ruik je rubber ( vooral door de warmte nu)
Op zo een veld voelt het aan of het 50 graden is.
Bron div spelers.
  • Pino67
  • Pino67's Avatar
  • Junior Member
  • Junior Member

04 Aug 2018 12:51
Met 3 of 4 ton verwerf je je structureel geen plaats in de top 5. Ik zou dit beleidsplan inhoudelijk wel eens willen zien maar ik heb eerder het idee dat dit een beleidsplan is waarin de "Maastrichtse vriendjes" zorgen dat ze de komende jaren mooi weer kunnen spelen bij MVV. Je spreekt al snel over 3 tot 5 miljoen wat er opgehaald moet worden. Er moet een grote schoonmaak plaatsvinden op organisatorisch niveau en vooral op technisch vlak. Eén sterke technisch manager moet er aangetrokken worden om MVV te gaan leiden die geen "Maastrichtse belangen" heeft. Als voorbeeld noem ik bijvoorbeeld Jeffrey van As. Heeft het bij NAC op voetbaltechnisch vlak goed gedaan. Nu ook weer bij ADO verricht hij uitstekend werk. Goede scouting, rustig gebleven toen ze na 7 wedstrijden 0 punten hadden en de juiste trainer voor de groep gezet. Ik ben ervan overtuigd dat hij graag MVV op de rails zou willen zetten. Ik ben geen scout en heb geen spitsen in beeld die voor 100-125k naar MVV komen. Als MVV beschikt over hun zgn. lijstjes dan hebben zij die spitsen wel in beeld. Dit hoeft overigens geen gevestigde naam te zijn, het liefst wel als het kan, maar in de 2e elftallen van topclubs lopen zeker spelers rond die een directe versterking zijn voor MVV. Chapeau voor onze nieuwe commerciële afdeling, ben ik heel blij mee al ben ik geen vriend van Thal, maar we hebben het tot nu toe wel over commerciële kruimels i.p.v. grotere vissen. Om op Thal terug te komen. Zoals gezegd ben ik geen fan van hem, maar als we dergelijke charismatische mensen in onze algemene en technische staf zouden hebben zag de toekomst er een stuk rooskleuriger uit. Het verschil met Thal zou alleen moeten zijn dat deze mensen handelen uit belang van MVV en niet uit eigen belang want laten we eerlijk zijn, Thal vooral handelt uit eigen belang. Ik geef hem voorlopig echter nog het voordeel van de twijfel.
  • Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

04 Aug 2018 13:32 - 04 Aug 2018 13:37
Daar ben ik het niet mee eens dat Thal uit eigen belang handelt. Integendeel. Hij heeft een groot MVV-hart en ik denk dat het MVV belang bij hem juist boven eigen belang gaat. Anders ging hij dit heus niet doen. Wat valt er dan bij MVV te halen van belang. Niets anders dan eer op dit moment.
Last edit: 04 Aug 2018 13:37 by Schapendonk.
The following user(s) said Thank You: opadiehard
  • krampioen
  • krampioen's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

04 Aug 2018 14:14
Ik zou tegen dreekemvvke kunnen zeggen I told you so. Maar dan ben ik negatief en dus geen echte fan en moet ik hier weg. Ik vind dat pino het keurig verwoord. Er moeten zaken veranderen om vooruit te komen. Meningen op dit forum kunnen daarbij helpen en dat is ten dele ook onze functie hier. Ik waardeer alle inzet van alle vrijwilligers die zich inzetten voor MVV, maar beleidstechnisch is het allemaal gammel. Er wordt maar vastgehouden aan we hebben geen schuld en vroeger zijn we op ons gezicht gevallen en dat moeten we ten allen tijde voorkomen. Ik begrijp het, ik heb er begrip voor, maar helpt het ons vooruit ?
We zien bij Oda ineens een werkgroep van 7 invloedrijke mensen opstaan die zeggen, we gaan ingrijpen en indien nodig de beurs trekken. Waar halen ze die nu weer ineens vandaan? En kunnen wij dat ook niet?
Het is tijd voor een sterke manager die deuren opent en geld genereert.
Vragen naar een centrumspits? Er zijn op internet lijstjes van beschikbare centrumspitsen per land. Maar, ik mag toch hopen dat MVV zelf een lijstje heeft. Er zijn er in elk geval een heleboel nog beschikbaar.
Om positief te eindigen.
Koopmans
vacature, Mares, Knops, Gunst
Ippel, Koolhof, Nijs
Abubakar, Okita, Schroyen.
Hier kun je om te beginnen goed mee voor de dag komen.
  • Boe is dat feeske?
  • Boe is dat feeske?'s Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

04 Aug 2018 14:15 - 04 Aug 2018 14:17
Pino67 wrote: Met 3 of 4 ton verwerf je je structureel geen plaats in de top 5. Ik zou dit beleidsplan inhoudelijk wel eens willen zien maar ik heb eerder het idee dat dit een beleidsplan is waarin de "Maastrichtse vriendjes" zorgen dat ze de komende jaren mooi weer kunnen spelen bij MVV. Je spreekt al snel over 3 tot 5 miljoen wat er opgehaald moet worden. Er moet een grote schoonmaak plaatsvinden op organisatorisch niveau en vooral op technisch vlak. Eén sterke technisch manager moet er aangetrokken worden om MVV te gaan leiden die geen "Maastrichtse belangen" heeft. Als voorbeeld noem ik bijvoorbeeld Jeffrey van As. Heeft het bij NAC op voetbaltechnisch vlak goed gedaan. Nu ook weer bij ADO verricht hij uitstekend werk. Goede scouting, rustig gebleven toen ze na 7 wedstrijden 0 punten hadden en de juiste trainer voor de groep gezet. Ik ben ervan overtuigd dat hij graag MVV op de rails zou willen zetten. Ik ben geen scout en heb geen spitsen in beeld die voor 100-125k naar MVV komen. Als MVV beschikt over hun zgn. lijstjes dan hebben zij die spitsen wel in beeld. Dit hoeft overigens geen gevestigde naam te zijn, het liefst wel als het kan, maar in de 2e elftallen van topclubs lopen zeker spelers rond die een directe versterking zijn voor MVV. Chapeau voor onze nieuwe commerciële afdeling, ben ik heel blij mee al ben ik geen vriend van Thal, maar we hebben het tot nu toe wel over commerciële kruimels i.p.v. grotere vissen. Om op Thal terug te komen. Zoals gezegd ben ik geen fan van hem, maar als we dergelijke charismatische mensen in onze algemene en technische staf zouden hebben zag de toekomst er een stuk rooskleuriger uit. Het verschil met Thal zou alleen moeten zijn dat deze mensen handelen uit belang van MVV en niet uit eigen belang want laten we eerlijk zijn, Thal vooral handelt uit eigen belang. Ik geef hem voorlopig echter nog het voordeel van de twijfel.

Ja je hebt een punt dat tot nu toe vooral kleinere sponsoren zich binnen aan MVV maar vele kleine maken een grote! Openline is ook een grote. En Team Thal is neem ik aan nu ook bezig grote over te halen, ze zijn te kort bezig om er nu al te veel conclusies aan en verbinden.
Thal steekt z’n nek nu uit voor de club, hij is een winnaar en wil ook op dit vlak winnen. Jij noemt t eigenbelang maar alleen als hij succesvol is voor MVV maakt hij reclame voor zichzelf. Dat is wat anders dan geen fan zijn van hem, snap wart je bedoelt denk ik. Bepaalde arrogantie.

Wat betreft die 4 ton, kennelijk is dat onderzocht hoor. Dan krijg je aansluiting. Vervolgens heeft MVV het over een vliegwiel effect, écht meedoen om de prijzen structureel brengt meer sponsoren, supporters en tv gelden. Dit filmpje al gezien erover.

www.facebook.com/mvvmaastrichtofficial/videos/1766098880134473 (ook als je geen Facebook hebt)

Enfin, uitgekeken op Elsen is ander verhaal natuurlijk. Ik zou Ron wel eens willen zien met meer geld ter beschikking, jij wilt nieuwe wind. Prima.
Boe is dat feeske?
Last edit: 04 Aug 2018 14:17 by Boe is dat feeske?.
  • Audiowaste
  • Audiowaste's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

04 Aug 2018 15:07
Uiteraard kijkt iedereen door een MVV bril, maar ik mis vaak toch enige vorm van realiteit bij mensen. Natuurlijk wil iedereen dat MVV op zijn minst ieder jaar mee doet in de top 5. Maar bij iedere club in de KKD zouden de supporters willen dat hun club structureel in de top 5 meespeelt. Gelukkig wordt de ranglijst niet bepaald op basis van de begroting, maar het bepaalt wel voor een grootste deel welke spelers je kan halen.

FC Twente, Sparta, NEC, Roda, Cambuur, Eagles hebben in ieder geval een begroting die het veelvoud is aan die van MVV. Daarnaast hebben FC Den Bosch, Volendam, RKC en Almere ook een hogere begroting. Wij zitten gewoon in het rijtje met FC Eindhoven, Top Oss, Telstar, RKC, Helmond Sport en FC Dordrecht. Het is dus zaak om het budget voor spelers te vergroten zonder dat je uitgaven groter worden dan de inkomsten. Je ziet trouwens wel de laatste jaren dat dit aan het gebeuren is, van 2014/2015 was het 724.000, 2015/2016 was dit 867.000 en in 2016/2017 was het zelfs 1.070.000. Overigens zijn dit de totale loonkosten, inclusief alle kantoorpersoneel. De groei is er dus, maar helaas niet zo snel als we zouden willen. Overigens Pino67, met deze cijfers in het achterhoofd begrijp je wel dat een spits van 100-125.000 per jaar totaal niet realistisch is?

Daarnaast lijken veel mensen hier te denken dat iedere speler staat te springen om bij MVV te mogen voetballen voor een modaal salaris. Een spits van naam, die garant staat voor minimaal 25 doelpunten ieder seizoen zoeken ze bij iedere club wel. Waarom zou je dan voor 50.000 euro per jaar bij MVV komen voetballen terwijl je ook voor 250.000 euro per jaar bij pak weg FC Twente kan gaan voetballen? En welke club in de KKD heeft nu een spits van naam die garant staat voor doelpunten? Kijkend naar de topscorers van afgelopen seizoen, spelen alleen Achahbar, Stroo en Okita komend seizoen nog in de KKD.
“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
  • Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

04 Aug 2018 15:13
Wat Thal betreft, je hebt charisma nodig en soms ook een bepaalde arrogantie wil je winnen. En dat heeft hij. Als je continue met laaghangende schouders en het hoofd omlaag de mensen benaderd, valt er denk ik niet veel te winnen of te halen. Dan geef mij maar Thal!
  • Pino67
  • Pino67's Avatar
  • Junior Member
  • Junior Member

04 Aug 2018 15:19
Wat ik het mooie vind aan de discussie die nu op gang begint te komen over wat er nu binnen MVV moet gebeuren is dat deze steeds meer op inhoudelijke gronden gevoerd wordt. Geen geschreeuw of verwijten naar elkaar. De waarheid ligt uiteraard in het midden en veranderingen kunnen ook geleidelijk op gang gebracht worden maar ergens moet er een start gemaakt worden en misschien is de verandering binnen het commercieel team wel het begin van iets moois. Persoonlijk denk ik dat Elsen niet de man is om MVV beter te maken zelfs met betere spelers. Ik wil hem wel het voordeel van de twijfel geven en vervolgens kan iemand met verstand (technisch manager met bewezen diensten; Jeffrey van As bv.) bepalen of Elsen nog geschikt is voor zijn functie. Ik kijk van buitenaf alleen tijdens de wedstrijden naar zijn wissels, coaching en presentatie in de media maar werk niet iedere dag met hem om een goed oordeel te kunnen geven. Stap 1 is ingezet; meer geld genereren en laat MVV met de extra inkomsten z.s.m. een sterke technisch manager binnenhalen dan hebben we komend seizoen al sinds lange tijd een eerste echte vooruitgang geboekt. (i.p.v. het huurbeleid en geen goede eigen jeugdafdeling) Vanaf volgend seizoen zetten wij een volgende stap onder aanvoering van deze technisch manager. Ik verheug me al op de progressie komende jaren.
  • danima98
  • danima98's Avatar
  • New Member
  • New Member

04 Aug 2018 15:59
Prima verwoord
Dit getuigd van realiteit
Time to create page: 0.355 seconds