Ik denk dat we , zeker gezien de selectie van het vorig seizoen, een goede basis en bank dit jaar hebben. Daarnaast slechts (ja, voor ons slechts) vier huurlingen waarvan twee spelers (Mahmutovic en Goppel, echter Ado heeft een cluboptie) na dit seizoen transfervrij zijn. Ik neem aan dat MVV zoiets van tevoren ook al bespreekt met spelers en club.
Ik verwacht daarnaast dat Kenny van der Weg en Thibaut van Acker er nog bij gaan komen. Kenny kan centraal voetballen en Van Acker als verdedigende middenvelder.
Het is nu aan Usta om te laten zien wat hij echt kan. De eerste 4 wedstrijden had (bijna) iedereen op de tribunes dezelfde elf laten starten. Nu ben ik benieuwd welke keuzes hij gaat maken.
Doel: Bertrams, Deusings en Van Meurs. Eerlijk, ik vond Deusings niet slecht zondag, maar hij heeft gewoon niets klem. Ik neem aan dat MVV een doelman als Bertrams niet laat komen om te banken. Ik zeg daarom vanaf komende wedstrijd Bertrams op doel. Tevens vernomen dat Kujovic Usta geadviseerd had om Bertrams te laten starten afgelopen zondag, maar Usta voor Deusings heeft gekozen.
Rechtsback: Momenteel staat hier Frenoy, omdat Vermijl nog niet helemaal fit is. Lijkt mij als hij dit wel is, hij gewoon in de basis staat en we met Frenoy een degelijke back-up hebben. Daarachter heb je dan nog jeugdexponent Zeegers.
Centraal: Martina en Mares vormde tegen zowel Jong PSV als tegen Roda een goed centrum. Tegen de sterkere broeders, GAE en De Graafschap, vond ik ze toch zwak. Waarheid zal ergens in het midden liggen. Ik verwacht een fitte Mahmutovic op één van de twee plekken en, afhankelijk of Kenny tekent en hoe fit hij is, één van de drie op de andere plek. Ook hier heb je dus twee volwaardige basisspelers en twee prima back-ups.
Linksback: Bonifazi onbetwiste nummer één. Wellicht dat Gunst nog vertrekt, omdat zijn kans op speeltijd zeer gering is. Indien Kenny tekent (ja, ik val in herhaling), kan hij ook linksback spelen. Daarnaast ook nog Last die daar uit de voeten kan en in het ergste geval Schroijen.
CVM: Martina en Deom afgelopen wedstrijd, ervoor Nys i.p.v. Martina. Gezien Van Acker op proef is en er geen andere voor deze positie is bijgekomen, verwacht ik hem ook nog bij de selectie. Ook Holtby en Kot kunnen hier eventueel uit de voeten. Deze positie vind ik, gezien de spelers die je hebt, nog mager bezet. Maar wellicht dat ik het fout zie en Usta ook Holtby echt voor deze positie wilt gaan gebruiken.
Rechtsbuiten: Afgelopen wedstrijden Schroijen. Ik vind hem echt beter op links en dit zal vanaf komende wedstrijden ook weer gebeuren. Goppel is niet voor niets gehaald, kan de achterlijn halen en een bal voorgeven op Anthony waar hij zo naar snakt. Achter Goppel heb je dan nog (een herstellende) Vlijter. Over een maand heb je deze positie dus ook dubbel bezet.
CAM: Man, wat hebben we hier een luxe! Zowel Kot, Holtby als Nissilä kunnen hier gaan spelen. Dit is nu de positie waar ik benieuwd ben wat Usta gaat uitvogelen.
Linksbuiten: Onbetwiste nummer één is Joeri. Daarachter nog Holtby en eventueel Everaers. Usta heeft aangegeven voor hem (en Anthony) een concurrent te halen, maar dan zie ik nog niet zo terug. Ik vind Holtby een geweldige voetballer, maar niet op de linksbuiten. Daar komt hij simpelweg snelheid tekort.
Spits: Anthony met ver daarachter Kostons als wissel. Ook hier had voor mij best iemand erbij gemogen om Anthony altijd optimaal te laten presteren. Ik vind hem nog altijd een topspits voor ons, maar krijgt gewoon geen bruikbare ballen.
Usta, laat maar zien wat je kunt en LAOT US DRUIME!
Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !