MVV Maastricht !! de weg naar promotie

07 juli 2020 11:07
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1871
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #1
MVV Maastricht !!, de weg naar promotie

Zoals ik aangaf neem ik jullie mee in mijn reis die vanaf Augustus 2019 is gestart , het doel MVV te laten promoveren. In deze blog vertel ik iets over mijn commercieel plan dit heb ik proberen samen te vatten en de hoofdlijnen hieronder met jullie gedeeld !

Dit plan wilde ik aanbieden aan Erik Noor als cadeau om te starten als nieuwe AD van MVV immers had ik van het bestuur alleen maar positieve geluiden vernomen ( medio april/mei 2020) en was Erik een hele frisse wind die de organisatie MVV Maastricht eens goed onderhanden zou nemen
Om dit plan goed en gefundeerd te laten landen ging ik op zoek naar iemand die ik kon vertrouwen , iemand die de taal van de sport begreep en iemand die aantoonbaar succesvol is geweest en helemaal geen enkele band had met MVV Maastricht. Na een tijdje kwam ik op een heel oud contact van mij , de man die me in de jaren 90 de kans gaf om actief in de tennissport mijn bestaan te kunnen opbouwen. Nadat ik eind jaren 90 gestopt was ben ik hem ook uit het oog verloren. Inmiddels had hij een imposante zakelijk carrière opgebouwd . Een man waar je alleen maar respect voor kunt hebben . Omdat ik in mijn plan echt behoefte had om te kunnen sparren en een klankbord en tevens iemand met visie heb ik heb benaderd. Het contact was gelegd en dat gaf me een stuk rust om met datgene wat ik voor ogen had ,promoveren met MVV uiteindelijk te kunnen gaan bereiken.
Zijn naam Eric Wilborts , voor de meeste een compleet onbekende maar als ik zeg Basic Fit en Health City dan kent iedereen die. Eric is de mede oprichter van deze ketens en heeft er een zeer succesvolle formule van gemaakt. Hij is top ondernemer en behoort tot de meeste succesvolle ondernemers van Nederland

Het plan !
Om MVV te laten promoveren is geld en kennis nodig. Laten we alleen over het geld hebben de kennis ( voetbal kennis daar zal ik later op terug komen welke top trainer ik daar voor had) . We zijn gaan denken vanuit de bestaande situatie . MVV heeft ongeveer 200 sponsoren/partners die iets met de club doen . Nadat we de complete sponsor lijst van MVV in kaart hadden gebracht . Heb ik 2 studenten benaderd voor onderzoek en het uitspitten van de lijst. We wilden alles weten over de bedrijven die nu aan MVV verbonden zijn. Alles wat openbaar en via de KVK beschikbaar was hebben we in kaart gebracht. Je moet hier denken aan
- Tekenbevoegde, eigenaren
- Jaarrekeningen, bedrijfsgrootte
- Segmenten/sectoren actief
- Interesse van tekenbevoegde, via LinkedIn, facebook etc.
- Bedrijfswebsite, klanten
- Persoonlijke gesprekken
- KvK gegevens
- Etc. etc..



Alles wat openbaar beschikbaar was en wat we via KVK ( betaalt) konden inzien hebben we gedaan, zo zijn er honderden KVK uittreksels uitgedraaid , jaarrekeningen, LinkedIn pagina’s en website bezocht om maar relevante informatie te vinden ( door de 2 studenten) etc. etc. … een kosten post van duizenden euro’s aan uren en aan opvragen van gegevens maar zonder goede data geen kans op succes ! Meten is weten

Al deze gegevens zijn in kaart gebracht en in speciaal geschreven platform door een student van de TU Delft ingevoerd zodat we zover we de info hadden wisten welke type bedrijven en ondernemers aanwezig waren. Tevens daar waar we wisten wat de MVV sponsoren deden aan sponsor bijdragen werd dat tevens ingevoerd . Zodat we een hele rijke data base hebben opgebouwd.
MVV heeft behoefte aan groei . We hadden een selectie gemaakt van 300 bedrijven die in ons netwerk zaten en die we persoonlijk kenden en die voor gedeelte ontbreken in het MVV netwerk als het gaat om bv sector, type bedrijf . We wilden echt bedrijven hebben die een aanvullende karakter hebben en die het MVV Maastricht netwerk versterkten Ook die bedrijven hebben we ingedeeld met dezelfde criteria die golden voor de bestaande MVV sponsoren. Dit om heel duidelijk de overlappingen en de kansen te gaan zien en de mogelijkheid tot verbinding. Immers hadden de 300 bedrijven niks met MVV Maastricht. De propositie en de kansen die het MVV netwerk en haar sponsoren zou bieden zouden dus uniek moeten zijn .
We hadden daar 5 pijlers voor uitgezet waar die kwalificering aan moest voldoen , en tevens hadden we speciale intake platform gemaakt zodat we ook precies alles konden vastleggen van beginsituatie tot aan laatste dag overeenkomst . Alles werd gemeten en bijgehouden . Wanneer je al deze data vergaard hebt kun je platform bouwen die de data kon verwerken . Je zag heel snel de overlappingen en de kansen komen die bedrijven en personen gemeen hadden en die er nu niet waren . De hele proces heeft 5 weken geduurd om alles data samen te voegen zodat er voor MVV Maastricht een kansrijke situatie ontstaan ! Totaal tegen de huidige markt in maar ieder bedrijf zoekt markten/nieuwe markten. Van de 300 geselecteerde bedrijven hadden we in 28 procent dus in 84 gevallen direct in verbindingen met een of meerdere bedrijven in het MVV netwerk . Omdat de 84 bedrijven door ons zijn benaderd wisten we dat er geen contact bestond met het MVV netwerk. Omdat het MVV netwerk een kans bood en de 84 nieuwe bedrijven het netwerk zouden verrijken zagen wij gelijk de enorme potentie in partnerschip. Let wel in die 84 bedrijven zaten tevens 5 potentiele hoofd sponsoren .
Wat nu van belang was na de eerste 5 weken en 84 kansrijke nieuwe bedrijven we in het MVV netwerk konden inbrengen moesten we een programma schrijven die specifiek gericht was om de unieke kenmerken en mogelijkheden die de bedrijven hadden en waar we van wisten dat ze van toegevoegde waarde waren bij elkaar te brengen We moesten dus op het platform van MVV Maastricht deze partijen bij elkaar gaan brengen zodat dit zou leiden tot partnerschip voor MVV Maastricht. Omdat wij wisten dat onze 84 bedrijven te benaderen vanuit de oude gedachten , sponsorpakket stoelen , led boarding etc. (bijna)geen enkele zin had. Wat wel zin had was het om deze bedrijven te benaderen van het onderzoek en aantoonbaar de kansen te laten zien die markt hun zou bieden. Dit gecombineerd in een op maat gemaakt programma , met events ,sessies, kwaliteitsprogramma, interessante sprekers, artiesten etc.
Om kwaliteit events te kunnen organiseren om de oude netwerken en de nieuwe partijen heel gericht bij elkaar te brengen was geld nodig , voor het eerste jaar was zouden wij die kosten op ons nemen zodat we ook zeker wisten dat de kwaliteit van de sessies er van af droop en het resultaat zou opleveren.

Tevens zouden we in alle sponsordeals die via ons manier van werken tot stand komen , 20% van het gesponsorde bedrag reserveren om jaarlijks nieuwe kwaliteit events te kunnen maken zodat we het netwerk in 3-5 jaar konden opbouwen en MVV Maastricht . We gingen hier echt voor de lange termijn en voor kwaliteit ! Immers moet je sponsoren blijven verrassen

Van de 300 bedrijven waren er dus direct 84 kansrijk voor een partnerschip bij MVV Maastricht de overige 216 gingen we nadien met een special programma opnieuw toetsen en koppelen met de nieuwe kansen die het MVV netwerk bood. Tevens zouden we de huidige sponsorpakketten onder de loep nemen en die verrijken met aanvullende diensten .

Extra inkomsten !
Onze berekeningen waren gericht dat we een zeer hoge conversie van nieuwe partners aan het MVV Maastricht netwerk zouden kunnen binden Dit omdat we heel nauwkeurig partijen bij elkaar zouden brengen waar we van wisten dat deze tot succesvolle partnerships zou leiden . We hadden voor het eerste jaar 250.000 extra inkomsten begroot, het 2de jaar 400.000 extra inkomsten en het derde jaar 600.000 extra inkomsten .

Telecom deal !

Naast deze inspanningen had ik Frans Erens en Tom Daemen een telecom deal aangeboden ten tijde van de Corona om de club te helpen . De deal was in de basis heel simpel . Alle personen/bedrijven die via MVV hun telefonie contract zou afsluiten of zou verlengen zou van ons een aanbieding krijgen voor het netwerk of provider naar hun keuze ( Vodafone, KPN , T-Mobile etc.) en mogelijk met toestellen. Alles bleef dus het zelfde je hoefde niet te wisselen van provider of simkaart , je kreeg alleen een administratieve voorstel waar de MVV supporter/sponsor beter van zou worden en waar MVV Maastricht 90% van de marge van zou ontvangen .Wij zouden een betere aanbieding maken dan die ze nu hadden en 90% procent van de marge van de deal zou direct naar MVV gaan ! MVV hoefden geen enkele inspanning te leveren dan alleen dit communiceren . Wij hadden al met de providers targets afgesproken om extra geld voor de BVO los te krijgen . In de praktijk zou dit op een extra inkomsten bron voor MVV Maastricht tussen de 50.000 en 100.000 per jaar en dan jaarlijks terugkomend !! Al het werk zou MVV uit handen worden genomen als het gaat over service afwikkeling etc… MVV zou optimaal van profiteren van deze deal en de gebruiker zou er niks van merken . Deze deal is door de directie van MVV afgewezen omdat mijn bedrijf/persoon niet in het DNA past van de club ! ( mail in mijn bezit) Omdat het bestuur mij hiervan op de hoogte had gesteld dat ik deze brief zou krijgen en mij verzekerd en beloofd had dat deze deal door zou gaan als de nieuwe AD ( app in mijn bezit) en hier verder niet op te reageren heb ik dat ook niet gedaan. Immers als de nieuwe AD er kwam zou ik met hem dit oppakken .

Dat was voor mij ook altijd de motivatie om door te gaan om voor MVV Maastricht bij te dragen aan een betere toekomst . Er werd mij ook herhaaldelijk verteld dat wanneer Erik Noor eenmaal ingewerkt was medio Juni begin Juli hij met mij om de tafel ging zitten . ( bericht in de app) Dus ik ben weken aan de gang geweest om heel nauwkeurig tot in detail het plan uit t werken en de data en gegevens te koppelen om nieuwe bedrijven naar MVV Maastricht te brengen . Helaas kan dit hele plan de prullenbak in . Omdat Erik Noor via derden aangaf geen enkele afspraak met mij te willen hebben , hij nam het besluit van de oude directie over Frans Erens en Ron Elsen . En dit stond haaks op de toezeggingen die ik had van het bestuur. Ondanks meerdere pogingen van onze kant voor een gesprek bleef Noor bij zijn besluit geen afspraak. In een mail in mijn bezit kon ik geen gesprek met de directie hebben maar ik mocht wel sponsor blijven !!! Dat laatste heb ik dus opgezegd, mijn contract heb ik ontbonden. Supporter blijf ik wel altijd !

Dus zonder mij ooit gesproken te hebben deed Erik Noor al de spreekwoordelijke deur dicht !

Daarmee kan al deze data en alle gegevens die we verzameld hebben en de 84 zeer kansrijke bedrijven voor MVV Maastricht echt letterlijk de prullenbak in . Wat voor mij overbleef is dat op moment dat we voor MVV Maastricht aan het bouwen waren , we tevens onze visie vergoot hebben en bezig zijn met een concept voor de gehele markt. Hier ben ik recent bij Eric Wilborts voor geweest en dit plan heeft de juiste koers , en we zijn hier volop mee bezig en gaan hier ook gewoon mee verder.

Helaas heeft het nooit tot invoeren van dit plan mogen komen voordat ik het plan en de kant en klare data en bedrijven aan MVV kon presenteren was de deur al dicht !! de tijd en uren en de duizenden euro’s die ik geïnvesteerd heb daarvan wist ik op voorhand dat t mijn ondernemers risico was en dat heb ik voor lief genomen ik wilde MVV Maastricht verder helpen en daarbij is nieuw geld een hele belangrijke factor

De volgende keer zal ik meer gaan vertellen over de samen werking met het bestuur, de trainer, de algemeen directeur en alle verschillende belangen binnen de club zoals ik die ervaren heb.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Mr Sjaan, Frank Salemans, Schapendonk, middenstip, jovkle, Ivinho, De Zwarte Vogel, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2020 11:36
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #2
Wat me opvalt, en dat is de indruk die ik al de hele tijd had (en waar hier ook heel vaak naar gevraagd werd) en nu ook weer wordt bevestigd, is dat je eigenlijk al die tijd 'cavalier seul' hebt gespeeld. Terwijl je niet werkzaam bent voor MVV, heb je wel een heel uitgebreid plan gemaakt waarbij eigenlijk het werk dat de huidige commerciële afdeling doet in de prullenbak kan omdat jij het op jouw manier wou doen. Ook als je het hebt over "jouw trainer". Wie denk jij dat je bent dat jij als buitenstaander/sponsor zomaar je eigen trainer kunt aandragen en het werk van de huidige technische leiding overbodig kan maken? (en dat bedoel ik met alle respect) Had je niet veel meer kans op succes gehad als je vanaf het allereerste begin met MVV had samen gewerkt? Dan is je reactie misschien dat MVV hier niet voor open stond, maar dan is het toch logisch dat ze dat nu ook niet staan? Volgens mij was je veel verder gekomen als je vanaf het begin met pakweg Daemen en Erens aan tafel was gaan zitten en eerst eens gepolst had waar MVV behoefte aan had en of ze uberhaupt open stonden voor jouw plan. Wat zou jij ervan denken als een betrokkene van jouw bedrijf zonder overleg opeens goedbedoeld aan komt zetten met een totaal nieuw bedrijfsplan, maar daar wel allerlei eisen bij stelt over hoe dit uitgevoerd moet worden en wie er aangesteld moet worden/wie er weg moet?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Sjotelsplak, Huib, Sjappie, Puime, Zeikbak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2020 11:40
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1871
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #3

Belgske schreef : Wat me opvalt, en dat is de indruk die ik al de hele tijd had (en waar hier ook heel vaak naar gevraagd werd) en nu ook weer wordt bevestigd, is dat je eigenlijk al die tijd 'cavalier seul' hebt gespeeld. Terwijl je niet werkzaam bent voor MVV, heb je wel een heel uitgebreid plan gemaakt waarbij eigenlijk het werk dat de huidige commerciële afdeling doet in de prullenbak kan omdat jij het op jouw manier wou doen. Ook als je het hebt over "jouw trainer". Wie denk jij dat je bent dat jij als buitenstaander/sponsor zomaar je eigen trainer kunt aandragen en het werk van de huidige technische leiding overbodig kan maken? (en dat bedoel ik met alle respect) Had je niet veel meer kans op succes gehad als je vanaf het allereerste begin met MVV had samen gewerkt? Dan is je reactie misschien dat MVV hier niet voor open stond, maar dan is het toch logisch dat ze dat nu ook niet staan? Volgens mij was je veel verder gekomen als je vanaf het begin met pakweg Daemen en Erens aan tafel was gaan zitten en eerst eens gepolst had waar MVV behoefte aan had en of ze uberhaupt open stonden voor jouw plan. Wat zou jij ervan denken als een betrokkene van jouw bedrijf zonder overleg opeens goedbedoeld aan komt zetten met een totaal nieuw bedrijfsplan, maar daar wel allerlei eisen bij stelt over hoe dit uitgevoerd moet worden en wie er aangesteld moet worden/wie er weg moet?



@Belgske voordat je conclusie trekt lees eerst fatsoenlijk daar kun je zelfs lezen dat ik toezeggingen had van het bestuur ! Ik heb van mijn kant 6 maanden met het bestuur samen gewerkt !!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2020 11:47 07 juli 2020 11:48 door Komopdieroeie.
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #4

Napoleon schreef :

Belgske schreef : Wat me opvalt, en dat is de indruk die ik al de hele tijd had (en waar hier ook heel vaak naar gevraagd werd) en nu ook weer wordt bevestigd, is dat je eigenlijk al die tijd 'cavalier seul' hebt gespeeld. Terwijl je niet werkzaam bent voor MVV, heb je wel een heel uitgebreid plan gemaakt waarbij eigenlijk het werk dat de huidige commerciële afdeling doet in de prullenbak kan omdat jij het op jouw manier wou doen. Ook als je het hebt over "jouw trainer". Wie denk jij dat je bent dat jij als buitenstaander/sponsor zomaar je eigen trainer kunt aandragen en het werk van de huidige technische leiding overbodig kan maken? (en dat bedoel ik met alle respect) Had je niet veel meer kans op succes gehad als je vanaf het allereerste begin met MVV had samen gewerkt? Dan is je reactie misschien dat MVV hier niet voor open stond, maar dan is het toch logisch dat ze dat nu ook niet staan? Volgens mij was je veel verder gekomen als je vanaf het begin met pakweg Daemen en Erens aan tafel was gaan zitten en eerst eens gepolst had waar MVV behoefte aan had en of ze uberhaupt open stonden voor jouw plan. Wat zou jij ervan denken als een betrokkene van jouw bedrijf zonder overleg opeens goedbedoeld aan komt zetten met een totaal nieuw bedrijfsplan, maar daar wel allerlei eisen bij stelt over hoe dit uitgevoerd moet worden en wie er aangesteld moet worden/wie er weg moet?



@Belgske voordat je conclusie trekt lees eerst fatsoenlijk daar kun je zelfs lezen dat ik toezeggingen had van het bestuur ! Ik heb van mijn kant 6 maanden met het bestuur samen gewerkt !!!


Napoleon, ik weet niet goed wat ik met je uitgebreide bericht aan moet, dus ik ga er voor nu inhoudelijk niet op in. Ik vind het nog steeds niet echt een concreet verhaal. Je geeft aan lees eerst fatsoenlijk. Ik wil niet vervelend zijn, maar de lappen tekst die jij plaatst zijn vaak lastig te ontcijferen. Correct toegepaste interpunctie is ver te zoeken en soms kan ik er ook even geen touw aan vastknopen. Dus ik denk niet dat je het iemand kwalijk kunt nemen als hij wellicht iets gemist heeft in jouw verhaal of iets verkeerds heeft begrepen. Het enige dat ik er nu nog over kwijt wil is dat, als het plan op dezelfde manier is geschreven en in elkaar gezet als je meeste berichten op dit forum, dan zou ik er als MVV zijnde ook niet veel mee kunnen en willen.

Als het allemaal waar is wat je schrijft dan vind ik het wel bewonderenswaardig dat je veel werk verzet hebt. De vraag komt dan wel weer bij mij op of je dit voor MVV gedaan hebt of dat je met name uit eigenbelang hebt gehandeld. Je noemt jezelf immers niet voor niks Napoleon. Enfin, ik laat het hierbij. Ik vertrouw erop dat er een aantal forumleden zijn die hier misschien wel chocolademelk van kunnen maken en er inhoudelijk wat meer over kunnen zeggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2020 11:57
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 232
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #5
Gewoon even kort berichtje van mijn kant!

Wat heb je te verliezen als mvv zijnde als iemand zoveel werk doet en je potentieel in de 80 nieuwe sponsoren aanlevert?

Napoleon ik hoop dat het een groot succes wordt succes ermee!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, middenstip, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2020 11:58 07 juli 2020 12:02 door Draankörgel.
Draankörgel
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 75
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #6
Napoleon, Allereerst wil ik melden dat ik het oprecht mooi vind hoeveel passie en energie je erin hebt gestoken. Dat meen ik oprecht.

Ik wil hier wel even op reageren. We lezen nu deze kant van het verhaal en alle plannen die je had en druk mee bezig was/bent. Mooi om te zien dat er zeker energie in hebt gestoken.

Ik weet het, ik ben een van de criticaster van jouw plannen dus ook nu weer. Excuses hiervoor. Maar ik lees het hele verhaal nu en vraag me oprecht af waar het innovatieve plan zich bevindt, dit mis ik even.
Het doel en werkwijze van commercie is uiteraard, huidige partners en sponsoren tevreden houden. Daarnaast “lijstjes” maken van potentiele sponsoren in de omgeving en deze benaderen. Koud of nog beter, via het huidige netwerk van MVV. Nu snap ik dat in dit proces echt nog wel wat stappen te maken zijn door MVV, akkoord.

Ik snap dat je data kan koppelen aan het opstellen van deze “lijstjes”. En zeker kan dit een hulpmiddel zijn bij het benaderen van potentiele sponsoren. Ben ik het mee eens. Echter is dit niet geheel nieuw meer EN moet er wel capaciteit voor zijn. Data is tegenwoordig nu eenmaal belangrijk binnen de bedrijfsvoering. Data dien je dan wel structureel te onderhouden en up to date te houden. Daar heeft MVV nog ECHT geen capaciteit voor, sorry. Ik zie Joeri in zijn vrije tijd nu niet achter de laptop zitten om rapportages te maken en data te analyseren. Nog niet in ieder geval. Om hier structureel profijt uit te halen heb je iemand nodig die de data analyseert en kan aantonen waar winst behaald kan worden. Dit gebeurt bij Ajax, Real, United, maar past naar mijn idee NOG niet in het plaatje van MVV. Misschien als we over 5 jaar structureel top 3 eredivisie spelen en de cup met de grote oren binnen hebben…..Ja dan. Het is zeker een hulpmiddel voor commercie, maar naar mijn idee niet het heilige water en helaas niet meer innovatief. Het is en blijft een hulpmiddel.

Je punt m.b.t. gericht events en activiteiten voor (potentiele) sponsoren en partners, helemaal mee eens. Vanuit commercieel oogpunt moet dit gebeuren, maar ik kan me niet aan het idee onttrekken dat hierover niet wordt nagedacht hoe dit kan gebeuren. Wat dat betreft zou ik zeggen, ik denk dat dat soort ideeën meer dan welkom zijn bij de commercie van MVV. Laten we er rekening mee houden dat MVV niet de budgetten heeft van een Ajax, PSV en/of Feyenoord.

Sorry, maar ik zie het innovatieve niet. Ik zie alleen dat een stukje data gebruikt kan worden als hulpmiddel, mocht de capaciteit ervoor zijn. Maar daar blijft het voor mij bij zover.

Voor mij blijft het dan ook nog even onduidelijk wat het verdere doel hiervan is geweest. Eigenbelang? Macht binnen MVV? Status? Geen idee…..

Ik had je plannen in ieder geval hoger, beter en innovatiever ingeschat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Sjotelsplak, Huib, Kloeteklaos, Lijnsje@tappunt, Zeikbak, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2020 11:58
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #7
Beste Napoleon,

Allereerst hartelijk dank voor je eerste inzage in je plannen. Ik zeg je heel eerlijk, ik ben wat betreft commercie een leek. Maar zoals jij het schrijft , lees ik het als volgt (Wat Komopdieroeie schrijft klopt enigszins dat het soms lastig te volgen is, maar zoals opadiehard zei ''het forum is van LTS tot Universiteit'');

Je hebt een overzicht gemaakt van de huidige sponsoren en deze in een bepaald soort categorie gekoppeld. Vervolgens ben je naar bedrijven gaan zoeken in de regio die geen sponsor zijn, maar wel in deze categorie vallen. Je wilt het aantrekkelijk maken door bijvoorbeeld sponsoravonden te organiseren zodat de nieuwe sponsoren kunnen netwerken en hier hun voordeel uit kunnen halen. Voordeel voor MVV is een nieuwe sponsor, voor de nieuwe sponsor om te netwerken. Een win-win situatie. Als ik het niet goed zo, hoor ik dit graag. Maar zelfs als leek in de commercie lijkt me dit niet bepaald een nieuw inzicht / strategie in deze praktijk , toch? Dat MVV hier wellicht veel te weinig mee doet, ben ik volledig met je eens! Maar toen ik je op de radio hoorde, had ik toch hogere verwachtingen.

Ik begrijp dat je gefrustreerd bent dat MVV je niet toelaat om überhaupt te praten. Zit hier meer achter? Ik heb werkelijk geen idee. Maar als je MVV daadwerkelijk zo een warm hart toedraagt zoals je immer beweert, geef je je plan toch door de brievenbus en zeg je toedeledoki? Ja, je hebt werk voor niets verschaft. Maar wellicht als MVV het leest, de vruchten ervan kan plukken dat ze alsnog bij je aankloppen om te bedanken? Voor mij is het zo makkelijk praten, want ik heb er geen energie in gestoken. Maar als ik mijn relatie wil redden en allerlei argumenten, oplossingen en ideeën heb en mijn vrouw wilt niet maar mij luisteren, stuur ik haar alsnog een bericht met dit erin. Ze wilt het wellicht niet van mij horen, maar na het lezen van mijn verhaal komt ze tot een ander zicht. Los daarvan, zover komt het bij mij nooit, want ik heb zoals de Angel-Side heeft verzocht een SK gekocht om mijn huwelijk te redden;)

Als laatste vind ik het frappant dat je eerst trost aankondigt je sponsorcontract met drie jaar te hebben verlengd (goodwill kweken bij MVV om je plan aan te horen?) om vervolgens je contract te verscheuren. Maar ook dit heeft wellicht voor mij als buitenstaander minder persoonlijke raakvlakken als dat jij dit hebt.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Huib, Kloeteklaos, Draankörgel, Zeikbak, Komopdieroeie, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2020 12:00
OOFUS!
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 159
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #8
Alle respect voor het werk dat je hebt verzet.

Maar...ergens kan ik me wel voorstellen dat men niet met je in zee wil. Denk maar eens aan de manier waarop je hier op dit forum (en misschien ook wel op andere plaatsen, dat zou me niet verbazen) de boel achter elkaar zet. Al jaren. Je loopt constant aan stoelpoten te zagen, als een dolle tegen technische staf en bestuursleden aan te schoppen. Weet het altijd beter. Zo iemand zou ik ook niet in een (nieuw) team willen.

Dus ik begrijp wel wat ze bedoelen met het ontbrekende MVV-dna.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Kloeteklaos, Draankörgel, Zeikbak, Komopdieroeie, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2020 12:07 07 juli 2020 12:10 door Zwegel.
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 309
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #9
Goede plannen Napoleon, en super veel respect naar jouw toe.
Je hebt de club hogerop willen helpen, maar precies dat waarvoor ik al bang was toen ik je eerste posts hierover enkele maanden geleden las, willen bepaalde personen binnen de organisatie niet meewerken.
Dat zegt genoeg.
Ze zijn bang dat er iemand in de 'ons kent ons cultuur' komt.
Mensen die niet in hun straatje passen worden genegeerd, zo gaat dat al jaren.
Hoe nu verder ?? Nou ik denk dat het dan maar weer aanmodderen blijft zoals de laatste twintig jaar al het geval is geweest.

Heel veel dank voor je verhaal, en voor je verzette werk.
Jammer dat je je sponsorschap hebt opgezegd, maar begrjipelijk.
Ik ben nu al in staat om mijn seizoenskaart weer in te leveren...... :sick:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2020 12:21
TPC
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 108
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #10
@Napoleon:

Waarom heb jij deze data handmatig verzameld door studenten (erg tijdrovend) terwijl het ook mogelijk is om deze data (en nog veel interessantere marketingdata) via software/datanalist te bemachtigen?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Kloeteklaos, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2020 12:22
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #11

Zwegel schreef : Goede plannen Napoleon, en super veel respect naar jouw toe.
Je hebt de club hogerop willen helpen, maar precies dat waarvoor ik al bang was toen ik je eerste posts hierover enkele maanden geleden las, willen bepaalde personen binnen de organisatie niet meewerken.
Dat zegt genoeg.
Ze zijn bang dat er iemand in de 'ons kent ons cultuur' komt.
Mensen die niet in hun straatje passen worden genegeerd, zo gaat dat al jaren.
Hoe nu verder ?? Nou ik denk dat het dan maar weer aanmodderen blijft zoals de laatste twintig jaar al het geval is geweest.

Heel veel dank voor je verhaal, en voor je verzette werk.
Jammer dat je je sponsorschap hebt opgezegd, maar begrjipelijk.
Ik ben nu al in staat om mijn seizoenskaart weer in te leveren...... :sick:


Opportunist. Op basis van dit ben je in staat je seizoenskaart op te zeggen? Is je goed recht hoor, maar je bent dan wel heel gemakkelijk te beïnvloeden. Napoleon post een bericht dat MVV in een negatief daglicht zet en jij ziet meteen je kans schoon om in zekere zin te zeggen "zie je wel". Beetje gemakkelijk in mijn ogen.

Wat vind jij overigens concreet goed aan de plannen?

Passen Noor en Kalezic trouwens in het ons kent ons plaatje?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2020 12:39 07 juli 2020 12:43 door webmastersfm.
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 545
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #12
Dankjewel Napoleon. We kennen elkaar redelijk en hebben ook contact gehad. Het lijkt mensen hier maar niet door te dringen dat er mensen aan het roer hebben gestaan/staan die moedwillig deze club klein houden vanwege hun ego. Eerdere zakelijke conflicten en sponsors zelfs buiten worden gehouden door vroegere "vreigel" . Ik heb ook appjes gezien,mails en andere verhalen van betrokkenen gehoord. De mensen weten bij God niet wat er allemaal speelt. Is het MVV - DNA vooral je mond houden en tevreden zijn met wat je hebt? Van Napoleon kun je zeggen en denken wat je wilt. Hij stak wel zijn nek uit. Wie op dit forum nog behalve wat interessant doenerij? En laat het om het EGO gaan. Iedereen steekt in de wereld zijn nek uit om te horen, goed gedaan kerel. Sommige forumleden hier zijn ben ik bang het probleem zelf. Tevreden met wat ze hebben. Iig over mijn lijk. Deze club verdient veel meer. Van de 38 bvos hebben we maar 4 of 5 clubs die niet in de eredivisie hebben gespeeld de laatste 20 jaar. Dit heeft niks meer met geen bereidheid van het bedrijfsleven te maken. Idd ook met wat geluk hebben. Maar de mensen moeten eens gaan beseffen dat alles valt of staat met een degelijke organisatie. Erik Noor is een goede verandering. Hopelijk kan hij het tij keren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, jovkle, Sjeng043, peeke, Strucht, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2020 12:40
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #13
bij de Noor heb ik echt mijn twijfels over maar dat zal wel aan mij liggen. en Kalezic is een goede trainer die heeft een doel en dat is winnen

Groeten oet Bierum : Delfzijl
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2020 13:03
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 606
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #14
Lijkt mij een goed onderwerp om te bespreken op het supporterscafe vanavond.. Wellicht kun je dan (ten overstaan van meerdere personen) alsnog je verhaal doen en Noor prikkelen om toch een gesprek met je aan te gaan. Zoals overal wordt gezegd... Haw pin!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2020 13:37
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 896
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #15

webmastersfm schreef : Erik Noor is een goede verandering. Hopelijk kan hij het tij keren.


Ik ben het helemaal met je post eens, maar die Noor gooit nu zelf al de deur richting Napoleon dicht toch? Nog zonder hem te kennen, nog zonder hem een kans te geven.
Laat Noor zich nu al leiden door het oude regime?
Waarom zou hij anders geen afspraak willen? Dat is hem ingefluisterd.
En zo komen we dus geen stap verder.

Voor de rest: Prachtige reacties allemaal dat het niet innovatief genoeg is, of dat er ook systemen zijn die de handmatige acties van studenten overbodig maken. Napoleon heeft tenminste een plan. Dat mag dan mss niet super innovatief zijn, maar hij heeft er goed over nagedacht, uren aan besteed en deelt dit nu in alle openheid.
Welk plan heeft MVV....?
Afschieten is makkelijk, maar kom zelf dan ook eens met wat creatiefs!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, middenstip, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.438 seconden