MVV Maastricht !! de weg naar promotie

10 juli 2020 21:37
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 450
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #76

Schapendonk schreef : Tjonge, dit doet de deur ff dicht...in jouw geval zal MVV nooit eens wat verdienen aan spelers, en wordt alles bedekt met de MVV- mantel. Het gaat zich trouwens om het herkennen van talent. Dat stukje sla je over. Maar ja....het is maar Barcelona hoor, wat hem ophaalde. Meer niet....

Volgens mij was net het probleem dat het niet overduidelijk was (en is!) dat Mbuyamba een supertalent is. Anders had MVV hem wellicht op zijn zestiende verjaardag gelijk een mooi contract gegeven. Maar zoals jeoff zegt, had hij dan waarschijnlijk nooit bij MVV gespeeld.

Je hebt overigens wel gewoon gelijk dat MVV erover moet nadenken hoe het zijn beste jeugdspelers binnenboord kan houden. De sleutel daartoe is inderdaad toch om talent zo vroeg mogelijk te herkennen en natuurlijk ook door ze zo vroeg mogelijk een contract aan te bieden. Gezien de zeer beperkte financiële middelen van MVV kun je dat echter niet met een handvol jeugdspelers doen, want dan is er geen financiële ruimte meer voor het eerste elftal. Logischerwijs hebben dit soort spelers toch nog wel wat tijd nodig om echt door te breken, tenzij het echte supertalenten zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2020 21:56 10 juli 2020 22:00 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #77
Nou, taak voor Rob en Ron om dit dan goed in de gaten te houden. Maar ja, hoe vaak komt een super talent voor. Daarom vind ik het erg jammer geweest. Een zekere zin toch een voorbije kans op die zo gewilde zak geld, dat juist MVV zo nodig heeft. Eigenlijk in de voetballerij een van dé manieren om geld te verdienen. Enfin, het heeft verder geen zin meer om er op door te jammeren. Het is zoals het is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2020 15:16 11 juli 2020 15:19 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 527
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #78

Napoleon schreef : Als we de weg als promotie de stip op de horizon nemen en we gaan gewoon eens kijken naar de prestatie van MVV in de tijd dat wij in de eerste divisie spelen

Dan kunnen we t volgende vaststellen
Onze gemiddeld positie op de ranglijst vanaf 2001 tot 2020 is plek 11 ( 11,05) Als we het nemen vanaf seizoen 2010 dan is dan plek 10 ( 9,9) en als we kijken de laatste 5 jaar dus vanaf 2016 dan is dat weer plek 11 ( 10,83) . We zien de laatste 3 jaren echter onze ranking meer naar de rechter kan midden opschuiven
Neem je 2018 als uitgangspunt ( het aantreden van Marcel Joris als voorzitter) dan zijn wij gemiddeld 12 de geworden ( 12,33)

Als we gaan kijken hoe vaak we een echte top 9( vanaf 2001) positie en hoger hebben gehad in die seizoen dan is dat 5 keer ! Waarvan plek 5 ( 2keer)het hoogste was.

Als we gaan kijken daar directe deelnamen van de play-offs dan is dat 2017 geweest . Wie van jullie weet welke andere keren we ons direct hebben geplaatst voor de play-offs zonder dat 2de elftallen wegvielen en we daardoor alsnog geplaatst waren ??

Het aantal finales PO , laatste 10 jaar is dat 1 keer geweest tegen Roda JC
Aantal periode titels de laatste 10 jaar : 1 keer , 2011 ( Rene trost)


Het klopt dat deze prestaties niet geweldig zijn. Daar zal iedereen het hier over eens zijn. Maar de belangrijkste vraag (mijn inziens) is: hoe heb je gepresteerd op basis van je beschikbare spelersbudget? Als onze gemiddelde positie op de ranglijst de afgelopen jaren 11e is geweest, maar we ook gemiddeld de 11e begroting hadden dan heb je dus precies gepresteerd naar je financiële mogelijkheden.
Overigens wil dat niet zeggen dat je daar tevreden mee moet zijn. Bovendien zijn er nog andere variabelen (trainer, blessures, flow, publiek, scheidsrechterlijke dwalingen, pech, tactiek etc.) die van invloed kunnen zijn. En dus kun je boven- of ondermaats presteren.
Ik heb wel eens boek gelezen (ja ja komt-ie weer: ‘Dure spitsen scoren niet’ van Simon Kuper & Stefan Szymanski) waarin naar voren kwam dat de gemiddelde positie op de ranglijst overeen kwam met het salaris dat je een speler betaalt. Hoe hoger het salaris (dus groter spelersbudget), hoe hoger de positie op de ranglijst. Daarvoor onderzochten ze de hoogste twee Engelse divisies van 1998-2007.
Ik heb wel eens proberen uit te zoeken waar MVV staat in dit verhaal t.o.v. de andere clubs in de Keuken Kampioen Divisie, maar ik heb nooit alle begrotingen kunnen vinden (sommige clubs spreken van spelersbudget anderen gaan weer uit van een totaal begroting). Bovendien ben ik niet zo economisch onderlegd. Maar volgens mij zat MVV in het rechter rijtje qua budget.
Wat ik wil zeggen: de conclusie dat MVV nauwelijks een rol van betekenis speelt als het gaat om promotie de afgelopen 20 jaar klopt. Maar met alleen dat constateren ben je er nog niet. Uiteindelijk moet er meer geld bij. Of je moet hopen dat een seizoen alles goed valt en je een keer bovenmaats presteert (het Leicester City-verhaal).
Overigens zie ik niet wat het aantreden van een bepaalde voorzitter te maken heeft met de eindrangschikking.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2020 22:47
Wil
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 9
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #79
Als Napoleon had gezorgd voor een nieuwe Hoofdsponsor bijv. BASIC FIT ben ik benieuwd of ze de rode loper dan wel hadden uitgerold.......

Sjengen ! Sjengen ! Sjengen ! :-D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2020 08:44
Mienclub1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 723
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #80
Vast wel ! Maar goed de heren zijn nu aan zet om hun commerciële vaardigheden te tonen. Ze hebben zich gepresenteerd op de supportersavond.
We zullen het wel zien wat ons dat financieel oplevert de komende periode.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2020 09:09
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #81
@M.V.V. 1902 bedankt voor de bijdrage, je analyse klopt als een bus, spelerssalarissen is waar het om draait qua ranglijst, de data bevestigd het gewoon. Zou er nog aan toe willen voegen dat MVV zou moeten werken met een data-analist voor MVV1, dat is de meest waardevolle investering die je kunt doen. Voetbal is emotie zei ooit iemand. Nou voor supporters misschien maar voor iemand die een voetbalclub serieus wilt managen, is voetbal het vergaren en analyseren van DATA. (ja ook op commercieel gebied natuurlijk).

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.220 seconden