>
Ontvangen bedankjes 570
Schapendonk schreef : Ik denk dat met het geld van Mbuyamba (3 ton?) aan de 7 ton gekomen is. Dat was het extraatje, dus eigenlijk had MVV 4 ton, m.a.w. MVV kan blij zijn als ze nog aan het seizoen '21/'22 kunnen beginnen....en of het dan nog steeds 7 ton is? Misstappen mogen iig niet meer gemaakt worden. Het is voorlopig krimp.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Audiowaste schreef :
Schapendonk schreef : Ik denk dat met het geld van Mbuyamba (3 ton?) aan de 7 ton gekomen is. Dat was het extraatje, dus eigenlijk had MVV 4 ton, m.a.w. MVV kan blij zijn als ze nog aan het seizoen '21/'22 kunnen beginnen....en of het dan nog steeds 7 ton is? Misstappen mogen iig niet meer gemaakt worden. Het is voorlopig krimp.
Dat kan ik garanderen dat het niet zo is. Die 3 ton is grotendeels afgelopen seizoen al gebruikt.
Los daarvan kun je een incidentele 3 ton niet gebruiken voor contracten voor spelers die meerdere jaren lopen.
Overigens benieuwd waar het jaarverlsag van 2019/2020 blijft.
Napoleon schreef : Als we de weg als promotie de stip op de horizon nemen en we gaan gewoon eens kijken naar de prestatie van MVV in de tijd dat wij in de eerste divisie spelen
Dan kunnen we t volgende vaststellen
Onze gemiddeld positie op de ranglijst vanaf 2001 tot 2020 is plek 11 ( 11,05) Als we het nemen vanaf seizoen 2010 dan is dan plek 10 ( 9,9) en als we kijken de laatste 5 jaar dus vanaf 2016 dan is dat weer plek 11 ( 10,83) . We zien de laatste 3 jaren echter onze ranking meer naar de rechter kan midden opschuiven
Neem je 2018 als uitgangspunt ( het aantreden van Marcel Joris als voorzitter) dan zijn wij gemiddeld 12 de geworden ( 12,33)
Als we gaan kijken hoe vaak we een echte top 9( vanaf 2001) positie en hoger hebben gehad in die seizoen dan is dat 5 keer ! Waarvan plek 5 ( 2keer)het hoogste was.
Als we gaan kijken daar directe deelnamen van de play-offs dan is dat 2017 geweest . Wie van jullie weet welke andere keren we ons direct hebben geplaatst voor de play-offs zonder dat 2de elftallen wegvielen en we daardoor alsnog geplaatst waren ??
Het aantal finales PO , laatste 10 jaar is dat 1 keer geweest tegen Roda JC
Aantal periode titels de laatste 10 jaar : 1 keer , 2011 ( Rene trost)
Napoleon schreef : Neem je 2018 als uitgangspunt ( het aantreden van Marcel Joris als voorzitter) dan zijn wij gemiddeld 12 de geworden ( 12,33)
Schapendonk schreef : Als men het talent Mbuyamba eerder had ingezien, dan had je nu een top 5 begroting gehad in de eerste divisie. En niet zo iemand pas een 3-jarig contract aanbieden , als inmiddels zich manchester city en barcelona zich gemeld heeft. Dan ben je veel te laat. Dit zijn nu juist de punten waarom MVV niet verder komt dan baby stapjes (een kruimel van 3 ton). Zo'n talent moet je als voetbal kenner veel eerder zien. En voetbal kenner pretenderen te zijn (32 jaar in het vak) heeft dan ook momenten dat je volledig door de mand valt. Tja, ik weet het, ik val in de herhaling, maar velen van jullie ook. Investeerder, samenwerking. Het begint op een langspeelplaat te lijken. Hij voetbalt nu bij Barcelona. Weg geld....
Daar valt nu toch nog niks zinnigs over te zeggen? Mbuyamba is naar Barcelona gegaan omdat hij bijna gratis was. Die clubs halen overal in Europa jonge spelers met potentie zo goedkoop mogelijk op in de hoop dat er een paar doorbreken. Voor hetzelfde geld speelt Mbuyamba binnen drie seizoenen bij Excelsior. Er wordt wel eens vergeleken met Schuurs, maar die situatie was wel behoorlijk anders. Die heeft uiteindelijk ook pas relatief groot geld opgeleverd nadat hij 41 wedstrijden had gespeeld, kapitein was en promoveerde. Bovendien had Fortuna wel de financiële middelen om hem een zwaar contract aan te bieden. Voor MVV was het een groot risico om zo`n jonge speler al een profcontract aan te bieden voordat hij een officiële wedstrijd had gespeeld en terwijl andere (basis)spelers slechts een amateurcontract hadden. Het is jammer dat Mbuyamba voor het geld koos en niet, zoals Schuurs, voor de geleidelijke weg. Anderszijds natuurlijk wel goed te begrijpen. Als ik hoor dat profspelers bij MVV 2500 bruto verdienen, dan zou ik als 16-jarige ook eieren voor mijn geld kiezen als ik elders een veelvoud van dit bedrag krijg.Schapendonk schreef : Als men het talent Mbuyamba eerder had ingezien, dan had je nu een top 5 begroting gehad in de eerste divisie. En niet zo iemand pas een 3-jarig contract aanbieden , als inmiddels zich manchester city en barcelona zich gemeld heeft. Dan ben je veel te laat. Dit zijn nu juist de punten waarom MVV niet verder komt dan baby stapjes (een kruimel van 3 ton). Zo'n talent moet je als voetbal kenner veel eerder zien. En voetbal kenner pretenderen te zijn (32 jaar in het vak) heeft dan ook momenten dat je volledig door de mand valt. Tja, ik weet het, ik val in de herhaling, maar velen van jullie ook. Investeerder, samenwerking. Het begint op een langspeelplaat te lijken. Hij voetbalt nu bij Barcelona. Weg geld....
Schapendonk schreef : Tjonge, dit doet de deur ff dicht...in jouw geval zal MVV nooit eens wat verdienen aan spelers, en wordt alles bedekt met de MVV- mantel. Het gaat zich trouwens om het herkennen van talent. Dat stukje sla je over. Maar ja....het is maar Barcelona hoor, wat hem ophaalde. Meer niet....