MVV Maastricht !! de weg naar promotie

10 juli 2020 08:08
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #61

Schapendonk schreef : Ik denk dat met het geld van Mbuyamba (3 ton?) aan de 7 ton gekomen is. Dat was het extraatje, dus eigenlijk had MVV 4 ton, m.a.w. MVV kan blij zijn als ze nog aan het seizoen '21/'22 kunnen beginnen....en of het dan nog steeds 7 ton is? Misstappen mogen iig niet meer gemaakt worden. Het is voorlopig krimp.


Dat kan ik garanderen dat het niet zo is. Die 3 ton is grotendeels afgelopen seizoen al gebruikt.
Los daarvan kun je een incidentele 3 ton niet gebruiken voor contracten voor spelers die meerdere jaren lopen.

Overigens benieuwd waar het jaarverlsag van 2019/2020 blijft.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2020 10:08
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #62

Audiowaste schreef :

Schapendonk schreef : Ik denk dat met het geld van Mbuyamba (3 ton?) aan de 7 ton gekomen is. Dat was het extraatje, dus eigenlijk had MVV 4 ton, m.a.w. MVV kan blij zijn als ze nog aan het seizoen '21/'22 kunnen beginnen....en of het dan nog steeds 7 ton is? Misstappen mogen iig niet meer gemaakt worden. Het is voorlopig krimp.


Dat kan ik garanderen dat het niet zo is. Die 3 ton is grotendeels afgelopen seizoen al gebruikt.
Los daarvan kun je een incidentele 3 ton niet gebruiken voor contracten voor spelers die meerdere jaren lopen.

Overigens benieuwd waar het jaarverlsag van 2019/2020 blijft.


Boekjaar is net 10 dagen afgelopen. Jaarverslag gaat komende tijd opgemaakt worden en dan ter goedkeuring naar ledenraad. Verwacht het ergens eind oktober of november zoals elk jaar.

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2020 11:37
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #63
Het jaarverslag staat qua financiële cijfers sowieso maar weinig in normaal gezien. Lijkt me stug dat ze nu opeens de uitgebreide versie publiceren. Zoals in ander topic ook al gezegd, er staat niet eens een verlies- en winstrekening in.

Dat hoeft natuurlijk ook niet, MVV doet niets illegaals of zo, maar je hoeft geen schokkende onthullingen uit het jaarverslag te verwachten.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2020 16:32
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #64
Als we de weg als promotie de stip op de horizon nemen en we gaan gewoon eens kijken naar de prestatie van MVV in de tijd dat wij in de eerste divisie spelen

Dan kunnen we t volgende vaststellen
Onze gemiddeld positie op de ranglijst vanaf 2001 tot 2020 is plek 11 ( 11,05) Als we het nemen vanaf seizoen 2010 dan is dan plek 10 ( 9,9) en als we kijken de laatste 5 jaar dus vanaf 2016 dan is dat weer plek 11 ( 10,83) . We zien de laatste 3 jaren echter onze ranking meer naar de rechter kan midden opschuiven
Neem je 2018 als uitgangspunt ( het aantreden van Marcel Joris als voorzitter) dan zijn wij gemiddeld 12 de geworden ( 12,33)

Als we gaan kijken hoe vaak we een echte top 9( vanaf 2001) positie en hoger hebben gehad in die seizoen dan is dat 5 keer ! Waarvan plek 5 ( 2keer)het hoogste was.

Als we gaan kijken daar directe deelnamen van de play-offs dan is dat 2017 geweest . Wie van jullie weet welke andere keren we ons direct hebben geplaatst voor de play-offs zonder dat 2de elftallen wegvielen en we daardoor alsnog geplaatst waren ??

Het aantal finales PO , laatste 10 jaar is dat 1 keer geweest tegen Roda JC
Aantal periode titels de laatste 10 jaar : 1 keer , 2011 ( Rene trost)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2020 16:50
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 200
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #65
Correctie: MVV is het afgelopen decennium twee keer periodekampioen geworden. Eerste keer in 2011 bij Eindhoven en tweede keer in 2012 bij Emmen. Beide onder leiding van René Trost.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2020 16:50
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #66

Napoleon schreef : Als we de weg als promotie de stip op de horizon nemen en we gaan gewoon eens kijken naar de prestatie van MVV in de tijd dat wij in de eerste divisie spelen

Dan kunnen we t volgende vaststellen
Onze gemiddeld positie op de ranglijst vanaf 2001 tot 2020 is plek 11 ( 11,05) Als we het nemen vanaf seizoen 2010 dan is dan plek 10 ( 9,9) en als we kijken de laatste 5 jaar dus vanaf 2016 dan is dat weer plek 11 ( 10,83) . We zien de laatste 3 jaren echter onze ranking meer naar de rechter kan midden opschuiven
Neem je 2018 als uitgangspunt ( het aantreden van Marcel Joris als voorzitter) dan zijn wij gemiddeld 12 de geworden ( 12,33)

Als we gaan kijken hoe vaak we een echte top 9( vanaf 2001) positie en hoger hebben gehad in die seizoen dan is dat 5 keer ! Waarvan plek 5 ( 2keer)het hoogste was.

Als we gaan kijken daar directe deelnamen van de play-offs dan is dat 2017 geweest . Wie van jullie weet welke andere keren we ons direct hebben geplaatst voor de play-offs zonder dat 2de elftallen wegvielen en we daardoor alsnog geplaatst waren ??

Het aantal finales PO , laatste 10 jaar is dat 1 keer geweest tegen Roda JC
Aantal periode titels de laatste 10 jaar : 1 keer , 2011 ( Rene trost)




2 periodetitels. Febuari 2011 en oktober 2013.

Maar het klopt wel wat je zegt. Ook op deze manier komen we niet ver. Ik las ergens dat FC Eindhoven zelfs €200.000,- meer heeft qua spelersbudget dan MVV.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2020 16:52
OOFUS!
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 159
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #67

Napoleon schreef : Neem je 2018 als uitgangspunt ( het aantreden van Marcel Joris als voorzitter) dan zijn wij gemiddeld 12 de geworden ( 12,33)


:lachen: :lachen: :lachen:
foi foi foi
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lijnsje@tappunt, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2020 16:57 10 juli 2020 16:58 door Lijnsje@tappunt.
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #68
Ik ben het niet vaak eens met Napoleon, maar hij heeft wel gelijk. Sinds de degradatie naar het tweede niveau hebben we gewoon te weinig gepresteerd en te weinig stappen gezet. Eerder achteruit dan vooruit. Stukje m.b.t. de huidige voorzitter vind ik erg flauw overigens.

We hebben een sporadisch hoogtepunt waar we ons maar aan vastklampen. ''Gelukkig'' ligt het meest recente ''hoogtepunt'' pas enkele jaren achter ons voor zover je van het mislopen van promotie van een hoogtepunt kunt spreken, maar op dat niveau zijn we inmiddels beland.

Sommige zullen stellen dat we blij mogen zijn dat MVV nog bestaat. Natuurlijk , ben ik hartstikke trots op. Maar om dat dan maar als argument te gebruiken dat we jaar in jaar uit een minimale rol in het Nederlands betaald voetbal spelen, daar pas ik voor.

We zijn de afgelopen van de rode cijfers naar de zwarte cijfers gegaan. Chapeau daarvoor, hulde! Dat is de eerste stap. Maar sinds deze stap hebben we nog geen enkele stap vooruit gezet. Met de kruimeltjes van sponsorcontracten (niets ten nadelen van de bedrijven die sponsoren), maar je komt er gewoon niet verder mee. Wat is nu een positief saldo van enkele tonnen voor een BVO die prominent wilt meedoen om prijzen (lees promotie)?

Ik neem aan dat meerdere binnen MVV toch moeten inzien dat de babystapjes die ze hebben gemaakt de afgelopen jaren goed waren om een fundament te leggen van het voortbestaan van de club, maar dat nu toch eens een hink-stap-sprong naar de overkant van de zandbak gemaakt moet worden om de echte volgende stap te kunnen maken. Kennelijk is MVV met alle goede bedoelingen hiertoe de afgelopen jaren niet toe in staat geweest waardoor er slechts nog maar één ding rest , namelijk een investeerder. Nee, niet de eerste de beste die aanklopt met een pak briefgeld in zijn borstzakje. Een investeerder die betrouwbaar is , een duidelijk doel voor ogen heeft (mag hierin ook best een eigenbelang hebben) en gescreend wordt. Geen 045 taferelen hier. Een samenwerking met een grote club kan ook, maar dan zul je minder stel de stap zetten en toch afhankelijk zijn van deze club (al geniet dit mijn voorkeur).

LAOT US DRUIME!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, ASR, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2020 17:40
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #69
Als men het talent Mbuyamba eerder had ingezien, dan had je nu een top 5 begroting gehad in de eerste divisie. En niet zo iemand pas een 3-jarig contract aanbieden , als inmiddels zich manchester city en barcelona zich gemeld heeft. Dan ben je veel te laat. Dit zijn nu juist de punten waarom MVV niet verder komt dan baby stapjes (een kruimel van 3 ton). Zo'n talent moet je als voetbal kenner veel eerder zien. En voetbal kenner pretenderen te zijn (32 jaar in het vak) heeft dan ook momenten dat je volledig door de mand valt. Tja, ik weet het, ik val in de herhaling, maar velen van jullie ook. Investeerder, samenwerking. Het begint op een langspeelplaat te lijken. Hij voetbalt nu bij Barcelona. Weg geld....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2020 18:17 10 juli 2020 18:27 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #70

Schapendonk schreef : Als men het talent Mbuyamba eerder had ingezien, dan had je nu een top 5 begroting gehad in de eerste divisie. En niet zo iemand pas een 3-jarig contract aanbieden , als inmiddels zich manchester city en barcelona zich gemeld heeft. Dan ben je veel te laat. Dit zijn nu juist de punten waarom MVV niet verder komt dan baby stapjes (een kruimel van 3 ton). Zo'n talent moet je als voetbal kenner veel eerder zien. En voetbal kenner pretenderen te zijn (32 jaar in het vak) heeft dan ook momenten dat je volledig door de mand valt. Tja, ik weet het, ik val in de herhaling, maar velen van jullie ook. Investeerder, samenwerking. Het begint op een langspeelplaat te lijken. Hij voetbalt nu bij Barcelona. Weg geld....



Inzake Mbuyamba kan ik iedereen aanraden het tweede seizoen van de documentaire Sunderland till I die op Netflix te bekijken. Één van de grootste verhaallijnen van de eerste drie afleveringen is dat een jongen uit de jeugd doorbreekt, Josh Maja. Maakt voor de winterstop 15 doelpunten. Zijn contract loopt af. Maar de jongen geeft meermaals aan te willen blijven en te verwachten dat het goedkomt. De club probeert zijn zaakwaarnemer te pakken te krijgen, maar die negeert alle contact. Uiteindelijk krijgen ze contact, en willigen alle eisen in. Alles wat die zaakwaarnemer vraagt, kan. Contract wordt opgesteld. Maar niet getekend; weer hetzelfde spelletje, opeens is de zaakwaarnemer van de aardbodem verdwenen. Wederom Maja die op camera zegt dat het goedkomt en dat hij graag wil blijven. Een dag later wordt Maja gefilmd als hij op het vliegveld van Bordeaux landt en diezelfde dag een contract bij Bordeaux tekent. Terwijl hij nog een contract bij Sunderland heeft, en Sunderland heeft nooit met Bordeaux gesproken! Sunderland wordt gedwongen* met een lage transfersom genoegen te nemen. Maandenlang hebben ze Sunderland aan het lijntje gehouden, bij de neus de genomen. De voorzitter/directeur van Sunderland wordt door het publiek en zelfs zijn eigen trainer voor van alles en nog wat uitgemaakt dat hij dit heeft laten gebeuren. Maar die man, het staat gewoon op camera, heeft letterlijk aan alle eisen van speler/zaakwaarnemer voldaan... Wat kan hij nog meer doen?

Is het bij Mbuyamba precies zo gegaan? Dat weet ik natuurlijk niet. Maar MVV stelt dat ze ruim op tijd een fatsoenlijk contract hebben aangeboden, en minstens zo belangrijk; dat Mbuyamba en zaakwaarnemer dat hebben geaccepteerd - mondeling. Maar het ondertekenen van het contract werd maandenlang met smoesjes uitgesteld en opeens was Xavier gevlogen. Vanuit de speler volstrekt begrijpelijk; die zit nu bij Barcelona en heeft vooralsnog precies de goede keuze gemaakt. Vanuit MVV is het natuurlijk waardeloos.
Nogmaals, is het precies zo gegaan? Geen idee, waarheid zal wel in het midden liggen. Ja, Schapendonk, achteraf gezien had MVV Xavier natuurlijk al maanden voor zijn debuut een vierjarig contract moeten laten tekenen. Maar dat is ten eerste gemakkelijk praten achteraf, ten tweede weet je niet of Mbuyamba dat ooit getekend had. Die zaakwaarnemer zou waarschijnlijk gezegd hebben "doe eerst maar eens een eenjarig contract", die is ook niet gek.

*Natuurlijk niet letterlijk gedwongen, Sunderland had theoretisch op zijn strepen kunnen staan en Maja nog een half seizoen tegen zijn zin kunnen houden. Dan hadden ze helemaal geen geld gekregen en Maja had geen knikker meer geraakt. Net zo goed zou MVV wegens mondelinge overeenkomst Mbuyamba en zaakwaarnemer aan kunnen klagen. Maar bewijs het maar eens, en betaal de juristen maar eens die dit voor je gaan regelen...

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Anna D., opadiehard, Lassie80, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902, Frostie_999, Zoewiezoe, TPC, Burgundian043 en1 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2020 18:29
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #71
Ten eerste betwijfel ik dat ze Mbuyamba ruim op tijd een contract hebben aangeboden. Elsen had het namelijk over, dat hij tegen Nec debuteerde en dat ze hem daarna een contract aangeboden hebben. Dat "daarna" is denk ik nog een stuk later geweest, toen manchester city al in het verhaal voorkwam. Ten tweede denk ik dat als je voetbalkenner pretendeert te zijn ( iemand, Elsen zit niet voor niets 32 in dat wereldje), je zo'n talent moet herkennen. Net zoals een schilder (picasso), muziektalent (Mozart) etc etc ook al heel vroeg herkent zijn. Maar goed, niet alleen Elsen heeft het niet gezien, maar ook de rest van Nederland niet. Neemt niet weg dat ik het hem vergeef hoor. Ik ben een fan van Elsen, en ben hem zeer dankbaar voor zijn inzet al die jaren. Maar dit is gewoon erg jammer geweest.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2020 19:21 10 juli 2020 19:22 door Belgske.
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #72

Schapendonk schreef : Als men het talent Mbuyamba eerder had ingezien, dan had je nu een top 5 begroting gehad in de eerste divisie. En niet zo iemand pas een 3-jarig contract aanbieden , als inmiddels zich manchester city en barcelona zich gemeld heeft. Dan ben je veel te laat. Dit zijn nu juist de punten waarom MVV niet verder komt dan baby stapjes (een kruimel van 3 ton). Zo'n talent moet je als voetbal kenner veel eerder zien. En voetbal kenner pretenderen te zijn (32 jaar in het vak) heeft dan ook momenten dat je volledig door de mand valt. Tja, ik weet het, ik val in de herhaling, maar velen van jullie ook. Investeerder, samenwerking. Het begint op een langspeelplaat te lijken. Hij voetbalt nu bij Barcelona. Weg geld....

Daar valt nu toch nog niks zinnigs over te zeggen? Mbuyamba is naar Barcelona gegaan omdat hij bijna gratis was. Die clubs halen overal in Europa jonge spelers met potentie zo goedkoop mogelijk op in de hoop dat er een paar doorbreken. Voor hetzelfde geld speelt Mbuyamba binnen drie seizoenen bij Excelsior. Er wordt wel eens vergeleken met Schuurs, maar die situatie was wel behoorlijk anders. Die heeft uiteindelijk ook pas relatief groot geld opgeleverd nadat hij 41 wedstrijden had gespeeld, kapitein was en promoveerde. Bovendien had Fortuna wel de financiële middelen om hem een zwaar contract aan te bieden. Voor MVV was het een groot risico om zo`n jonge speler al een profcontract aan te bieden voordat hij een officiële wedstrijd had gespeeld en terwijl andere (basis)spelers slechts een amateurcontract hadden. Het is jammer dat Mbuyamba voor het geld koos en niet, zoals Schuurs, voor de geleidelijke weg. Anderszijds natuurlijk wel goed te begrijpen. Als ik hoor dat profspelers bij MVV 2500 bruto verdienen, dan zou ik als 16-jarige ook eieren voor mijn geld kiezen als ik elders een veelvoud van dit bedrag krijg.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Frostie_999

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2020 21:04 10 juli 2020 21:10 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #73
Tjonge, dit doet de deur ff dicht...in jouw geval zal MVV nooit eens wat verdienen aan spelers, en wordt alles bedekt met de MVV- mantel. Het gaat zich trouwens om het herkennen van talent. Dat stukje sla je over. Maar ja....het is maar Barcelona hoor, wat hem ophaalde. Meer niet....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2020 21:12
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #74

Schapendonk schreef : Tjonge, dit doet de deur ff dicht...in jouw geval zal MVV nooit eens wat verdienen aan spelers, en wordt alles bedekt met de MVV- mantel. Het gaat zich trouwens om het herkennen van talent. Dat stukje sla je over. Maar ja....het is maar Barcelona hoor, wat hem ophaalde. Meer niet....


Als het zo'n overduidelijk talent was dat Ron dit had moeten zien dan was die jongen al veel eerder weggekaapt door scouts van topclubs.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frostie_999, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2020 21:16 10 juli 2020 21:36 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV Maastricht !! de weg naar promotie #75
Daarom zei ik ook al eerder dat de rest van Nederland het schijnbaar ook niet gezien heeft.Maar dan zit ik wel met de vraag. Voetbalde hij bij de scouts? Of voetbalde hij bij MVV? Onder wiens oog was hij het meest actief... (trainingen, wedstrijden etc etc) Ach ja, wat maakt het ook uit. Het scheelt misschien maar een paar miljoen. Live goes on....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.387 seconden