Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken

18 apr 2024 11:31
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken #16

iggyinthehouse schreef : Mooi nieuws en laten we hopen dat de beste keuze gemaakt gaat worden

Is dit initiatief afkomstig van MMC? Maastricht MVV Collectief ...

Laten we hopen dat er wat te kiezen is. We hebben met een 24% aandeelhouder te maken en met een overeenkomst op basis waarvan een Amerikaanse partij 76% van de aandelen heeft gekocht. Dat er nog niet betaald of geleverd is, maakt die overeenkomst nog niet ongeldig. Feit is dat ze hebben aangegeven vooralsnog niet te kunnen nakomen, maar ze hebben voorzover bekend ook geen voorstel gedaan de overeenkomst te ontbinden. Dus we zullen met de Amerikaanse belanghebbenden tot een deal moeten komen. Dat kon nog wel eens lastig worden.

Verder ben ik het ermee eens dat de plannen zoals beschreven in het artikel in Denieuwester.nl er goed uitzien. Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Ik hoop dat we op korte termijn meer inhoudelijk te horen krijgen en ook over wie er achter zitten. Als daar wat bekende namen tussen zitten (en die zijn er) dan zal dat ook naar anderen vertrouwen wekken waardoor mogelijk een vliegwiel effect ontstaat. Maar laten we ons wel realiseren dat Maurice Ubags het verhaal geschreven heeft op basis van anonieme gesprekken en geruchten. Het is niet het volledige plan dat hij hier presenteert. Dus een kleine slag om de arm lijkt me gepast.

Welk scenario het ook gaat worden, de rol van Marcel Joris zal op korte termijn uitgespeeld zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Tuor, Strucht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2024 11:38
Dary66
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken #17
Waarom is het zo moeilijk om Marcel Joris buiten spel te zetten als hij zelf niet de conclusie trekt dat zijn vertrek beter is voor Mvv? Het lijkt er zo op alsof het een dictator is!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2024 11:47
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken #18

Dary66 schreef : Waarom is het zo moeilijk om Marcel Joris buiten spel te zetten als hij zelf niet de conclusie trekt dat zijn vertrek beter is voor Mvv? Het lijkt er zo op alsof het een dictator is!

Hij is enkel bestuurder van een aandeelhouder. Hij heeft feitelijk niks meer te vertellen over het beleid van MVV. Dat is een groot misverstand dat maar blijft leven. Niet in de laatste plaats door zijn eigen optreden overigens. Maar hij is dus geen bestuurder van de BVO MVV Maastricht. Dat is Laura van Leeuwen en MJ heeft niets over haar te vertellen.
Maar goed, voor de beeldvorming rond de club zou het beter zijn als Joris plaats maakt. Hij heeft zeker goede dingen gedaan maar de aanstelling van Eric Noor is een onvergeeflijke blunder gebleken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2024 12:11
Dary66
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken #19
Duidelijk Boschpoort, dankje!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2024 13:00
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 281
Meer
Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken #20

Boschpoort schreef :

iggyinthehouse schreef : Mooi nieuws en laten we hopen dat de beste keuze gemaakt gaat worden

Is dit initiatief afkomstig van MMC? Maastricht MVV Collectief ...

Laten we hopen dat er wat te kiezen is. We hebben met een 24% aandeelhouder te maken en met een overeenkomst op basis waarvan een Amerikaanse partij 76% van de aandelen heeft gekocht. Dat er nog niet betaald of geleverd is, maakt die overeenkomst nog niet ongeldig. Feit is dat ze hebben aangegeven vooralsnog niet te kunnen nakomen, maar ze hebben voorzover bekend ook geen voorstel gedaan de overeenkomst te ontbinden. Dus we zullen met de Amerikaanse belanghebbenden tot een deal moeten komen. Dat kon nog wel eens lastig worden.

Verder ben ik het ermee eens dat de plannen zoals beschreven in het artikel in Denieuwester.nl er goed uitzien. Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Ik hoop dat we op korte termijn meer inhoudelijk te horen krijgen en ook over wie er achter zitten. Als daar wat bekende namen tussen zitten (en die zijn er) dan zal dat ook naar anderen vertrouwen wekken waardoor mogelijk een vliegwiel effect ontstaat. Maar laten we ons wel realiseren dat Maurice Ubags het verhaal geschreven heeft op basis van anonieme gesprekken en geruchten. Het is niet het volledige plan dat hij hier presenteert. Dus een kleine slag om de arm lijkt me gepast.

Welk scenario het ook gaat worden, de rol van Marcel Joris zal op korte termijn uitgespeeld zijn.


Dit leeft bij mij ook een beetje. Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn: een groep lokale vermogende ondernemers, in één klap schuldenvrij, de begroting met een miljoen verhoogd. We weten niet wie het zijn, ''MVV Maastricht Collectief'' is nergens terug te vinden, maar er ligt wel al een tientallen pagina's tellend toekomstplan. En het is een lokaal krantje dat dit meldt, op basis van anonieme bronnen.
Ik hoop dat ik het mis heb.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Jacques, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2024 13:02
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken #21
Vreemd dat doorgaans goed ingelichte websites als L1 en Dagblad de Limburger hier (nog) geen aandacht aan besteden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2024 13:04 18 apr 2024 13:04 door CatenaccioMestreech.
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken #22
Wat werd ik goed wakker vandaag met dit geweldige nieuws.
Hetgeen waar iedere Maastrichtenaar op hoopte en droomde maar lang niet realistisch leek.

Ik hoop echt met heel mijn hart dat we die richting op gaan en dat we Jöris vaarwel kunnen zeggen.
Liever ook zonder Amerikanen als dit mogelijk is.
Zodat we een nieuw fundament kunnen bouwen met een frisse wind.

Maak MVV weer vaan de Mestreechteneer!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2024 13:13
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 806
Meer
Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken #23

Boer458 schreef : Vreemd dat doorgaans goed ingelichte websites als L1 en Dagblad de Limburger hier (nog) geen aandacht aan besteden.

Die hebben het waarschijnlijk te druk met hun rechtzaak over hun logo's. Pffff... Aan de andere kant: die zullen eerst zelf op onderzoek uitgaan alvorens ze iets publiceren. Het gaat hier niet om een persbericht. En ze kunnen niet zomaar het verhaal uit De Nieuwe Ster overnemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2024 13:21
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken #24

Jim Cemint schreef :

Boer458 schreef : Vreemd dat doorgaans goed ingelichte websites als L1 en Dagblad de Limburger hier (nog) geen aandacht aan besteden.

Die hebben het waarschijnlijk te druk met hun rechtzaak over hun logo's. Pffff... Aan de andere kant: die zullen eerst zelf op onderzoek uitgaan alvorens ze iets publiceren. Het gaat hier niet om een persbericht. En ze kunnen niet zomaar het verhaal uit De Nieuwe Ster overnemen.


Die Emil Visser is overal altijd te laat mee qua nieuws.
Echt een dramatische clubwatcher.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Brncic

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2024 13:57
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3817
Meer
Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken #25

Larsbak schreef : een groep lokale vermogende ondernemers, in één klap schuldenvrij, de begroting met een miljoen verhoogd.


Ik ben het sowieso met je bericht eens hoor. Maar wilde op dit laatste wel even reageren, zoals ik het begrijp blijft de begroting op niveau vorig/dit seizoen met deze injectie, is het niet direct een verhoging. Enkel zorgen dat de huidige uitgaven gedekt zijn.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2024 14:06
Strucht
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 244
Meer
Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken #26

Jacques schreef :

Larsbak schreef : een groep lokale vermogende ondernemers, in één klap schuldenvrij, de begroting met een miljoen verhoogd.


Ik ben het sowieso met je bericht eens hoor. Maar wilde op dit laatste wel even reageren, zoals ik het begrijp blijft de begroting op niveau vorig/dit seizoen met deze injectie, is het niet direct een verhoging. Enkel zorgen dat de huidige uitgaven gedekt zijn.


Dit is een pure speculatie natuurlijk, ze hebben het in het stuk over een begroting van 4,2 miljoen euro, maar lees ook nog een spelersfonds van 1 miljoen euro.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2024 14:42 18 apr 2024 14:49 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 744
Meer
Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken #27
Er zijn eerst andere zorgen. Maar een plan als die van de catering, is dat reëel ? Yvey zit toch nog aan een meerjaren contract vast vanwege de tonnen kostende verbouwing van de businessclub en is als naam als zodanig aan alle huidige cateringpunten verbonden.

Catering : Voor het stadion zelf moet de horeca-beleving terugkomen. Nu ligt het supportershome de Gouden Ster in het stadion leeg. De Gouden Ster moet een nieuwe invulling krijgen, waar supporters terecht kunnen, maar waar ook overdag vergaderd kan worden door bijvoorbeeld verenigingen uit Maastricht. Veel kansen worden ook gezien rondom de catering in het stadion. Die moet ook onder de naam 'Maastricht Region Business Club' veel meer betekenis voor MVV kunnen krijgen.

Als je de plannen doorleest zijn sommige een voorbeduursel op plannen die er al waren (bijv speerpunt academy en nieuw jeugdcomplex). Benieuwd of deze groep rondom Elsen, Erens etc zit of echt uit een nieuwe hoek komt wat enkel toe te juichen is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2024 15:10
Strucht
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 244
Meer
Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken #28
Laten wij eerst dit weekend maar afwachten. De amerikanen zijn in de lead, zij hebben de getekende contracten. In de discord las ik dat zij komend weekend weer naar Nederland komen. Als zij de afspraak nakomen kunnen ze direct door met het overnemen met de rest van aandelen en kan deze Maastrichtse optie in de ijskast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2024 15:21
Silverav
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 59
Meer
Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken #29
L1 Nieuws
Verander van taal
Voorpagina
Cultuur & Media
Sport
Uitgelegd
112
Max Verstappen
Live Radio en TV
Service
Maastrichts collectief wil MVV structureel gezond maken
Jelle Kleinen
Vandaag, 14:53

2 minuten leestijd


Stadion De Geusselt, het stadion van MVV
© Orange Pictures
Een groep Maastrichtse ondernemers en mensen met hart voor de club wil MVV redden van de ondergang door een bedrag van ongeveer 5 miljoen euro te investeren in de voetbalclub.
Het gaat om een duurzame reddingsoperatie, zodat er niet ieder jaar een financieel probleem ontstaat en op termijn MVV meer afhankelijk is van externe partijen.
Kartrekkers
Daarmee zou de club met een begroting van rond de 4 miljoen euro kunnen gaan werken. De groep bestaat uit een aantal kartrekkers en inmiddels hebben enkele tientallen mensen zich geschaard achter het initiatief, zo blijkt uit informatie van L1. Het benodigde bedrag zou onder meer binnen moeten komen via de verkoop van certificaten en het oprichten van een spelersfonds.
Mix
De groep bestaat uit een mix van mensen uit het bedrijfsleven, die ook samen komen bij wedstrijden van MVV als sponsor, lid van de businessclub of seizoenkaarthouder. Daarnaast hebben ook oud-spelers en eerder bij de club afgehaakte ondernemers zich aangesloten. Maar ook nieuwkomers hebben zich gemeld en daarmee lijkt het er in elk geval op dat het initiatief breed gedragen wordt.
Radar
Het is nog onduidelijk wie er exact achter het reddingsplan zit en in welke mate de deelnemers actief zijn. Het collectief wil vooralsnog onder de radar blijven en ook nog niet reageren op het plan. Het onafhankelijke initiatief is ontstaan onder grote druk nadat eind maart duidelijk werd dat MVV in grote financiële nood verkeert omdat één van de potentiële Amerikaanse investeerders plotseling afhaakte.
MVV vraagt schuldsanering aan om financieel gezond te worden
LEES OOK
MVV vraagt schuldsanering aan om financieel gezond te worden
Shortlist
Het nieuws kwam donderdagochtend naar buiten via het online-platform 'De Nieuwe Ster'. MVV laat in een officiële reactie weten dat er een shortlist is van twee biedingen om de club toekomstbestendig te maken. "Dat gaan we nu met behulp van onafhankelijke partijen beoordelen, om uiteindelijk tot een een goed besluit te komen", zegt een woordvoerder van de club tegen L1.
Deadline
Zaterdag aanstaande al zou MVV een interne presentatie willen geven over de twee mogelijke oplossingen. Hoe hard die deadline is, zal de komende dagen blijken. Op sportief gebied ontvangen de Maastrichtenaren diezelfde avond titelkandidaat Willem II. Die wedstrijd is voor MVV belangrijk om in de race te blijven om de play-offs te bereiken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2024 15:32
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
Ondernemers willen 5 miljoen in MVV steken #30
Hopelijk worden zaterdag concrete acties genomen door deze groep.
ik roep maar wat , maar kunnen ze de Amerikanen niet uitkopen en zelf de lead nemen olv Laura ?
dan heeft de ene Amerikaan die er zijn geld in gestoken heeft zijn geld terug en kan de groep vanaf 0 beginnen.

Het zo u me echt 'sjevraoie' opleveren als oud spelers eindelijk eens opstaan en de kar mede gaan trekken (terwijl ze natuurlijk zelf moeten weten wat ze met hun geld doen, begrijp me niet verkeerd) maar iemand als Meijer bijvoorbeeld zal toch wel overal waar hij gespeeld heeft contacten hebben met vermogende mensen die willen helpen , van Marwijk moet toch een mega netwerk hebben, Laura die vanuit Ajax toch ook zeker de nodige mensen kent....ow nee, die hebben alleen eigenbelang met aandelen :)

is het te mooi om waar te zijn of is er echt licht aan het eind van de tunnel ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.382 seconden