MVV algemeen
- MVVke
-
- Platinum Member
-
Re: MVV algemeen
20 Mar 2014 12:21 - 20 Mar 2014 12:22Es d'r euver eine politicus binne Mestreech gezeik weurd, daan is 't toch wel euver dee greune zachte, G. Van Grootheest. (en terech es g'r 't miech vreug) Ouch euver Greun Links huur 'ch vaan de mieste Mestreechtenere niks goods. Iech huur allein mer tot ze non-issues aonsneie die vaan minder importantie zien, en tot 't 'n geite-wolle-zòk partij is. Wie is 't daan meugelek tot die versjrikkeleke partij toch eders kier weer in de raod kump mèt behuurlek get zetels?
Tèlt euvergens ouch veur diknek John Aarts vaan de VVD. Ederein zeik op 'm, mer toch haolt 'r 't eders kier.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
20 Mar 2014 13:20Wat ik me kan voorstellen is dat bij beide partijen veel mensen die landelijk op die partij stemmen, dat ook lokaal doen en gewoon de nummer 1 kiezen.
Overigens, voor dat iemand beledigd is, ik beschrijf hierboven natuurlijk typische stemmers, niet iedere GroenLinksstemmer is Hollender en anti-voetbal en niet iedere VVD'er heeft een eigen bedrijf.
- de jeuris
-
- Junior Member
-
20 Mar 2014 14:07Please Log in or Create an account to join the conversation.
- houtengerard
-
- Administrator
-
- Positivo (met ervaring)
20 Mar 2014 18:17 - 20 Mar 2014 18:23Gefeliciteerd met de overwinning.
Meedenken aan de toekomst van MVV zou al een hele verbetering zijn in de huidige Maastrichtse politiek. Ik hoop dat jullie eens klein Geusselt op de Maastrichtse agenda willen zetten als politieke partij. Het kan toch niet zo zijn dat de amateurs van Geusselt Sport meer entourage hebben, dan de profs in deze stad. Staatssteun ontvangen hoort niet bij een voetbalclub, daar ben ik het mee eens. Maar het zou geweldig zijn als de gemeente een stukje infrastructuur wilt leveren aan de club. Net zoals andere voetbalclubs in de stad dit hebben mogen ontvangen van de gemeente. Het huidige bestemmingsplan van de Geusselt hoeft daarvoor niet op de schop, we spreken alleen over een nieuw clubgebouw. Zo gaat dat in andere gemeenten ook, soms buiten alle proporties onder het mom multifunctioneel(Parkstad Limburg Stadion, Gelredome, etc). MVV vraagt alleen maar 4000 stenen en wat koper. Het zou geweldig zijn als jullie dit onderwerp op tafel konden krijgen in de raad. Met de huidige verkiezingsuitslag zal zoiets niet makkelijk zijn. Maar ik zou het initiatief ontzettend kunnen waarderen, en ik denk niet dat ik daar de enige in ben.
- de jeuris
-
- Junior Member
-
20 Mar 2014 18:36
- Us Clubke
-
- Platinum Member
-
- Speel vol Trots, met de ster voorop
21 Mar 2014 09:32 - 21 Mar 2014 09:36Het nivo is gewoon niet goed genoeg en dit vertaald zich uiteindelijk ook naar de prof clubs........dat is toch logisch

Kortom, zoals al vaak gezegd, Maastricht is nooit echt een sport stad geweest maar sinds de jaren 80 en vooral vanaf de jaren 90 wordt op alles wat met sport te maken heeft gekort op alles, maar dan ook alles. Betere plannen werden gesmeed (voor de politiek dan) met als doel goedkoper te zijn, maar steeds is men vergeten dat de sport er onder te lijden heeft.
Zaalsporten in Maastricht had toch een behoorlijk nivo. Alleen al kijkend naar het zaalvoetbal, hier moest je zijn en hoe staan we er nu voor ???
Als je niks wil investeren in de sport is dat een keuze, maar kom na 10 à 20 jaar later niet aan met, het nivo is zeer slecht.
HET DRAAID ALLEMAAL OM GELD.
Kunst en kultuur mag miljoenen (Lees tientallen miljoenen) kosten en dat levert uiteindelijk niks op, wees nu eerlijk.
De politiek moet de mensen weer terug aan het sporten brengen en daar zul je ook voor moeten investeren.
Er heerst bij de meeste mensen totaal geen clubliefde, de clubcultuur is hier op sterven na dood. De vergrijzing slaat toe, de vrijwilligers zijn over het algemeen de oudere leden, clubs krijgen steeds minder jeugd waardoor de ouders geen steentje bijdragen bij de club waar de kinderen actief zijn. Dit baart mij al jaren zeer grote zorgen. Ik hoorde men vroeger altijd zeggen, de jeugd heeft de toekomst, ik wil er nu met grote aandacht van maken: JEUGD IS JE TOEKOMST.
Dan heb ik het niet alleen over voetbal maar voor alles wat met sport te maken heeft.
Hier zijn nu eenmaal minder sponsoren die hier voor opkomen zoals in Brabant en boven de rivieren. Ga je hier van afhankelijk zijn is het over tien jaar einde oefening voor 30% van alle verenigingen.
In de politiek (In Maastricht) moet men hiervan goed bewust zijn, dan moet je ook echte sport mensen hebben die voor de sport in de politiek zitten.
Een voorbeeld, Mensen als V. Grootheest hebben niks met sport, maar gaat nu zijn draai geven hoe hier gesport moet worden zonder enige kennis van geschiedenis.
Ik hoop dat @de Jeuris de komende jaren sport weer hoger in het vaandel kan zetten.
PS. daarom hebben ze van mij ook de stem gekregen omdat ik daar vertrouwen in heb.
- de jeuris
-
- Junior Member
-
21 Mar 2014 10:23Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Us Clubke
-
- Platinum Member
-
21 Mar 2014 12:24Maar ga nu niet teveel velden, sporthallen ed saneren, maar ga meer mensen aan het sporten zetten.
Maak gebruik van de faciliteiten die je nu (Nog) hebt.
Als ik zie hoeveel kinderen tegenwoordig nog voetballen snap ik dat de clubs te weinig leden hebben.
Daar moeten we in investeren, laat de jeugd weer gaan sporten (in het algemeen) dan bv. te gamen en thuis zitten.
Sociale omgang, prestatie drang en vooral de gezondheid van de jeugd moeten we stimuleren.
Bezuining nu aub niet te snel, winst en resultaten komen pas na een investering. Dat kan na 10 jaar pas bereikt worden.
Velden en sporthallen die weg zijn komen niet snel weer terug, hoe verder de afstand wordt naar een sporthal hoe groter de drempel wordt om te gaan sporten.
Iedere sport moet te beoefenen zijn in een sporthal, je moet niet naar de "andere kant" om te badmintonnen of volleybal.
Dit is investeren, resultaten komen later, talenten zullen zich weer aanmelden.
- Roed en Wit 70
-
- Platinum Member
-
21 Mar 2014 14:44Oplossing : Oude veld rkasv kunstgras maken, bij Geusselt Sport 1 kunstgrasveld ipv grasveld. Geusselt Sport en MVV op 1 complex. Zou moeten kunnen als daar goede afspraken over worden gemaakt. Kun je daarmee al 15 jaar voorruit. Enige is het gebouw waar dan 2 kleedlokalen bij zouden moeten.
Vwb rekensom Jeuris.
Wil aantal m2 aan voetbalvelden wel eens in een overzicht zien met namen van clubs erbij...1/3 niet gebruikt is wel heel erg veel. Qua gebruikstijd misschien, maar schat zo in niet qua ruimte.
Er liggen overigens wel bij vv scharn langs de akersteenweg nog 2 velden bijna het gehele jaar vrij...20000 euro per veld wat gebruikt kan worden voor andere doeleinden.
- Anna D.
-
- Platinum Member
-
21 Mar 2014 18:25Toen het er echt om ging hebben ze MVV gesteund zo ver ik weet zoals ook bij de laatste vergadering waar ik ze nog altijd net als de andere partijen dankbaar voor ben.
Ik vind het leuk voor De Jeuris dat de Seniorenpartij de grootste is geworden in Maastricht. Inderdaad ook een partij die in het verleden ook heeft aangetoond pro-MVV te zijn. Echter vind ik het wel schrijnend dat dit dus de grootste partij is geworden. Zou weleens een overzicht willen zien waarbij de leeftijd van de kiezer wordt getoond, lijkt erop alsof de grijze massa het meeste heeft gestemd en de jongeren verstek hebben laten gaan en het steeds minder leeft wat heel jammer is.
Wel jammer dat de restzetel toch uiteindelijk naar het toppunt van raaskallen gaat namelijk naar drankorgel Kitty Nuyts. We waren er bijna vanaf maar helaas.
- houtengerard
-
- Administrator
-
- Positivo (met ervaring)
21 Mar 2014 20:18Sorry even een rectificatie. Ik duwde D'66 (misschien iets te voorbarig) in het rijtje, aangezien ze in de vorige coalitie zaten met de hele linkse bubs (GL, PvdA). Je hebt gelijk dat in het verleden veel afhing van hun medewerking. Ik ben er echter niet van overtuigd dat D'66 een partij is die blind haar vertrouwen in MVV duwt. De goedkeuring aan de vorige steun ging ook pas door nadat D'66 een opiniepeiling hield onder de bevolking. En toen zat 'het volk' niet in een economische crisis. God weet wat daar nu uitkomt.
Toen: D66-fractievoorzitter Bert Jongen: “Ons standpunt is duidelijk: geen cent naar MVV. De club moet zichzelf bedruipen. Dat neemt niet weg dat we serieus kijken naar de belangen van de gemeente in en rondom De Geusselt. We zijn benieuwd naar de voorstellen die het College aan ons zal voorleggen.”
- de jeuris
-
- Junior Member
-
22 Mar 2014 12:27In eeder geval: veurwat MVV betref is en blijf us "Leitmotiv" GEBOREN OET LEVEN, GEDREVEN DOOR PASSIE!
- Us Clubke
-
- Platinum Member
-
22 Mar 2014 17:25 - 22 Mar 2014 17:26de jeuris wrote: ...de getallen waarnaar ik verwees zijn afkomstig van de Gemeente Maastricht en gebruikt tijdens een presentatie waar ik bij aanwezig was. Zelf heb ik ze niet. Ze zijn echter op te vragen bij de Gemeente.
Misschien eens opnieuw gaan bekijken....als de gemeente iets wil doen tbv. een nieuw plan, waardoor weer bezuinigd kan worden. Dan kunnen getallen op tafel neergelegd worden, maarja, wie controleert dat dan nog verder ? klopt dat wel, is dit niet aangedikt ?
Een hoofdveld van een club wordt minder intensief gebruikt dan andere velden, dit om bv. eerste elftallen zo optimaal te kunnen laten spelen. Dat was vroeger al zo en dat zal nu ook nog wel zo zijn. Wij zijn vroegen vaak genoeg van een veld weggejaagd al liepen we bij de cornervlag een klein stukje over het veld.
- de jeuris
-
- Junior Member
-
24 Mar 2014 13:57Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Hill28
-
- Visitor
-
24 Mar 2014 15:56Jammer dat de plannen van deze oudgedienden zo dom zijn, dat ze Maastricht een bom duiten gaan kosten. En dan blijft er dus ook geen geld over om in sport en sportaccomodaties te investeren. Hoe MVV-fan ze daar ook zeggen te zijn.