MVV algemeen

20 mrt 2014 12:21 20 mrt 2014 12:22 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV algemeen #1366
Es v'r toch euver polletiek en anti-M.V.V.-partije praote, moot m'ch eine hei 't volgende 'ns verklaore:

Es d'r euver eine politicus binne Mestreech gezeik weurd, daan is 't toch wel euver dee greune zachte, G. Van Grootheest. (en terech es g'r 't miech vreug) Ouch euver Greun Links huur 'ch vaan de mieste Mestreechtenere niks goods. Iech huur allein mer tot ze non-issues aonsneie die vaan minder importantie zien, en tot 't 'n geite-wolle-zòk partij is. Wie is 't daan meugelek tot die versjrikkeleke partij toch eders kier weer in de raod kump mèt behuurlek get zetels?
Tèlt euvergens ouch veur diknek John Aarts vaan de VVD. Ederein zeik op 'm, mer toch haolt 'r 't eders kier.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2014 13:20
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3881
Meer
MVV algemeen #1367
Ik denk dat de gemiddelde Groen-Links stemmer niet op deze site komt of zelfs maar in de Geusselt komt. Wat ik me daarbij voorstel, is toch een bepaald type import-Maastrichtenaren die op heel andere evenementen afkomen dan dat wij doen. Ik dnek dat Grootheest juist in die groep erg goed ligt. Bij de VVD ligt het wat genuanceerder, ik verwacht dat er in ieder geval in de Businessclub toch wel flink wat VVD-stemmers rondlopen, maar of die Aarts allemaal zo hoog hebben zitten?

Wat ik me kan voorstellen is dat bij beide partijen veel mensen die landelijk op die partij stemmen, dat ook lokaal doen en gewoon de nummer 1 kiezen.

Overigens, voor dat iemand beledigd is, ik beschrijf hierboven natuurlijk typische stemmers, niet iedere GroenLinksstemmer is Hollender en anti-voetbal en niet iedere VVD'er heeft een eigen bedrijf.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2014 14:07
de jeuris
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 36
Meer
MVV algemeen #1368
MVV-fans! Veer zien es Senioren Partij Mestreech de groetste partij gewoore. Dat wil zegge tot veer de coalitievorming maage goon leiden. Wat d'r oet kump dat weet iech neet. Wat iech wel weet is tot veer es Senioren Partij met Ad Frijns (höb geer zijn gediech gezeen - video - euver MVV?) Bert Kessen, hoofdscout vaan MVV, aanderen en auch iech 100% fans in de partij höbbe. Wie iech al ieder aongaof, de gemeinte Mestreech geit MVV gein geld mie geven, dat is veurbeij en aoch verboje. En dao is aoch gein draagvlak veur bij de bevolking vaan Mestreech. Wat veer wel kinne doen is kieke wie veer elkaar ech kinne helpen. Die gesprekken laope. Veer hawwe uuch op de huugte.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, MVV4life, opadiehard, Och jeh

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2014 18:17 20 mrt 2014 18:23 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #1369
@de jeuris

Gefeliciteerd met de overwinning.
Meedenken aan de toekomst van MVV zou al een hele verbetering zijn in de huidige Maastrichtse politiek. Ik hoop dat jullie eens klein Geusselt op de Maastrichtse agenda willen zetten als politieke partij. Het kan toch niet zo zijn dat de amateurs van Geusselt Sport meer entourage hebben, dan de profs in deze stad. Staatssteun ontvangen hoort niet bij een voetbalclub, daar ben ik het mee eens. Maar het zou geweldig zijn als de gemeente een stukje infrastructuur wilt leveren aan de club. Net zoals andere voetbalclubs in de stad dit hebben mogen ontvangen van de gemeente. Het huidige bestemmingsplan van de Geusselt hoeft daarvoor niet op de schop, we spreken alleen over een nieuw clubgebouw. Zo gaat dat in andere gemeenten ook, soms buiten alle proporties onder het mom multifunctioneel(Parkstad Limburg Stadion, Gelredome, etc). MVV vraagt alleen maar 4000 stenen en wat koper. Het zou geweldig zijn als jullie dit onderwerp op tafel konden krijgen in de raad. Met de huidige verkiezingsuitslag zal zoiets niet makkelijk zijn. Maar ik zou het initiatief ontzettend kunnen waarderen, en ik denk niet dat ik daar de enige in ben.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2014 18:36
de jeuris
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 36
Meer
MVV algemeen #1370
...veer höbbe met de directie vaan MVV gesproken en gevraog wat hun winsenlieske is en wie veer dabeij zowwe kinne helpen. En MVV heet aongegeven wat häör winsenlieske is. Iech vin ut neet correct es iech dat heij allemaol zow numme want iech wil neet veur mien beurt spreken en niemes veur de veuj laope. Veer höbbe aofgesproke tot veer es politieke partij regelmatig met de directie euverleg zalle voeren. De verstandhouding tössen MVV en de Senioren Partij is good en constructief. Wordt vevolgd. En iech staon d'r positief in :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, MVV4life, De Paus, MVVke, Sjotelsplak, middenstip, opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2014 09:32 21 mrt 2014 09:36 door Us Clubke.
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV algemeen #1371
Vandaag staat er weer een duidelijk stuk over het amateurvoetbal in ddl.
Het nivo is gewoon niet goed genoeg en dit vertaald zich uiteindelijk ook naar de prof clubs........dat is toch logisch ;)

Kortom, zoals al vaak gezegd, Maastricht is nooit echt een sport stad geweest maar sinds de jaren 80 en vooral vanaf de jaren 90 wordt op alles wat met sport te maken heeft gekort op alles, maar dan ook alles. Betere plannen werden gesmeed (voor de politiek dan) met als doel goedkoper te zijn, maar steeds is men vergeten dat de sport er onder te lijden heeft.
Zaalsporten in Maastricht had toch een behoorlijk nivo. Alleen al kijkend naar het zaalvoetbal, hier moest je zijn en hoe staan we er nu voor ???

Als je niks wil investeren in de sport is dat een keuze, maar kom na 10 à 20 jaar later niet aan met, het nivo is zeer slecht.

HET DRAAID ALLEMAAL OM GELD.
Kunst en kultuur mag miljoenen (Lees tientallen miljoenen) kosten en dat levert uiteindelijk niks op, wees nu eerlijk.

De politiek moet de mensen weer terug aan het sporten brengen en daar zul je ook voor moeten investeren.
Er heerst bij de meeste mensen totaal geen clubliefde, de clubcultuur is hier op sterven na dood. De vergrijzing slaat toe, de vrijwilligers zijn over het algemeen de oudere leden, clubs krijgen steeds minder jeugd waardoor de ouders geen steentje bijdragen bij de club waar de kinderen actief zijn. Dit baart mij al jaren zeer grote zorgen. Ik hoorde men vroeger altijd zeggen, de jeugd heeft de toekomst, ik wil er nu met grote aandacht van maken: JEUGD IS JE TOEKOMST.
Dan heb ik het niet alleen over voetbal maar voor alles wat met sport te maken heeft.
Hier zijn nu eenmaal minder sponsoren die hier voor opkomen zoals in Brabant en boven de rivieren. Ga je hier van afhankelijk zijn is het over tien jaar einde oefening voor 30% van alle verenigingen.


In de politiek (In Maastricht) moet men hiervan goed bewust zijn, dan moet je ook echte sport mensen hebben die voor de sport in de politiek zitten.
Een voorbeeld, Mensen als V. Grootheest hebben niks met sport, maar gaat nu zijn draai geven hoe hier gesport moet worden zonder enige kennis van geschiedenis.

Ik hoop dat @de Jeuris de komende jaren sport weer hoger in het vaandel kan zetten.

PS. daarom hebben ze van mij ook de stem gekregen omdat ik daar vertrouwen in heb.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2014 10:23
de jeuris
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 36
Meer
MVV algemeen #1372
...een aantal topsporters, waaronder Reginald Thal, Eric Meijer, Betil Kaanen hebben onlangs een politiek evenement gehouden waar alle politieke partijen voor zijn uitgenodigd. Er waren diverse gastsprekers en de meeting was bedoeld om draagvlak te creeeren bij de politiek om het (top) sport klimaat in Maastricht te verbeteren. Was een meeting voor alle sporters en het heeft MVV veel goodwill opgeleverd. We zijn met het volgende geconfronteerd als het om voetbal gaat: we hebben, volgens de gemeente 100.000 vierkante meter voetbalvelden waarvan er slechts 30.000 gebruikt worden. Elk veld kost ong. 20000 Euro aan onderhoud per jaar. We hebben dus teveel sportvelden die niet gebruikt worden en dat zal gesaneerd moeten worden, daaraan valt niet te ontkomen. Het geld dat gespaard wordt kan aan andere sportdoelen worden besteed. Amateurclubs kunnen het onderhoud van de velden zelf niet betalen. Daarvoor zijn de kosten te hoog. Als het nieuwe College gevormd is zal dit ongetwijfeld op de agenda staan. Mensen als Bertil cum suis hebben een duidelijke visie over hoe Maastricht weer terug te brengen naar de top op sportief gebied. En dan hebben we het ook over sporten van jong tot oud en van minder bekende sporten tot uiteraard MVV. Wordt vervolgd.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2014 12:24
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV algemeen #1373
Dat de vergrijzing toeslaat is duidelijk, er zijn te veel velden, dat klopt. Er zal ook gefuseerd moeten worden maar niet overal, zeker niet waar het niet hoeft.
Maar ga nu niet teveel velden, sporthallen ed saneren, maar ga meer mensen aan het sporten zetten.

Maak gebruik van de faciliteiten die je nu (Nog) hebt.

Als ik zie hoeveel kinderen tegenwoordig nog voetballen snap ik dat de clubs te weinig leden hebben.
Daar moeten we in investeren, laat de jeugd weer gaan sporten (in het algemeen) dan bv. te gamen en thuis zitten.
Sociale omgang, prestatie drang en vooral de gezondheid van de jeugd moeten we stimuleren.

Bezuining nu aub niet te snel, winst en resultaten komen pas na een investering. Dat kan na 10 jaar pas bereikt worden.
Velden en sporthallen die weg zijn komen niet snel weer terug, hoe verder de afstand wordt naar een sporthal hoe groter de drempel wordt om te gaan sporten.

Iedere sport moet te beoefenen zijn in een sporthal, je moet niet naar de "andere kant" om te badmintonnen of volleybal.
Dit is investeren, resultaten komen later, talenten zullen zich weer aanmelden.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2014 14:44
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 817
Meer
MVV algemeen #1374
Met de MVV jeugd op klein Geusselt erbij is er nu al te weinig ruimte...laat staan met eventueel later nog rkvcl en ibc erbij. Maar ja, alles wat in de buurt ligt wil de gemeente die kant opduwen ondanks gebrek aan ruimte.

Oplossing : Oude veld rkasv kunstgras maken, bij Geusselt Sport 1 kunstgrasveld ipv grasveld. Geusselt Sport en MVV op 1 complex. Zou moeten kunnen als daar goede afspraken over worden gemaakt. Kun je daarmee al 15 jaar voorruit. Enige is het gebouw waar dan 2 kleedlokalen bij zouden moeten.

Vwb rekensom Jeuris.
Wil aantal m2 aan voetbalvelden wel eens in een overzicht zien met namen van clubs erbij...1/3 niet gebruikt is wel heel erg veel. Qua gebruikstijd misschien, maar schat zo in niet qua ruimte.
Er liggen overigens wel bij vv scharn langs de akersteenweg nog 2 velden bijna het gehele jaar vrij...20000 euro per veld wat gebruikt kan worden voor andere doeleinden.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2014 18:25
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
MVV algemeen #1375
Ik vroeg me af teruglezend waarom wordt D'66 hier eigenlijk afgeschilderd als partij die anti MVV zou zijn met betrekking tot besluiten in de gemeenteraad?

Toen het er echt om ging hebben ze MVV gesteund zo ver ik weet zoals ook bij de laatste vergadering waar ik ze nog altijd net als de andere partijen dankbaar voor ben.

Ik vind het leuk voor De Jeuris dat de Seniorenpartij de grootste is geworden in Maastricht. Inderdaad ook een partij die in het verleden ook heeft aangetoond pro-MVV te zijn. Echter vind ik het wel schrijnend dat dit dus de grootste partij is geworden. Zou weleens een overzicht willen zien waarbij de leeftijd van de kiezer wordt getoond, lijkt erop alsof de grijze massa het meeste heeft gestemd en de jongeren verstek hebben laten gaan en het steeds minder leeft wat heel jammer is.

Wel jammer dat de restzetel toch uiteindelijk naar het toppunt van raaskallen gaat namelijk naar drankorgel Kitty Nuyts. We waren er bijna vanaf maar helaas.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2014 20:18
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #1376
@Anna D.

Sorry even een rectificatie. Ik duwde D'66 (misschien iets te voorbarig) in het rijtje, aangezien ze in de vorige coalitie zaten met de hele linkse bubs (GL, PvdA). Je hebt gelijk dat in het verleden veel afhing van hun medewerking. Ik ben er echter niet van overtuigd dat D'66 een partij is die blind haar vertrouwen in MVV duwt. De goedkeuring aan de vorige steun ging ook pas door nadat D'66 een opiniepeiling hield onder de bevolking. En toen zat 'het volk' niet in een economische crisis. God weet wat daar nu uitkomt.

Toen: D66-fractievoorzitter Bert Jongen: “Ons standpunt is duidelijk: geen cent naar MVV. De club moet zichzelf bedruipen. Dat neemt niet weg dat we serieus kijken naar de belangen van de gemeente in en rondom De Geusselt. We zijn benieuwd naar de voorstellen die het College aan ons zal voorleggen.”

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2014 12:27
de jeuris
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 36
Meer
MVV algemeen #1377
...de getallen waarnaar ik verwees zijn afkomstig van de Gemeente Maastricht en gebruikt tijdens een presentatie waar ik bij aanwezig was. Zelf heb ik ze niet. Ze zijn echter op te vragen bij de Gemeente. Elke amateurclub moet voor zijn eigen ledenaantal en jeugd en dus toekomst zorgen. Of een club dus toekomst heeft bepaalt de club zelf. Overigens ben ik persoonlijk vóór een kunstgrasveld in de Geusselt, ook al omdat de wens van MVV is en dit nieuwe geldstromen voor de vereniging kan opleveren. En wat betreft de "kleine Geusselt" , wat mij betreft gaat de huidige accommodatie tegen de vlakte en wordt er iets nieuws moois gebouwd waar desgewenst ook andere verenigingen gebruik van kunnen maken. Hoeven niet uitsluitend voetbalverenigingen te zijn trouwens. Voor wat betreft de vegrijzing, dit is een gegeven. Overigens is de Seniorenpartij zich aan het ontwikkelen naar een generatie partij, een partij die er is voor alle generaties, jong en oud. Immers ouders willen dat het hun kinderen goed gaat en andersom is dat ook het geval...
In eeder geval: veurwat MVV betref is en blijf us "Leitmotiv" GEBOREN OET LEVEN, GEDREVEN DOOR PASSIE!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2014 17:25 22 mrt 2014 17:26 door Us Clubke.
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV algemeen #1378

de jeuris schreef : ...de getallen waarnaar ik verwees zijn afkomstig van de Gemeente Maastricht en gebruikt tijdens een presentatie waar ik bij aanwezig was. Zelf heb ik ze niet. Ze zijn echter op te vragen bij de Gemeente.


Misschien eens opnieuw gaan bekijken....als de gemeente iets wil doen tbv. een nieuw plan, waardoor weer bezuinigd kan worden. Dan kunnen getallen op tafel neergelegd worden, maarja, wie controleert dat dan nog verder ? klopt dat wel, is dit niet aangedikt ?

Een hoofdveld van een club wordt minder intensief gebruikt dan andere velden, dit om bv. eerste elftallen zo optimaal te kunnen laten spelen. Dat was vroeger al zo en dat zal nu ook nog wel zo zijn. Wij zijn vroegen vaak genoeg van een veld weggejaagd al liepen we bij de cornervlag een klein stukje over het veld.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2014 13:57
de jeuris
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 36
Meer
MVV algemeen #1379
...iech weet neet of die getallen zien aongedik. heet aoch te maken met wie dèks ut veld moot weure geknip en geschoore. Dao zit natuurlijk aoch ut materieel beij en de arbeidskosten van degene wat ut veld oonderhilt. En oongetwiefeld ut inzeije en zoe. Dat alles beijein optellende kump ste op ditgemiddelde per veld oet. Zoe zal daan wel geteld weure.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2014 15:56
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1381
Meer
MVV algemeen #1380
Positief dat er in elk geval een goede wil is richting MVV vanuit de Senioren partij.

Jammer dat de plannen van deze oudgedienden zo dom zijn, dat ze Maastricht een bom duiten gaan kosten. En dan blijft er dus ook geen geld over om in sport en sportaccomodaties te investeren. Hoe MVV-fan ze daar ook zeggen te zijn.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.307 seconden