MVV algemeen

21 feb 2014 12:30
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
MVV algemeen #1321
Dank voor de nuancering Marcel al moet ik het nu even doen met de reacties hier aangezien ik geen abonnement heb op De Limburger (voor dit soort onzin). Degene die in aanmerking komen kunnen in ieder geval nog gratis naar binnen begrijp ik uit jouw verhaal.

Kan er iets gezegd worden over de bijdrage die ze dan moeten betalen als ze toegang willen tot de businessclub? Is dit meer een gebaar en een klein bedrag of komt dat in de buurt van het bedrag dat sponsoren moeten neerleggen?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2014 12:40
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #1322

Marcel Andrien schreef : Ik denk dat het het goed is dat ik ook even reageer met de kennis die ik heb op dit moment. Vlgs mij is het artikel (zoals wel vaker) niet compleet. Opvallend trouwens dat MVV de krant 'opent' terwijl Kiev in de fik staat.....maar goed, ik ben geen hoofdredacteur.

Er is een nuancering in het verhaal wat niet terugkomt. Er is een brief uitgegaan naar diegenen die gratis toegang hebben tot de businessclub met de aankondiging dat er komend seizoen mogelijk een bijdrage gevraagd gaat worden voor toegang tot de BC. En er staat een verzoek in om voor de rest van dit seizoen een vrijwillige donatie te doen. Geen must, maar een verzoek.

Voorzover ik begrepen heb zal de gratis toegang op de tribune voor diegenen die daarvoor in aanmerking komen (vrijwilligers en oud-spelers, die aan de criteria voldoen) gewoon gehandhaafd blijven. Echter de toegang tot de businessclub zal voor die groep alleen nog mogelijk zijn indien men bereid is een bijdrage daarvoor te betalen. Dus de soep wordt echt niet zo heet gegeten als het artikel doet vermoeden.

MVV heeft nu eenmaal geen spelershome waardoor het moeilijk is om vrijwilligers en oud-spelers apart van de sponsoren te ontvangen. En sponsoren stellen ook vragen waarom er 'zoveel' niet-betalende gasten in het sponsorhome zijn , terwijl zij een behoorlijk bedrag moeten betalen.

Usio conclusio: diegenen die obv hun verdiensten in aanmerking komen/kwamen voor een aparte behandeling blijven die krijgen (gratis toegang tot de wedstrijd) maar voor de toegang tot de businessclub zal een bijdrage verlangd gaan worden.

Dat is het verhaal zoals ik het ken.



Vind dit een goed besluit van het bestuur, de BC was een verzamelplaats voor veel niet sponsoren.
Daarbij vind ik wel dat oudspelers een functie kunnen hebben om sponsoren in contact te brengen met voetbal en andere sponsoren, dit gebeurde echter niet of nauwelijks, dus vind ik het idd een goed besluit om ook oud spelers iets te laten betalen voor de BC ruimte, en er zullen wel uitzonderingen blijven en dat is ook prima

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2014 12:42
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 909
Meer
MVV algemeen #1323
Gisteren heeft Frans Erens, tijdens het supportersoverleg, al verteld over het interview aan Roel Wiche. Dit staat vandaag te lezen op de voorpagina van de Leugeneer.
Als "toetje" vind deze krant het nodig om op pagina 2 een groot artikel te plaatsen over ex-MVV'ers via de kassa door Ivo Kok.
Na het lezen van het totale artikel kom je tot de conclusie dat deze weledelgeleerde heer vooral zeer goed heeft opgelet bij het vak misleidende krantenkoppen en intro's.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u tcb

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2014 13:43
josoetgebrook
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 63
Meer
MVV algemeen #1324
Voor de mensen die de krant niet hebben hier de artikelen, zodat we weer kunnen lezen hoe selectieve berichtgeving werkt:

Voorpagina: MVV grijpt drastisch in

pagina 2-3: Bij MVV is gratis passé

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2014 13:47
Sjop
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
MVV algemeen #1325
Ik denk er toch anders over. Marcel Andrien vertelt het m.i. veel te rooskleurig.

Ik vind het een grof schandaal wat er nu aan de hand is. Het wordt echt tijd dat voetballers in het bestuur plaats gaan nemen. Dit krijg je als je alleen maar vrijwiligers gaat inzetten. Frans Erens heeft geen voetbalvisie. De man kan een bedrijf runnen. ...maar dit is voetbal!! Je schoffeert oud spelers en mensen die jaren voor de club iets betekend hebben en dit nog steeds doen. Je mag er niet meer in maar moet nu betalen. Sterker nog. Eerst een klap in het gezicht geven en dan wil je een vrijwillge bijdrage doen? Dit gaat je als club meer kosten dan het je oplevert. Een gratis kaartje geven voor een lege tribuun kost MVV niks......Laten we eens naar de inkomsten kijken. En dat glas bier in het sponsor home maakt het ook niet. Sponsoren lopen nu al weg. Voelen zich niet meer thuis? Het is niet alleen de economisch situatie. Er wordt niet goed om gegaan met vrijwiligers en oud spelers. De huidige spelers hebben zelfs een brief gekregen om een vrijwillige bijdrage te doen. Het moet niet gekker worden. Je moet geld meenemen om bij MVV te voetballen. Het wordt tijd voor een ander beleid!! Andere mensen aan het roer. Deze sarneringen werken in een bedrijf maar niet in een voetbalclub... Het gaat niet meer over voetbal. We zijn door de acceptatie ondergrens gezakt. Wanneer ben je nog prof club waardig???? @napoleon. Zoveel sponsoren zie ik nou ook weer niet bij de wedstrijden. Ze sturen personeel met het kaartje. Daar lopen soms figuren bij... Voor mij zijn dit niet de juiste maatregelen. Proffessionals heb je nodig die op een juiste wijze sponsoren werven. Dit is peanuts rapen, vrijwilligers nog verder uitmelken. Ik heb geen moeite om spelers die een jaartje voor MVV gespeeld hebben om geld te vragen voor een tribune kaart. Maar spelers en mensen die al jaren bij de club rond lopen en iets betekenen voor de club om een bijdrage vragen is paniek voetbal. Dit kost goodwill heren! Jullie breken de tent nu meer af dan jullie denken.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2014 14:49 21 feb 2014 14:52 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #1326
Het verhaal van Marcel klinkt mij eigenlijk vrij logisch in de oren. De hele opzet van de businessclub is dat er zakelijk contact plaatsvindt onder een gemoedelijke sfeer. Wat kan een bedrijf voor een ander bedrijf betekenen, wat kunnen de bedrijven gezamenlijk voor MVV betekenen. Ik zal het oneerbiedig 'ego-strelen' noemen, maar dat heeft een betaaldvoetbalclub nodig. Ik kan begrijpen dat MVV een klimaat wilt creëren (en verhogen) waarin dit mogelijk is. In plaats van "Meeh.. zuug Willy, deej gehaktbal uns controleren.." en "Iech wis neet dat heer van spuutsjes heejl, dao stond toch niks vaan in ziene biografie?" Naar een meer zakelijke stemming. Dat lijkt me een begrijpelijke gedachte van het bestuur, want de businessclub kost MVV gewoon geld, en dat moet ook iets -ook al insinueren ze het niet- opleveren. Los van alle krediet die oud-spelers verdienen, dan ligt de aandacht te dicht op het sportieve.

Het beeld echter wat De Limburger schetst is pure wanhoop. Het zoeken naar kleingeld om tonnen te compenseren. Daarnaast zou een complete spelersselectie nu al het vuur uit de schoenen zijn gehaald, want ze zijn na dit seizoen werkloos of moeten genoegen nemen met minder salaris. In dit geschetste scenario blijft er geen club meer over. Ik hoop daarom ook dat Marcel zijn informatie up-to-date is, want dat maakt het begrijpelijk. Iedereen zal deze financiële domper een beetje moeten voelen.

En wat betreft het bestaansrecht van de club, vielen mij afgelopen week deze cijfertjes op.

Waarschuwing: Spoiler! [ Click to expand ]


Maastricht heeft dus financiële groei gehad in de Welzijnssector, maar forse krimp in de Industrie. En van de industrie moet een voetbalclub als MVV het al jaren hebben. Het lijkt me niet vreemd dat het bestuur daarom ook koos voor een 'Maatschappelijke' manier van geldwerven, want in de Welzijnssector zit meer geld, dan in de industrie. Maar het klopt gewoon niet voor een stad met meer dan 120.000 inwoners, dat het maar werkgelegenheid biedt voor 6000 industriebanen. Terwijl de totale werkgelegenheid met andere sectoren 72.000 banen bedraagt. Die verhouding als stad klopt niet. En dan kun je wel het bestuur de vuur aan de schenen leggen, maar dit probleem ligt buiten hun macht (los van het te opportunistisch begroten).

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2014 15:05
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #1327
Ik denk gewoon dat MVV haar business ruimte naar een hoger plan wil tillen.
Er lopen nu echt veel te veel mensen rond die niets betalen voor een entree
Die opmerking heb ik al een jaar geleden gemaakt en gelukkig neemt t huidige bestuur maatregelen

Er is zeker ruimte voor oud spelers met een staat van dienst, en ik denk dat MVV daar zeker een bepaalde oplossing voor heeft.
Echter idd zomaar doorlopend vrijkaartjes uitdelen , daar waar andere gemiddeld € 50,- per kaartje moeten betalen gaat me ook te ver. Als oud spelers geen verbindende rol willen of kunnen hebben voor de club dan voegen ze voor mij ook niets toe in een Business Ruimte, dan moet MVV een andere ruimte huren voor spelers, vrijwillgers , scouts etc ....

Je ziet bij MVV veel te weinig oud spelers die de brug willen slaan voor MVV om sponsoren aan elkaar te verbinden en te koppelen, volgens mij doet geen enkele oud speler dat op dit moment.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2014 17:34
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
MVV algemeen #1328
wat een ophef over wel of geen gratis toegang aan de businusclub voor " niet sponsoren" , want dat zijn oud spelers eigenlijk wel.
Ik heb dit jaar bijna 2 keer zoveel moeten dokken voor mijn 2 seizoenskaarten, mag een oud werknemer dan ook een bijdrage leveren?
En wat is eigenlijk de defenitie van "oud speler" ? Is dat iemand van de lichting voor 1975, met andere woorden een halve amateur.Of zijn dat ook spelers die een zeer zakelijke arbeidsrelatie met MVV hebben gehad ? En die vaak hun BC kaartje aan vrienden of kennissen uitlenen. Voor de eerste categorie -de club iconen- moet m.i. een aparte status mogelijk zijn. Ik kan via een dergelijke constructie regelmatig in de BC terecht, maar vanaf nu blijf ik daar weg. Als " niet sponsor" heb ik er trouwens ook niets te zoeken.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2014 19:08
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV algemeen #1329
Ddl legt weer de volle aandacht op problemen bij mvv (nou ja problemen)
Dit allemaal om de problemen bij r*** te verdoezelen. Degradatie problemen met een zeer belangrijke wedstrijd dit weekend en supporters die de spelers te lijf zijn gegaan.

Waarom lees ik nooit iets over de 18 MILJOENEN schuld en langlopende leningej en tekorten ook dit seizoen weer! Ook hier zitten geen 13000 man op de tribunes.
Vorig jaar door transfer van Malki is geen verlies geleden maar niet ieder jaar heb je een bonus in de vorm van een transfer.

Ik snap Roel wieche niet, steeds maar schrijven dat er minder mensen komen kijken werkelijk IEDERE WEEK! Door zoveel negatieve bericht geving gaan mensen dit ook nog geloven dat er geen kip meer komt kijken. Maar deze trend is bij vrijwel iedere club gaande, oftewel CRISIS.
De volgende gebruiker (s) zei dank u tcb

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2014 01:01
Marcel Andrien
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 35
Meer
MVV algemeen #1330
Als antwoord aan Anna D. : ik heb begrepen dat de bijdrage in verhouding tot de sponsorbedragen vele malen lager is. Exacte bedragen ken ik niet maar het is echt geen ' vel over de oren trekken' bijdrage zoals ik het begrepen heb :-)

Als antwoord op Houtengerard. Up-to-dater kan mijn info niet zijn. Vanmorgen gehoord nav het krantenartikel....

Overigens: ik was in Volendam vanavond....heerlijk....het pilsje in de bestuurskamer na afloop smaakte verrukkelijk :lachen: :lachen: :lachen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Jacques

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2014 10:07
Huib
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 94
Meer
MVV algemeen #1331
Waar het om gaat is overleven. Om te overleven is een uitgebreid pakket van maatregelen noodzakelijk. Ook is nodig dat iedereen beseft dat een groot pakket van maatregelen noodzakelijk is.

Gratis past niet bij overleven.

Dat het verhaal van de oud-spelers er zo wordt uitgelicht is gewoon typisch De Limburger. Zoals Frans Erens op TV Maastricht uitlegt, is het aantal kaarten voor de oud-spelers binnen het totaal maar klein. Het is misschien moeilijk voor te stellen voor mensen die sponsor zijn of gewoon hun (seizoens-) kaart kopen, maar er is een heel grote groep die vindt dat zij recht hebben op gratis kaarten en dan met name voor de business club. Bij derby’s is het bijvoorbeeld een gekkenhuis op kantoor.

De bijdrage van Sjop toont aan dat mensen de ernst van de situatie bij MVV en het betaald voetbal in Nederland niet inzien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2014 22:06 22 feb 2014 22:08 door Sjop.
Sjop
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
MVV algemeen #1332
Beste Huib. Je snapt het zelf niet. Die vrijwilligers en oud spelers die nu nog veel gratis en voor niks voor Mvv doen, worden nu geschoffeerd. Er is veel onrust bij een hoop mensen. Maar goed. Wellicht kunnen Marcel en Huib nu ook een kaart kopen en wat geld bijdragen. Ik hoorde erens raaskallen dat 8 contracten aflopen. Die krijgen een sterk verlaagde aanbieding. Ze mogen dan blijven. Ben benieuwd als die jongens vertrekken. Kijken of de supporters daar zo blij mee zijn. De jeugd wordt opgedoekt. Klasse actie. Daar kon je nog wat jongens opleiden. Ook dat stopt. Het is ernst ja. Maar zorg dat je organisatie eens professioneel wordt. Voorzien van ex voetballers. Dan kun je ook aan de inkomsten kant wat doen. Je kunt niet blijven bezuinigen. Met deze begroting kun je geen profvoetbal spelen. Het gaat niet om gratis kaartjes. Van staveren dan toenaar en anderen hebben gelijk. Laat miljonair Meijer maar lullen. Kom op zeg.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2014 13:34
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 909
Meer
MVV algemeen #1333
Sjop ik begrijp jouw reactie en de teleurstelling van wellicht meerdere supporters. Ieder keer weer dezelfde doelstellingen, beloften en fouten. Een competitie met vaak niet aansprekende tegenstanders. Voer voor frustraties. Daardoor wordt de draagkracht steeds minder en haken mensen af. Daarnaast hebben we ook nog te maken met de crisis waardoor er minder financiële middelen beschikbaar zijn. Vooral in het Maastrichtse. Met als gevolg dat je geen volwaardige professionele organisatie op poten kunt zetten en je steeds afhankelijk bent van “vrijwilligers”. Betreffende ex- voetballers heb je gelijk echter ik ken niemand van deze Heren die de kar willen gaan trekken . Soit
Sjop het leven gaat door en er komt wederom een nieuw seizoen.
We zullen zoals iedere Juup club de tering naar de nering moeten zetten. Bekijk je de begrotingen van FC Eindhoven en FC Dordrecht dan zie je dat deze clubs toch een rol van betekenis kunnen spelen in de Juup league. Om de vicieuze cirkel te doorbreken moet er voor volgend seizoen een nieuwe ploeg gecreëerd worden, rond een aantal “karakter” routiniers, met jonge spelers die passie uitstralen. Spelers die vechten met een groot hart gecombineerd met een nieuwe trainer die de aanval niet schuwt. Ingrediënten die de typische Geusselt sfeer langzaam doet terugkeren. Het verleden heeft immers bewezen dat winstpunten alleen de Geusselt niet meer vullen. Uiteindelijk leidt het gebodene op het veld het snelst tot extra inkomsten.
Verklein verder o.a. de afstand tussen alle geledingen van de club, verbeter de catering en optimaliseer het supportersbeleid.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2014 09:57
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 909
Meer
MVV algemeen #1334
Opbrengst pilsjes vloeit voortaan in MVV kas

De stichting Veer zien MVV, een supportersinitiatief dat de voetbalclub via donaties steunt , neemt vanaf komend seizoen de catering in stadion de Geusselt voor haar rekening. Dat betekent dat de winst op ieder pilsje en andere versnaperingen voortaan ten goede komt aan MVV.

Eric Weijenberg, voorzitter Veer Zien MVV verwacht hierdoor in het nieuwe seizoen circa 75.000 euro aan de club te kunnen doneren. “Daarmee worden wij één van de grootste sponsoren van MVV Maastricht.”

Veer Zien MVV, dat de grootste sponsor van MVV wil worden, neemt behalve de catering ook de merchandise in het stadion ter hand.

Inmiddels zijn meer dan 300 supporters via Veer zien MVV donateur van de club.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u De_Lange

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2014 10:16
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV algemeen #1335
Goed nieuws! Maar uhhh, is dit de grote sponsor die opadiehard pas aanhaalde op dit forum nadat hij met onze voorzitter had gesproken?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.317 seconden