MVV algemeen

19 jan 2014 20:26
Meerssen
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
MVV algemeen #1246
Het jaarverslag 2012-13 staat nu wel op de website.

Al is dat, op dit moment, eigenlijk al oud nieuws.

Is geen positief verhaal, en de echte vraag is: Hoe staan we er nu, op dit moment, voor?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2014 08:18
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV algemeen #1247

Sjotelsplak schreef :

mvv supporter schreef : je zou haast de vraag gaan stellen, kunnen ze bij MVV nog wel iets goed doen.
Uiterlijk ziet er goed uit, maar eerst moet je een week wachten tot de site geladen is.
Of er is een fout of er is weer gekozen voor het goedkoopste van het goedkoopste.

Hier kan MVV zelf natuurlijk niks aan doen, aangezien ze dit uitbesteden aan een bedrijf.


MVV zal dit zeker uitbesteden.
Maar lijkt mij ook dat er plannen gemaakt zijn en een verwachting van bezoekers.
De website is is gewoon erg traag wat gewoon erg vervelend is.
En ik verwacht niet dat er 1000 man tegelijkertijd de site bezoeken.
Of de website word teveel bezocht, of er is gekozen voor een goedkope host met een lage transfer rate.
En dat zou je niet van zo;n bedrijf mogen verwachten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2014 11:11
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #1248
Opstartproblemen kun je altijd hebben.. overal worden er wel fouten gemaakt.
De website lijkt nu een stuk sneller te laden.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2014 11:43
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 786
Meer
MVV algemeen #1249
Moet inderdaad zeggen dat het nu veel sneller gaat dan afgelopen dagen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2014 13:10
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
MVV algemeen #1250

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2014 16:01
SoerenBusk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 214
Meer
MVV algemeen #1251

houtengerard schreef :

Och jeh schreef : @ αναρχος: Zou jij dat ook doen als je in zijn schoenen stond???? Bedoel, het is zijn boterham waar jij van vind dat hij afstand moet doen. Hij zal toch zijn gezin moeten onderhouden. Ik snap natuurlijk dat je overal wil en moet bezuinigen, maar denk dat dit helaas geen haalbare kaart is.


Als je een beetje clubliefde hebt wel Och Jeh. Als het verhaal daadwerkelijk waar is dat hij 140.000 euro per jaar verdient dan is dat schandelijk. In het bedrijfsleven een vrij normaal bedrag, maar voor een club als MVV zijn dat geen normale salarissen. Dat bedrag is het dubbele salaris wat Tiny Ruijs heeft gehad.

Bijna de hele MVV organisatie bestaat uit vrijwilligers. De spelers hebben een plafond van 50.000 euro en er staan nog drie vacatures open voor stagiaires (lees: gratis werknemers) om broodnodige functies binnen de organisatie te vervullen. Elsen moet dus in 2010 aan de onderhandelingstafel met het nieuwe bestuur hebben gezegd "Jullie honoreren mijn contract, of jullie trekken maar de stekker uit de club ", dat kan gewoon niet anders. En dat schiet mij in het verkeerde keelgat.

Dat zijn expertise en brok aan ervaring misschien een mooi salaris waard is, dat kan ik volkomen begrijpen. Maar het schiet me in het verkeerde keelgat dat je zulke eisen durft te stellen, terwijl sponsoren/schuldeisers hun tegoeden lieten varen. Van de andere kant kan ik ook begrijpen dat Elsen zelf bang was, dat hij net als Rob Delahaije kon fluiten naar een functie binnen het nieuwe MVV. Maar neem dan genoegen met een nieuw contract voor onbepaalde tijd met een redelijkere vergoeding (rond de 50.000 p.j.). Natuurlijk moet de hypotheek en levensstandaard betaald worden, maar het is nu niet zo dat de banen voor zijn functie voor het oprapen liggen, dan zou ik dat bedrag misschien wel kunnen rechtvaardigen. We spreken hier over een onderneming dat een doorstart heeft gemaakt, en in het bedrijfsleven zie je dan ook dat sommige mensen hun salaris inleveren of meer uren onbetaald gaan werken in de hoop dat de onderneming weer gaat groeien. We spreken hier over twee volwaardige spelers die je ieder seizoen niet kunt contracteren van het kaliber Rutjes of van Hyfte. In MVV termen: Een goed gevulde bank.

Ik heb zelfs serieus overwogen om mijn VZM lidmaatschap hiervoor op te zeggen, dit voelt gewoon fout. En dan ook nog durven collecteren!! Hoe sympathiek Elsen ook mag zijn, dit had nooit mogen gebeuren. En zoals Boschpoort al zegt, nu is de inkt droog en kijk je tegen een enorme ontslagvergoeding aan, plus je moet nog eens een dossier opbouwen dat iemand niet functioneert. En dat doet hij (volgens mij) juist wel. Ik snap ook dat het nieuwe bestuur weinig te eisen had aan die onderhandelingstafel. Maar het was of 140.000 euro of helemaal niets voor Ron, dan moet je gewoon, als je een clubman bent, water bij de wijn doen en kiezen voor beiden (gezin en MVV). Maar dat is mijn mening. Ron had moeten inzien dat hij ook slachtoffer is geworden van de vorige bestuurslieden.

Maar mocht dit verhaal op onzin berusten, dan ben ik best bereid openlijk mijn excuses hiervoor aan te bieden. John Bannier heeft dit in de wereld gebracht op L1 Sport en Napoleon heeft dit ook al meerdere malen bevestigd op dit forum, dus ik neem aan dat deze informatie betrouwbaar is.

Verder in: MVV algemeen topic over dit onderwerp.


het is niet alleen de 140k (waar je inderdaad 2 goede spelers mee kunt betalen) maar ook het wegjennen van goede spelers (Geenen) die ook nog bijna niks kosten.
Wat zit hier achter ?
Geenen was geen speler uit de pen van Elsen, heeft hij hem daarom weggejent? Alleen spelers die hij zelf heeft gebracht mogen een success worden...?

Mvv moet dus eerst failliet gaan voordat er echt schoonschip gemaakt kan worden (dit is dus altijd nog niet gebeurd)
Bedrijven gaan vaak eerst failliet, dan worden alle lasten afgeschreven, en ernaar wordt weer opnieuw begonnen (Delphi, en GM dacht ik etc).
Zou zeggen: bestuur snel met hem rond de tafel (nu dat hij zelf in de vuurlinie staat, als trainer)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2014 16:17
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #1252
@NathanR

Het gaat mij puur om het financieel vlak. Niet om het functioneren van Elsen.

Een voetbalclub die failliet gaat verliest de proflicentie. En heeft een x aantal jaren nodig als amateurclub om die weer terug te krijgen, eerst de Topklasse bereiken en dan promoveren. Die huidige clubs hebben momenteel al bijna meer inkomsten dan MVV als profclub en dat als amateurvereniging. Als MVV dit overkomt, is het definitief afgelopen met de club.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2014 17:02
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV algemeen #1253
Op iedereen is wel wat aan te merken, laten we op de eerste plaats naar onszelf kijken wat we beter kunnen doen om MVV te helpen. We krijgen nog geen 20 man bereid om met een emmer van Mestreechs Keteerke te lopen… Complete vakken waar mensen graag willen geven worden overgeslagen omdat sommige mensen express de emmer niet doorgeven en er hierop te weinig toezicht is.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2014 17:16
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1205
Meer
MVV algemeen #1254

Boe is dat feeske? schreef : Op iedereen is wel wat aan te merken, laten we op de eerste plaats naar onszelf kijken wat we beter kunnen doen om MVV te helpen. We krijgen nog geen 20 man bereid om met een emmer van Mestreechs Keteerke te lopen… Complete vakken waar mensen graag willen geven worden overgeslagen omdat sommige mensen express de emmer niet doorgeven en er hierop te weinig toezicht is.




Sorry hoor maar van mij krijgt MVV geen euro meer . Dat hebbe4n ze verspeelt door zich zonder inzet opzij te laten zetten tegen een amateurclub!!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2014 17:22
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1167
Meer
MVV algemeen #1255

Boe is dat feeske? schreef : Op iedereen is wel wat aan te merken, laten we op de eerste plaats naar onszelf kijken wat we beter kunnen doen om MVV te helpen. We krijgen nog geen 20 man bereid om met een emmer van Mestreechs Keteerke te lopen… Complete vakken waar mensen graag willen geven worden overgeslagen omdat sommige mensen express de emmer niet doorgeven en er hierop te weinig toezicht is.

Naar mijn mening doet het tegenwoordig meer kwaad dan slecht. De mensen hebben echt zo iets van ''daar komen ze weer met hun emmertjes''. 1x zo'n actie is leuk. Maar het komt een beetje armzalig over. De supporters hebben genoeg gedaan. Het is nu aan MVV. Wil je als supporter toch een extra bijdrage leveren, word dan lid van VZM. Dat is tenminste iets structureels.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Maosbrögk

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2014 17:28
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV algemeen #1256

Boe is dat feeske? schreef : Op iedereen is wel wat aan te merken, laten we op de eerste plaats naar onszelf kijken wat we beter kunnen doen om MVV te helpen. We krijgen nog geen 20 man bereid om met een emmer van Mestreechs Keteerke te lopen… Complete vakken waar mensen graag willen geven worden overgeslagen omdat sommige mensen express de emmer niet doorgeven en er hierop te weinig toezicht is.


Wat voor zin heeft het om klein geld op te halen op de tribunes als er mensen rondlopen met een contract van 140000,-. Kunnen we nog tien jaar mestreechs keteerke lopen en dan hebben we net het salaris van Elsen opgehaald. Het inleveren van salaris geldt wat mij betreft ook voor de spelers. Bij een normale baan als je keer op keer een wanprestatie levert, wordt je ontslagen. Deze verwende spelers zijn er debet aan dat de club zich nu in zo een benarde situatie bevindt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk, La Chouffe, Heugem

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2014 17:34
Och jeh
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 219
Meer
MVV algemeen #1257

houtengerard schreef :

Och jeh schreef : @ αναρχος: Zou jij dat ook doen als je in zijn schoenen stond???? Bedoel, het is zijn boterham waar jij van vind dat hij afstand moet doen. Hij zal toch zijn gezin moeten onderhouden. Ik snap natuurlijk dat je overal wil en moet bezuinigen, maar denk dat dit helaas geen haalbare kaart is.


Als je een beetje clubliefde hebt wel Och Jeh. Als het verhaal daadwerkelijk waar is dat hij 140.000 euro per jaar verdient dan is dat schandelijk. In het bedrijfsleven een vrij normaal bedrag, maar voor een club als MVV zijn dat geen normale salarissen. Dat bedrag is het dubbele salaris wat Tiny Ruijs heeft gehad.

Bijna de hele MVV organisatie bestaat uit vrijwilligers. De spelers hebben een plafond van 50.000 euro en er staan nog drie vacatures open voor stagiaires (lees: gratis werknemers) om broodnodige functies binnen de organisatie te vervullen. Elsen moet dus in 2010 aan de onderhandelingstafel met het nieuwe bestuur hebben gezegd "Jullie honoreren mijn contract, of jullie trekken maar de stekker uit de club ", dat kan gewoon niet anders. En dat schiet mij in het verkeerde keelgat.

Dat zijn expertise en brok aan ervaring misschien een mooi salaris waard is, dat kan ik volkomen begrijpen. Maar het schiet me in het verkeerde keelgat dat je zulke eisen durft te stellen, terwijl sponsoren/schuldeisers hun tegoeden lieten varen. Van de andere kant kan ik ook begrijpen dat Elsen zelf bang was, dat hij net als Rob Delahaije kon fluiten naar een functie binnen het nieuwe MVV. Maar neem dan genoegen met een nieuw contract voor onbepaalde tijd met een redelijkere vergoeding (rond de 50.000 p.j.). Natuurlijk moet de hypotheek en levensstandaard betaald worden, maar het is nu niet zo dat de banen voor zijn functie voor het oprapen liggen, dan zou ik dat bedrag misschien wel kunnen rechtvaardigen. We spreken hier over een onderneming dat een doorstart heeft gemaakt, en in het bedrijfsleven zie je dan ook dat sommige mensen hun salaris inleveren of meer uren onbetaald gaan werken in de hoop dat de onderneming weer gaat groeien. We spreken hier over twee volwaardige spelers die je ieder seizoen niet kunt contracteren van het kaliber Rutjes of van Hyfte. In MVV termen: Een goed gevulde bank.

Ik heb zelfs serieus overwogen om mijn VZM lidmaatschap hiervoor op te zeggen, dit voelt gewoon fout. En dan ook nog durven collecteren!! Hoe sympathiek Elsen ook mag zijn, dit had nooit mogen gebeuren. En zoals Boschpoort al zegt, nu is de inkt droog en kijk je tegen een enorme ontslagvergoeding aan, plus je moet nog eens een dossier opbouwen dat iemand niet functioneert. En dat doet hij (volgens mij) juist wel. Ik snap ook dat het nieuwe bestuur weinig te eisen had aan die onderhandelingstafel. Maar het was of 140.000 euro of helemaal niets voor Ron, dan moet je gewoon, als je een clubman bent, water bij de wijn doen en kiezen voor beiden (gezin en MVV). Maar dat is mijn mening. Ron had moeten inzien dat hij ook slachtoffer is geworden van de vorige bestuurslieden.

Maar mocht dit verhaal op onzin berusten, dan ben ik best bereid openlijk mijn excuses hiervoor aan te bieden. John Bannier heeft dit in de wereld gebracht op L1 Sport en Napoleon heeft dit ook al meerdere malen bevestigd op dit forum, dus ik neem aan dat deze informatie betrouwbaar is.

Verder in: MVV algemeen topic over dit onderwerp.


Weet je zeker dat Elsen 140.000 euro verdiend?
Ik snap heel goed wat je bedoeld en wat je zegt en het klinkt ook allemaal logisch, maar nogmaals en dat is mijn mening...als ze aan je eigen boterham komen ben ik benieuwd of jij ook zult zeggen, ben je gek...idd het bedrijf gaat niet goed, ik lever wat in. Tuurlijk is het krom om overal de duimschroeven aan te draaien terwijl hij met 140k naar huis gaat. Tuurlijk is het krom dat wij een kaartje kopen, seizoenskaart hebben, VZM lidmaatschappen hebben, broodjes en drank kopen bij een wedstrijd en ook nog een duit in het emmertje doen, terwijl hij met 140k naar huis gaat. Helaas is dit de realiteit van de dag (als de bedragen überhaupt kloppen). Wat wil je eraan veranderen? Kunnen we er iets aan veranderen? Ik denk het niet tenzij MVV een ontslagvergoeding betaald. Hier kunnen we dus uren, dagen, maanden en jaren over praten, maar of het iets veranderd....ik denk het niet.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2014 17:51 22 jan 2014 17:56 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #1258
@ och jeh

Nee, dat is een gerucht, niemand heeft dat bevestigd. Maar ook niet ontkent.

Je hebt gelijk. Maar wat ik zou hopen is dat dhr. Elsen tot bezinning komt en dat hij zich realiseert dat hij beter vijftien keer 75.000 euro kan verdienen met pensioenopbouw dan vier keer 140.000 en een onzekere toekomst. Trouwens Elsen is ook donateur van VZM, dus dat maakt het allemaal weer iets minder erg... :P

Trouwens als je raadslid of burgemeester bent in dienst van de SP, dan heb je een afdrachtsregeling van 50%. De helft van je verdiende salaris gaat de partij pot in. En geloof me, die hebben geen directeurssalaris, mag je blij zijn dat je modaal er aan overhoudt. Als raadslid kun je sowieso niet rondkomen van die vergoeding. Zo vreemd vind ik die gedachte niet om naast je eigen leven ook aan het bedrijf te denken. Zeker als voetbal je passie is.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2014 18:02 22 jan 2014 18:04 door Roei baank.
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 909
Meer
MVV algemeen #1259
Gamins,
Wat een onzin hier allemaal. Ik weet niet wat Ron verdiend maar ik weet wel het bedrag van de totale technische afdeling. Als Ron het genoemde zou verdienen dan komt de rest voor 2 biere et 1 boulet.

Verder wil ik onder de aandacht brengen dat niet MVV maar wij, supporters, het Mestreechs Keteerke organiseren. Dit alles onder het motto vrijheid, blijheid.
Als MVV dit zou organiseren dan zou ik de negatieve reacties kunnen snappen maar als dit door eigen supporters wordt georganiseerd dan ligt de situatie iets anders. Ik kan U verzekeren dat bedelen niet leuk is maar toch offeren we een gedeelte van de wedstrijd op om iets te betekenen voor UsMVV ke.
U weet toch dat er in totaal 310.000 Euro extra inkomsten zijn binnen gekomen de laatste maanden. Zijn die alleen door supporters binnen gekomen ? Veruit het grootste gedeelte is door bestuur, kantoor en sponsoren opgehaald. Ik snap dan niet de opmerking dat nu maar eens het bestuur aan zet is. In deze situatie zal iedereen iets moeten doen en niet wijzen met vingertjes naar elkaar.

Tous ensemble

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Boer458

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2014 18:35 22 jan 2014 18:39 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #1260

Roei baank schreef : Gamins,
Verder wil ik onder de aandacht brengen dat niet MVV maar wij, supporters, het Mestreechs Keteerke organiseren. Dit alles onder het motto vrijheid, blijheid.
Als MVV dit zou organiseren dan zou ik de negatieve reacties kunnen snappen maar als dit door eigen supporters wordt georganiseerd dan ligt de situatie iets anders. Ik kan U verzekeren dat bedelen niet leuk is maar toch offeren we een gedeelte van de wedstrijd op om iets te betekenen voor UsMVV ke.

Een actie die ik als supporter zeer kan waarderen. Echter waar trekt men de grens met 'forceren'? Een collecte is een eenmalig iets, net zoals de verschillende goedendoelen doen, een eenmalige greep naar de gulheid van mensen. En die staan gewoon netjes bij de entree, die duwen geen emmer onder je neus. MVV zelf gedoogt dit keer op keer, en keurt het goed dat men viermaal dezelfde doelgroep om een bijdrage vraagt. In een kerk gebeurt dit natuurlijk wekelijks, maar daar betaal je geen entreekosten voor. Het komt bij mij over als het heffen van tol, na het betalen van wegenbelasting.

Roei baank schreef : U weet toch dat er in totaal 310.000 Euro extra inkomsten zijn binnen gekomen de laatste maanden. Zijn die alleen door supporters binnen gekomen ? Veruit het grootste gedeelte is door bestuur, kantoor en sponsoren opgehaald. Ik snap dan niet de opmerking dat nu maar eens het bestuur aan zet is. In deze situatie zal iedereen iets moeten doen en niet wijzen met vingertjes naar elkaar.


Als een supporter in zijn eentje bij machte was om een dergelijke bijdrage te leveren die MVV op dit moment nodig heeft of minimaal de helft daarvan. Dan verandert de villa wijk in Lanaken binnenkort in een getto, want dan heeft iedereen de weg naar succes gevonden. We spreken hier over tonnen, terwijl het huishoudboekje van een gemiddeld gezin uit honderden euro's bestaat. Dat eenheidsgevoel is juist de hele oorzaak van deze situatie, 'de echte supporters' moeten gaan betalen omdat anderen niet meer komen (de sceptische fans). En ik kan het enorm waarderen dat men dit uit liefde voor de club doet, maar men moet niet blijven knijpen. Dit is een signaal van pure wanhoop dat MVV met dit gezichtsverlies kan leven, want dit komt in geen enkele betaaldvoetbal stadion voor.

Als je de feedback hoort op de tribune, dan werd dit de eerste keer enorm gewaardeerd, maar nu begint men zich een beetje uitgeknepen te voelen. En het is zeker makkelijk om te zeggen dat MVV dit moet oplossen, maar dat is wel het feit, een supporter kan dit niet bolwerken (niet financieel en ook niet in natura). Want het gezin is kwetsbaarder dan het bedrijf in crisistijd. Het andere feit is wat niemand onder ogen wilt zien maar onvermijdelijk lijkt als beiden fronten (Sponsoren&Supporters) geen vooruitgang boeken. Een sponsor, een groep sponsoren of een enorme weldoener heeft MVV nodig. En anders heeft de tijd gewonnen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.316 seconden