MVV algemeen

21 dec 2013 14:39
SoerenBusk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 214
Meer
MVV algemeen #1186

houtengerard schreef : Interview met de voorzitter bij Nieuwsuur.

nos.nl/video/589214-stewards-durven-geen-aangifte-te-doen.html

Edit:

Completer interview in de hele uitzending. Vanaf 37.45
nieuwsuur.nl/uitzending/2013-12-20/


Van dit interview wordt ik als gematigt support en vrije burger moe

In weze zegt hij :
Mensen die meegaan naar een uitwedstrijd zijn niet pluis, dat is nogal een uitspraak, alles en iedereen over een kam te scheren. (zal dus niet meer snel in een mvv supporters bus gaan zitten, want dit betekent dat je ook zo behandeld zult worden in de toekomst)

Stewards durfen geen aangifte te doen, .... of heeft niemand van de stewards ueberhaupt iets belastbaars gezien vraag ik me nu af? En kunnen stewards geen annonieme aangifte doen zonder dat de naam bekend wordt gemaakt?
ps Stewards die geen aangifte doen daar heb je dus in weze niks aan (een politie agent die geen bonnetje durft uit te schrijven of boeven pakt daar heb je ook niks aan).

Hij probeert verder te zeggen dat de wedgeving niet Ok is (tov GB), maar dat wordt in de kiem gesmoord.
Waaron...?

Tenslotte: met dit Forum is niks mis,
hier wordt tussen supporters van mening gewisseld over o.a. de opstelling en de trainer en andere onbenulligheden
en het zou vreemd zijn als we het daar over eens waren (daarvoor is een Forum). In dit opzicht is het Internet een zegen!!
Als de trainer en/of de spelers dit lesen en er niet mee om kunnen gaan of negatief door beinvloed worden dan kunnen ze het maar beter niet meer lesen.
Een volgende vorm van censuur ? (net als de spandoeken tegen Fox tijdens de eerste wedstrijd die verplaatst werden uit het zicht van de TV)
Ook dit bevalt me niet als vrije burger en trouwens het Forum heeft fatsoens gedragsregels, waar iedereen zich toch aan houd ?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2013 16:16
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 473
Meer
MVV algemeen #1187
Zojuist even gekeken naar het interview met de voorzitter. Hij heeft het letterlijk over "het forum van MVV" , ik neem aan dat hij hiermee ons forum bedoelt en dat hier (ook weer letterlijk) de trainer uitgescholden werd en kritiek op hem werd gegeven.

Voor zover mij bekend is er niet op de trainer gescholden (laat staan bedreigingen geuit) en hebben mijn mede moderatoren en ik in de afgelopen maanden geen kwetsende berichten hoeven te verwijderen. Wel is er -op normale, correcte wijze- in diverse postings kritiek geuit op o.a. de trainer, de wissels en het vertoonde spel.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2013 18:09
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 765
Meer
MVV algemeen #1188
Ik heb het interview ook gezien zojuist. Ik ben het Mr. Sjaan eens dat ook ik op het Forum geen bedreiging o.i.d. gelezen heb; het moge wel duidelijk zijn dat Ruijs niet echt populair was onder een groot deel van de Forummers. Maar die mening mag geuit worden: we leven gelukkig in een vrij land.

Wat de voorzitter verder zegt wordt mede ingegeven door de rellen bij NAC en tegen Jong Twente. En ik ben het met hem eens. Blijkbaar heeft hij geleerd van vorige ongeregeldheden en wordt niet onmiddellijk gekozen voor (m.i. kansloze) het opleggen van stadionverboden aan groepen mensen. Je kunt supporters wel over een kam scheren en bij wijze van spreken iedereen een stadionverbod gaan geven, maar daar zal een rechter snel een streep door zetten als niet duidelijk gespecificeerd is wie wat precies gedaan heeft. Er is simpelweg een aangifte (justitieel) of een melding aan de Commissie Stadionverboden nodig waarin gespecificeerd wordt wat iemand gedaan heeft c.q. beschuldigd wordt. Als er geen aangifte gedaan wordt, om welke reden dan ook en/of er wordt geen specifieke persoonsgerichte incidentmelding gedaan, dan leert de ervaring dat het heel moeilijk wordt.

Ik schat in dat Tini Ruijs geen aangifte gaat doen (het leed is geschied en waarom je hoofd hier mogelijk nogmaals aan stoten).

Het grote publiek wil natuurlijk graag dat er levenslange stadionverboden uitgesproken worden, maar de lokale Commissie Stadionverboden van MVV wil vooral rechtvaardigheid. Als er een melding gedaan wordt en die wordt bewezen geacht, dan kunnen we een lokaal stadionverbod opleggen of doorverwijzen naar de KNVB Commissie Stadionverboden (in het geval geweld bewezen wordt geacht) voor een langdurig landelijk stadionverbod. Maar zonder melding of aangifte kan de club niet veel uitrichten. Het ligt veel gecompliceerder dan veel mensen denken. Een voetbalwet als in Engeland is wat rellen betreft kraakhelder: bij overtredingen is direct duidelijk wat de consequentie is. Het is daar in en rond de stadions een stuk veiliger geworden. MVV Maastricht kan dit niet alleen af.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2013 19:53
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 909
Meer
MVV algemeen #1189
De gehele MVV-familie, bestuur, Ledenraad, spelers en de supportersclub zijn zeer teleurgesteld over de ongeregeldheden die, na afloop van de bekerwedstrijd JVC Cuijk – MVV Maastricht, zijn uitgebroken door Maastrichtse bezoekers. Wij distantieren ons uiteraard ten stelligste hiervan en zijn natuurlijk zeer ontstemd dat onze club op deze manier in een verkeerd daglicht is gezet. MVV excuseert zich hiervoor tegenover de voetbalgemeenschap en in het bijzonder trainer Tini Ruijs en zijn vrouw, het bestuur van JVC Cuijk, stewards en alle overige betrokkenen.

MVV-voorzitter Paul Rinkens: “Dit is niet het MVV waar wij voor staan en voor willen staan. Uiteraard begrijpen we dat er teleurstelling is over het verlies van de wedstrijd, maar ik weet zeker dat echte MVV-supporters nimmer op deze wijze zouden reageren. Dat deze lieden hiermee het vertrek van onze trainers Ruijs en Voorn hebben ingeleid, maakt het geheel nog kwalijker. Als bestuur vinden wij dat vooral onze echte supporters hiervan niet de dupe mogen worden en bekijken opnieuw alle mogelijkheden die in onze macht liggen om een voetbal met MVV te laten zijn zoals we dat graag zien; met passie, sfeer en bovenal veilig. Burgemeester, Justitie en MVV overleggen vandaag (21 december) over vervolgstappen naar aanleinding van de incidenten in Cuijk. We houden jullie op de hoogte.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2013 10:41
edwinjudith777
Bezoeker
Bezoeker
MVV algemeen #1190
Ff over de 15 jarige puber.
Deze moeilijk opvoedbare puber,heeft bij mijn zoon gespeeld en was en is altijd een last .
Heeft nooit zijn emoties onder controle,dit is zaak voor zijn ouders om daar iets mee te doen.
Nou kan het nog.er zijn diverse instanties voor.
Ben zelf al eens uit gescholden geweest toen ik fungeerde als coach ,wat een eikel.
Een ongecontroleerd persoon.
Werkstraf en sv voor enkele jaren kan helpen.
Ook schorsen voor de KNVB ,want ook bij de jeugdwedstrijden is hij vaak agressief ,hij loopt zich meestal zelf in de weg.
Laat hem het kado aanbieden aan Tiny Ruys.
Alles bij alles.
Drie jaar sv
Werkstraf van 260 uur
Twee jaar schorsen KNVB
Gr eddepet

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2013 12:57
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1177
Meer
MVV algemeen #1191

edwinjudith777 schreef : Ff over de 15 jarige puber.
Deze moeilijk opvoedbare puber,heeft bij mijn zoon gespeeld en was en is altijd een last .
Heeft nooit zijn emoties onder controle,dit is zaak voor zijn ouders om daar iets mee te doen.
Nou kan het nog.er zijn diverse instanties voor.
Ben zelf al eens uit gescholden geweest toen ik fungeerde als coach ,wat een eikel.
Een ongecontroleerd persoon.
Werkstraf en sv voor enkele jaren kan helpen.
Ook schorsen voor de KNVB ,want ook bij de jeugdwedstrijden is hij vaak agressief ,hij loopt zich meestal zelf in de weg.
Laat hem het kado aanbieden aan Tiny Ruys.
Alles bij alles.
Drie jaar sv
Werkstraf van 260 uur
Twee jaar schorsen KNVB
Gr eddepet


Als het een moeilijk opvoedbare puber is en problemen heeft.
Dan helpt een SV niet.

Ik denk dat je gewoon aan de persoon zelf moet gaan werken en zorgen dat hij veranderd.
Genoeg instanties die hiermee aan de slag kunnen gaan.
Volgens mij is er ook iets mis met hem en dat kun je alleen verminderen om met hem aan de slag gaan en niet met een sv geven want dan blijft hij problemen veroorzaken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u recalcitrant!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2013 14:39 22 dec 2013 14:46 door Mr Sjaan. Reden: Naam club niet relevant
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 978
Meer
MVV algemeen #1192

mvv4ever schreef :

edwinjudith777 schreef : Ff over de 15 jarige puber.
Deze moeilijk opvoedbare puber,heeft bij mijn zoon gespeeld en was en is altijd een last .
Heeft nooit zijn emoties onder controle,dit is zaak voor zijn ouders om daar iets mee te doen.
Nou kan het nog.er zijn diverse instanties voor.
Ben zelf al eens uit gescholden geweest toen ik fungeerde als coach ,wat een eikel.
Een ongecontroleerd persoon.
Werkstraf en sv voor enkele jaren kan helpen.
Ook schorsen voor de KNVB ,want ook bij de jeugdwedstrijden is hij vaak agressief ,hij loopt zich meestal zelf in de weg.
Laat hem het kado aanbieden aan Tiny Ruys.
Alles bij alles.
Drie jaar sv
Werkstraf van 260 uur
Twee jaar schorsen KNVB
Gr eddepet


Als het een moeilijk opvoedbare puber is en problemen heeft.
Dan helpt een SV niet.

Ik denk dat je gewoon aan de persoon zelf moet gaan werken en zorgen dat hij veranderd.
Genoeg instanties die hiermee aan de slag kunnen gaan.
Volgens mij is er ook iets mis met hem en dat kun je alleen verminderen om met hem aan de slag gaan en niet met een sv geven want dan blijft hij problemen veroorzaken.


Gisteren nog even over die jongen gehad met een aantal andere fans.
Deze jongen heeft, ik dacht dat iemand zei dat hij 3 of 4 jaar stadionverbod heeft gekregen + nog een boete van 300-400 euro en zijn vader is/was scheidsrechter bij *****, maar door zijn zoon heeft ***** de goede man weggestuurd. Ook de jongen zelf is door de club weggestuurd.

Ik heb hem een paar keer in de bus gezien naar uitwedstrijden, als niemand met hem meezingt in de bus, scheld hij met ziektes.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2013 14:42
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 434
Meer
MVV algemeen #1193
Pffffffff heel erg teleurgesteld!
In de negatieve (supporter) sfeer in het stadion pakweg het laatste jaar.
Het wanbeleid van het huidige bestuur: 4,5 ton verlies op een begroting van 3 milioen.
In de matige spelerskwaliteiten en mentaliteit.

Seizoen is halverwege gespeeld. Met heeeel veeeel geluk misschien nog de nacompetitie halen, waar we overigens niks te zoeken hebben.
Hopelijk is er nog voetbal in de Geusselt in het nieuwe seizoen. En is er puin geruimd. Het lijkt een illusie maar hopelijk is er een zakenman die het voortouw neemt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2013 22:44
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1177
Meer
MVV algemeen #1194

Mie leef Mestreech schreef :

mvv4ever schreef :

edwinjudith777 schreef : Ff over de 15 jarige puber.
Deze moeilijk opvoedbare puber,heeft bij mijn zoon gespeeld en was en is altijd een last .
Heeft nooit zijn emoties onder controle,dit is zaak voor zijn ouders om daar iets mee te doen.
Nou kan het nog.er zijn diverse instanties voor.
Ben zelf al eens uit gescholden geweest toen ik fungeerde als coach ,wat een eikel.
Een ongecontroleerd persoon.
Werkstraf en sv voor enkele jaren kan helpen.
Ook schorsen voor de KNVB ,want ook bij de jeugdwedstrijden is hij vaak agressief ,hij loopt zich meestal zelf in de weg.
Laat hem het kado aanbieden aan Tiny Ruys.
Alles bij alles.
Drie jaar sv
Werkstraf van 260 uur
Twee jaar schorsen KNVB
Gr eddepet


Als het een moeilijk opvoedbare puber is en problemen heeft.
Dan helpt een SV niet.

Ik denk dat je gewoon aan de persoon zelf moet gaan werken en zorgen dat hij veranderd.
Genoeg instanties die hiermee aan de slag kunnen gaan.
Volgens mij is er ook iets mis met hem en dat kun je alleen verminderen om met hem aan de slag gaan en niet met een sv geven want dan blijft hij problemen veroorzaken.


Gisteren nog even over die jongen gehad met een aantal andere fans.
Deze jongen heeft, ik dacht dat iemand zei dat hij 3 of 4 jaar stadionverbod heeft gekregen + nog een boete van 300-400 euro en zijn vader is/was scheidsrechter bij *****, maar door zijn zoon heeft ***** de goede man weggestuurd. Ook de jongen zelf is door de club weggestuurd.

Ik heb hem een paar keer in de bus gezien naar uitwedstrijden, als niemand met hem meezingt in de bus, scheld hij met ziektes.


Ja ook ik heb hem meegemaakt in de bus.
En je merkt gewoon dat hij iets heeft , ADHD , Autisme of wat dan ook.

Ik denk als je gewoon met zo'n jongen aan de slag gaat dat het echt wel goed kan komen.
En geloof me dat kan echt maar ook dat heeft tijd nodig.
Ik hoop ook voor hemzelf dat hij eraan geholpen word en dat hij ook gaat meewerken , want voor zijn ouders zal het ook zeker weten niet leuk zijn.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2013 07:28
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1177
Meer
MVV algemeen #1195
Geusseltbad optie voor MVV

De gemeente Maastricht en het bestuur van MVV zijn in gesprek over een mogelijke verhuizing van de club naar het Geusseltbad. MVV zou daar gebruik kunnen maken van de kleedvoorzieningen en de aanpalende velden.

Maastricht
Van onze verslaggever

Het zwembadcomplex is één van de alternatieven voor Klein Geusselt, het huidige MVV-trainingscomplex dat in bouwvallige staat verkeert.
Op vragen van het CDA over de huisvesting van MVV schrijft sportwethouder Gerdo van Grootheest (GroenLinks) dat MVV na dit voetbalseizoen de overstap zou kunnen maken naar het Geusseltbad en omgeving. MVV-voorzitter Paul Rinkens zegt dat van een definitieve verhuizing nog geen sprake is. „Het Geusseltbad zou één van de opties kunnen zijn. Wij willen graag aansluiten bij de nieuwe sporthal en het kunstgras in het Geusseltgebied. Maar wij zoeken vooral een duurzame oplossing. Daarover zijn we in gesprek, niet meer en niet minder.”

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

29 dec 2013 22:33 29 dec 2013 22:34 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2454
Meer
MVV algemeen #1196
Lees ff op l1 genk wil samenwerking met regio clubs mvv en fortuna zijn geinteresseerd,interessant voor mvv?...gr opa ;).

....

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 dec 2013 00:56
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1177
Meer
MVV algemeen #1197

opadiehard schreef : Lees ff op l1 genk wil samenwerking met regio clubs mvv en fortuna zijn geinteresseerd,interessant voor mvv?...gr opa ;).


Fortuna & MVV positief over samenwerking Genk
Fortuna Sittard en MVV Maastricht staan positief tegenover een verregaande samenwerking met KRC Genk.

De Belgische club denkt er over na om talentvolle jeugdspelers uit te lenen aan een club in de regio. Martin Masset van Fortuna Sittard vindt dat Fortuna en Genk al een goede relatie hebben. Hij is dan ook bereid om mee te werken aan het project als Genk zich aanbiedt. "Ik zou het een hele eer vinden als een club als Genk met Fortuna komt praten om elkaar te versterken."

MVV
Ook bij MVV Maastricht ziet men een samenwerking zitten. "De bestuurders van MVV zitten op 11 januari samen om te bespreken waar er bijgestuurd moet worden", zegt voorzitter Paul Rinkens. "Dan gaat men de optie bekijken om met andere clubs samen te werken. Dan is Genk zeker een mogelijkheid."

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 dec 2013 15:22 30 dec 2013 15:23 door Janepie.
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 691
Meer
MVV algemeen #1198
Beetje een 'vreemde move' van RC Genk als je het mij vraagt. Zou men hiermee Standard Liège proberen een loef af te steken? Denk dat MVV er beter bij gebaat is Standard te vriend te houden.

Maar goed elke verbetering is er een dus ik geef het een kans. Wat vind Roei Baank hiervan?

Facta Non Verba

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 dec 2013 17:52
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 909
Meer
MVV algemeen #1199
Van een waalse journalist vernomen dat Ron al een aantal keer op audiëntie is geweest in Luik.
Persoonlijk zie ik liever een samenwerking met Standard Liège dan met Genk. In de U21 van Standard zitten een aantal leuke talenten die eigenlijk op een hoger niveau moeten acteren om vooruitgang te boeken. MVV Maastricht zou daarin een prima rol kunnen spelen. Daarnaast zie ik bij de opleiding van Standard Liège meer passie en strijd. Spelers als Yannis Mbombo , Denni Milosevic, Francois Marquet (St. Truiden ?), Anıl Koç (vooral hij), Corentin Fiore en Georgy Zhukov kunnen een optie zijn.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 dec 2013 18:37
Mienclub1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 723
Meer
MVV algemeen #1200
Ik hoor al jaren berichten over samenwerking met RC Genk, Standard en zelfs PSV (jaren geleden), ben benieuwd wat er nu weer van terecht komt.........
Vorig seizoen ging een 2-3 spelers van Standard naar FSC.......(o.a. Cevic en Hendrikx), eerst zien dan geloven, de echte talenten krijg je toch niet.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.400 seconden