MVV algemeen

09 nov 2013 14:55 09 nov 2013 14:56 door Zoeper.
Zoeper
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
MVV algemeen #1111

Punker73 schreef : De ledenraad idem hier zie ik ook weinig tot niets van terug (sorry Zoeper ik geloof echt in jullie goede intenties maar ik zie niks gebeuren). /quote]

Ik begrijp je volledig; als fractie supporters hebben wij onze stempel nog niet zichtbaar weten te maken. Echter hebben we nu sinds 3 maanden een vertegenwoordiging in het bestuur van de Ledenraad, zijn we met 2 man vertegenwoordigd in het supportersoverleg en hebben we een vertegenwoordiging van VZM... Ik weet het niet, maar ik geloof dat zeker van die laatste 2 tastbare resultaten zijn. Daarnaast mag het van mij nu wel eens stoppen om overal negatief over te zijn. Zet samen de schouders eronder en zoek naar de oplossing en kijk niet steeds naar problemen. Ook voor de Ledenraad betekend dit dat we nu moeten doorhakken en draagvlak moeten krijgen, dat gebeurt niet als iedereen alle initiatieven maar afkraakt. Ik geloof heilig in de rol van de Ledenraad, maar je moet het wel de kans geven om een positie in te kunnen nemen in de nieuwe organisatie.

De volgende gebruiker (s) zei dank u Aswin, Roei baank

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2013 17:17
Marcel Andrien
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 35
Meer
MVV algemeen #1112
De algemene stelling dat kritiek moet kunnen kan ik best onderschrijven. Waar Huib(en met hem meerderen als ik de reacties lees) moeite mee hebben is het feit dat Napoleon niet voor het eerst mensen ter verantwoording roept omdat ze blijkbaar 'iets' gedaan hebben dat hem niet past. Hij veroordeelt obv zijn mening/visie/ervaring en fileert de persoon in kwestie behoorlijk. Zijn campagne tegen Ron Elsen zal ieder forumlid nog vers in het geheugen liggen. Napoleon's taalgebruik getuigt wat mij betreft van weinig respect jegens die personen. En ja, mensen maken fouten. Ik ben er zelfs van overtuigt dat zijn grote voorbeeld en naamgever zelfs niet foutenvrij door het leven is gegaan...

Er is echter ook een andere kant aan het verhaal. Als je geen verantwoording pakt kun je ook geen fouten maken. Kritiek vanaf de zijlijn is makkelijk. Vanachter je pc onder een pseudoniem mensen beschadigen ook.

De term VEER ZIEN MVV is een aantal jaren geleden niet zomaar uit de lucht komen vallen. Ik lees hier zo vaak commentaar op MVV. ZE moeten dit doen, ZE reageren niet, ZE doen het niet goed etc etc.
Ik heb het weleens tegen mensen verteld: de afgelopen 3 jaar als bestuurslid ben ik ontelbare malen aangesproken op de wedstrijddag door supporters die mij vertelden dat MVV 'iets' zou moeten doen' 'dat' moesten verbeteren, enz. Ik heb ze steeds gevraagd me een mailtje te sturen omdat ik dat niet allemaal kon onthouden. Weet je hoeveel mails ik heb gekregen???? NUL .....

MVV moet professionaliseren....natuurlijk, een waarheid als een koe, maar de grote vraag is hoe???
MVV moet dit, MVV moet dat….

Wie is MVV?? MVV heeft naast een selectie, technische staf en begeleiding een paar mensen in dienst. Op kantoor. Stijn, Sofie, Kenneth, Ilse, Rianne. Jonge, enthousiaste mensen die hun stinkende best doen. Daarom heen lopen nog een aantal vrijwilligers (zoals Frans Erens en Maurice Schoenmakers) en een niet voltallig bestuur. DAT IS HET VRIENDEN !
Als iedereen de illusie blijft houden dat deze mensen aan alle verwachtingen van eenieder kan voldoen en de rest vanuit de luie stoel kritiek kan leveren en de handen in de zakken blijft houden, blijven dit soort discussies op het forum voortduren totdat MVV de oogjes dichtdoet.....zo simpel is het. MVV ZIJN WIJ. WIJ ZIJN ALLEMAAL VERANTWOORDELIJK VOOR ONZE CLUB. Wijzen naar en veroordelen van is niet de weg naar een beter MVV.

En natuurlijk zullen er nu reacties komen van mensen die zeggen dat ze willen helpen en hulp hebben aangeboden en er niks mee is gedaan. En dat zal zeker kloppen. Ik verwijs weer naar mijn vorige alinea. Wie moet het doen?? Ideeen droppen is niet voldoende. Het uitgewerkte , onderliggende plan is een must. Er is niemand die alle ideeen kan oppakken, mensen kan begeleiden of inwerken. We moeten daar de ogen niet voor sluiten. Het is geen onwil of ‘we hebben niemand nodig en kunnen het zelf beter’....Als WE niet bereid zijn zelf echt wat voor de club te doen en alleen maar roepen wat anderen beter moeten doen, zal het niet beter worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Aswin, Roei baank, middenstip, Zoeper

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2013 17:45
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1167
Meer
MVV algemeen #1113
Wellicht is voetbal op plaats 1 zetten, de supporters serieus nemen (niet A zeggen en B doen), maatschappelijke visie veranderen naar bedrijfsvisie. (Kortom, het plezieren van bedrijven/sponsoren ipv het wandelen met bejaarden)
Even lekker kort door de bocht, maar het begint met de juiste visie. En de huidige visie: Maatschappelijk op plaats 1 levert blijkbaar geen succes op.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk, Rebel

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2013 17:55
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
MVV algemeen #1114

Sjotelsplak schreef : Wellicht is voetbal op plaats 1 zetten, de supporters serieus nemen (niet A zeggen en B doen), maatschappelijke visie veranderen naar bedrijfsvisie. (Kortom, het plezieren van bedrijven/sponsoren ipv het wandelen met bejaarden)
Even lekker kort door de bocht, maar het begint met de juiste visie. En de huidige visie: Maatschappelijk op plaats 1 levert blijkbaar geen succes op.


De maatschappelijke betrokkenheid in de stad ging / gaat verder dan alleen wandelen met bejaarden door de selectie.....
Zoals iedereen zich vast wel kan herinneren heeft de SC vrij recentelijk een oproep geplaatst met de vraag om vrijwilligers om te helpen in een bejaarden huis.

MVV zou hier per uur per vrijwilliger €22.50 voor krijgen, betaald door een consortium aan bedrijven. Ook dat is een onderdeel van de maatschappelijke betrokkenheid.
In die hoedanigheid levert maatschappelijke betrokkenheid dus DIRECT geld op.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Gamin

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2013 00:27
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1177
Meer
MVV algemeen #1115
Uiteindelijk wilt iedereen het beste voor MVV.
Kijken wat er nodig is voor MVV, wat ik vooral vind.

-Goede prestaties op het veld.
-MVV moet wat meer info aan supporters over alles geven maar let op teveel info is ook niet goed!
-MVV moet wat meer aan de supporters en sponsoren denken. (Met kleine dingen noem bv iets met verjaardagen in de rust om te roepen)
-De sfeer in stadion moet terug gaan zoals het was zoals vroeger toen elke club met angst en beven hiernaartoe kwam.


Als we nou eens hieraan werken dan komt het geld wel.
We kunnen best nu alle geld in MVV gaan pompen maar over 3 jaar moeten we het straks weer doen.

Goede prestaties
Geen uitleg voor nodig eigenlijk.
Maar als supporter kun je er niks aan doen alleen als 12de man laten horen.

MVV moet wat meer info aan supporters over alles geven maar let op teveel info is ook niet goed!
MVV verteld dat er een tekort is.
Maar vertellen niet hoe ze dit willen oplossen en of ze al ermee bezig zijn en hoe dit is heeft kunnen gebeuren?
En zo zijn er altijd wel dingen waar je niks van MVV zelf hoort.
Maar teveel vertellen moeten ze ook niet doen.
Om een gemakkelijke voorbeeld te noemen ze zijn met een speler bezig een aanvaller maar bij welke club hij speelt en wie het is dat zien we uiteindelijk wel als hij aangetrokken is.

MVV moet wat meer aan de supporters en sponsoren denken. (Met kleine dingen noem bv iets met verjaardagen in de rust om te roepen)
Met hele kleine dingen dwing je respect af.
Alleen maar denken om sponsoren en supporters aan te trekken is het niet alleen je moet ook aan de sponsoren en supporters denken die er al zijn.
Het hoeft nog niet eens iets te kosten , als ze maar zien dat je ook aan hun denkt.


De sfeer in stadion moet terug gaan zoals het was zoals vroeger toen elke club met angst en beven hiernaartoe kwam.
Ik ben verliefd geworden op de sfeer in het stadion.
Ultras met leuke acties , geen een moment dat het stil is in het stadion en zorgen dat je thuisvoordeel hebt met de 12de man.

De hel van MVV

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2013 10:35
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #1116
Nu Marcel en Huib weer gewoon supporter zijn kunnen ze hun mening weer ongecensureerd geven op dit Forum.
Omdat ik persoonlijk werd aangesproken door Marcel en Huib wil ik daar toch even op reageren.

Om maar gelijk te beginnen over de volgende opmerking


MVV moet professionaliseren....natuurlijk, een waarheid als een koe, maar de grote vraag is hoe???
MVV moet dit, MVV moet dat….

Het antwoordt is toch niet zo moeilijk, MVV moet ( en ja moet) meer voetbal knowhow binnen de club brengen, op de plek waar nu Frans Erens zit had MVV bijvoorbeeld Mischa Rook ( nu algemeen Directeur van FC Oss en oud prof) kunnen plaatsen.
Samen met Ron Elsen , Tini Ruijs en staff kun je dan gerichter beleid bepalen en de nadruk steeds meer gaan leggen om de zoektocht naar promotie

Wat betreft Ron Elsen,daar geeft Marcel aan dat ik hem gefileert heb, toch is het wonderbaarlijk dat Ron zelf diegene is geweest die mijn kritiek ten harte heeft genomen en er iest mee gedaan heeft, hij is zich bewust geworden van een aantal zaken.

Ook geeft Marcel het volgende aan:


Er is echter ook een andere kant aan het verhaal. Als je geen verantwoording pakt kun je ook geen fouten maken. Kritiek vanaf de zijlijn is makkelijk. Vanachter je pc onder een pseudoniem mensen beschadigen ook.

Ik heb vaak ervaren dat Marcel kritiek die aan hem werd verteld als bestuurder ( en lees niet als persoon Marcel), deze door Marcel heel vaak persoonlijk werd opgevat en daardoor ontstond irritattie
Daarbij is het zo dat wanneer iemand kiest voor een functie als bestuurder hij of zij ook niet doorlopend moet zeuren dat het makkelijk is om vanaf de kant commentaar te geven.....moeten we dan allemaal in het bestuur
Daarbij is volgens mij iedereen die een kaartje koopt bij MVV als bezig een stukje verantwoordelijkheid te nemen

Wat betreft de pseudoniem , dat is hier toch gewoon iets wat zo is ontstaan, Marcel heeft toch zelf ook onder een pseudoniem geschreven en regelmatig mensen aangepakt op dit forum, ik vind dat een beetje de pot verwijt de ketel tot dat hij zwart ziet.

MVV kan in mij inziens heel snel een volgende stap maken, met de juiste mensen aan t roer.
Mensen als Rino Soetars en Theo Thuis heb ik als zeer prettig ervaren, Peter Harkema iedem.
Met een man als bv Mischa Rook en het beleid van Tini Ruijs en Coocky Voorn hebben we veel meer voetbal know how in huis.
Wij zouden dan met een beperkt budget en ons veel meer op t voetbal richten en stap kunnen gaan maken naar eredivisie daar ben ik van overtuigd.

We moeten veel meer groot denken en dan niet in het uitgeven van t geld maar in de mogelijkheden die we hebben.
We willen met zijn alle omhoog en promoveren, dat is het plan wat we moeten schrijven en daar moeten we de mensen bij vinden.
Geef Rino de algemene leiding vanuit t bestuur maak Mischa Rook algemeen directeur, laat Ron zitten waar hij zit en laat hem samen met Tini en Coocky MVV richting eredivisie brengen , dan ben ik er van overtuigd dat we binnen 3 jaar op de markt staan en dat we promoveren !

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2013 12:38 10 nov 2013 12:39 door Och jeh.
Och jeh
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 219
Meer
MVV algemeen #1117
Hoe kom je toch steeds aan die Micha Rook, is dat soms een vriend of familie??? Mischa Rook heeft volgens mij ook niet veel hoger gespeeld dan Top Oss en Dordrecht, niet echt de clubs waar je van zegt: wow daar moeten we er een van binnen halen. Typisch is ook dat door tig verschillende mensen aangegeven word dat je steeds zo negatief bent...doe er eens iets aan zou ik zeggen...nu irriteer je mensen ipv dat je iets bereikt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2013 18:27
Zoeper
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
MVV algemeen #1118

Och jeh schreef : Hoe kom je toch steeds aan die Micha Rook, is dat soms een vriend of familie??? Mischa Rook heeft volgens mij ook niet veel hoger gespeeld dan Top Oss en Dordrecht, niet echt de clubs waar je van zegt: wow daar moeten we er een van binnen halen. Typisch is ook dat door tig verschillende mensen aangegeven word dat je steeds zo negatief bent...doe er eens iets aan zou ik zeggen...nu irriteer je mensen ipv dat je iets bereikt.


Daarnaast en misschien wel het allerbelangrijkste: Rook kost geld; Erens doet het vrijwillig en met de allerbeste intenties, ik denk dat we ( op termijn) pas zullen zien wat Erens allemaal doet; m.i is hij een kanjer die weet hoe het moet, alleen moet hij dat nu met beperkte middelen doen..

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2013 08:48
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #1119

Zoeper schreef :

Och jeh schreef : Hoe kom je toch steeds aan die Micha Rook, is dat soms een vriend of familie??? Mischa Rook heeft volgens mij ook niet veel hoger gespeeld dan Top Oss en Dordrecht, niet echt de clubs waar je van zegt: wow daar moeten we er een van binnen halen. Typisch is ook dat door tig verschillende mensen aangegeven word dat je steeds zo negatief bent...doe er eens iets aan zou ik zeggen...nu irriteer je mensen ipv dat je iets bereikt.


Daarnaast en misschien wel het allerbelangrijkste: Rook kost geld; Erens doet het vrijwillig en met de allerbeste intenties, ik denk dat we ( op termijn) pas zullen zien wat Erens allemaal doet; m.i is hij een kanjer die weet hoe het moet, alleen moet hij dat nu met beperkte middelen doen..


klopt Rook kost ook geld maar daar maak je budget voor vrij, gaat idd ten kosten van andere zaken maar je krijgt veel know how binnen.
Mischa doet dit al 10 jaar....prima kerel

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2013 12:31
tcb
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 110
Meer
MVV algemeen #1120
Rook kan best een goeie kerel zijn,
ken hem persoonlijk niet,
Maar wat heeft die goeie man gepresteerd,
Tot hij zoveel aan mvv kan toevoegen?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2013 13:54
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #1121

tcb schreef : Rook kan best een goeie kerel zijn,
ken hem persoonlijk niet,
Maar wat heeft die goeie man gepresteerd,
Tot hij zoveel aan mvv kan toevoegen?


hoeft niet per se Rook te zijn, maar dit is een voorbeeld

hij is betaalbaar, heeft ervaring op de functie ( immers is hij bij Oss ook algemeen directeur) daarbij is hij commercieel ook nog eens sterk...
is oud speler in zowel eredivisie als eerste divisie en heeft dus voetbal kennis
heeft kennis van de markt, daarbij is het een sympathieke gast die mensen kan verbinden
Waar vind je deze aspecten allemaal nog voor een betaalbare prijs..

Frans Erens is a.i en gaat dit zeker gezien zijn leeftijd maar tijdelijk doen...laat de goede zaken van Erens dan in eren geef ik hem die credits en zoek voor komend seizoen een FT als Algemeen directeur zodat Frans zaken kan overdragen
en wat mij betreft blijft Frans verbonden aan MVV als adviseur

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2013 16:57
tcb
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 110
Meer
MVV algemeen #1122
Okee napoleon bedankt vóór je antwoord,
Maar zou in deze functie dan persoonlijk liever ole tobiassen zien,
Veel contacten in voetbal wereld,verstand van zaken,


En echt een persoonlijkheid,kan zich overal tonen,
Lijkt mij ook iemand die veel vóór ons kan betekenen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2013 16:58
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 909
Meer
MVV algemeen #1123
Dit valt er te lezen in de VI vandaag.



Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2013 17:36
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 786
Meer
MVV algemeen #1124
Positief nieuws weer.......
Dacht dat het spelersfonds was afgelost met verkoop Labylle.
Extra reden om vanavond te winnen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2013 18:22 18 dec 2013 18:30 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV algemeen #1125

Roei baank schreef : Dit valt er te lezen in de VI vandaag.



Sjonnie schreef : Als je vanavond wint en je loot Feyenoord uit de volgende ronde , kan je ineen keer uit de schulden zijn !!


tenzij je de rechtszaak tegen "Ome Nol" verliest ....(en hem moet betalen :blink: )

spreek ik nog niet eens over het feit dat eventuele geldschieters en / of schuldeisers zich nu door dit soort "sociaal" gedrag achter hun oren gaan krabben.

Bovendien, als we eerlijk zijn, heeft ( hoe je ook over "Ome Nol"en zijn liefde voor *oda denkt) hij toch een grote zo niet wezenlijke financiële bijdrage geleverd aan MVV en veel goodwill voor us MVV-ke getoond.
Waar de meeste ondernemers uit het Maastrichtse toendertijd niet thuis gaven... ;)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.543 seconden