MVV algemeen

18 okt 2013 16:19
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1177
Meer
MVV algemeen #1081

Jacques schreef : Ik hoop ook erg op dat wonder. Krijg steeds meer het idee dat dat op de korte termijn toch echt de enige manier is om structureel uit de problemen te komen: "toevallig" promoveren, dus hogere inkomsten en daardoor de organisatie kunnen professionaliseren.

In mijn droom valt dat uiteraard samen met de degradatie van dat gespuis uit het oosten. :applaus:


Nog mooier de play offs in en ten koste van hun promoveren en hun met een Nederlaag huiswaarts te sturen!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2013 23:16
hindriks
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 35
Meer
MVV algemeen #1082
Van facebook van de limburger


Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 08:01
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #1083
Zeer slechte berichtgeving, na het verlies van 140.000 van verleden jaar, krijgen we dus wederom een tekort.
We zijn pas net begonnen aan t seizoen.

Sommige zullen nu wel denken daar heb je hem weer, maar voor mij is dit niet eens een verassing.
Sponsor inkomsten die dalen zijn naar mijn inziens grotendeels te danken aan het eigen beleid van MVV, na gelaten de bedrijven die in financiele nood zitten daar kan de club niets aan doen.
Wel aan al die sponsoren die weg zijn gegaan omdat MVV niet levert wat je mag verwachten....ik heb dit al zo vaak aangegeven tot vervelends toe maar nu gaan we daar dus met zijn alle de rekening van betalen....

Wanneer het huidige MVV had gekozen om haar sponsoren voldoende aandacht te geven en te verbinden met andere sponsoren dan was de schade minder groot geweest, wij waren sponsor gebleven en zo nog een aantal andere bedrijven die inmiddels bij mij bekend zijn
Seizoen 2012-2013 had MVV geen commerciele afdeling,
Seizoen 2011-2012 had MVV een commerciele afdeling die bij FC Oss nog beter is geregeld.

We kunnen maatschappelijke allemaal zo goed bezig zijn, maar kern taken liggen bij het voetbal en investeer tijd in je investeerders en je supporters en met alle respect , laat de bejaarden maar een week wachten.
Ga met spelers naar je sponsoren toe en organiseer daar wat ipv iedere week de soep inschenken in een of andere tehuis.

ik baal van dit bericht voor de club, maar laat het een signaal zijn. Laat het ook een signaal naar Veer Zien MVV zijn, ook hier heb ik vaak op gehamert , zorg dat jullie eigen vermogen opbouwen en niet alles zomaar in MVV stoppen onder noemer jeugdopleiding of wat dan ook..... Veer Zien MVV is het enige orgaan dat geld "inzamelt" ....

Ben benieuwd naar de persconferentie
De volgende gebruiker (s) zei dank u InDoDoNnY

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 08:55
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 842
Meer
MVV algemeen #1084
Op mvv.nl:

MVV Maastricht zet sportieve en maatschappelijke successen nog niet om in gezonde financiële resultaten

Seizoen 12-13 sluit af met een negatief resultaat van € 470.000,-.

MVV Maastricht is het niet gelukt het sportief succesvolle seizoen 2012-2013 ook financieel positief af te sluiten. Ook de prestigieuze prijs voor de “Maatschappelijke Club van het Jaar” levert de club vooralsnog financieel weinig extra’s op.

Een negatief financieel resultaat van € 470.000,- komt tot stand door tegenvallende inkomsten (lagere toeschouwersaantallen, minder TV gelden, fors lagere inkomsten uit eten en drinken en sponsorgelden). Een tekort van ruim € 200.000,- was voorzien in de voorspelling van het bedrijfsresultaat over het seizoen 2012-2013. De begroting voor het seizoen 2013-2014 is daarop reeds aangepast. Bij het opstellen van de definitieve jaarrekening, blijkt echter duidelijk dat ook de reclame opbrengsten via de KNVB/CED lager uitvielen en zijn extra kosten gemaakt voor beveiliging, boetes en service. Bovenop de reeds voorziene € 200.000,- leiden deze lagere geplande en toegezegde inkomsten en hogere onvoorziene kosten nu tot een totaal negatief bedrijfsresultaat van € 470.000,-.

Voorzitter Paul Rinkens: “Ondanks onze sportieve en maatschappelijke successen is het zeer teleurstellend dat wij dit niet weten om te zetten naar meer toeschouwers, meer sponsoren, meer inkomsten uit eten en drinken. Instellingen in de zorg, welzijn, sport en onderwijs waarderen onze maatschappelijke activiteiten enorm, maar zijn vanwege eigen budgettaire beperkingen niet of nauwelijks in staat daar financieel aan bij te dragen; hoe succesvol de inzet van onze spelers en staf naar jong en oud ook is. We hebben onze kosten niet op tijd kunnen aanpassen. Dit is een harde waarheid, maar het is niet anders. We zullen terug moeten naar de basisbegroting van 2,4 miljoen zoals we dat bij de start drie jaar geleden bij onze reddingsoperatie hebben opgesteld. Dat betekent fors bezuinigen tijdens dit lopende seizoen en de inkomsten via een aantal gerichte acties structureel verhogen. Voor dit actieplan hebben wij de steun van alle MVV-vrienden nodig. Inmiddels is er reeds dekking voor additioneel € 200.000,-.”

De Ledenraad van de vereniging is inmiddels ingelicht over de ontstane situatie. De raad heeft unaniem de jaarrekening vastgesteld en haar vertrouwen in het actieplan van het bestuur uitgesproken. Met vereende krachten (Bestuur Stichting MVV, Vereniging MVV en de maatschappelijke stichting) wordt nu gewerkt aan een gedegen en structureel gezonde financiële huishouding. Zonder een stevige structurele kostenreductie staat op korte termijn de toekomst van het betaald voetbal in Maastricht op het spel.

Onder leiding van directeur Frans Erens zijn alle kosten onder de loep genomen. Alle geledingen doen mee aan de kostenreducties. Erens: “Alle geledingen binnen en buiten MVV Maastricht moeten zich realiseren dat ook bij MVV Maastricht alles geld kost en niets gratis is. We moeten dat misverstand zo snel mogelijk uit de wereld helpen. We zijn een bedrijf dat meer inkomsten moet generen dan er kosten zijn, anders gaat het fout.”

Supporters, leden van de vereniging, sponsoren en sympathisanten zijn uitgenodigd zelf in actie te komen. Op korte termijn worden door de supportersvereniging, de vereniging MVV Maastricht met meer dan 2.100 leden, concrete acties ondernomen: onder meer het intensiveren van de Vriendenloterij, het verhogen van de jaarcontributies, de uitvoering van Sport & Bedrijf met 30 deelnemende bedrijven.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 09:04
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #1085
Het wordt nu toch echt eens tijd dat we dat maatschappelijke op een laag pitje gaan zetten en dat MVV zich maximaal gaat focussen en aandacht gaat geven aan de mensen die wel nog komen en investeren...

wat een blamage is dit € 470.000 negatief !!!! , gewoon de keiharde rekening van mismanagement op commercieel gebied ( als hoofd oorzaak)
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, SoerenBusk

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 09:07
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3880
Meer
MVV algemeen #1086
Ik denk dat het verhaal juist en-en moet zijn, Napoleon. Het is natuurlijk niet zo dat er commerciele mensen bezig waren met soep inschenken voor bejaarden of dat MVV geld heeft gestopt in maatschappelijke projecten en daarom geen commerciele medewerkers kon betalen. Deze zaken kunnen best hand in hand gaan. Het probleem was eerder dat de commerciele afdeling binnen MVV structureel onderbezet was/is. Daar heeft het maatschappelijke deel niets mee te maken.

Ik heb zelf altijd gezegd dat een goede (en ja, dat is lastig, een goede vinden) commerciele man/vrouw zijn/haar geld dubbel en dwars terugverdient, zeker op de langere termijn. Dus wat dat betreft ben ik het helemaal met je eens.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 09:31 22 okt 2013 09:40 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #1087

Jacques schreef : Ik denk dat het verhaal juist en-en moet zijn, Napoleon. Het is natuurlijk niet zo dat er commerciele mensen bezig waren met soep inschenken voor bejaarden of dat MVV geld heeft gestopt in maatschappelijke projecten en daarom geen commerciele medewerkers kon betalen. Deze zaken kunnen best hand in hand gaan. Het probleem was eerder dat de commerciele afdeling binnen MVV structureel onderbezet was/is. Daar heeft het maatschappelijke deel niets mee te maken.

Ik heb zelf altijd gezegd dat een goede (en ja, dat is lastig, een goede vinden) commerciele man/vrouw zijn/haar geld dubbel en dwars terugverdient, zeker op de langere termijn. Dus wat dat betreft ben ik het helemaal met je eens.



Jacques, MVV had geen commerciele mensen het laatste seizoen en het seizoen daarvoor was er een licht gewicht Sammy Bridgi...geloof me MVV heeft op commercieel gebied de verkeerde keuzes gemaakt....ik baal ervan dat ik daar gelijk in krijg , want die € 500.000 euro negatief kan wel eens de doodsteek voor de club gaan worden


en gooi dat licentie verhaal van de KNVB maar snel overboord, in Cat 3 zitten en 500.000 verlies draaien !!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 09:42
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
MVV algemeen #1088
Napoleon, de mensen van het kantoor (administratie, commercie etc etc) voeren geen werkzaamheden uit tijdens de maatschappelijke activiteiten. Wellicht wel in de voorbereiding, maar geloof me, echt niet tijdens de maatschappelijk zaken. Dat doet de technische staf.

Dus ik zie niet helemaal hoe ik jouw opmerking m.b.t. de maatschappelijke tegen het commerciële moet weg zetten?

Los dat de commerciële afdeling zeker beter bezet moet / mag zijn, ligt daar ook gelijk het issue. Er moeten wel mensen zijn die bereid willen zijn om dit naast hun gewone werkzaamheden te moeten / kunnen doen.
Daarnaast is het werven van sponsoren / donateurs in deze periode lastig genoeg. Dit heb ik zelf mogen meemaken in de voorbereiding van de Veer Zien MVV horeca actie. Regelmatig kreeg ik, ondanks een prima verhaal, één van de volgende de reacties terug:

- Sorry geen budget
- Geen interesse
- Ik ga de zaak verkopen / sluiten
- Niet mijn doelgroep

Ik snap dat je je gefrustreerd / geschoffeerd voelt door de manier waarop MVV jou als (kleine) sponsor heeft behandeld, maar die negativiteit gaat nu geen oplossing bieden.

Aangezien we als supporters ook gevraagd worden om ideeën te ontwikkelen stel ik voor dat we (in een separaat topic) deze ideeën verzamelen en daar waar mogelijk uitwerken tot een goed plan.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u Oaktree, middenstip

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 09:46
SoerenBusk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 214
Meer
MVV algemeen #1089
Dit bericht is schokkend!!

Eerste maatregelen:
1. Iedereen in het bestuur die nog nooit een cent heeft opgeleverd er hard uitschoppen (mensen met een maatschappijlijke functie of mensen met commerciele functies die bv nog nooit een sponsor hebben aangesleept).
In het bedrijfsleven wordt zo gedacht. Ik zelf wordt ieder jaar afgerekend op wat ik heb gekost en wat ik heb opgeleverd....bikkelhard.

2. Contract van Sema rond de winterstop ontbinden. Ik ben een GROTE fan van de technische Sema (ook van Esajas), maar als hier geen geld voor is dan is er geen andere keus (bovendien heeft mvv een luxe probleem voorin: La Rosa, Schreurs en Veldmate zitten niet in de basis momenteel: iedere eredvisie club zou zich hier de vingers aan aflikken. MVV kan dit niet financieren met 4000 supporters, en fabrieken/sposors in of rond Maastricht zijn er niet meer (Sphinx, Heidelberg Cement etc etc)......

3. Op het eind van het seizoen enige aflopende contracten ontbinden: Winkens, Veldmate etc. etc.
MVV moet nog meer met jonge talente gaan werken a la De Jong, of spelers huren van Racing Genk, Standard etc.

Bezuinigen is altijd een pijnvol proces, zou het ook liever anders zien :(

4. Catering
MVV moet evtl. een kroeg bouwen onder de Q-park tribune, dit zorgt voor extra opbrengsten, en VOORAL de catering in eigen hand nemen (a la Fortuna). Als er bv erwte sop/ gezelligheid aangeboden wordt in de winter dan spendeer ik er waarschijnlijk 10,- naar en tijdens de wedstrijd. Nu ga ik de stad in.
Hier is MVV echt amateuristisch bezig en nota benen van een Hotelier mag je hier toch wel meer ideeen verwachten.
Ga maar eens kijken onder de Hoofdtribune bij HelmondSport (best wel gezellig)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 09:49
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #1090
Hoi Aswin,

begrijp je reactie, het antwoordt en de oplossing is heel simpel, aandacht geven aan je sponsoren en verbinden , interesse tonen en zorgen dat diensten en producten in eerste instantie onder elkaar worden aangeboden als er vraag is.
Echter moet je als club wel dossier hebben en weten wie wat doet, capaciteit dus.
FC Oss werkt o.a met spelers als commerciele mensen die bezoeken bedrijven, bij MVV gaan de spelers soep inschenken, dat is mijn bezwaar op dit moment
Laat bepaalde spelers een verbindende factor zijn...
Maak van de Business club een Business club en gooi alles eruit wat niets met business te maken heeft, ouders,scout, jeugtrainers, vrijwillgers etc....alleen 100 % zaken !!!!

sommige zaken zijn makkelijk op te pakken andere kosten meer tijd....we hebben 2 jaar verloren door niets te doen !!!!
geloof me we betalen daar nu de rekening van
De volgende gebruiker (s) zei dank u InDoDoNnY, SoerenBusk

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 10:18
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 369
Meer
MVV algemeen #1091
Tegenvallende tv-gelden??
Ik dacht juist dat er meer aan tv-gelden zou komen.
Wat kregen we voorheen en wat doet FOX in het zakje, iemand?

Dixi

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 10:19
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
MVV algemeen #1092
Prima, 2 jaar zijn verloren. Inderdaad een schokkend bericht. Be it as it may, laten we (proberen) daar niet op terug (te) kijken en ons nu richten op de toekomst. Nao väöre!


Napoleon, als ik jou als praktijk deskundige, even mag 'misbruiken'. Ik verwacht dat mocht MVV op dit moment bij jou aankloppen voor sponsoring jij ze de deur zult wijzen of ze in elk geval op niet mis te verstane wijze zult duidelijk maken dat je niet gelukkig met ze bent geweest (en met jou anderen).

WAT zou MVV moeten doen om jou als sponsor weer binnen te kunnen halen?

Je noemt al een aantal zaken:
- Een (business) ruimte voor business (en niet voor anderen)
- Meer aandacht voor jou als sponsor
- Meer netwerk functionaliteit (werkzaamheden bekent maken onder de collega sponsoren)

Misschien heb je (of anderen) nog wel meer ideeën m.b.t. het bovenstaande? (dan kunnen we daarna door naar het HOE, WIE etc) :)

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 10:25 22 okt 2013 10:34 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #1093
Hoi Aswin,

om te beginnen met die punten, daarnaast een inspanningsverplichting vanuit MVV om daadwerkelijk sponsoren aan elkaar te koppelen
Zeg maar leads aanbrengen.

Wanneer de prijs voor het pakket in orde is en MVV creeert nu eens eindelijk waarde dan zou ik het overwegen, ik ben niet de enigste sponsor die het zou her overwegen trouwens.
Maar MVV heeft t vertrouwen bij velen verloren door alleen een factuur te sturen en verder wat onbeduidende ontbijt sessies te regelen ....de bal ligt nu in Maastricht en dat er eens fatsoenlijk beleid wordt gemaakt om partijen te binden en om elkaar iets te gunnen
In Maastricht bij MVV , heeft in 7 jaar mij helemaal niemand wat gegund !!! nu ben ik niet de makkelijkste geef ik toe, de enige die probeerde mij wat te gunnen was Brigitta Menten , die wilde me laten mee tenderen , werd door bestuur aan de kant gezet !! en daarna ging t met het contact ook berg afwaarts...Brigitta had nog een bepaalde gun factor

man ik kan zoveel voorbeelden opnoemen , maar ik zal het niet doen, ben het met je eens we moeten vooruit...

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 10:26 22 okt 2013 10:28 door mvv4ever.
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1177
Meer
MVV algemeen #1094

Dixi schreef : Tegenvallende tv-gelden??
Ik dacht juist dat er meer aan tv-gelden zou komen.
Wat kregen we voorheen en wat doet FOX in het zakje, iemand?

Dixi


Eerste divisie clubs 100.000,-
Eredivisie clubs krijgt GAE minste krijgen 1,5 miljoen.

dg.nl/polopoly_fs/1.3837223!/image/image.jpg

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 10:37
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #1095
a.u.b. verder discussiëren over de financiële perikelen van MVV in het nieuwe topic

www.mvvfans.nl/forum/2-nieuws-en-gerucht...e-situatie-mvv#28589

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.328 seconden