MVV algemeen

20 dec 2013 19:27
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 455
Meer
MVV algemeen #1171

Breurske schreef : Geef mij dan eens feiten die daadwerkelijk door het "tuig" zijn gepleegd.
Zijn er van de 3500 aanwezigen?, getuigen die hebben gezien dat tiny in de rust is geslagen?
Als die jongen op het filmpje daadwerkelijk de aanval inzette op tiny met de intesie om hem iets aan te doen, was hij dan niet al dichtbij genoeg om dit ook daadwerkelijk te doen?
Zijn er wel serieuze doodsbedreigingen aan het adres van tiny gedaan, en mocht het wel zo zijn kwamen deze reacties uit emotie of hadden supporters de kapmessen al geslepen?
Is de vlam niet wederom in de plan geslagen door exsessief politie geweld die ook "onschuldige", je bent erbij dus je hoort erbij supporters hebben getroffen?

Zoveel vragen, zo weinig antwoorden, maar iedereen heeft zijn oordeel alla rinkens al op voorhand klaar liggen.

Ongelofelijk dat er nog mensen zijn die Ruijs ervan beschuldigen te liegen en bovendien de zogenaamd excessieve politie als grootste schuldige durven suggereren... :(
De volgende gebruiker (s) zei dank u La Chouffe

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2013 19:29
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV algemeen #1172

Breurske schreef : Geef mij dan eens feiten die daadwerkelijk door het "tuig" zijn gepleegd.
Zijn er van de 3500 aanwezigen?, getuigen die hebben gezien dat tiny in de rust is geslagen?
Als die jongen op het filmpje daadwerkelijk de aanval inzette op tiny met de intesie om hem iets aan te doen, was hij dan niet al dichtbij genoeg om dit ook daadwerkelijk te doen?
Zijn er wel serieuze doodsbedreigingen aan het adres van tiny gedaan, en mocht het wel zo zijn kwamen deze reacties uit emotie of hadden supporters de kapmessen al geslepen?
Is de vlam niet wederom in de plan geslagen door exsessief politie geweld die ook "onschuldige", je bent erbij dus je hoort erbij supporters hebben getroffen?

Zoveel vragen, zo weinig antwoorden, maar iedereen heeft zijn oordeel alla rinkens al op voorhand klaar liggen.


Sorry maar sommige hebben toch een dikke plank voor de kop.

Geef andere niet de schuld, de meeste antwoorden kun jij zelfs ook wel weten te beantwoorden.
Hoe kun je dit in godsnaam proberen goed te praten.

Waar is de tijd gebleven dat er hoofden werden gespiesd en op de vestingsmuur werd tentoongesteld.
Maar goed..... Mijn mening is duidelijk... AANPAKKEN DAT TUIG

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2013 19:50
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 427
Meer
MVV algemeen #1173

Frank Salemans schreef : Breurske, het lijkt wel of je blij bent met dit soort "voetbalberichten". Ik heb een heel andere beleving bij de woorden volks en fanatiek. Mensen die bedreigen en geweld gebruiken associeer ik niet met "volks" maar met "tuig".
Het zou me overigens niks verbazen als er weer een flink aantal mensen betrokken bij zijn, die niet als MVV-supporter bekend staan, maar simpelweg naar de wedstrijd zijn gekomen vanwege een voor hen aantrekkelijke cocktail van sensatie, geweld, alcohol en drugs.
Laten we a.u.b. niet alle supporters over een kam scheren, want het overgrote merendeel van de supporters moet niks hebben van dit soort geweld en bedreigingen.

P.S. Maosbrögk: twee zielen een gedachte!


"mensen" die geweld/bedreigingen gebruiken in het voetbal zijn géén supporters!!

Draan wie verkes Wullem !!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2013 01:05 21 dec 2013 01:14 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #1174
Interview met de voorzitter bij Nieuwsuur.

nos.nl/video/589214-stewards-durven-geen-aangifte-te-doen.html

Edit:

Completer interview in de hele uitzending. Vanaf 37.45
nieuwsuur.nl/uitzending/2013-12-20/

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2013 02:44 21 dec 2013 02:47 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1167
Meer
MVV algemeen #1175
Bedreigingen van de laatste weken zijn dus allemaal hier op forum geweest. Onder andere kritiek op een opstelling of het uitschelden....

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2013 08:26
Meeser
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 119
Meer
MVV algemeen #1176
Het is niet goed te praten wat er is gebeurd in Cuijk, verbale agressie is al jaren tegen slecht presterende trainers bij iedere club maar je dient met je handen af te blijven van deze mensen. Rinkens is nu niet weg te slaan op tv, is zijn goed recht maar vergeet niet dat ook meer mis is bij Mvv. De spelers mogen zich diep schamen dat ze niet door het vuur zijn gegaan in Cuijk voor ons clubje. Contracten ontbinden van die gasten! Ik hoor ook steeds maar roepen dat men bang is dat van Hyfte opstapt. Wat heeft hij dan dit seizoen gepresteerd, als hij zo goed was dan speelde hij al lang niet meer bij Mvv. Met sponsors wordt niet goed omgegaan. Geen wedstrijdpremies geven is niet van deze tijd, Hoe het bestuur is omgegaan met supporters is niet goed.Schulden rijzen weer de pan uit. Geen beloftenteam waardoor spelers die terugkomen van een blessure of reservespelers, nooit kunnen werken aan hun niveau.
Ik ben mijn passie en loyaliteit aan Mvv verloren, had nooit verwacht dat dit mij zou overkomen. Spelers wat niet willen vechten voor hun clubje verdienen geen supporters. Ik wens Tiny veel sterkte, hij had het goed voor met Mvv maar de klik kwam er helaas niet.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2013 09:30
serke
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 316
Meer
MVV algemeen #1177
Het gaat mij te ver het forum nu als voedingsbron voor deze ellende te zien. Althans zo komt het bij mij over. Als ik lees wat voor debielen nu nog steeds op social media asociaal reageren op Ruijs, dan heeft dit niks te maken met ons forum. Kritiek zal hier zeker langsgekomen zijn, misschien ook wel felle kritiek, maar doodsbedreigingen etc. zeer zeker niet.
En als ik zie wat voor mensen nu nog steeds op social media de ergste verwensingen richting Ruijs hebben, kom ik niet verder dan mennekes die stoer proberen te doen, maar in het echt snel de broek vol poep hebben als er wat aan de hand is.
Ook deze grootmuilen een stadionverbod geven is hier op zijn plek, dit zijn geen supporter maar sensatiezoekers !
Wil bij deze niet iedereen wat kritiek heeft/ had over een kam scheren, maar er zijn sommige verwensingen van vaak jeugdigen niet normaal. Als dit onze toekomst is dan hebben we een probleem !

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2013 10:48
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV algemeen #1178

Sjotelsplak schreef : Bedreigingen van de laatste weken zijn dus allemaal hier op forum geweest. Onder andere kritiek op een opstelling of het uitschelden....


Laten we het forum geen slechte naam geven, ik krijg nu het gevoel dat hier het probleem ligt.
Uit het interview met Rinkens blijkt dus dat de media, trainers, spelers deze forum dus ook lezen.
Hieruit moet je ook constateren dat er ook vele supporters waren die wel achter Tini stonden en verder keken naar wat er goed en ook fout ging. De schuld op een trainer afschuiven is zo gemakkelijk.

Laten we duidelijk stellen dat niet alles negatief is op deze forum, er worden ook zeer goede actie gevoerd.

Verder vind ik dat Rinkens de spijker volledig op de kop slaat, getuigen durven de raddraaiers niet aan te geven.
Kan ik mij ook wel voorstellen, dat is een zeer zorgelijke situatie.
Maar zolang deze maffia praktijken plaats vinden, zal dit NOOIT OPHOUDEN.
Ik hoop dat er nu wel iemand opstaat die wel zijn vinger durft uit te steken anders is de toekomst voor MVV heel onzeker.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2013 11:32
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #1179
Mensen posten nu eenmaal sneller iets op het internet als ze iets te klagen hebben. Dat zie je ook vaker op andere fora en review sites.Bedreigingen zouden we nooit toelaten natuurlijk en die zijn er ook niet geweest. Volgens mij is er geen enkele keer een grens overschreden de afgelopen tijd.

Zoals Serke zegt, op Facebook heb ik vele ergere zaken gelezen. Al zou het me niks verbazen als de echte rotte appels juist helemaal niks op internet gepost hebben. Die hoor je meestal niet op internet, tenminste niet op openbare fora en social media.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2013 12:14 21 dec 2013 12:15 door αναρχος.
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV algemeen #1180
Nu het over het forum gaat wordt hier ineens wel ingezien dat er onwaarheden/ opgeblazen verhalen in de media worden verteld. Ik keur zeker niet goed wat er allemaal gebeurd is en er zullen best enkelingen over de grens gegaan zijn.
Maar als ik alle verhalen hoor vraag ik mij echt af wat er allemaal van waar is. Als ik alle beelden bekijk zie ik in totaal 1 persoon die het veld heeft betreden en een paar mensen die aan een hekje trekken.
Als ik dan eerst lees dat Ruijs meerdere klappen heeft gehad--> Vervolgens lees dat hij geen klappen heeft gehad--> En daarna lees dat hij een klap heeft gehad in de rust. Komt bij mij weer de vraag op wat is hier van waar?
Dan wordt er verteld dat hij ter plekke bedreigt is en nu zijn de bedreigingen in een keer op dit forum geuit. Ook een vreemde zaak natuurlijk. Daarnaast kan ik mij niet voorstellen dat er iemand is die de vrouw van Ruijs bedreigt laat staan weet hoe die überhaupt eruit ziet (Mocht dit wel waar zijn is het natuurlijk een trieste zaak). Dan komt Rinkens ook nog eens met verhalen dat er wel een dode had kunnen vallen en nog meer sterk overdreven verhalen. En ondanks dat we al maanden niks meer van Rinkens hebben gehoord heeft hij nu in een keer de tijd om in nieuws uur te zitten en zo ongeveer contact te hebben met elk medium dat dit land rijk is. Ik krijg er de kriebels van. Deze hele media sensatie had niet meer dan een dag hoeven duren. Wat er nu gebeurd is alleen maar extra negatieve reclame voor de club.

Waar het op neer komt, is dat men niet alles dat in de media verschijnt, a la minute voor waar aan moet nemen. Dat er eens genuanceerd naar de zaken gekeken moet worden. Gelukkig is het voor mij al winterstop (jong ajax tel ik niet mee) en hoop ik dat we er na de winterstop toch weer bovenop komen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2013 12:28
H.29
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
MVV algemeen #1181
Ok optreden van Rinkens bij Nieuwsuur is degelijk en duidelijk dat er niks gedaan kan worden zonder aangiftes en dat de wet zal moeten veranderen om dit in de toekomst eerder en makkelijker aan te pakken.

MAAR Rinkens haalt dit forum erbij? Is dat een juiste conclusie van mij als hij zegt dat het het MVV forum is? Ik zou dan graag van Rinkens willen horen wat er gezegd is geworden wat niet door de beugel kan. Daar heeft dit forum dan ook recht op. Echter denk ik dat er niet veel gezegd is, want hij zegt er meteen bij dat het over de opstellingen en houding van Ruijs gaat. Nouwja als je al geen kritiek mag hebben op opstellingen of gedragingen? Dan weet ik het ook niet meer. Als dit al niet toegelaten worden dan kunnen we beter verhuizen naar Noord-Korea.

Ik hou een slag om de arm als er eventueel wel uitspraken zijn gedaan die niet door de beugel kunnen, want dat zou natuurlijk verschrikkelijk zijn. Hoop dat er ia het forum meer over bekend word.

Mergood. Laote vr venaovend winne en estebleef weer de gooje weeg inzitte. Merci

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2013 12:41
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 932
Meer
MVV algemeen #1182
Ik hoor Paul Rinkens ook zeggen dat stewards bang voor het "crapule" geen aangifte durven te doen. Dat kan er bij mij niet in! Daarvoor worden ze toch betaald al is het niet dik!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2013 12:45
H.29
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
MVV algemeen #1183
Dat kan ik vanuit t perspectief van de steward wel begrijpen. Als je ziet wat voor idiote gasten deze rotzooi trappen dan zul je toch wel 2x nadenken voor je aangifte doet. Het zijn ook maar vrijwilligers en geen betaalde professionele beveiligers.

Ik heb er verder geen verstand van, maar anonieme aangifte is niet mogelijk???

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2013 14:34 21 dec 2013 14:34 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #1184

Sjotelsplak schreef : Bedreigingen van de laatste weken zijn dus allemaal hier op forum geweest. Onder andere kritiek op een opstelling of het uitschelden....


Ik denk inderdaad dat Rinkens, kritiek en bedreiging door elkaar heeft gehaald. Kritiek is normaal als je trainer bent, en voor ieder negatief bericht is hier ook een positief bericht geplaatst. Maar nooit in de vorm "Ze zouden hem de keel moeten doorsnijden" of "Hang hem op aan de hoogste boom" dat is hier nog nooit voorgekomen.

In zijn interview vind ik hem ook niet goed voorbereid. En met goed voorbereid bedoel ik het orgaan noemen dat de situatie kan verbeteren. "Dat is zeer complex" lijkt meer op een ontwijkend antwoord, dan het aankaarten van het maatschappelijk probleem. Een beul had niet voor niets in de middeleeuwen een zak over zijn hoofd, niemand mocht weten wie hij was voor represailles. Kaart dan als voorzitter duidelijker aan dat je een vorm van getuigenbescherming wilt vanuit de overheid voor de stewards. Dat je het proces waarop de aangifte moet worden afgehandeld graag wilt zien veranderen. En kom dan met voorbeelden hoe je dat graag wilt zien veranderen. Dan wordt er misschien in de politiek ook iets mee gedaan.

Misschien dat ze een paar clochards kunnen oppikken bij het station. Die hebben geen huis, geen vrouw, geen vermogen, behalve de euro die in het winkelkarretje zit. Dat zouden de ideale stewards zijn, voor dit soort situaties.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2013 14:36
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
MVV algemeen #1185
Nee dat is niet mogelijk. Ben zelf ook weleens overvallen in een winkel en als de dader gepakt wordt kan hij in ieder geval zien dat jij degene bent die aangifte heeft gedaan. Heel krom in deze gevallen natuurlijk. Aan de andere kant als iedereen maar anoniem aangifte kan doen, krijg je natuurlijk ook mensen die hier misbruik van maken en zo persoonlijke vetes gaan afhandelen.

Kan me trouwens zeer goed vinden in je stuk van gisteren H.29, de meeste mensen die erbij stonden waren natuurlijk emotioneel en kwaad op de trainer en op de spelers. En hebben daar (althans naar mijn beleving) de spelers eens goed de waarheid gezegd en dat Tini moet oprotten. Als supporter mag je best je onvrede zo uiten vind ik, zeker als je vrijwillig zoveel uren spendeert aan je club en deze zo ten schande wordt gemaakt door verwende jongetjes die niet voor de trainer door het vuur willen gaan. Echter mag je niet over de schreef gaan met het verbale geweld (keel doorsnijden etc.) mocht dit inderdaad kloppen (het overgrote gedeelte in de media berustte niet op waarheid maar op sensatie) en zoals die 15 jarige autistische jongen heeft gedaan het veld op gerend. Dat is natuurlijk niet goed te keuren.

Waar Rinkens trouwens de domheid vandaan haalt door het forum erbij te halen als bron van bedreigingen, althans zo komt het over, daar sta ik ook van te kijken. Hopelijk laat hij het nu rusten en gaat hij niet in elk nieuwsprogramma zijn verhaal doen. Alleen maar slechte publiciteit waar je niets mee opschiet. Maar goed, na dit seizoen stapt Paul toch op. Denk dat een voorzitter vinden lastiger zal zijn als een coach overigens.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.428 seconden