MVV algemeen

20 dec 2013 13:22
H.29
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
MVV algemeen #1156
Een aantal negatievelingen hier daar heb ik t nu wel mee gehad. Blijf je volgende wedstrijden thuis? heb je geen zin meer in MVV? Blijf dan ook hier weg aub. Dat negatieve gedoe allemaal. Laten we er iets positiefs van maken.

Ruijs weg. Jammer de manier waarop. Maar beter voor iedereen. Denk dat de spelers zich nu ook weer vrijer voelen. Denk aan Rutjes, van Hyfte, Stankov, Gillis, Smeets enzovoorts.

Laten we Elsen aan het roer zetten voor een half jaar. Er het beste van maken dit seizoen. En volgend seizoen weer verder. Maar kom op dat gezeur, gezeik en negativisme pfff. Zoals napoleon zegt, laten we er weer een voetbalclub van maken.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2013 13:39
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1167
Meer
MVV algemeen #1157

glowwie schreef : Wij staan als club voor een afgrond waar geen redding meer voor is.
Het is afgelopen met betaald voetbal in Maastricht daar ben ik zo goed als zeker van.
Wie wil nog investeren in een club die door de geschiedenis heen zoveel problemen op levert.
En dan nog hoor ik hier mensen klagen over de richting die mvv in geslagen was op maatschappelijk vlak.
Er was door die weg in te slaan langzaam aan weer een beetje respect voor mvv in een stad die het altijd moeilijk heeft gehad met zijn betaald voetbal club.
10 minuten in een dorpje onder Nijmegen bezegelen het lot van mijn clubje.
weg vertrouwen,alle commentaren die je nu weer hoort waren te verwachten," zie je wel het is en blijft een zooitje".
Helaas zal wennen zjjn na zoveel jaren.

Aan doemdenken hebben we niks. Met alle respect voor je mening,maar dit soort uitspraken zijn er al decennium lang en op niks gebaseerd. We moeten volgend jaar flink terug in begroting, en wellicht 2 spelers verkopen. MVV gaat niet failliet op 2 ton. Daarna de hoofdzakelijke visie veranderen naar het voetbal. Nieuwe mensen,nieuwe kansen. Rinkens ben ik dankbaar voor wat hij heeft gedaan bij het redden voor MVV. Maar het is tijd voor mensen met een nieuwe visie en of netwerk. Daar is ook niks mis mee, Rinkens noemt zichzelf een opbouwer en was al langer van plan om de stok over te dragen.
Ik dacht altijd dat dit bestuur MVV wel terug zou krijgen naar de eredivisie, met al die ambitieuze plannen. Het plan kan nog steeds worden gehaald. Alleen moeten we weer een stap terug doen.
Soms ben ik ook zo teleurgesteld dat ik denk dat het nooit meer goedkomt, maar na een aantal dagen als de teleurstelling weg is komt er weer nieuwe positieve energie. Opgeven moet je nooit doen. Dan ben je zowat verplicht aan een 111 jaar oude club.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2013 13:56
glowwie
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 107
Meer
MVV algemeen #1158
het is tijd voor sponsoren en die zijn er niet.
Er is tijd voor draagkracht en die is er niet.
Geen enkele zich zelf respecterende trainer komt naar een club die zich laat leiden door rand diebele die zich supporters noemen.
nieuwe bestuur????wie met een beetje verstand stapt vrijwillig een leeuwen kooi in.
je kunt van mening verschillen over de afgelopen jaren,maar we waren op de goede weg.
Ruijs had een visie en die visie moeten de spelers kunnen omzetten,na 3 jaar Trost is dat echt geen makkelijke opgave,maar nu hoeft dat niet meer.
Haarlen,Veendam.rbc hadden zij ooit gedacht dat het ooit verkeerd af kon lopen?nee,maar kijk ze bestaan niet meer.
111 jaar of niet alles wat de afgelopen weken gebeurt is maakt dat je niet anders meer kunt dan doom denken sorry hiervoor.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2013 14:35
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV algemeen #1159
Vi.nl:

De verslagenheid is groot bij MVV Maastricht na het vertrek van Tini Ruijs. De trainer diende vanochtend zijn ontslag in na ernstige bedreigingen vanuit de eigen achterban.

Ruijs was al langer mikpunt van een groepje boze aanhangers, woensdagavond rondom het van JVC Cuijk verloren bekerduel escaleerde de situatie volledig. Politiemensen konden ternauwernood voorkomen dat relschoppers de MVV-coach in elkaar sloegen.

Ruijs kreeg wel allerhande bedreigingen naar zijn hoofd geslingerd, was daardoor logischerwijs volledig ontdaan en besloot na een dag van verwerking zijn ontslag in te dienen. Zijn spelers blijven nu onthutst achter, vertelt voorzitter Paul Rinkens (foto).

'We hebben vanochtend uitvoerig overlegd of we morgenavond wel moeten spelen bij Jong Ajax', vertelt de aangeslagen preses. 'Uiteindelijk zeiden de spelers zelf dat de wedstrijd door moet gaan. Anders krijgen zij straks ook weer van alles over zich heen. De jongens zijn er natuurlijk kapot van. Maar wat wil je, een aantal van hen heeft woensdag ook klappen gekregen.'

Voetbalwet
Voor Rinkens is de aftocht van zijn trainer een teken om de barricaden op te gaan. Zo kan het niet langer. 'Al jarenlang moeten we lijdzaam toezien hoe een paar malloten een voetbalomgeving misbruiken om zichzelf centraal te zetten. Dat probleem kunnen wij bij MVV niet oplossen. We weten wie de raddraaiers zijn, maar moeten ons houden aan de wet die dit soort mensen de ruimte blijft geven.'

'Woensdagavond zijn vier agenten gewond geraakt, een vrouwelijke steward is een gebroken knie geschopt, en er is één persoon opgepakt. Dat is toch te gek voor woorden? Al die anderen zitten nu waarschijnlijk lekker aan het bier op Het Vrijthof en de volgende keer gewoon weer in De Geusselt. We kunnen niks doen. We hebben honderden stille tochten gehouden, er is zelfs al eens iemand overleden in Nederland, en nog gebeurt er niks.'

Voor Rinkens is glashelder wat moet gebeuren. 'Een voetbalwet, zo snel mogelijk. Die biedt de mogelijkheid om relschoppers snel en hard aan te pakken. In Engeland werkt dat geweldig, waarom volgen wij dat voorbeeld nou niet eens? Clubs, KNVB, overheid, media… iedereen moet daar nu eens zijn verantwoordelijkheid in gaan nemen.' Hij zucht. 'Maar ik ben heel bang dat we over een paar dagen weer overgaan tot de orde van de dag.'

Rinkens zegt groot respect te hebben voor het besluit van Ruijs. Zelf maakt hij dit seizoen, sowieso zijn laatste bij MVV, af. Ook al kreeg de voorzitter vorig jaar zelf ook al eens een week politiebescherming en werden zijn kinderen bedreigd op internet. 'Het is aftellen naar het volgende incident. En dan moet ik maar hopen dat het niet bij MVV plaatsvindt. Het is wachten tot er een keer een trainer wordt neergestoken.'

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2013 16:11
DvD
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 10
Meer
MVV algemeen #1160
Je maakt mij niet wijs dat supporters die het goed voor hebben met hun club zo'n stommiteiten uithalen. Deze grap gaat MVV waarschijnlijk ook weer een aardige duit kosten.

Zo help je een club, die het financieel al moeilijk heeft, echt verder. Een slag in het gezicht van de club en een slag in het gezicht van de supporters, die verschillende acties opgezet hebben om geld binnen te halen voor de club.

In Belgie bestaat er ook al een voetbalwet, waarbij o.a. individuen die een gevaar voor de openbare orde binnen een bepaalde perimeter van de club preventief opgepakt kunnen worden.

Deze piop's mogen van mij part hard aangepakt worden. Jullie helpen je club echt goed met deze fratsen. En als je dat niet snapt, ben je gewoon lomp.

We zien MVV allemaal liever beter presteren, maar op trainers, politie en stewards gaan slaan, zal de ploeg echt niet vooruit helpen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2013 16:22
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 978
Meer
MVV algemeen #1161
Ruijs heeft zelf ontslag genomen. Dan kost het MVV toch geen geld? Als jij ontslag pakt op je werk, dan krijg je ook niks meer. Wordt je door je werkgever op straat gezet, dan krijg je een uitkering. Of zit ik verkeerd?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2013 16:25
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
MVV algemeen #1162
Ik denk dat Ruys vast wel een bedrag gaat meekrijgen van het bestuur, als ze dat weigeren zal hij er vast een zaak van gaan maken aangezien hij kan aanvoeren dat het werk hem onmogelijk werd gemaakt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2013 16:31 20 dec 2013 16:34 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #1163

Mie leef Mestreech schreef : Ruijs heeft zelf ontslag genomen. Dan kost het MVV toch geen geld? Als jij ontslag pakt op je werk, dan krijg je ook niks meer. Wordt je door je werkgever op straat gezet, dan krijg je een uitkering. Of zit ik verkeerd?


Ligt aan de aard van het ontslag. Als er een onhoudbare werksituatie is gecreëerd, dan kan het zijn dat Tiny een ontslagvergoeding meekrijgt. Volgens de kantonrechtersformule moet je langer dan een jaar in dienst zijn, dat is Tiny niet. Dus kan het alleen tot een afkoopsom komen. Maar gezien de vermogens van Tiny, denk ik dat hij gewoon zijn contract heeft ingediend, zonder een punt te maken van de verstoorde werkrelatie. Althans, laten we dat hopen. Want anders is MVV zo goed als failliet, aangezien de KNVB je maar een paar weken de tijd geeft om een gediplomeerde trainer voor de ploeg te zetten. En zal Elsen, of ie het wil of niet in die dug-out moeten gaan zitten.

Het is triest dat het zo moet lopen. Het is voor sommigen vanzelfsprekend dat MVV goodwill krijgt in het trainersgilde. Die goodwill is hierdoor compleet weg. Een levenslang stadionverbod zou het nog niet kunnen compenseren, t.o.v. de imago schade die is aangericht.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2013 17:18
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1167
Meer
MVV algemeen #1164

houtengerard schreef : Een levenslang stadionverbod zou het nog niet kunnen compenseren, t.o.v. de imago schade die is aangericht.

Laten we het wel in perspectief blijven zien.
Mensen die bedreigingen uiten als ''de keel doorsnijden'' etc hebben een steekje los zitten. Of mensen die Tiny slaan. Daar is geen excuse voor. Dat noem ik geen supporters. Die mogen een fikse straf krijgen.

Maar je kunt niet 100 supporters een levenslang stadionverbod gaan geven omdat ze spreuken riepen als Tiny rot op. Net zoals het hele MVV publiek niet uit baldadige supporters bestaat, bestaat die groep van 100 man ook niet uit allemaal hersenlozen die Tiny fysiek of verbaal bedreigen. Ik heb een hoop bekende fanatieke mvv-supporters zien langslopen, dat zijn echt niet allemaal hersenloze hooligans die uitspraken doen als ''de keel doorsnijden'' of die een speler of trainer fysiek gaan slaan.
Ik vind dat we daar wel mee moeten oppassen.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk, H.29

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2013 17:30
Breurske
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 58
Meer
MVV algemeen #1165
De Maastrichtse Voetbal Vereniging is eindelijk weer eens met een voetbalbericht in het nieuws gekomen.
Na al dat maatschappelijke kontgeneuks ben ik blij dat de fanatieke, volkse mvv supporter nog bestaat en geen uitstervend ras blijkt te zijn.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2013 17:34 20 dec 2013 17:37 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #1166

Sjotelsplak schreef :

houtengerard schreef : Een levenslang stadionverbod zou het nog niet kunnen compenseren, t.o.v. de imago schade die is aangericht.

Laten we het wel in perspectief blijven zien.
Mensen die bedreigingen uiten als ''de keel doorsnijden'' etc hebben een steekje los zitten. Of mensen die Tiny slaan. Daar is geen excuse voor. Dat noem ik geen supporters. Die mogen een fikse straf krijgen.

Maar je kunt niet 100 supporters een levenslang stadionverbod gaan geven omdat ze spreuken riepen als Tiny rot op. Net zoals het hele MVV publiek niet uit baldadige supporters bestaat, bestaat die groep van 100 man ook niet uit allemaal hersenlozen die Tiny fysiek of verbaal bedreigen. Ik heb een hoop bekende fanatieke mvv-supporters zien langslopen, dat zijn echt niet allemaal hersenloze hooligans die uitspraken doen als ''de keel doorsnijden'' of die een speler of trainer fysiek gaan slaan.
Ik vind dat we daar wel mee moeten oppassen.


Daar ben ik het ook mee eens. Je mag zeker je onvrede tonen als MVV supporter, dat is ook niet de doelgroep die ik bedoel. Maar iemand slaan, volle GFT containers het veld opgooien. Vrouwelijke stewards de knie kapot stampen en een hekwerk door de mensenmassa duwen. Daar horen gewoon sancties op. Als je met zo'n frustraties rondloopt, je het licht uit de ogen drinkt en snuift, dan mag je daar ook zelf de rekening voor dragen als je besluit de teugels te laten vieren. En misschien zit er wel een heel triest verhaal achter van een ontregeld gezin of een andere slachtofferrol. Maar het feit blijft, dat MVV daar niet de rekening voor hoeft te dragen en daar heeft Rinkens volledig gelijk in. Als jij zo maatschappelijk ontregeld bent, dat je een ander wat kan aandoen, dan is dat geen probleem van de club, maar een maatschappelijk probleem. Hopelijk trekt de KNVB die grens ook een keer, in plaats van MVV dit in de schoenen te schuiven.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2013 17:38
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 917
Meer
MVV algemeen #1167

Breurske schreef : De Maastrichtse Voetbal Vereniging is eindelijk weer eens met een voetbalbericht in het nieuws gekomen.
Na al dat maatschappelijke kontgeneuks ben ik blij dat de fanatieke, volkse mvv supporter nog bestaat en geen uitstervend ras blijkt te zijn.


Wat is dat nou weer voor een onzin? Ben je blij met alle aandacht voor MVV op dit moment en met name met dit incident en de nederlaag bij amateurs?
Bedoel je met fanatieke, volkse MVV supporters degenen die Tiny geslagen hebben en bedreigd hebben?
Als dat zo is, dan zou ik willen dat het een uitstervend ras was! Dit heeft NIETS met fanatisme of volks te maken!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2013 17:44 20 dec 2013 17:45 door Frank Salemans.
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 765
Meer
MVV algemeen #1168
Breurske, het lijkt wel of je blij bent met dit soort "voetbalberichten". Ik heb een heel andere beleving bij de woorden volks en fanatiek. Mensen die bedreigen en geweld gebruiken associeer ik niet met "volks" maar met "tuig".
Het zou me overigens niks verbazen als er weer een flink aantal mensen betrokken bij zijn, die niet als MVV-supporter bekend staan, maar simpelweg naar de wedstrijd zijn gekomen vanwege een voor hen aantrekkelijke cocktail van sensatie, geweld, alcohol en drugs.
Laten we a.u.b. niet alle supporters over een kam scheren, want het overgrote merendeel van de supporters moet niks hebben van dit soort geweld en bedreigingen.

P.S. Maosbrögk: twee zielen een gedachte!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk, Us Clubke

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2013 18:02
H.29
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
MVV algemeen #1169
Naar mijn idee waren er maar een paar die bestempeld kunnen worden als tuig. Merendeel van de mensen die richting de hekken liepen schreeuwden en zongen liedjes tegen Ruijs. Deze zijn ook fanatiek in gesprek gegaan met verschillende spelers. Een aantal Maastrichtse jongens en van Hyfte. Dit ging er inderdaad fel aan toe. Maar dat mag ook wel naar zo'n kut wedstrijd zonder enige inzet. En daar was nog geen geweld bij. ECHTER zijn er een aantal debielen geweest die bedreigingen naar Ruijs hebben geuit. En volgens mij is er maar 1 persoon geweest die Ruijs probeerde te slaan maar dit is GELUKKIG op tijd verholpen. Deze persoon is ook duidelijk te zien op de video's.

Toen de politie in actie kwam werd het echt chaotisch. Zoals ik het heb beleefd behandelde de politie IEDEREEN als tuig terwijl dit niet nodig was. Denk aan de knuppels en politiehonden. IK VIND dat de uiteindelijke behandeling totaal verkeerd is uitgevoerd. Met honden achter een menigte aan. Mensen in bussen proppen waar ze niet thuis hoorden. Wanneer dit niet opgevolgd werd omdat men in een andere bus zat was er de hond om naar deze mensen te happen. Vervolgens word er een bus lang de snelweg stilgezet met een politiemacht om U tegen te zeggen.

Dan bij de Geusselt. Absurde politiemacht. Gelukkig zat ik in de eerste bus die voor de Mac stopte. Wij konden gewoon uitstappen. Maar toen DE bus aankwam was het feest compleet. 2 rijen dikke ME om de bus. Met het maken van foto's van elk individu om vervolgen deze menigte het grasveld over te jagen met honden erachteraan.

Dit is hoe ik het heb meegemaakt. En hierbij wil ik NIKS goedpraten van de mensen die geweld hebben gebruikt of bedreigingen hebben geuit. Maar om deze hele groep van 200 man als gewelddadig tuig te behandelen BAH. Ik denk dat er een stuk of 8 drugsgebruikende personen (met reeds stadionverboden) het hebben verpest. De rest was aanwezig om Ruijs "weg te zingen" en te praten met spelers.

Jammer van de media die dit ziet als allemaal criminelen. We moeten hier ook niet een supportersgroepring op aankijken denk ik.

PS. Ik stond zelf op de tribune achter de "ongeregeldheden" en heb er verder niks mee te maken :) En ook ik schaam me voor deze paar debielen die alle MVV supporters in diskrediet brengen. Malloten zijn t!

3 punt zien veur UZZE jonges op t veld murge. Ze verdeene t noe wel nao dees ellende.
De volgende gebruiker (s) zei dank u mvv4ever, Sjotelsplak, Anna D., Aon de geng!, Peter Pan

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2013 18:49
Breurske
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 58
Meer
MVV algemeen #1170
Geef mij dan eens feiten die daadwerkelijk door het "tuig" zijn gepleegd.
Zijn er van de 3500 aanwezigen?, getuigen die hebben gezien dat tiny in de rust is geslagen?
Als die jongen op het filmpje daadwerkelijk de aanval inzette op tiny met de intesie om hem iets aan te doen, was hij dan niet al dichtbij genoeg om dit ook daadwerkelijk te doen?
Zijn er wel serieuze doodsbedreigingen aan het adres van tiny gedaan, en mocht het wel zo zijn kwamen deze reacties uit emotie of hadden supporters de kapmessen al geslepen?
Is de vlam niet wederom in de plan geslagen door exsessief politie geweld die ook "onschuldige", je bent erbij dus je hoort erbij supporters hebben getroffen?

Zoveel vragen, zo weinig antwoorden, maar iedereen heeft zijn oordeel alla rinkens al op voorhand klaar liggen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.303 seconden