MVV algemeen

02 apr 2014 18:04
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1167
Meer
MVV algemeen #1456

Schapendonk schreef : Ik doe mee. Ik koop er 5.(onder voorbehoudt) Dus nog 9995 te gaan. Als ik zeker wist dat ze alle 10000 de deur uitgingen dan deed ik meteen mee!! En laat dat nu de probleemgedachte zijn bij 99% van de mensen en je houdt er niet meer veel over. Dus hoe pak je zoiets aan?

Je trekt vaak pas mensen aan als ze er zelf iets aan kunnen verdienen. Tegenwoordig krijg je 1 a 2% op een spaarrekening.

Een idee als dit kan ook aantrekkelijk zijn voor mensen/bedrijven/investeerders die in principe zelf niks met voetbal of MVV hebben. Stel je zou als deze BV een speler als Labylle hebben aangetrokken. Dan had je dus dividend kunnen uitkeren aan de aandeelhouders. En de overige winst weer in een nieuwe extra jonge talentvolle speler kunnen steken.
Dit zou dan nog los staan van de spelers die MVV zelf zou hebben. MVV zal zich zelf niet meer moeten begeven op dit soort dingen. (Dan krijg je wellicht weer toestanden zoals met Hendriks).

Een idee als dit klinkt makkelijk, maar dat zal natuurlijk uitvoerig onderzocht moeten worden.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2014 18:46
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
MVV algemeen #1457
MVV is vandaag jarig :

www.l1.nl/video/mvv-bestaat-112-jaar-2-apr-2014

L1 doet weer gruwelijk zn best om de negatieve punten te benadrukken....

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2014 09:04
de jeuris
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 36
Meer
MVV algemeen #1458
Opnieuw is er discussie
over het evenementenbeleid
in de stad. De horeca aan de
Markt ageert fel tegen een
jongerenfeest. Tijd voor een
echte oplossing.
estreech is eine groete
kaffee luidt de tekst
van een populair carnavalsliedje,
dat verwijst
naar het straatcarnaval dat het
hele centrum laat swingen. Dat ‘kaffeegevoel’
is er tegenwoordig lang
niet meer alleen met carnaval. Magisch
Maastricht, cultuurzomer,
Preuvenemint, Dancetour, polo,
Rieu, De11devande11de, noem
maar op. In Maastricht is het altijd
feest. Leuk natuurlijk, maar de binnenstad
piept en kraakt steeds harder.
Echt beleid is er niet. De vijftigdagennorm
op het Vrijthof is opgerekt
naar zestig en kent daarnaast
allerlei vluchtroutes voor kleinere
feesten.Wie op welk plein iets mag
organiseren en hoe en waarom is
ook al niet helder. Die onduidelijkheid
zorgt aan alle kanten voor irritatie.
Evenementenorganisatoren,
zoals de organisatie achter Sjuddele
oppe Vriethof en de Vastelaoftrap,
storen zich aan plotselinge afwijzingen.
Horecaondernemers schieten
in een kramp als er opeens weer
hekken voor hun deur verschijnen,
zeker als hen dat klanten kost. En
op jongerenfeesten zit al helemaal
niemand te wachten, terwijl de gemeente
die juist wil omarmen.
Gisteren bleek dat laatste weer,
toen ondernemers aan de Markt
luid hun ongenoegen lieten blijken
over een nieuw jongerenevenement
op Koningsdag, 26 april. Daarvoor
wordt een groot deel van de
Markt afgezet met hekken. De ondernemers
zien hun omzet op de
doorgaans drukke feestdag verdampen.
Harde bassen, hekken voor de
deur en jongeren zijn niet te combineren
met terrasbezoekers en eters,
wijzen ze op negatieve ervaringen
met Dancetour.
De kasteleins hebben een punt.
Zeker omdat diezelfde dag op het
Vrijthof een Limburgs artiestenprogramma
staat gepland. Ook georganiseerd
door Marlstone Events,
maar nu samen mét de ondernemers.
Die betalen mee, en krijgen
in ruil een deel van de omzet.
Geen hekken om het plein, mogelijk
buitenbuffetten, iedereen blij.
Dat een jongerenevenement een
andere aanpak vergt, is helder,
maar het verschil is nu wel heel erg
groot. Al is het uiteraard te prijzen
dat Marlstone de jongeren niet in
de kou wil laten staan. Daarom is
het ook onzin te stelllen dat Maastricht
maar alle jongerenevenementen
moet weigeren.Wil de stad jongeren
hier houden, moeten ook zij
hun plek krijgen. Maar dat is nu
juist het punt: er is te weinig plek.
De oproep van de Seniorenpartij
om te komen tot een extra evenemententerrein
komt dan ook op
het juiste moment. Het veelbesproken
kunstgras in De Geusselt zou
ook een optie kunnen zijn. Niet
dat daar dan per definitie alle dancefeesten
heen moeten, maar het
biedt in elk geval een extra mogelijkheid
om te spreiden zodat in elk
geval niet de Markt elke keer ‘de pineut’
is.
Daarbij: festival Bruis heeft
bewezen dat een verhuizing vanuit
het stadshart naar de rand niet per
se negatief hoeft te zijn. Het wordt
hoog tijd dat het stadsbestuur serieus
werk maakt van een helder
evenementenbeleid, liefst ondersteund
door een extra feestlocatie.
Want een te drukke kaffee zorgt enkel
voor irritatie.
OPINIE
De volgende gebruiker (s) zei dank u de bok

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2014 14:29
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 909
Meer
MVV algemeen #1459
Waarom geen samenwerking met Luik op dit gebied. Dit probleem speelt ook al jaren in het Luikse. Luik is al jaren op zoek naar een terrein waar grootschalige evenementen georganiseerd kunnen worden. Tip gratuit. Een geschikte locatie is bijvoorbeeld het gebied waar de oude grenskantoren staan langs de snelweg. Een gebied waarvoor Visé al jaren een oplossing zoekt. Centraal ten opzichte van Luik en Maastricht en goed bereikbaar via weg, spoor en zelfs water.
Een gebied waar men, wellicht met euregionale subsidies, een soort Ziggo dome (Van den Ende, Rieu)kan bouwen met een groot buiten terrein waar bijvoorbeeld grote topacts, une grande kermesse, aankomst van wielerwedstrijden, schuttersfeesten, watersportevenementen, Winterwonderland, Inkom van beide universiteiten etc. kunnen worden georganiseerd. Een nieuw bus transferium met goede voorzieningen zou ook tot de mogelijkheden behoren. Lidje-Mestreech.

www.willydemeyer.be/contact

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2014 14:39
Dylan
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 40
Meer
MVV algemeen #1460
MVV moet geld in het laatje krijgen en wel snel. De vraag is echter, hoe komt deze club snel aan geld?

Het idee van de aandelen is mooi, echter hoe wil deze BV winst maken om dividend uit te keren? Om winst te maken moet er dus iets door deze BV geproduceert en verkocht of aangekocht en doorverkocht worden.

MVV moet met een plan komen, misschien een 'marketingplan'.

- Duidelijk stellen welk aantal supporters er gemiddeld in de Geusselt moet zitten.
- De inkomsten die dit gemiddeld aantal moet opleveren, zowel door entree en versnaperingen. (Als er 3000 mensen 15 euro betalen of 6000 mensen 7,50 voor de kas van MVV maakt dit geen verschil, voor de prestaties op het veld kan dit heel veel veranderen.)
- Maastricht wordt meer en meer een studentenstad, doe hier iets mee. In Maastricht barst het van jong talent en van de potentiële toeschouwers.
- Specificeer de doelgroep, wie wil MVV hebben, de doorsnee Sjeng, de kakker, de 'Hollender', de ouderen, iedereen. Kijk welke groep het grootst is en wel deel van deze groep graag naar MVV komt en voor welke prijs. ( HOUDT DUS EEN ENQUETE ) en bepaal prijzen en de hand van de inkomsten.
- Een samenwerking met de Maastrichtse horeca, kijk welke café eigenaren ook affectie hebben voor MVV. Introduceer in de stad een MVV-pils in deze café's, waar iemand hetzelfde glas bier krijgt, maar €0,10 meer betaald om MVV te steunen. Als er in heel Maastricht samen 1.000.000 MVV Pils getapt wordt dan lever dit MVV al €100.000 op.
Gemiddeld worden er in Nederland 288 per persoon jaar gedronken voor Maastricht zou dit ongeveer 28.800.000 glazen bier betekenen, misschien ben ik optimistisch misschien niet maar ik denk dat 1.000.000 glazen MVV-pils haalbaar is.

MVV en de stad Maastricht hebben een enorme potentie maar dan moet zowel MVV als de gemeente Maastricht als de supporters samenwerken.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2014 15:07
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #1461
Het MVV-pils in Maastricht. Klinkt niet verkeerd. Ik ben vóór. Dan zuipen we MVV gewoon rijk.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2014 15:14
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV algemeen #1462
Dat moeten we komend seizoen sowieso al doen in de Geusselt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2014 15:17
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1167
Meer
MVV algemeen #1463

Dylan schreef : Het idee van de aandelen is mooi, echter hoe wil deze BV winst maken om dividend uit te keren? Om winst te maken moet er dus iets door deze BV geproduceert en verkocht of aangekocht en doorverkocht worden.

Spelers.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2014 15:48
Dylan
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 40
Meer
MVV algemeen #1464
Buiten Labylle ken ik alleen niet veel spelers die MVV verkocht heeft. Als MVV een salaris niet meer kan betalen en een contract af laat lopen (wat 9 vd 10 keer het geval is) dat is het doei winst.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2014 16:52
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1167
Meer
MVV algemeen #1465

Dylan schreef : Buiten Labylle ken ik alleen niet veel spelers die MVV verkocht heeft. Als MVV een salaris niet meer kan betalen en een contract af laat lopen (wat 9 vd 10 keer het geval is) dat is het doei winst.

Omdat MVV groeibriljanten niet kan betalen. Er lopen genoeg talentvolle spelers rond, MVV kan ze alleen zelf niet betalen.

Nog een idee. Investeer in de bouw van een nieuw complex op klein Geusselt. Richt een eigen MVV fitnessclub op in het nieuwe gebouw. Een win win situatie. Spelers kunnen er gratis gebruik van maken. En overige leden betalen abonnementskosten. Op den duur zal je dan winst moeten genereren. Die je dan weer opnieuw kunt investeren.

Er zullen genoeg mogelijkheden zijn om 1.000.000 euro te laten renderen.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2014 19:07 03 apr 2014 19:08 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #1466
Er zijn wel meer spelers verkocht de afgelopen jaren, oa. Bruls, Boffin en Linssen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2014 12:59
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #1467

Sjotelsplak schreef :

Dylan schreef : Buiten Labylle ken ik alleen niet veel spelers die MVV verkocht heeft. Als MVV een salaris niet meer kan betalen en een contract af laat lopen (wat 9 vd 10 keer het geval is) dat is het doei winst.

Omdat MVV groeibriljanten niet kan betalen. Er lopen genoeg talentvolle spelers rond, MVV kan ze alleen zelf niet betalen.

Nog een idee. Investeer in de bouw van een nieuw complex op klein Geusselt. Richt een eigen MVV fitnessclub op in het nieuwe gebouw. Een win win situatie. Spelers kunnen er gratis gebruik van maken. En overige leden betalen abonnementskosten. Op den duur zal je dan winst moeten genereren. Die je dan weer opnieuw kunt investeren.

Er zullen genoeg mogelijkheden zijn om 1.000.000 euro te laten renderen.

Als je een fitnissclub bedoelt naar Amerikaans model dat 3 tot 4 gymzalen groot is, zeg ik ja. Maar geen fitnissclub waarbij je een half uur moet wachten voordat je ook eens aan de beurt bent.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2014 15:01
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 322
Meer
MVV algemeen #1468
Respect voor alle ideeën! Persoonlijk denk ik dat MVV niet meer kan worden dan een middenmotor in de 1e divisie, of er moet een grote investeerder opstaan. En tja, willen we dit? Voor eeuwig een jupiler league club a la Telstar. Ik zie weinig meerwaarde in een club zonder ambities (maatschappelijke ambities tel ik even niet mee..).

Zou er niet in het geheim al lang over een nieuwe club gepraat worden? Fortuna Maastricht? Bouw een stadion voor 20.000 toeschouwers (en uitbreidingsmogelijkheden) in Beek, dicht bij een treinstation en vliegveld. Zorg dat grote bedrijven zich ermee bemoeien en Roda zal vanzelf wel een keer omvallen.

Begrijp me niet verkeerd, ik gun iedereen zijn lokale club, krijg alleen steeds meer moeite met puur het voetballen om de club maar in stand te houden, zonder enig perspectief. Ja, hopen dat je in de top9 eindigt zodat je weer in de 1e ronde van de playoffs een pak slaag krijgt.

Hopelijk heb ik het mis en spelen we snel weer eredivisie...

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2014 15:17
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV algemeen #1469
Wat een onzin. Er mist alleen perspectief omdat er een gebrek is aan ambitie in het bestuur. Een cambuur of eagles scenario is ook hier mogelijk.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2014 15:21
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3881
Meer
MVV algemeen #1470
Ik geloof per definitie niet in ijzeren beperkingen als "we kunnen nooit meer worden dan een middenmotor eerste divisie". Heracles was jarenlang het lelijke eendje van de eerste divisie. Heerenveen en AZ daarvoor idem. Allemaal ook niet groter dan Maastricht qua achterland/bedrijvigheid. Heracles en AZ hebben relatief dichtbij veel grotere clubs zitten nota bene. Andersom kunnen Den Haag en Utrecht structureel totaal niet hun potentie waarmaken. Dus dat doemdenken van Seppo, dat is nergens voor nodig. Het ziet er nu verschrikkelijk slecht uit allemaal, maar ook wij komen ooit weer uit die donkere tunnel. Ben ik heilig van overtuigd. Het kan nog een hele tijd duren, maar het kan ook zomaar ineens omslaan. Maar goed, dat is een heel andere discussie eigenlijk.

Inhoudelijk op je bericht: Sporting Limburg heeft laten zien dat grote bedrijven zich er helemaal niet mee WILLEN bemoeien, dat is een gigantische fabel. DSM gaat echt niet opeens 5 miljoen per jaar sponsoren. Toeschouwers gaan, ook niet met de trein, echt niet massaal in eens naar Beek afreizen. Laat staan met het vliegtuig, wat heeft dat vliegveld er in hemelsnaam mee te maken? Een eventuele fusieclub of nieuwe Zuid-Limburgse club zal op de korte termijn nooit een grotere begroting halen dan Roda nu heeft dus zal meteen tegen degradatie strijden. Compleet nutteloos, zo'n nieuwe club/fusieclub. Ik snap niet dat dat fusiespook maar steeds weer komt opdoemen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Sjotelsplak, Boer458

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.327 seconden