MVV algemeen

11 apr 2013 18:26
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
MVV algemeen #691

MVV4life schreef :
....In de jaren 80 en 90 claimden de spelers altijd 1/37e deel van de tv-gelden. Dat percentage vloeide voort uit het feit dat er in de eredivisie en eerste divisie tweemaal achttien clubs waren, die geld aan tv-contracten verdienden, en de spelers vormden dan de 37e partij

......

ze claimden dat, meh beteikend ut auch dat ze "hun deil" kreege of bleef ut allein bie claimen?

Mesjien snap ich ut neet good meh es unne wirrekgever mit unne nuijje klaant binne te hoole opins 10 percent miejer wins maak, is er toch auch neet verpliech um mit zie perseneel te deile.
(sommige dunt dat waal meh die kome auch in dn Hiemel) ;)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2013 11:51
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 786
Meer
MVV algemeen #692

Beloftenteams Eredivisionisten volgend seizoen niet welkom in Jupiler League
Vrijdag, 12 april 2013 om 11:39
FC Twente had bij de KNVB het verzoek ingediend om volgend seizoen het beloftentelftal in te schrijven voor de Jupiler League en ook andere Eredivisionisten zouden graag een team willen aanmelden voor de eerste divisie. Volgend seizoen zullen er echter nog geen beloftenteams uitkomen op het tweede niveau van Nederland, zo is volgens Voetbal International besloten door de KNVB, de Coöperatie Eerste Divisie (CED), de rvc van de KNVB en alle Jupiler League-clubs.

Het valt niet uit te sluiten dat beloftenteams in de toekomst alsnog worden toegelaten, maar volgend seizoen zal daar nog geen sprake van zijn. De Jupiler League begon dit seizoen met achttien teams, maar AGOVV Apeldoorn en SC Veendam vielen tijdens het voetbaljaar om. De eerste divisie bestaat zodoende nog maar uit zestien teams en alle betrokkenen willen er alles aan doen om ervoor te zorgen dat er niet nog meer clubs zullen sneuvelen.
De clubs willen volgend seizoen zeker meer dan dertig wedstrijden spelen, om zo meer inkomsten te genereren. Er wordt gedacht aan de invoering van een aparte bekercompetitie voor de Jupiler League of een play-off-systeem voor het kampioenschap en degradatie. Dit laatste gebeurt al op het hoogste niveau van België, maar daar is veel kritiek op de play-offs. Alle partijen maken zich overigens ook sterk voor een verplichte promotie- en degradatie van en naar de Topklasse.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2013 15:46
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1177
Meer
MVV algemeen #693

Peter Pan schreef :

Beloftenteams Eredivisionisten volgend seizoen niet welkom in Jupiler League
Vrijdag, 12 april 2013 om 11:39
FC Twente had bij de KNVB het verzoek ingediend om volgend seizoen het beloftentelftal in te schrijven voor de Jupiler League en ook andere Eredivisionisten zouden graag een team willen aanmelden voor de eerste divisie. Volgend seizoen zullen er echter nog geen beloftenteams uitkomen op het tweede niveau van Nederland, zo is volgens Voetbal International besloten door de KNVB, de Coöperatie Eerste Divisie (CED), de rvc van de KNVB en alle Jupiler League-clubs.

Het valt niet uit te sluiten dat beloftenteams in de toekomst alsnog worden toegelaten, maar volgend seizoen zal daar nog geen sprake van zijn. De Jupiler League begon dit seizoen met achttien teams, maar AGOVV Apeldoorn en SC Veendam vielen tijdens het voetbaljaar om. De eerste divisie bestaat zodoende nog maar uit zestien teams en alle betrokkenen willen er alles aan doen om ervoor te zorgen dat er niet nog meer clubs zullen sneuvelen.
De clubs willen volgend seizoen zeker meer dan dertig wedstrijden spelen, om zo meer inkomsten te genereren. Er wordt gedacht aan de invoering van een aparte bekercompetitie voor de Jupiler League of een play-off-systeem voor het kampioenschap en degradatie. Dit laatste gebeurt al op het hoogste niveau van België, maar daar is veel kritiek op de play-offs. Alle partijen maken zich overigens ook sterk voor een verplichte promotie- en degradatie van en naar de Topklasse.


Misschien is dat beter ook dat dat nog niet gebeurd.
Ik denk dat het dan nog heel onrustig kan gaan worden.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2013 17:05
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 909
Meer
MVV algemeen #694
"Dure" beoordeling.





Benteke met onze “vriend” Kismet in de wijk Droixhe.

Op zijn negende was het gedaan met voetbal. Vader Benteke sneed de voetbalschoenen van zijn zoon kapot omdat hij het vierde studiejaar moest overdoen. Maar talent kruipt waar het niet gaan kan. Christian Benteke werkte zich op van een van de armste wijken in Luik naar de spitspositie van de Rode Duivels.
‘Het is ongelofelijk toeval dat Christian vandaag een voetballer is', zegt José Raniolo, een maatschappelijk werker die zijn eerste jeugdtrainer was bij La Pierreuse, gesticht door een pater die kinderen uit kansarme wijken van straat wilde houden. ‘Christian kwam voor het eerst bij ons als preminiem. Zijn talent viel me onmiddellijk op en ik vroeg hem te blijven. Tevergeefs. Na één training bleef hij al weg.'
Op zekere dag, Christian was toen al twaalf of dertien, was hij opnieuw op de club. Niet om te voetballen, wel omdat hij een vriend vergezelde. Omdat hij drie jaar eerder zo'n indruk op mij had gemaakt, had ik hem herkend. Hij was fors gegroeid en ik vroeg of hij het niet opnieuw wilde proberen. Hij ging akkoord en sindsdien is hij nooit meer gestopt met voetballen. Maar had ik hem die dag niet herkend, hij was misschien altijd op de pleintjes van Droixhe blijven spelen.'
Hoewel Christian Benteke een strenge opvoeding kreeg, groeide hij op in een van de armste buurten van Luik. ­Droixhe is een van de plaatsen met de laagste inkomens en hoogste criminaliteitscijfers in België.

In Droixhe verklaart Joseph (Jojo) Olongo, een iets oudere neef van Benteke, de drie jaar zonder voetbal. ‘Iedereen kende zijn talent, maar onze ouders geloofden niet dat je later je brood kon verdienen met iets als sport of muziek. Ze wilden vooral dat we goed studeerden. Christian was altijd aan het voetballen en op zekere dag kreeg hij echte voetbalschoenen. We hadden allemaal dezelfde: oranje Kelmes. Maar op het einde van het vierde studiejaar moest hij zittenblijven. Zijn vader sneed zijn voetbalschoenen kapot zodat hij zich op zijn huiswerk kon concentreren.'
Benteke gehoorzaamde en deed beter zijn best op school. Zijn punten schoten omhoog en Jojo vroeg zijn oom of Christian niet opnieuw mocht voetballen. Het mocht en bij de knapen van José Raniolo bloeide Benteke helemaal open.
‘Christian miste soms de simpelste goals terwijl onmogelijke ballen er wel in gingen. Bij een gewone club zou hij daar opmerkingen over gekregen hebben. Maar ik liet hem doen. Individuele expressie is belangrijk in de ontwikkeling van een kind. De meeste voetballertjes die we hier hadden, kenden alleen maar mislukkingen. Mislukkingen thuis, mislukkingen op school. Op een voetbalveld kregen ze wel een gevoel van eigenwaarde. Bij Christian was dat gevoel van eigenwaarde heel belangrijk.'
Uiterlijk was Benteke op zijn dertiende allesbehalve een kind. Hij was al groter dan 1m80 en mocht overal gaan testen. De test in Genk was negatief. Die in Maastricht bij MVV ook. Standard wilde hem wel en als scholier maakte Benteke furore bij de Rouches. Toch zou Genk zich bedenken en Benteke nog voor zijn zestiende weghalen in Luik.
‘Christian was in beslag genomen door één ding: het waarmaken als profvoetballer', zegt Jojo. ‘Al op zijn veertiende sprak hij over de Premier League en zei hij dat we hem later op Match of the Day zouden zien. Dat hij er vandaag ook echt speelt, vind ik eigenlijk surreëel. Ik kan nog altijd niet geloven dat het Christian is als Alan Shearer of Michael Owen op televisie over hem bezig zijn. Zij waren vroeger onze helden.'

Kismet Eris, de man die nu al tien jaar Benteke en zijn familie begeleidt, is enkele mensen in het bijzonder dankbaar. ‘Georges Leekens, omdat hij Afrikaanse jongens kan motiveren en van Christian een profvoetballer heeft gemaakt. Mario Been en Dirk Degraen, die hem voor honderd procent hun vertrouwen hebben gegeven. En Paul Lambert, zijn huidige coach bij Aston Villa die hem absoluut wilde en hem ten nadele van een dure vogel als Darren Bent in de ploeg heeft gezet.'
‘Eerlijk gezegd denk ik dat Christian best nog even bij Aston Villa blijft', zegt Jojo. ‘Daar speelt hij en scoort hij bijna elke week. De Rode Duivels zijn heel belangrijk voor hem. Als hij naar een grote ploeg gaat, speelt hij misschien niet meer. En spelen, dat is het enige dat hem interesseert.'
Om die reden heeft Benteke ook geen vriendinnetje.
‘We hebben een strenge, christelijke opvoeding gehad, waar het niet normaal was om elke week met een ander vriendinnetje thuis te komen', zegt Jojo. ‘Maar Christian heeft nog nooit een vriendinnetje gehad. In zijn leven is er alleen plaats voor voetbal.'

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2013 12:12 16 apr 2013 12:38 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #695
Ik heb vandaag de brief mogen ontvangen van MVV, over de seizoenskaart verlenging. Nu valt mij op dat er op geen enkele tribune meer 65+ Korting wordt genoemd. Wel staat de kinderkorting t/m 16 jaar op de formulieren. Ik hoop toch dat dit een fout betreft? Die leeftijdsgroep hebben de contributie al hun hele leven lang betaald.

Verder gaat MVV wedstrijden (zoals die van Fortuna dit seizoen) indelen in categorieën. Ik neem even de Q-park tribune vak C als gemiddelde. Er worden dit seizoen 15 thuiswedstrijden gespeeld. Deze worden door MVV ingedeeld in drie categorieën. 1 Ster, 2 Sterren en 3 sterren wedstrijd:

1 ster (3 wedstrijden) ticket kost: 12 euro PS.
2 sterren (9 wedstrijden) kost: 20 euro PS.
3 sterren (3 wedstrijden) kost 28 euro PS.

Een seizoenskaart op die plek kost 200 euro, losse kaartjes kost je 300 euro.

Als je voor 2 mei je seizoenskaart verlengt, krijg je dit(?) seizoen gratis toegang tot alle Play-off wedstrijden. Plus je krijgt 50% korting op de eredivisie toeslag. Voor het voorbeeld hierboven is dit 81 euro -50% = 40,50 korting.

Edit: Prijs verkeerd van het blaadje gelezen. Het is maar goed dat ik niet in de kerncentrale in Luik werk.. :blush:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2013 13:09 16 apr 2013 13:12 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
MVV algemeen #696

houtengerard schreef : Ik heb vandaag de brief mogen ontvangen van MVV, over de seizoenskaart verlenging. Nu valt mij op dat er op geen enkele tribune meer 65+ Korting wordt genoemd. Wel staat de kinderkorting t/m 16 jaar op de formulieren. Ik hoop toch dat dit een fout betreft? Die leeftijdsgroep hebben de contributie al hun hele leven lang betaald.


Ik heb de brief van MVV betreffend seizoenskaartverlenging nog niet ontvangen. Wanneer er volgend seizoen geen 65+ korting meer zou gelden wijkt MVV wel erg ver af van het vijfsterrenplan.

Ik citeer op bladzijde 10 van het 5 Sterpuntplan MVV Maastricht

6. Maatschappelijk belang
MVV Maastricht is er van iedereen.
* Plezier voor het hele gezin, familie en vrienden.
* Vanaf seizoen 2011-2012 zijn 65 plussers en kinderen onder de 10 jaar 'om niet' welkom.
www.mvv.nl/club/identiteit

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2013 01:12
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
MVV algemeen #697
Ik blijf er bij dat meer dan 20 euro voor een voetbalwedstrijd schandalig is, ongeacht de competie en tegenstander.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2013 03:25
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
MVV algemeen #698

Snuf schreef : Ik blijf er bij dat meer dan 20 euro voor een voetbalwedstrijd schandalig is, ongeacht de competie en tegenstander.


28 euro...voor een wedstrijd tegen Fortuna is dit eigenlijk al belachelijk veel, maar schijnbaar nog 2 andere wedstrijden in die categorie willen ze dat daar alleen de SCC houders komen ofzo ?

Prijzen zijn absurd hoog. Bij Fortuna betaal ik overal behalve de Hoofdtribune 12,50 dat is nog een schappelijke prijs als je het mij vraagt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2013 08:38
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #699
@gohf je geeft de fans hier wel een schot voor open doel!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2013 08:49
De Paus
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 50
Meer
MVV algemeen #700
Ik vraag me af voor welke wedstrijden MVV nog meer € 28 wil vragen, behalve tegen Fortuna. Anticiperen ze er al op dat VVV & Roda degraderen? Ik hoop in ieder geval dat categorie 3 nog aangepast wordt, afhankelijk van de clubs die promoveren/degraderen.

Een korte berekening leert ons dat bij 3 wedstrijden de prijs met 20 % omlaag gaat, bij 9 wedstrijden gaat de prijs met 33.3 % omhoog en bij 3 wedstrijden gaat de prijs met 86,6 % omhoog. Prijzige boel dus.

God bless the Pope.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2013 09:08
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3879
Meer
MVV algemeen #701
Nu ja, dat is in vak C zo, in vak A zal het wel meevallen allemaal. Dat is nu eenmaal het gevolg van prijzen per vak in plaats van per tribune gaan berekenen. Vroeger was dat ook al zo (in ieder geval voor de seizoenskaarten kan ik me levendig herinneren dat er verschillende tarieven waren).

Ik vind het zelf vooral interessant hoe ze dit gaan controleren. Komen er weer suppoosten op iedere trap die ieder kaartje stuk voor stuk moeten zien?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2013 09:53
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 505
Meer
MVV algemeen #702

Jacques schreef :
Ik vind het zelf vooral interessant hoe ze dit gaan controleren. Komen er weer suppoosten op iedere trap die ieder kaartje stuk voor stuk moeten zien?


Dat was ik me ook aan het bedenken. En nadat je op de trap gecontroleerd bent, loop je alsnog fluitend over naar de andere vakken.
Gaan ze trouwens dan ook losse kaarten per vak verkopen? Nu zijn deze kaarten per tribune allemaal gelijk en wordt er geen onderscheid gemaakt per vak zoals wel gedaan wordt bij seizoenskaarten.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2013 17:17
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 909
Meer
MVV algemeen #703
Gamins,nieuw materiaal voor een discussion.

MVV en Fortuna Sittard voelen veel voor competitie Noord en Zuid opsplitsen

Fortuna Sittard en MVV kunnen zich in grote lijnen vinden in de nieuwe plannen voor de eerste divisie. Fortuna wil over ruim een jaar zijn thuisduels op zaterdag om 18.00 uur spelen en MVV laat de achterban beslissen over dag en tijdstip. Beiden voelen veel voor een eerste divisie Zuid.
„Ik ben zelf niet zo ontevreden over de vrijdagavond. Als je wint ga je heerlijk het weekend in. Maar mijn mening is niet belangrijk. De fans beslissen. Als die willen dat wij om donderdagmorgen negen uur spelen, dan doen wij dat”, zegt MVV-preses Paul Rinkens. Ook Fortuna-directeur Martin Masset wil zijn plan door een publieksonderzoek bevestigd zien. „Maar dit zegt mijn gevoel me. Op de late zaterdagmiddag zijn de winkels dicht, heeft de jeugd zelf gevoetbald en kunnen kinderen toch nog op tijd naar bed.” Het tijdstip van 18.00 uur betekent ook een besparing: Fortuna hoeft dan minder vaak met kunstlicht te spelen. Zowel Fortuna als MVV ziet veel in het opdelen van de competitie in een eerste divisie Noord en Zuid. Met de eerste divisie Zuid hopen ze kosten te besparen én meer publiek te trekken. „Vier keer tegen MVV en misschien tegen Roda JC levert volle stadions op. En je bespaart dure reizen naar Leeuwarden en Velsen”, meent Masset. „Het past bovendien in de trant van minder globalisering en meer regionalisering. Maar ook over een eerste divisie Zuid moet uiteindelijk onze achterban beslissen”, benadrukt Rinkens.
De kampioen van Zuid moet dan tegen de kampioen van Noord spelen om een plek in de eredivisie. Daarna komt dan nog de gebruikelijke nacompetitie. Rinkens: „Een bedrijfstak die zich moet bedruipen met slechts zeventien dagen per jaar, is eigenlijk absurd. Met meer wedstrijden kun je de inkomsten opkrikken maar ook dan moet je je afvragen wat de fans ervan denken. Willen die ook extra wedstrijden en zijn ze bereid daarvoor te betalen?” Fortuna en MVV zijn tenslotte ook voor het loslaten van het verplichte aantal van zestien contractspelers. „Dat maakt doorstroming van topklassers makkelijker en dat vinden wij beter voor een aantrekkelijke competitie.”
Rinkens ziet bovendien graag dat de eerste divisie haar rol als opleidingsinstituut meer benadrukt en uit gaat bouwen. „Want ik ben ervan overtuigd dat dit de toekomst is. Daarnaast moeten alle betaald voetbalclubs verplicht worden om een deel van hun inkomsten af te staan aan amateurclubs. Dat betaalt zich uiteindelijk uit. Je moet het grote geheel zien. We staan nog te vaak over onze eigen schoenen te piesen.”
Volgende week zullen Masset en Rinkens hun plannen inbrengen bij de volgende vergadering van de Coöperatie Eerste Divisie (CED), waarin alle clubs vertegenwoordigd zijn.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2013 17:29
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 786
Meer
MVV algemeen #704
Ik zeg; meteen doen :applaus:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2013 17:33
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV algemeen #705
Persoonlijk vind ik de verre uitwedstrijden meestal het leukst daarnaast is Nederland nou echt niet zo groot dat dit nodig is. Verste uitwedstrijd duurt misschien 4 uurtjes vergeleken met andere landen is dat niks. Zou jammer zijn als we niet meer naar bijvoorbeeld een Volendam of Cambuur zouden kunnen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.327 seconden