MVV algemeen

10 mei 2013 14:55
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3880
Meer
MVV algemeen #751
Geen enkele club die 13 jaar op rij Jupiler League heeft gespeeld, is klaar voor de eredivisie. Ik vind het altijd enorme flauwekul als mensen zeggen dat MVV beter nog niet kan promoveren. Je bent nooit helemaal klaar om te promoveren. Ik denk dat door een promotie MVV juist gedwongen wordt de organisatie naar eredivisieniveau te duwen, en daar hebben we, zelfs als we meteen weer degraderen, op de lange termijn alleen maar voordeel aan. Dat zogenaamde kenners zeggen dat MVV beter niet kan promoveren, daar heb ik geen boodschap aan. Wie zeg dat nu helemaal? Dullens. Zuurpruim nummer 1 die nooit verwerkt heeft dat hij door een blessure moest stoppen met voetballen. Die zie ik nu niet bepaald als iemand die verstand heeft van hoe je een club moet leiden. Laat hem wat over het voetbal zeggen, over alles daaromheen heeft die kerel totaal geen verstand.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk, Sjotelsplak

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2013 09:31
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
MVV algemeen #752
jacques ik ben het helemaal met jouw eens als voetballer moet je altijd voor het hoogste gaan en dat geld ook voor de club het is toch te gek voor woorden als je dit niet zou willen .als je niet promoveert weet je ook niet dat je weer degradeerd,je moet er altijd voor gaan ik weet zeker als mvv promoveerd dat er dingen gaan gebeuren zodat er in ieder geval geprobeerd wordt om ook door te groeien in de eredivisie er zullen sponsors bijkomen ,je krijgt geld van de commerciele zender fox dus gaan we ervoor niet geschoten is altijd mis.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2013 11:01
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
MVV algemeen #753

Jacques schreef : Geen enkele club die 13 jaar op rij Jupiler League heeft gespeeld, is klaar voor de eredivisie. Ik vind het altijd enorme flauwekul als mensen zeggen dat MVV beter nog niet kan promoveren. Je bent nooit helemaal klaar om te promoveren. Ik denk dat door een promotie MVV juist gedwongen wordt de organisatie naar eredivisieniveau te duwen, en daar hebben we, zelfs als we meteen weer degraderen, op de lange termijn alleen maar voordeel aan. Dat zogenaamde kenners zeggen dat MVV beter niet kan promoveren, daar heb ik geen boodschap aan. Wie zeg dat nu helemaal? Dullens. Zuurpruim nummer 1 die nooit verwerkt heeft dat hij door een blessure moest stoppen met voetballen. Die zie ik nu niet bepaald als iemand die verstand heeft van hoe je een club moet leiden. Laat hem wat over het voetbal zeggen, over alles daaromheen heeft die kerel totaal geen verstand.


Ja om de zoveel tijd laait die discussie weer op betreft het promoveren of niet. Kan me net als Dré helemaal vinden in jouw argumentatie. Liever vandaag promoveren dan morgen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Sjotelsplak

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2013 11:10
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 410
Meer
MVV algemeen #754
Waar voetbal je anders voor als je niet wilt promoveren,Kun je ook gaan knikkeren pffffffffff word tyd dat we weer eens promoveren..
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2013 12:06 11 mei 2013 12:09 door Us Clubke.
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV algemeen #755
MVV heeft een hele lange tijd op het hoogste nivo gespeeld, echt heel lang. pas in de jaren 70 gedegradeerd maar steeds weer terug naar de hoogste klasse.
Nu hebben we 13 jaar geen eredivisie gespeeld en dan weten we opeens niet meer hoe het moet ? zijn we er niet klaar voor ?

IK DENK DAT ER NU MEER ORGANISATIE STAAT DAN IN DE JAREN 80 EN 90 !

Promotie naar de eredivisie trek zowieso meer publiek, wie wil de wedstrijden Ajax, PSV, Feijenoord, Twente, (geen derby's helaas ;) ) en andere wedstrijden nu niet zien. Dat is niet te vergelijken met een jup-league.


Dit geldt ook voor sponsoren, hoe kan je nu meer aandacht krijgen dan dat MVV in de eredivisie speeld.

Voor Jup-league begrippen is MVV uitgegroeid, kijk ook maar eens bij sparta en de graafschap, daar zitten nu ook maar de helft van de aantal supporters dan in de eredivisie. Jup-League heeft gewoon te weinig uitstraling, geen fatsoendelijke tv beelden/samenvattingen en veel tegenstanders die gewoon weg niet aanspreken.
Met alle respect, maar tegenstanders als Telstar en Almere dat zijn nu niet de wedstrijden waar ik me op verheug.


MVV moet gewoon er alles aan doen om in de eredivisie te spelen en al degraderen we, we komen gewoon weer terug en alle ervaringen pakken ze je niet meer af.

Er zijn genoeg spelers die willen investering in zichzelf, nu weer een heleboel spelers geen nieuw contract krijgen, dus in de eredivisie zullen spelers net als Labylle en Daerden zich melden om bij MVV te mogen spelen. De goude tijden van veel geld verdienen is nu eenmaal voorbij.

Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen bij het spelen in de eredivisie.

En eindelijk terug naar de zaterdag........

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2013 12:21
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
MVV algemeen #756
prima verwoord us clubke zo moeten we denken en niet anders altijd proberen te promoveren en als we een keertje degraderen proberen we het weer opnieuw en ook is het zo dat ik liever psv ajax feyenoord of az in de geusselt zie voetballen. met alle respect voor de clubs uit eerste divisie maar het is toch wat anders,en daar moeten we voor gaan.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2013 14:26
zittribuun
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 100
Meer
MVV algemeen #757
Wat ik me al een tijdje afvraag: Hoeveel verdient mvv eigenlijk aan een wedstrijd. maw:
- Wat zijn de kosten per wedstrijd (inhuren personeel, kosten stadion, kosten businessclub en eventuele politieinzet)?
- Wat zijn de opbrengsten per wedstrijd (kaartverkoop (lijkt me duidelijk), opbrengsten catering (zowel in het stadion als in gouden ster)
En is er bij het begrotingstekort van (ik meen) 40.000 euro rekening gehouden met de komende (2) wedstrijd(en)? Weet iemand dit?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2013 16:57
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 491
Meer
MVV algemeen #758
MVV is wél klaar voor de eredivisie


Het is dit seizoen de meest gehoorde kreet in en rond de Geusselt: MVV is helemaal niet klaar voor de eredivisie. Maar dat is onzin. Promotie zou juist op alle fronten een zegen zijn voor de Maastrichtse club, die donderdagavond in de play-offs stuit op FC Volendam.



In de krant van donderdag en via Krant Digitaal leest u een beschouwing over waarom het voor MVV beter zou zijn om na de zomer op het hoogste niveau te spelen.

Ben benieuwd naar het stuk in de krant morgen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2013 17:23
jesfen
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 165
Meer
MVV algemeen #759
sow...
zou het??
een positief stukje in de krant???
moet niet gekker worden...

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2013 07:26
Sjefsjengko
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 47
Meer
MVV algemeen #760
Vandaag in de Limburger

door Roel Wiche
Ambitie en MVV, het is en blijft een ongemakkelijke combinatie.
Hoe vaak ging het in het verleden niet mis omdat de fans torenhoge verwachtingen hadden of bestuurders gouden bergen zagen die er niet waren? Drie keer balanceerde de club sinds de degradatie in millenniumjaar 2000 op de rand van de afgrond. En toch was er in die wankele jaren een manager (Nico Jongen) die openlijk droomde van een hypermodern stadion in de Maastrichtse Beatrixhaven, met liefst 35.000 stoeltjes. Die tekeningen daarvan zijn, uiteraard, nooit gepresenteerd.
Maar het kan ook doorschieten naar de andere kant. En dat lijkt nu het geval in Maastricht, uitgerekend in het beste seizoen sinds jaren. Waar nog niet zo lang geleden iedereen droomde van een terugkeer naar het voetbalwalhalla, de eredivisie, is promotie tegenwoordig een beladen woord dat overal heftige discussies oplevert, van de tribunes in de Geusselt tot de kroegen op het Vrijthof. De grootste vrees is dat MVV organisatorisch en sportief een hoger podium niet aankan en dus beter nog één of meerdere jaren kan bouwen. Kort gezegd: promotie zou een ramp zijn voor de club.
Maar dat is onzin. Sterker nog, de tijd voor promotie is rijper dan ooit in Maastricht. Bekijk de cijfers en de feiten. Een langer verblijf in de noodlijdende eerste divisie betekent dat MVV voor het eerst in jaren de begroting zal moeten terugschroeven.
De huidige oorlogskas van 3,1 miljoen euro zal dan met twee à drie ton inkrimpen. Dat is noodgedwongen omdat de inkomsten teruglopen (minder sponsorgeld, minder thuiswedstrijden).
Het waarschijnlijke gevolg is dat ook het budget voor spelers en trainers zal dalen. Mede door dat broze vooruitzicht besloot de huidige coach, René Trost, zijn contract niet te verlengen.
Alternatieven om extra geld te genereren heeft MVV nauwelijks. Het aantal toeschouwers steeg dit seizoen niet, zelfs niet toen de ploeg stijf bovenaan stond. Commercieel is de eerste divisie een ramp. Na vier faillissementen (Haarlem, RBC, AGOVV en Veendam) in relatief korte tijd ligt het imago aan diggelen.
De tv-samenvattingen zijn verschoven van de vrijdagavond naar een godverlaten tijdstip (zaterdag 18.00 uur). En de clubs breken zich het hoofd over de vraag hoe ze de competitie interessant en rendabel kunnen maken.
Zet daar een promotie naar de eredivisie tegenover en er verschijnt een totaal ander vergezicht. Allereerst de begroting. Die zal dan, zo verwachten de rekenmeesters in de Geusselt, plotseling verdubbelen richting zes miljoen. Alleen al de tv-inkomsten zullen met bijna een miljoen euro stijgen. De clubs profiteren immers van het astronomische bedrag dat mediagigant Fox International de komende dertien jaar in de eredivisie pompt, in ruil voor de uitzendrechten. Daarnaast stijgen automatisch de sponsorinkomsten.
MVV heeft in veel contracten met geldschieters een clausule opgenomen dat het sponsorbedrag verhoogd wordt bij promotie. De eredivisie garandeert veel meer reclameminuten en is dus commercieel een stuk interessanter dan de laagste profdivisie. Ook de recettes zullen stijgen.
Met die zes miljoen zou MVV nog altijd een (heel) kleine speler zijn op de eredivisiemarkt, die vermoedelijk een zware survival op de ranglijst wacht. Maar met een goede en uitgekiende visie zou het wel als een steekvlam kunnen werken voor heel de club. MVV krijgt extra financiële middelen om de organisatie op te tuigen en de talentontwikkeling bij de Maastrichtse amateurclubs, een speerpunt in het nieuwe beleid, verder uit te bouwen.
Middelen die er niet zullen zijn als er wéér een seizoen, het veertiende op rij, in de eerste divisie volgt. Om maar te zwijgen over de sportieve prikkel: MVV – Telstar of MVV - Ajax, het is een wereld van verschil.
Voor alle duidelijkheid: MVV heeft nog helemaal niets. Captain Tom van Hyfte en co beginnen vanavond tegen FC Volendam niet als favoriet, maar als outsider aan de nacompetitie. De verwachtingen in Maastricht lijken, voor de verandering, nu eens niet torenhoog. Alles mag, niets moet. Maar eigenlijk zou dat, gezien het toekomstperspectief, omgedraaid moeten zijn.


Zo is het maar net!

Ut is unne dikke nek dee die groete moil moot kinne drage!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Raffalaldo, De_Lange

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2013 15:33
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1167
Meer
MVV algemeen #761
Handig voor als er weer eens negatievelingen zijn die zeggen dat MVV er niet klaar voor is. Stuur ze gewoon een link naar dit artikel.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2013 18:50
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV algemeen #762

jesfen schreef : sow...
zou het??
een positief stukje in de krant???
moet niet gekker worden...


Volgens mij heb ik ongeveer hetzelfde hierboven ook al vermeld!
Zou roel hier meelezen?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2013 13:54
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV algemeen #763
Mienclub1902, iech zet de reaksie op dien beriech heij neer. want ut heet niks mie met de wedstrijd te make. Dat deil bin iech ut euverigens met eins.

Mienclub1902 schreef : En wat de tegenvallende toeschouwersaantallen betreft; economische crisis en de opvallende terugval in toeschouwersaantal na invoer van de detectiepoortjes (erg opvallend !?!?).

Dat is noe al e paar kier gezag, d'r zien neet minder luij in ut stadion. Wel weure noe de echte aontalle doorgegeve. Vreuger woorte alle sezoenskaarte geteld, noe allein die wat binne zien. Dus ut liekent lieger, mer is ut neet.
Netuurlik zow MVV zich wel motte aofvraoge veurwat d'r zoeveul sezoenskaarthawwers neet aonwezig zien (kaaijt?) en veurwat de aontalle neet stijge.

Mienclub1902 schreef : Verder zal MVV zich ook moeten beraden - misschien doen ze dat wel- over het "sociaal maatschappelijke aspect".
Ik kan dit niet rijmen met de verhoging van de seizoenskaartprijzen. Zo gun je de MVV-supporters, die het financieel moeilijk hebben niet echt de kans hun club te zien. Je bereikt hiermee dat de toeschouwersaantallen alleen maar meer terug zullen lopen.

Ut maotsjappelikke deil brink geld op, is ouch al 'ns oetgelag. En ut deurder weure vaan de kaarte is veural op Noord, mer bekiek ut 'ns per wedstrijd, daan is ut eigelik neet deur. (ouch al is ut neet leuk veur sommige femilies, noe de kosten umhoeg zien gegaange...)

Mienclub1902 schreef : Ik vind ook dat MVV zich de laatste maanden niet echt meer positief profileert naar buiten toe (buiten het sportieve dan) .
Het weigeren van Trost tot deelname aan de BBQ en het niet meer kunnen uitbetalen van premies zijn daar voorbeelden van.

Iech höb althans begreepe tot ut verhaol in de gezet net klopde... En MVV heet dat netuurlik neet in de gezet gezat.
Ze höbbe d'r wel ouch neet op gereageerd in ut openbaar....

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2013 22:38
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 909
Meer
MVV algemeen #764
Beste heer van Hoorn,

Gecondoleerd met dit stukje hedendaagse riooljournalistiek.


MVV fans geen vertrouwen meer in bestuur MVV Maastricht

20/05/2013
By Raymond van Hoorn (UniquePhoto.nl)


Alwaar het seizoen voor de Maastrichtenaren goed begon met een eerste plaats, kende de supporters in de tweede helft veel tegenslagen. Veel Maastrichtenaren zien MVV als hun leven en staan in de schuld om de selectie uit Maastricht kunnen te bezoeken. “Van winst ga je dan ook uit’, zo liet een supporter, die wekelijks vanuit het hoge noorden de reis naar Maastricht maakt, weten.
De discussie tijdens het seizoen is groot tussen de supporters van de Maastrichtse club, die zorgen voor de sfeer en een gevuld stadion: Moet MVV financieel gezond blijven of bezoeken we liever een sportieve wedstrijd die met winst besloten wordt?
Veel vragen waren er al, toen trainer Rene Trost op het hoogte punt bekend maakte de club te verlaten, maar nu meer informatie naar buiten is gekomen zijn heel veel fans teleurgesteld in het bestuur van MVV Maastricht. Het grotendeel van de supporters staat echter achter de coach en de spelers.
Tijdens de winterstop liet de trainer nog weten dat er geen druk lag. Trainer en bestuur zaten op één lijn. Even later kwam er een bericht waarin de trainer liet weten te stoppen na dit seizoen. Men dacht dat MVV Maastricht niet meer kon voldoen aan de financiële voorwaarden van René Trost. Opvallend was het niet coachen van de trainer tijdens de eerste wedstrijden na de winterstop en de reactie na de wedstrijd waarin scheidsrechter Jochem Kamphuis in de wedstrijd tussen MVV en Helmond Sport enkele zwaar dubieuze beslissingen nam. Rene Trost liet weten dat zo’n fout hem geen tweede keer gebeurd.

Waarop doelde de trainer, die MVV heeft laten groeien? Dat hij eerder naar de tribunes werd verwezen of was er meer aan de hand.
Interne bronnen meldden in een eerder bericht dat er tijdens de tweede helft van het seizoen geen contact meer is geweest tussen de trainer en het bestuur. Nu komen fans naar buiten waarin spelers dit bevestigen.
Alwaar de trainer de handdoek in de ring wilde gooien na het te horen krijgen om niet te promoveren, wisten de spelers hem te overtuigen aldus woorden op het forum van de MVV Fans.

Buiten dat MVV Maastricht blessures kende van Danny Schreurs en Koen Daerden was dit niet de hoofdoorzaak.
Het is nu een dubbel gevoel voor de supporters van MVV. Veel MVV fans zijn blij met de financiële status van MVV, de club van hun hart, maar vele supporters staan achter de speler en de coach. René Trost. Een man die MVV heeft gebracht waar het nu staat waarin hij moest roeien met de riemen die hij had.

Buiten dat er dit seizoen geen sfeer acties waren zijn er nu al fans die twijfelen om volgend seizoen nog te gaan kijken. “We voelen ons bedrogen, het koste veel geld, en we gaan om te winnen”" aldus een trouwe fan van de Ultra’s wiens naam niet genoemd wenst te worden.
Buiten het incident bij NAC Breda, waarin fans niet meer welkom waren, is het vertrouwen in het bestuur sterk verminderd.
Respect voor de trainer, die dit op een professionele wijze niet naar buiten bracht, spelers die wedstrijden vochten voor de punten maar in een dergelijke situatie valt er niets meer te winnen. De bron die meldde dat René Trost al geen goed contact meer had met het bestuur is zeer betrouwbaar, mede spelers zelf komen nu naar buiten ermee aldus het fans forum.

Wellicht is de tijd er dat het bestuur plaats maakt in plaats van de trainer en spelers. Het merendeel van de supporters staan achter de trainer en de spelers.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2013 23:18 20 mei 2013 23:19 door Boer458. Reden: tekst
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
MVV algemeen #765
Wie is deze Raymond van Hoorn eigenlijk ?

Waar stond dit artikel ?

belachelijk slecht geschreven, en dan bedoel ik niet alleen tekstueel..... :schamen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.320 seconden