MVV algemeen

17 mrt 2013 13:39 17 mrt 2013 13:42 door Roei baank.
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 909
Meer
MVV algemeen #631
Ik was van de week in het Waalse en kwam in gesprek met een charmante madame die werkzaam is bij CCI Connect.
Dit is een bedrijf dat mede-organisateur is van het evenement Meet'in Liège.

www.meetinliege.be/player/videos/meetin_home.mp4


Vanochtend tijdens de preek van de heilige St.Gerlachus dacht ik er nog eens aan terug en kwam op het idee om zo iets ook eens te organiseren in de Geusselt. Ook al gezien het feit dat het stadion gebruikt moet worden voor meerdere evenementen.
Ziet U zich al lopen over de heilige grond zonder een stadionverbod te krijgen ? De zaterdag avond en de zondag. Men zou les stalles stervormig kunnen plaatsen op het veld.
Une fête de la bière Veer Zien MVV. Naast de Jupiler een presentatie van verschillende biersoorten van ambachtelijke brouwerijen. Keuze genoeg: www.bierebel.com/biere.php?sort=all
Met speciale aandacht voor het laatste biertje op de lijst.
Na afloop van het seizoen. Geen après-ski maar een après-foot. Een fête waarvan onze, zeer gewaardeerde, bierkenner LRB zelfs tranen in zijn ogen krijgt. Eventueel gecombineerd met andere geneugten des levens zoals er zijn du vin, du fromage, du musique en niet vergeten het zoervleis (du cheval) van uzze sjieke Robin.
Een soort mini Preuvenemint maar dan geen Preuvenelappen maar Willy’s.

Uiteraard is deze tip wederom gratuit

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2013 20:07 18 mrt 2013 20:10 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #632
www.ec.europa.eu/competition/forms/intro_nl.html

Het is belangrijk dat u het formulier zorgvuldig invult en zoveel mogelijk informatie geeft.

Let er goed op dat u alle verplichte velden invult. Ze worden aangegeven met een sterretje (*). Als u een verplicht veld vergeet, kun u het formulier niet indienen. Bent u klaar, klik dan onderaan op de knop "Verzenden". Als u een rubriek niet correct hebt ingevuld, wordt u gevraagd deze te corrigeren. Als u geen bericht krijgt, betekent dat dat het formulier correct was ingevuld.

Ik heb het online klachtenformulier 6 Maart verstuurd en geen tegenbericht ontvangen. Dus correct ingevuld. En nu afwachten. :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2013 14:18 22 mrt 2013 14:23 door Roei baank.
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 909
Meer
MVV algemeen #633
Vrijdag 12 april.pdf

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2013 17:03
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 909
Meer
MVV algemeen #634
Vrijdag 12 april.zip


je vous souhaite une bonne soirée

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2013 17:20
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 909
Meer
MVV algemeen #635


Vrijdag 12 april, MVV-stadion, Maastricht


16.30 u Ontvangst, registratie, welkomstwoorden
17.00 u Presentaties - Maatschappelijke functie MVV
- Sportsponsoring door Mithra Luik
18.00 u Netwerkmoment
18.30 u Netwerkbuffet
20.00 u Jupiler Leage-wedstrijd MVV-FC Dordrecht
22.45 u Einde bijeenkomst

Je vous souhaite une bonne soirée.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, MVV4life, Danny1983, Aswin, De_Lange, Boer458

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2013 20:11
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV algemeen #636
Eindelik! D'r is mèr ein club in de Euregio!

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Roei baank

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2013 09:45
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
MVV algemeen #637
Leest tip : Zondagnieuws , collumn van de heer Jan janssen.

Janssen maakt hier de vergelijking tussen de sancties die de gemeenteraad nam jegens de wethouder die " MVV in de lucht hield" enerzijds, en anderzijds met de wethouder die Vinkenslag "verhuisde".
De een moest opkrassen en de ander mag lekker doorgaan.....

Als Heuvellander ben ik heel wat dorpspolitiek gewend , maar dit kan dr ook wel mee door ;)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2013 10:08
Sjefsjengko
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 47
Meer
MVV algemeen #638

Boer458 schreef : Leest tip : Zondagnieuws , collumn van de heer Jan janssen.

Janssen maakt hier de vergelijking tussen de sancties die de gemeenteraad nam jegens de wethouder die " MVV in de lucht hield" enerzijds, en anderzijds met de wethouder die Vinkenslag "verhuisde".
De een moest opkrassen en de ander mag lekker doorgaan.....
Als Heuvellander ben ik heel wat dorpspolitiek gewend , maar dit kan dr ook wel mee door ;)


De visie, ut blikveld en ut dörrep vaan Janssen reik per definitie neet weijer es de ierste umwalling.

Ut is unne dikke nek dee die groete moil moot kinne drage!!!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2013 22:44
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 491
Meer
MVV algemeen #639
Het leven is hard. Zeker als je supporter bent van een worstelende club in de spelonken van het betaalde voetbal. Gisteren ging SC Veendam failliet. De Groningers zijn daarmee de tweede club uit de Jupiler League die dit jaar uit de competitie wordt genomen.

Ook voor mij was gisteren geen fijne dag. Door het faillissement van Veendam werd een kampioenschap van mijn club MVV vrijwel onmogelijk. Koploper Sparta liep drie punten uit. Eerder al won Sparta 2 punten op haar grootste tegenstander, door het faillissement van AGOVV. De Rotterdammers krijgen zo het kampioenschap in de schoot geworpen. MVV wordt verslagen buiten het veld.

Het is maar voetbal, hoor ik u denken. Bovendien; voetbal in de Jupiler League. Wie kan zich daar nou druk over maken? Die gedachte begrijp ik. Er zijn belangrijkere dingen in het leven. Voor u, en voor mij waarschijnlijk ook. Toch voelde ik een verstikkende machteloosheid. Een gevoel dat iedere supporter van een kleine voetbalclub kent. En dat velen in Maastricht en Veendam gisteren hebben gevoeld.

Mijn clubje heeft een prachtige historie. Ooit waren we belangrijk. Ooit kwamen topclubs met angst in de benen naar De Geusselt. De Maastrichtse ster straalde op het roodwitte shirt. Het was de tijd waarin mijn opa’s naar MVV gingen kijken, in de kou op oude houten tribunes. De tijd waarin mijn vader als kleine jongen op een klapstoeltje langs de zijlijn naar Johan Cruijff en Willy Brokamp keek, omdat de tribunes zo vol waren dat er vliegensvlug extra zitplaatsen gecreëerd moesten worden . De tijd waarin de Maastrichtse arrogantie op zijn best was. Hij was namelijk nog terecht.

Die tijd is helaas niet meer. Toen ik als jochie met mijn vader en opa samen naar De Geusselt ging, werd er gestreden tegen Ajax, Feyenoord en aartsrivaal Roda JC. Toen ik later alleen mocht gaan zette het verval in. Na de degradatie worstelden we ieder jaar tegen hoge schulden en verwachtingen. Vrijwel alle lelijke stadions in Nederland heb ik in mijn tienerjaren gezien. Duizenden kilometers heb ik gereisd om met gelijkgestemden onze club aan te moedigen. In de kou, achter prikkeldraad, levend op lauw bier en smerige kroketten. De ene onlogische lijdensweg na de andere om je club te zien verliezen. Een drietal bijna-faillisementen heb ik meegemaakt. Iedere keer op het nippertje voorkomen. Alsof ze je aan een touw laten bungelen onder een brug, dreigen je te laten vallen en dan toch weer omhoog hijsen. Steeds opnieuw. Altijd weer die machteloosheid.

Waarom dan toch, in godsnaam? Waarom doe je jezelf zoiets aan? Niet om het voetbal, dat was niet om aan te zien. Niet om het succes, dat was er niet. Wij zijn geen Ajax of PSV, waarvan de supporters janken als ze een jaartje geen Champions League spelen. Mijn club is voor mij belangrijk, omdat ze ergens in de loop der jaren bij mij is gaan horen. Als kleine jongen ga je erheen met je vader. Nog steeds beginnen wij ieder telefoongesprek over MVV. Later ga je met vrienden. Het stadion gaat voelen als een huiskamer. Je voelt je aangetrokken tot de prachtige verhalen die een volksclub omgeven. Over mensen met bijnamen als sherriff, heldere en zwijn. Je ontmoet iemand als Anita, voor wie het stadion een altaar is ter herinnering aan degenen met wie ze vroeger altijd ging en die er nu helaas niet meer zijn. Of zoals de broers Ben en Frank, die zoveel van hun club houden dat ze in tijden van nood al hun vrije tijd en nog wat extra besteden om de ondergang te voorkomen.

Aan die mensen moest ik denken toen ik las over onze tegenspoed. We maakten na jaren gedoe en verlies eindelijk kans om de ster op het roodwitte shirt weer op het hoogste niveau te zien stralen. Die kans is nu vrijwel verkeken. Niet door eigen schuld, maar door een samenloop van omstandigheden. We konden er niets aan veranderen. Machteloos keken we toe. En toen voelde ik mij schuldig dat het mij niet meer lukt op vrijdag op tijd voor de wedstrijd in Maastricht te zijn. Ik voelde mij schuldig, alsof ik de vrouw die ik liefheb niet heb kunnen geven wat zij verdient. Dus heb ik een seizoenskaart gekocht. Om het leed van MVV-supporter zijn komende vrijdag met mijn lotgenoten te delen. In de kou, achter prikkeldraad. Gelukkig hebben we volgend jaar weer een kans. In tegenstelling tot Veendam.

Mark Thiessen is MVV-supporter. En is daar ondanks het afzien trots op.

sport.thepostonline.nl/column/het-leed-dat-mvv-het/
De volgende gebruiker (s) zei dank u Audiowaste, MVV4life, Danny1983, Frank Salemans, opadiehard, Belurani, Anita

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2013 07:12
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
MVV algemeen #640
HET HOUDT MAAR NIET OP !!!!!!

Opnieuw onderzoek door de EU naar ongeoorloofde subsidies door de gemeenten aan de profculbs.
En weer wordennwij gnoemd.
Vreemd genoeg komt RJC in dit rijtje niet thuis.

Indien decommissie van oordel is dat de deal van het stadion onrechtmatig is, dan moet MVV een schuld ophoesten van € 3,5 miljoen.
Bij het artikel staat een gemotioneerde Melluk, een helaas veel te jong overleden mede supporter.

Kan iemand het artikel en foto hier plaatsen, mij lukt het niet

Aon de géng

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2013 07:43
J.P. Ler
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 121
Meer
MVV algemeen #641
de tekst uit ddl:

Miljoenensteun MVV verdacht


De Europese Unie heeft serieuze vermoedens dat de gemeente Maastricht in 2010 ongeoorloofde subsidie heeft verleend aan MVV. Dat is de conclusie na een oriënterend onderzoek. Er komt daarom een diepgaand onderzoek, stelt Joaquin Almunia, vicevoorzitter van de Europese Commissie.


Voetbal
van onze verslaggever

MVV zag de schuld drie jaar geleden oplopen tot in totaal zes miljoen euro en dreigde failliet te gaan. De gemeenteraad kwam de club te hulp door stadion De Geusselt te kopen voor 1,85 miljoen euro en een achtergestelde lening uit 2003 van 1,7 miljoen kwijt te schelden.


Volgens de EU lijkt het erop dat MVV daardoor bevoordeeld is ten koste van de concurrentie.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2013 08:13
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #642
Ik wordt helemaal ziek van Europa..... we zitten door Europa in diepe crisis , we betalen ( bijna) allemaal mee aan de zwakke economien , en we hebben een regering die is nog niet de knip voor de neus waard !!!

Onbegrijpelijk dat de burgers dit nog langer pikken..... de werkeloosheid staat op een dieptepunt, de krimp is weer meer dan verwacht en het gaat maar door....

En dan wordt er nog even uit Brussels bepaald of de Gemeente Maastricht ten onrechte MVV zou hebben geholpen, notabbene met belastinggeld verdiend en opgebracht in Nederland door de Nederlanders....
Kunnen ze dan ook even alle culturele zaken en subsidies onder de loep nemen, die helemaal niets toevoegen....

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2013 08:18
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV algemeen #643
Fuck Europa stem tegen het verzet!!!


burgers die het spuug en spuugzat zijn!
www.tekenverzetaan.nl/



Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2013 08:40
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV algemeen #644
Deze steun aan de Limburgse clubs is voor 80% aan R*** dus tel maar uit hoeveel dat is.........
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2013 08:52
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 369
Meer
MVV algemeen #645

BRUSSEL – De Europese Unie start een diepgaand onderzoek naar mogelijke ongeoorloofde steun van de gemeente Maastricht aan MVV.
Ook de drie andere Limburgse profclubs hebben gemeentelijke subsidies, leningen en garantstellingen ontvangen (sinds het jaar 2000 samen voor een kleine twintig miljoen euro). Tegen die clubs is voor zover bekend geen melding ingediend.

Als de Europese Commissie na het nadere onderzoek daadwerkelijk oordeelt dat de financiële steun niet legaal is, dan moet de club alle steun terugbetalen. PSV moet in dat geval 48 miljoen euro ophoesten, MVV 3,5 miljoen.


Even rekenen.... 20 - 3,5 = 16,5 : 3 = 5,5 per overige BVO in Limburg.
En dan hebben we het eerlijk verdeeld, maar we weten allemaal wie de meeste verkapte steun heeft gekregen.
Mijn bloed kookt bij de wetenschap dat de gemeente Kerkrade de ene truc na de andere uithaalt om de club te blijven steunen, maar daar lezen we niks over.
Maar goed, DDL is een meester in het naar buiten brengen van beschadigend nieuws op het moment dat MVV alle steun nodig heeft op een wedstrijddag.

Dixi

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Danny1983

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.373 seconden