MVV algemeen

21 feb 2013 13:04
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #586

Roei baank schreef : volgens mij naderen zich donkere wolken richting de Geusselt en is de club aan te veel fronten "oorlog"aan het voeren om te overleven.....

Gamins niet paniekeren. In slechte tijden komen altijd de beste ideeën. Zie het rijke MVV verleden en de bijna ondergang van MVV, na het tijdperk van de Daltons 3 jaar geleden. Het is nu tijd om door te pakken. In crisis tijden moet men bewust zijn van het feit dat de markt op een andere manier moet worden benaderd. Juist in deze tijd moet iedereen, binnen de organisatie, doordrongen zijn van het feit de “klant” niet koning is maar keizer. Dit geldt niet alleen voor nieuwe toeschouwers en sponsoren maar ook zeer zeker ook voor degene die al jarenlang MVV Maastricht steunen op een of andere manier.
Aan ons de taak om er voor te zorgen dat René Trost volgend jaar zegt: g.. miljaar iech bin te vreug weg gegaange.


Dat is zeker goed verwoord door jou , ik sta ook achter die laatste zin van je ....echter is hier ook niet direct sprake van paniek maar hebben we met een optelsom te maken van gebeurtenissen, waarvan sommige slecht danwel ongelukkig getimed zijn....de actie MVV van ons allemaal en het vertrek van Rene en zijn bijdrage aan dit onderwerp. Je kunt dan toch niet spreken van een daarkrachtige actie, als het eerste beste wapenfeit die uit deze actie rolt, het feit is dat de trainer zijn ontslag indiend, natuurlijk zijn dat 2 verschillende zaken alleen komen ze door de actualiteit erg dicht bij elkaar en zorgt het ene feit voor een negatieve uitstraling naar het andere, en wellicht ook een negatieve werking.

Marketing technisch bereik je dus op dit moment een negatief effect.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2013 08:48
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #587
In het intervieuw van L1 wordt de vraag aan Trost gesteld door de verslaggever , dan hem via de Gemeente was v
vernomen dat MVV gevraagd had voor uitstel van het betalen van de huur !!


www.l1.nl/video/rene-trost-over-zijn-vertrek-20-feb-2013
bij 2 min 55 stel de reporter de vraag, is dit weer stemmingsmakerij door L1 of is dit gerucht gebaseerd op feiten ??

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2013 08:58 22 feb 2013 08:58 door Peter Pan.
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 786
Meer
MVV algemeen #588
Denk niet dat dit mogelijk is, paar maanden geleden stijg je naar categorie 3 en dan zou je paar maanden later alweer in categorie 1 moeten zitten? Zou dit waar zijn, kan dat hele systeem naar de klote en kan ik me die blije stem van Rinkens niet plaatsen in het interview van een paar dagen terug over onze ''goede'' cijfers???

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2013 09:12
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3879
Meer
MVV algemeen #589
Dat MVV financieel gezien nog altijd niet ruim in de jas zit, is overduidelijk en ook helemaal geen geheim en ook niet raar. Het bestuur heeft ook nooit gezegd dat we rijk zijn overigens. Wel dat we ieder jaar winst willen maken en dat dat tot nog toe ieder jaar onder dit bestuur is gelukt.

Ik heb geen idee of het waar is, maar laten we aub niet elkaar nu weer gek maken omdat de Limburgse media weer eens stemming maakt en afwachten wat er nou echt waar blijkt te zijn.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2013 10:10
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #590

Jacques schreef : Dat MVV financieel gezien nog altijd niet ruim in de jas zit, is overduidelijk en ook helemaal geen geheim en ook niet raar. Het bestuur heeft ook nooit gezegd dat we rijk zijn overigens. Wel dat we ieder jaar winst willen maken en dat dat tot nog toe ieder jaar onder dit bestuur is gelukt.

Ik heb geen idee of het waar is, maar laten we aub niet elkaar nu weer gek maken omdat de Limburgse media weer eens stemming maakt en afwachten wat er nou echt waar blijkt te zijn.


Je hebt helemaal gelijk in wat je schrijft, het huidige bestuur is transparant over de huidige situatie en het financieele beleid is tot op heden positief te noemen en hun streven is om winst te maken....dat moet ook zo !

We maken mekaar daarom niet gek, door zo'n bericht, het is meer de combinatie van de laatste berichten die elkaar in rap tempo volgen die mij niet vrolijk stemmen, samen met het commerciele verhaal in de BC waar ik persoonlijk vind dat MVV steken laat vallen ( dit is ook bekend bij MVV) is het goed dat supporters het verhaal kennen.

Ben mij ook bewust dat dit niet positief werkt op het totaal, maar ja zeg maar hoe je bercihten als niet uitbetalen premies, opstappen van de trainer, mogelijke huur achterstand, oproep van bestuur aan supporters om mee te denken en ook desgewenst geld over te maken, terug lopende toeschouwers aantallen, matig sfeer in hets stadion, conflict met Ultra's etc ect ect moet opvatten dan....

Gevoelsmatig heb ik het idee ( maar ik kan er naast zitten) dat bepaalde effecten van dit bestuur zijn uitgewerkt, of dat wij ( ik) ze niet meer zie ( omdat ze zo uniek zijn dat ze pas over een aantal jaren periodes gaan werken)....
wie zal het zeggen.....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2013 14:12 22 feb 2013 14:17 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV algemeen #591
Ik zie het wat anders, maar we moeten oppassen, dat we niet een aantal dingen door elkaar halen:
het sportieve aspect, de financiële situatie en de sfeer.

Het bestuur heeft op financieel gebied een uitstekende prestatie geleverd, nadat we bijna "kassie wijlen" waren.
En dit al drie jaar lang. Compliment en chapeau !
Daarnaast probeert men structureel us MVV-ke gezond te laten blijven en ontwikkeld daar diverse plannen voor.
Niettemin zijn ook daar ( op dit moment tenminste) grenzen aan hetgeen mogelijk is en wat er in de beurs zit .
Zie binnen dit kader de (hoge) uitgaven van wedstrijdpremies door het onverwachte uitstekende sportieve succes tijdens de eerste seizoenshelft en ook misschien de tegenvallende groei van het aantal ( en daarbinnen het type) sponsoren...
Dan is er niks mis mee, dat men op dit gebied ( inkomstenvergroting) probeert het netwerk van de supporters te gebruiken, en hen om ideeën te vragen ( en deze dan in te zetten).
Is alleen maar positief en doet het bestuur al als sinds 2011 ( weet ik uit eigen ervaring met dhr Rinkens).

Dat Trost na 3 jaar (iedere keer weer vanaf een nulpunt beginnen) nu eindelijk een sportieve stap vooruit wil maken, is niet meer dan normaal.
Maar lijkt mij ( en daar kan ik me in vergissen), dat dit (verder investeren in het team, lees financiële mogelijkheden) ) niet mogelijk is voor komend seizoen en dus sportief hij weer terug bij af is en vandaar zijn conclusie trekt om zelf een stap hoger te gaan. Niks mis mee, want zijn visitekaartje is meer dan OK. Jammer maar helaas.

We moeten dus al supporters blij zijn met hetgeen de afgelopen jaren op sportief en financieel gebied gebeurd is, maar de realiteit van vandaag accepteren. Hoe bitter deze pil is en onze verwachtingen dus bijstellen (niet onze ambities!)

Qua sfeer is er natuurlijk een en ander te zeggen. Ook hier is het voor het bestuur een groot leerproces geweest en is nog steeds zo.
Omdat een aantal van hen niet de affiniteit had met de voetbalwereld en met de hondstrouwe supporters van deze "fein club oet Mestreech". Ook daar zijn er al goede initiatieven in de maak of zelfs "aon de geng" ;
zie naast de praotkaffees, het uitstekende initiatief van uzze "Forlaajf" en de opzet van de vereniging(waar namens de supporters een aantal goede mensen zitten die behoorlijk wat draagvlak hebben binnen de diverse supportersgroepen).


We hebben wel nog een lange weg te gaan, maar een fundament ligt er wel.
Is nu aan ons allemaal om er iets van te maken...!

Last but not least een vriendelijk verzoekje aan jou Napoleon:

zou je misschien je kritische opmerkingen (over spelers en club) onder een andere naam hier naar voren brengen en niet onder de naam de je al sponsor gebruikt?
Dit komt ook niet altijd even prettig over, als we het over sfeer hebben ( ook al is het je bedoeling niet...maar een sponsor die openlijk iets ventileert...)
Ik denk dan aan bijvoorbeeld "mental" die deze naam gebruikt voor zijn persoonlijke mening en die reacties en opmerkingen dus los staan van zijn andere rol. Bedankt !
De volgende gebruiker (s) zei dank u serke

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2013 15:55
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 909
Meer
MVV algemeen #592



Straf idee met de toename van de vergrijzing in het achterhoofd. Sponsor tip: Medireva

KRC Genk heeft er een nieuwe supportersclub bij: The Senior Army. De oudste fanclub van het land start met tien leden die samen een gemiddelde leeftijd hebben van 69,2 jaar.

De oprichting van deze supportersclub maakt deel uit van FRZA!, het communityproject van KRC Genk. Volgens de FRZA!-kernwaarden "Bontblauw" (iedereen uit de maatschappij), "wil winnen" (ambitie en streven) en "maakt sterker" (kansen geven en ondersteunen) worden nieuwe initiatieven gelanceerd waarmee de club zich nog steviger en breder wilt verankeren in de maatschappij.

"Met 'The Senior Army' lanceren we letterlijk de oudste supportersclub van het land", legt Community Medewerker Davy Vanhaen uit. "De oudste supporter is Thea Broeckx met haar 75 jaar. De jongste is Margriet Smeers met 63 lentes. De zeven mannen en drie vrouwen vormen samen een unieke bende die tijdens de vijf thuiswedstrijden van de Play-offs verschillende leuke dingen zullen mogen doen op KRC Genk. Denk aan oplopen met de spelers, meevolgen achter de schermen, enz."

Senioren uit hun huis halen

Enerzijds wilt de club haar respect en dankbaarheid tonen aan haar senior-supporters die vaak al 25 jaar lang de club volgen door weer en wind.

"We hebben momenteel 27 abonnementen van 80-plussers en een 270-tal van 70-plussers. We vinden het schitterend dat deze mensen de club al zo lang volgen of op deze leeftijd nog de stap zetten tot het aankopen van een abonnement. Via 'The Senior Army' krijgen we een zicht op hun beleving en kunnen we waar nodig sleutelen om ook voor deze doelgroep de meest aangename wedstrijdbeleving te bezorgen. Indien we bovendien veel reactie krijgen van andere senior-supporters kunnen we “The Senior Army” zelfs openstellen voor inschrijvingen en structureel voorzetten naar de toekomst", verteld Davy Vanhaen.

"Anderzijds is dit ook een project met een sociaal-maatschappelijke boodschap. Eenzaamheid bij senioren is een sterk opkomend fenomeen in onze drukke maatschappij. Voetbal is een schitterend middel om senioren uit hun huis te halen, samen te brengen onder mensen en hun gedachten te laten verzetten. Door dit onder de aandacht te brengen hoopt de club mensen te inspireren om voetbal te gebruiken als hefboom tot sociaal contact."

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2013 13:39
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
MVV algemeen #593
"Enerzijds wilt de club haar respect en dankbaarheid tonen aan haar senior-supporters die vaak al 25 jaar lang de club volgen door weer en wind."

Bestaat genk al zo lang?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2013 13:44
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV algemeen #594

Snuf schreef : "Enerzijds wilt de club haar respect en dankbaarheid tonen aan haar senior-supporters die vaak al 25 jaar lang de club volgen door weer en wind."

Bestaat genk al zo lang?


Yep, precies 25 jaar : opgericht in 1988 na de fusie van Thor Waterschei (1919) en Winterslag (1923).
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2013 13:49
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV algemeen #595

Snuf schreef : "Enerzijds wilt de club haar respect en dankbaarheid tonen aan haar senior-supporters die vaak al 25 jaar lang de club volgen door weer en wind."

Bestaat genk al zo lang?

Toevallig dit weekend met iemand daarover gesproken. De samensmelting van Waterschei en Winterslag was in 1988. Dit jaar in de huidige vorm dus 25 jaar.

Van Wikipedia:
KRC Genk is een Belgische voetbalclub uit Genk. De club is bij de KBVB aangesloten met stamnummer 322, het nummer van KFC Winterslag dat in 1923 was opgericht. De officiële naam van de club in de Kruispuntbank van Ondernemingen luidt dan ook "Koninklijke Racing Club Genk 322". KRC Genk ontstond in 1988 uit de fusie van Thor Waterschei en Winterslag. De volledige naam van de club is Koninklijke Racing Club Genk.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2013 10:11
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 909
Meer
MVV algemeen #596
Een ingezonden stuk in de Leugeneer van gisteren.


Bijlage:

Bestandsnaam: Brieflezer.pdf
Bestandsgrootte:42 KB




En het antwoord in de Leugeneer vandaag van niemand minder dan de Keers.


Bijlage:

Bestandsnaam: Keers.pdf
Bestandsgrootte:43 KB

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2013 11:00
Lukunku
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
MVV algemeen #597
Mooie Reactie van de Keers in de Leugeneer. Was mezelf ook aan het ergeren toen ik gister deze ingezonden brief had gelezen. Meningen zullen altijd verschillen maar ik sluit me aan bij de Keers. Mooi om te lezen dat deze verdienstelijke oud speler weer gruuts is om oud-MVV'er te zijn!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sandro, opadiehard, Boer458

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2013 12:05
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1953
Meer
MVV algemeen #598
Zeker een mooie reactie.
Jammer dat veel mensen hun vooroordelen toch bevestigd zullen zien in die brief van een absolute nobody.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2013 12:08 27 feb 2013 12:08 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV algemeen #599
Iedereen mag zijn mening hebben maar doe het dan op zn minst een beetje gebaseerd op feiten of met respect.

Er word veel over bestuur gezegd maar op financieel gebied kun je toch echt zeggen dat ze het goed doen. Controle ook vanuit ledenraad en spelersgroep daarop. Alles transparant. Cat 3. Maar MVV niet in gevaar willen brengen en daarvoor lastige maar dappere maatregelen nemen.

MVV heeft rust nodig. De berichtgevingen van de laatste weken, vooral die wat negatief uit het verband worden getrokken of tendentieus zijn over de winstpremies, Trost, sommige titels op het forum hier, zelfs complottheorieen in de gezet.

Ga de dialoog aan, schrijf een brief naar het bestuur als je zo zit met het schrappen van de premies.
Maar doe het in het belang van je eigen club. Dat vind ik deze brief duidelijk niet! (De eerste dan hè)

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sandro

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2013 14:35 27 feb 2013 14:37 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV algemeen #600

Roei baank schreef : Een ingezonden stuk in de Leugeneer van gisteren.


Bijlage:

Bestandsnaam: Brieflezer.pdf
Bestandsgrootte:42 KB




En het antwoord in de Leugeneer vandaag van niemand minder dan de Keers.


Bijlage:

Bestandsnaam: Keers.pdf
Bestandsgrootte:43 KB


Heerlijk die reactie, dezelfde manier waarop hij speelde! :applaus:

Ter info:

"de Keers" was in de jaren 70 een zeer gewaardeerde speler en vuurvreter die op het veld geen smoesjes maakte.
Speelde van 1968 t/m 1980 190 wedstrijden voor us MVV-ke en scoorde 12 keer.
En juist door zijn houding ook onze held ( naast mannen als de Witte en Dijkstra); spreek Opa of Pinobel er maar eens op aan...







De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.415 seconden