MVV algemeen

06 mrt 2013 13:58
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 369
Meer
MVV algemeen #616
Europese Unie bekijkt steun Eindhoven aan PSV

Brussel wil meer weten over de financiële steun die voetbalclub PSV heeft gekregen van de gemeente Eindhoven.
De Europese Commissie heeft ook twijfels over de financiële hulp aan vier andere voetbalclubs, zo maakte Brussel woensdag bekend.
Eindhoven kocht in 2011 voor bijna 48,4 miljoen euro de voetbalgronden van de club en gaf deze in erfpacht weer aan PSV. Deze steun zou mogelijk in strijd zijn met Europese regels voor staatssteun.

Ook neemt de Europese Commissie de steun van gemeentes aan voetbalclubs NEC, MVV, Willem II en FC Den Bosch onder de loep. Hier gaat het om enkele miljoenen. Brussel duikt op deze zaak na klachten van burgers.
Afwachten
De betrokken gemeenten wachten de uitkomsten van het onderzoek af, en zeggen dat de klachten van burgers bekend zijn.
Wethouder Staf Depla van Eindhoven ziet het onderzoek naar de aankoop van de grond van PSV met vertrouwen tegemoet. "Bij de voorbereiding is rekening gehouden met Europese regels. We hadden de grond niet gekocht als de koop niet aan de regels zou voldoen."
De gemeente Tilburg werkt mee aan het onderzoek en wacht de uitkomst af. "We zijn niet geschrokken, we waren min of meer voorbereid", laat een woordvoerder weten.
Oudere zaak
Volgens de gemeente Nijmegen betreft de kwestie die Brussel gaat onderzoeken één klacht van één burger over een oudere zaak.
De gemeente Maastricht kan nog niet reageren op het bericht van de Europese Commissie over MVV en de andere clubs. "We wachten eerst de stukken af en gaan die dan bestuderen", reageert de woordvoerder van de gemeente.

Dixi

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2013 14:09
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #617
Wat gek. Ik zie Roda jc er niet bij staan. Dat is toch die club die keer op keer steun kreeg van de gemeente Kerkrade/Parkstad?
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2013 14:46 06 mrt 2013 14:46 door Hartmans1973.
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 232
Meer
MVV algemeen #618
@ schapendonk dan moet er wel een burger of iemand anders een klacht in dienen ;)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2013 14:46
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV algemeen #619

Schapendonk schreef : Wat gek. Ik zie Roda jc er niet bij staan. Dat is toch die club die keer op keer steun kreeg van de gemeente Kerkrade/Parkstad?


Ik dacht meteen hetzelfde, maar waarschijnlijk heeft daar niemand en bezwaar richting Brussel gemaakt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2013 14:56 06 mrt 2013 15:00 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #620
Maar als bekeken wordt of gemeentelijke steun aan clubs wel volgens Europese richtlijnen is, dan is het toch niet meer relevant of het met een klacht te maken heeft ja/nee. Dan moet je álle gemeentelijke steun aan clubs gaan bekijken, dus ook Roda jc. En als dit niet gebeurt dan dien ik persoonlijk nog die klacht in :lol: want ik woon namelijk in Parkstad.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2013 15:03 06 mrt 2013 15:04 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
MVV algemeen #621
Top 10 van lijst eredivisieclubs met meeste staatssteun

1. Vitesse 74.891.500 euro
2. ADO Den Haag 73.168.000 euro
3. SV Heerenveen 40.151.000 euro
4. FC Groningen 39.638.500 euro
5. Nac Breda 39.293.500 euro
6. AZ Alkmaar 37.658.500 euro
7. Ajax 35.403.000 euro
8. Roda JC 32.160.000 euro
9. FC Utrecht 27.849.500 euro
10. FC Twente 26.872.000 euro
www.groene.nl/2011/20/creatief-met-staatssteun
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2013 15:27 06 mrt 2013 15:28 door Us Clubke.
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV algemeen #622

Schapendonk schreef : Maar als bekeken wordt of gemeentelijke steun aan clubs wel volgens Europese richtlijnen is, dan is het toch niet meer relevant of het met een klacht te maken heeft ja/nee. Dan moet je álle gemeentelijke steun aan clubs gaan bekijken, dus ook Roda jc. En als dit niet gebeurt dan dien ik persoonlijk nog die klacht in :lol: want ik woon namelijk in Parkstad.


Ik zeg DOEN... ;)

Op DDL:

Binnenlandse Zaken

De KNVB neemt op korte termijn contact op met het ministerie van Binnenlandse Zaken om meer informatie te krijgen over het onderzoek van de Europese Commissie naar financiële steun door gemeenten aan verschillende voetbalclubs. Dat meldde de bond woensdag in een korte verklaring.

ANP
De bond noemt het onderzoek „primair een aangelegenheid van de Europese Commissie”. Wel gaat de KNVB contact opnemen met PSV, NEC, Willem II, MVV en
FC Den Bosch om te kijken of en hoe zij door de bond ondersteund kunnen worden.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2013 16:23 06 mrt 2013 16:24 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #623

Us Clubke schreef :

Schapendonk schreef : Maar als bekeken wordt of gemeentelijke steun aan clubs wel volgens Europese richtlijnen is, dan is het toch niet meer relevant of het met een klacht te maken heeft ja/nee. Dan moet je álle gemeentelijke steun aan clubs gaan bekijken, dus ook Roda jc. En als dit niet gebeurt dan dien ik persoonlijk nog die klacht in :lol: want ik woon namelijk in Parkstad.


Ik zeg DOEN... ;)

Op DDL:

Binnenlandse Zaken

De KNVB neemt op korte termijn contact op met het ministerie van Binnenlandse Zaken om meer informatie te krijgen over het onderzoek van de Europese Commissie naar financiële steun door gemeenten aan verschillende voetbalclubs. Dat meldde de bond woensdag in een korte verklaring.

ANP
De bond noemt het onderzoek „primair een aangelegenheid van de Europese Commissie”. Wel gaat de KNVB contact opnemen met PSV, NEC, Willem II, MVV en
FC Den Bosch om te kijken of en hoe zij door de bond ondersteund kunnen worden.


Weet iemand een adresje waar ik deze klacht kan indienen. Want als dit allemaal waar is, wil ik dit best eens overwegen. Het zijn namelijk ook mijn belastingcenten. Dan zien we weldra nog een club verschijnen in deze rij.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2013 16:52 06 mrt 2013 16:57 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
MVV algemeen #624

Schapendonk schreef :

Us Clubke schreef :

Schapendonk schreef : Maar als bekeken wordt of gemeentelijke steun aan clubs wel volgens Europese richtlijnen is, dan is het toch niet meer relevant of het met een klacht te maken heeft ja/nee. Dan moet je álle gemeentelijke steun aan clubs gaan bekijken, dus ook Roda jc. En als dit niet gebeurt dan dien ik persoonlijk nog die klacht in :lol: want ik woon namelijk in Parkstad.


Ik zeg DOEN... ;)

Op DDL:

Binnenlandse Zaken

De KNVB neemt op korte termijn contact op met het ministerie van Binnenlandse Zaken om meer informatie te krijgen over het onderzoek van de Europese Commissie naar financiële steun door gemeenten aan verschillende voetbalclubs. Dat meldde de bond woensdag in een korte verklaring.

ANP
De bond noemt het onderzoek „primair een aangelegenheid van de Europese Commissie”. Wel gaat de KNVB contact opnemen met PSV, NEC, Willem II, MVV en
FC Den Bosch om te kijken of en hoe zij door de bond ondersteund kunnen worden.


Weet iemand een adresje waar ik deze klacht kan indienen. Want als dit allemaal waar is, wil ik dit best eens overwegen. Het zijn namelijk ook mijn belastingcenten. Dan zien we weldra nog een club verschijnen in deze rij.


Schapendonk s.v.p.
Klachtenformulier staatssteun - Europese Commissie
www.ec.europa.eu/competition/forms/intro_nl.html

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2013 18:34
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #625
Bedankt Sandro. Mijn klacht is verstuurd. Of er wat mee gedaan wordt is een 2e maar als er nog nooit een klacht verstuurd was jegens de gemeente Parkstad dan is dat dus de 1e. :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Danny1983, De_Lange

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2013 20:49
jesfen
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 165
Meer
MVV algemeen #626
was toch te verwachten dat er een onderzoek zou komen..
ik ben nog steeds aan het wachten dat er een andere aktiviteit, als voetbal, gaat plaats vinden in de Geusselt..
dat was toch een van de voorwaarden die er gesteld werd t.a.v. de kwijtschelding etc??
aangezien wij de enige zijn die gebruik maken van het stadion, zullen ze dit zien als onrechtmatige steun..
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2013 23:47
izzo
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 177
Meer
MVV algemeen #627
wellicht weer eens (in de zomer)een ouderwetse Geusseltrock organiseren maar dan in ons mooie stadionnetje:)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2013 06:42
damske
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 235
Meer
MVV algemeen #628
Schapendonk gaat de geschiedenis boeken in als de man die rjc heeft laten vallen :lachen: :daag: :thumbsup:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2013 07:38 07 mrt 2013 07:39 door Aswin.
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
MVV algemeen #629

izzo schreef : wellicht weer eens (in de zomer)een ouderwetse Geusseltrock organiseren maar dan in ons mooie stadionnetje:)


I like!! :)

Heb ook al eens met dergelijke plannen gelopen. Het zou toch geweldig zijn als Geusseltrock weer terug zou komen.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2013 10:56 07 mrt 2013 11:04 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #630

damske schreef : Schapendonk gaat de geschiedenis boeken in als de man die rjc heeft laten vallen :lachen: :daag: :thumbsup:


Ik, als inwoner van Parkstad heb het recht om te protesteren. Ik ben niet gebaat bij een voetbalclub als Roda jc met in totaal 32 miljoen staatssteun. Dat roept gevoelens van onvrede op. Ik heb ieder jaar steeds minder te besteden door deze wantoestanden. Bovendien is dit een van de gebieden met de grootste werkeloosheid van Nederland. Het geld kan beter besteed worden voor het scheppen van werkgelegenheid. :cheer:
De volgende gebruiker (s) zei dank u damske

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.652 seconden