Categorie-indeling KNVB

21 aug 2012 10:41 21 aug 2012 10:42 door DJ-MARCO.
DJ-MARCO
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
Categorie-indeling KNVB #16
@ Jacques

Beste MVV Supporters,

Ook dit jaar worden er weer Praotkaffees georganiseerd. MVV-supporters kunnen weer allerlei vragen stellen over het wel en wee van MVV Maastricht. Rene Trost en de aan aanwezige bestuursleden/directie zullen alle gestelde vragen zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.

Het eerste praotkaffee van het seizoen wordt gehouden op donderdagavond 13 september 2012.
De locatie is, zoals altijd, Supporterskaffee De Gouden Ster. We beginnen om 20:00 uur.

We hopen op een grote opkomst van MVV-supporters, die op deze manier hun betrokkenheid bij de club kunnen tonen.

Veer zien Us


FORZA MVV MESTREECH !!!!!!!!!!!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2012 14:44
Mestreechter geis
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 40
Meer
Categorie-indeling KNVB #17
met dit bestuur maak ik me nergens zorgen om. En denk niet dat er nog een spelersfonds onder de namen Jongen en Hendriks is bij MVV, die contracten wat ze hebben overgenomen zijn allemaal al afgelopen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2012 15:42
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
Onderwerp Auteur
Categorie-indeling KNVB #18
Nou gaat erom dat die 6 à 7 ton wordt afgelost in het spelersfonds die nog openstaat. Maakt niet uit of er bepaalde spelers al vertrokken zijn. MVV dient een Labylle bijvoorbeeld of een andere speler dus voor een mooi bedrag te verkopen wil dit spelersfonds volledig worden afgelost. Zal dus nog wel een tijdje op de balans blijven staan aangezien we doorgaans niet vaak een speler verkopen. Hopelijk kan MVV alsnog de KNVB overtuigen dat ze in categorie III thuis horen. Wel vervelend dat we nog steeds de rotzooi van het vorig bestuur aan het opruimen zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Equinox

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2012 15:49
Equinox
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 359
Meer
Categorie-indeling KNVB #19
Is dat nog 6/7 ton, of is dat wat hoog ingeschat? Het meeste is nl allang weggewerkt.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2012 16:03
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
Categorie-indeling KNVB #20
Ik dacht dat het spelersfonds verleden tijd was? Hoelang blijft dit gezwel nog boven de club hangen?

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2012 16:13
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
Onderwerp Auteur
Categorie-indeling KNVB #21
Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik dacht dat het ongeveer een miljoen was en dat nu nog 6 à 7 ton afgelost dient te worden. Alleen Boffin heeft met zijn transfer naar West Ham geld opgeleverd naar mijn weten, die verkaste toen voor ongeveer 3 ton.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2012 17:01
vuurbal
Bezoeker
Bezoeker
Categorie-indeling KNVB #22
Volgens mij is er ook een aanzienlijk bedrag van linssen naar die pot gegaan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2012 19:47 21 aug 2012 19:49 door Mestreechter geis.
Mestreechter geis
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 40
Meer
Categorie-indeling KNVB #23
is het niet dat de KNVB ons nooit in Cat. 3 had gezet als die schuld van 6 a 7 ton er nog was. Naar mijn weten is dat bij de begroting mee genomen van de afgelopen twee jaar. :thinking: zou bij het praotkaffee een goede vraag zijn zodat dit uit de wereld geholpen is.(mits ze hier een duidelijk antwoord op willen geven)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2012 22:28
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Categorie-indeling KNVB #24
Heel simpel de vraag moet zijn...wat zijn op dit moment nog de,,schuldeisers,, in dit spelersfonds?
Want ik had echt het idee dat het we er al bijna vanaf waren?
Welke spelers zitten er nog in dit spelersfonds?
Het lijkt net of er afspraken zijn gemaakt dat er ook in de toekomst spelers deelgenoot van worden om zo maar van die openstaande,, schuld,, af te komen!
Heel eerlijk gezegd snap ik het niet zo helemaal meer...gewoon heel duidelijk...wat is nu nog de,,schuld,,en op welke spelers ligt deze claim?...gr opa ;).

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2012 22:44 21 aug 2012 22:47 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Categorie-indeling KNVB #25

Mestreechter geis schreef : is het niet dat de KNVB ons nooit in Cat. 3 had gezet als die schuld van 6 a 7 ton er nog was. Naar mijn weten is dat bij de begroting mee genomen van de afgelopen twee jaar. :thinking: zou bij het praotkaffee een goede vraag zijn zodat dit uit de wereld geholpen is.(mits ze hier een duidelijk antwoord op willen geven)


Fortuna is dit jaar gepromoveerd naar categorie 2, met een opeisbare schuld van bijna 3 miljoen euro en een negatieve jaarbegroting van 40.000 euro. Het komt allemaal neer op creatief boekhouden. Vandaar ook denk ik de doelstelling van MVV om in 2018 alles op de rails te hebben. Zes jaar om te professionaliseren en saneren richting een eredivisieclub, het spelersfonds zal hopelijk rond die tijd volledig zijn afgelost. Ik ben inderdaad wel benieuwd welk bedrag er nog openstaat en bij wie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2012 23:10 21 aug 2012 23:12 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
Categorie-indeling KNVB #26

houtengerard schreef : Vandaar ook denk ik de doelstelling van MVV om in 2018 alles op de rails te hebben.

Volgens mij zit je daar verkeerd Zjeraar. Bij de redding was MVV toch schuldenvrij verklaard. Dan zouden er geen schulden meer moeten zijn. De afgelopen 2 jaar heeft MVV alles al op de rails gezet. Nu is het tijd om te professionaliseren. 8 jaar om iets op de rails te zetten is wel erg lang...

Overigens spreken ze in het jarenplan over 2017 , dat scheelt toch alweer 1 jaartje minder lang te hoeven wachten op eredivisie.... ;)

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2012 23:44 21 aug 2012 23:46 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Categorie-indeling KNVB #27

Sjotelsplak schreef :

houtengerard schreef : Vandaar ook denk ik de doelstelling van MVV om in 2018 alles op de rails te hebben.

Volgens mij zit je daar verkeerd Zjeraar. Bij de redding was MVV toch schuldenvrij verklaard. Dan zouden er geen schulden meer moeten zijn. De afgelopen 2 jaar heeft MVV alles al op de rails gezet. Nu is het tijd om te professionaliseren. 8 jaar om iets op de rails te zetten is wel erg lang...

Overigens spreken ze in het jarenplan over 2017 , dat scheelt toch alweer 1 jaartje minder lang te hoeven wachten op eredivisie.... ;)


Ik meen te hebben gelezen dat er met partijen tot in de late uurtjes is onderhandeld door middel van constructies om MVV schuldenvrij te maken. De ins en outs van die constructies met die schuldeisers is nooit bekend gemaakt (hoeft ook niet vind ik). Maar ik neem aan dat er beloften zijn verbonden aan die afspraken en dat er een termijn aan vast zit waarin deze moet worden nagekomen. Volgens mij is het spelersfonds daar een onderdeel van, zo niet hetgeen waarvoor wij toen tot diep in de nacht op hebben moeten wachten voor groen licht hier op het forum dat MVV gered was.

Corrigeer me als ik fout zit, maar was het niet de afspraak dat de schuldeisers alleen de opbrengsten van hun eigen investeringen zouden terugkrijgen? Of was dat alleen een gerucht?

2018 wordt genoemd in het verslag van de voorlichtingsavond voor seizoenskaarthouders van 7 augustus j.l. Dus ik ga ervan uit dat over 6 jaar MVV de professionaliteit heeft geworven die het sinds de jaren 90 is misgelopen. En misschien zijn die 6 jaar wel een worstcasescenario. Ik ben benieuwd naar de nieuwe informatie op het praatcafe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2012 09:10
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
Onderwerp Auteur
Categorie-indeling KNVB #28

Mestreechter geis schreef : is het niet dat de KNVB ons nooit in Cat. 3 had gezet als die schuld van 6 a 7 ton er nog was. Naar mijn weten is dat bij de begroting mee genomen van de afgelopen twee jaar. :thinking: zou bij het praotkaffee een goede vraag zijn zodat dit uit de wereld geholpen is.(mits ze hier een duidelijk antwoord op willen geven)


Dat is toch net het probleem omtrent de catogorie-indeling dat de KNVB eerst hier geen issue van maakte en nu wel.

opadiehard schreef : Welke spelers zitten er nog in dit spelersfonds?


Nogmaals, het spelersfonds dient te worden afgelost. Welke spelers hier eventueel voor verkocht dienen te worden maakt in principe niet uit. Wie dan precies afbetaald zou moeten worden durf ik niet te zeggen. Zou wrang zijn mocht dat Hendriks/Jongen/Packbier zijn. Wellicht dat er inderdaad destijds zoals Houtengerard aangeeft daar al een andere regeling in getroffen is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2012 15:22 22 aug 2012 15:23 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Categorie-indeling KNVB #29
Een spelersfonds kan ( belasting- en balans technisch) een "asset ( bezitting) genoemd worden, waar een waarde tegenover staat.
Ook al is dit "voormalig" fonds nu leeg ( lees "; nu geen spelers meer omvattend), dan kunnen de investeerders in dit fonds als "schuldeisers" worden aangemerkt of kunnen ze als "schuldeisers" in aanmerking komen.
Dit is zoals Sjra het terecht zegt, allemaal afhankelijk van hetgeen bij de sanering besproken en toegezegd is.

Voor MVV betekent dit, mocht mijn bovenstaande veronderstelling kloppen (zal dit er maar bij schrijven ,voordat een wel bekend forumlid meteen weer op de barricade gaat staan en mij voor "zaate sjlemiel" uitmaakt :lachen: ), dat ze hierin of duidelijkheid moet scheppen of de KNVB moet overtuigen van hun argumenten.

Daarbij heb je als bewijs de huidige verklaringen / toezeggingen van de potentiele "schuldeisers" nodig ...
Het feit dat hierover niets bekend is of wordt gemaakt, duid aan dat een en ander nog in proces is...

Aangezien we niet weten om welk bedrag het precies gaat en als dit bedrag als een "schuld" wordt aangemerkt, blijft de onduidelijkheid over de catagorie indeling totdat hier een geaacpteerde oplossing voor gevonden is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2012 20:58
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Categorie-indeling KNVB #30
Dit onderstaand berichtje uit VI kan al wat opheldering brengen ( ter info: maandag was vorige week maandag) :

De licentiecommissie van de KNVB maakte maandag de nieuwe verdeling van de clubs over de financiële categorieën bekend. Net als tijdens een eerder meetmoment in mei werd geen duidelijkheid verschaft over MVV Maastricht.

Het besluitvormingsproces over de zuidelijke club is nog niet bekend. De laatste categorie waar MVV in verkeerde was de derde, bestemd voor financieel volledig gezond verklaarde clubs. 'En ik twijfel er niet aan dat we daar gewoon in blijven', reageert voorzitter Paul Rinkens.

'Er is een verschil in interpretatie tussen de accountant van de bond en die van MVV en de gemeente Maastricht. Het gaat vooral om het principe: is iets een schuld of niet? Daarover kunnen de meningen blijkbaar verschillen. De KNVB is overgestapt op een andere accountant, en die heeft nog wat extra stukken opgevraagd. We hebben ook de gemeente nodig en daar zijn nog wat mensen op vakantie. Uiterlijk 4 september leveren wij de benodigde verklaringen.'

Rinkens is onderdeel van het nieuwe bestuur dat twee jaar geleden instapte bij MVV, op voorwaarde dat de club op dat moment schuldenvrij zou zijn. 'Dat is destijds door verschillende accountants verklaard. Inmiddels hebben we nog een neutrale accountant gevraagd naar zijn visie en die zegt ook: het is geen kwestie van goed of fout, maar van interpretatie, van bewoordingen in contracten.'

'Dit verhaal draait ook om aansprakelijkheid: als KNVB ons in categorie III zet en er toch ooit iemand een claim neerlegt bij ons – iets wat in theorie kan, maar in de praktijk van-je-lang-zal-ze-leven niet - dan zouden wij de aansprakelijkheid kunnen verleggen naar de bond. Vandaar dat ze zo voorzichtig zijn. Het is een ingewikkeld verhaal, ook voor mij, maar over de gezondheid van MVV hoeft niemand zich zorgen te maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.429 seconden