Volendam - MVV Maastricht (19 mei - nacompetitie)

18 mei 2013 17:21
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
Volendam - MVV Maastricht (19 mei - nacompetitie) #16

Sandro schreef : Vanmiddag om 3 uur laatste training op Klein Geusselt alvorens morgenvroeg om 7.00 uur de MVV selectie richting Volendam koerst.


De MVV selectie vertrekt reeds vandaag om een uur of zes per bus richting Volendam. In Hoevelaken wordt overnacht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2013 17:26
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Volendam - MVV Maastricht (19 mei - nacompetitie) #17
Is er nog nieuws qua opstelling/geblesseerde spelers?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2013 17:42
Robster-85
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 55
Meer
Volendam - MVV Maastricht (19 mei - nacompetitie) #18
Met hoeveel man gaan we morgen paling eten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2013 18:05 18 mei 2013 18:10 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Volendam - MVV Maastricht (19 mei - nacompetitie) #19
Iech kin jaommergenog neet met...mer iech hoop tot geer uuch weer zo sjiek laot huure wie de letste oetwedstrijd,
wie veer toesblievers veurige maond zoe vaan uuch genote höbbe nao de geliekmeker ! :applaus: :thumbsup: :applaus:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2013 18:56
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 427
Meer
Volendam - MVV Maastricht (19 mei - nacompetitie) #20

Jacques schreef : Peter, heb je donderdag wel opgelet? Iedere gevaarlijke aanval van MVV begon bij Leroy. Hij kan beter dan hij laat zien, hij speelt op 70% of zo (ook al doordat hij op verschillende posities wordt neergezet) maar dan nog is hij echt de meest dreigende speler hoor. Als Leroy nu ook nog zou afhaken/geblesseerd zou raken, zou dat een kleine ramp zijn.

Ik had het na de winterstop allemaal wel willen zien met een fitte Schreurs en fitte Leroy. :blush:


;)

Draan wie verkes Wullem !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2013 19:17
Schnibble for MVV
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 36
Meer
Volendam - MVV Maastricht (19 mei - nacompetitie) #21
Weet iemand een link voor mij voor een live stream? Ik zit in het buitenland en zou de wedstrijd toch graag willen zien en niet naar Bannier luisteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2013 19:27
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 491
Meer
Volendam - MVV Maastricht (19 mei - nacompetitie) #22
Voor de thuisblijvers morgen de volgende websites in de gaten houden. Op de eerste website staat ALTIJD een stream in goede kwaliteit, en meestal direct gestreamd vanaf Eredivisie Live.

1. www.firstrow1.eu/
2. www.rojadirecta.me/
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schnibble for MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2013 19:56
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Volendam - MVV Maastricht (19 mei - nacompetitie) #23
2de minuut 0-1 Rutjes
19de minuut 0-2 Knops
53ste minuut Kramer 1-2
75ste minuut Labylle 1-3

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2013 09:19
donny
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 75
Meer
Volendam - MVV Maastricht (19 mei - nacompetitie) #24
wil echt geen negatieveling zijn, maar de Sjengenmotor is gewoon op, en de Paling-turbo is pas op stoom.... Helaas wordt het een 3-0 overwinning voor de thuisploeg, nergens om je voor te schamen, we hebben een goed seizoen gehad met het nodige geluk en de nodige pech..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2013 11:36
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
Volendam - MVV Maastricht (19 mei - nacompetitie) #25
René Trost: "Dicht bij fantastisch afscheid met MVV"

De kans bestaat dat hij zijn laatste wedstrijd in De Geusselt er al op heeft zitten. Zelf gaat MVV Maastricht-trainer René Trost daar niet vanuit. Toch bedankte hij donderdagavond na het eerste duel met FC Volendam (0-1) alvast het Maastrichtse publiek. Leuk, die afscheidsspeech, maar ik heb de fans beloofd dat we elkaar volgende week nog eens zien.”

Underdog

Mocht Trost de fans nogmaals zien in het stadion, is MVV Maastricht doorgestoten naar de finaleronde van de play-offs om promotie/degradatie. Die bereiken zal geen gemakkelijke opgave worden. De Maastrichtenaren moeten zondagmiddag in Volendam winnen om de verliespartij uit het heenduel in de tweede ronde goed te maken. Trost erkent dat zijn elftal een lastig karwei wacht in het vissersdorp. “Het is jammer dat we onszelf geen goede uitgangspositie hebben verschaft”, zegt de 48-jarige oefenmeester in gesprek met Voetbal Centraal. “Helemaal omdat ik vond dat we de wedstrijd redelijk onder controle hadden. Dat is een knappe prestatie, aangezien ik Volendam kwalitatief iets hoger inschat dan ons.”
Toch houdt Trost vertrouwen in een goede afloop in de return. “We hebben dit seizoen al drie keer verloren van Volendam, maar we maakten het hen altijd moeilijk. Als we hen nu wel verslaan, praat niemand meer over de eerdere nederlagen”, weet de coach. “Om hen pijn te doen, zullen we op ons best moeten zijn, maar ik geloof in mijn ploeg. Zij hebben weliswaar een goede team en waren niet voor niets zo lang titelkandidaat, maar dat ze het kampioenschap op de slotdag hebben verspeeld, zegt ook iets.”
De oefenmeester houdt zich ook vast aan de indrukwekkende uitbalans van MVV Maastricht. “Voor aanvang van dit seizoen hadden we met de spelers afgesproken om meer punten in uitduels te gaan pakken. Dat is gelukt. Jarenlang was de club in eigen huis het meest slagvaardig. Dit jaar hebben we juist de meeste punten op vreemde bodem behaald”, wijst de trainer op de ommekeer. Hij heeft wel een verklaring voor de opmerkelijke metamorfose. “Voor eigen publiek moeten we het spel maken. Zeker na de winterstop hadden we daar veel moeite mee. In uitduels kunnen we compacter spelen en van daaruit toeslaan. We behaalden in competitieverband liefst 38 punten buitenshuis. Alleen bij Volendam en Almere City hebben we verloren. Die nederlaag in Almere was nog ongelukkig ook.”

Incasseren

Om FC Volendam zondag eindelijk eens de baas te zijn, zal MVV Maastricht haar glans van voor de winterstop moeten terugvinden. Toen ging het de Sterrendragers voor de wind in de Jupiler League. “Alle puzzelstukjes vielen precies op hun plek”, blikt Trost terug. “Dat was geen toeval. Natuurlijk, alles zat mee, maar we dwongen het vooral zelf af. Zo hadden we in de zomerperiode goed scoutingswerk gedaan. Aanvallend hebben we ons met Mark Veldmate en Danny Schreurs heel gericht versterkt. Zij vormden een uitstekend koppel voorin.”
In de tweede seizoenshelft zag Trost echter steeds meer spelers wegvallen. Hij moest smaakmaker Leroy Labylle wekenlang missen, voor clubtopscorer Schreurs (gescheurde kruisband, red.) zat het seizoen er in februari al op en diezelfde zware blessure liep Koen Daerden - de in de winterstop aangetrokken tienvoudig Belgisch international - begin april op. “We zijn stukken van de puzzel kwijtgeraakt. De dip in ons spel is dus verklaarbaar”, analyseert Trost. “Het gemis van Schreurs hebben we nooit echt kunnen opvangen met onze vrij smalle selectie. Daarvoor hoeven we ons echt niet te schamen, maar het is wel een gegeven. In de breedte missen we kwaliteit ten opzichte van de concurrentie.”
Door blessureleed, maar zeker ook de negen punten in mindering die werden geïncasseerd wegens de faillissementen van SC Veendam en AGOVV Apeldoorn, besloot MVV Maastricht de competitie slechts als vijfde. In de play-offs om promotie/degradatie is echter alles mogelijk, weet Trost. Hij noemt promotie een ultiem afscheidscadeau. “Dat zou natuurlijk fantastisch zijn”, beseft de oefenmeester. “Ik heb mijn spelers ook voorgehouden dat we er heel dicht bij zijn. In de nacompetitie heb je ook wat geluk nodig. Het zal aankomen op kleine details.”

Realist

“Hopelijk sluiten we het seizoen met een hoogtepunt af, maar mocht promotie niet lukken, kijk ik toch terug op een geweldig jaar”, vervolgt Trost. “De afgelopen drie seizoenen waren voor mij ontzettend fijn. Ik kijk met een goed gevoel terug op mijn tijd bij MVV, dat kunnen maar weinig van mijn voorgangers zeggen. We hebben ieder seizoen prima gepresteerd en al onze doelstelling gehaald. Daarnaast heb ik heel veel geleerd. De club heeft mij de kans gegeven om mezelf op de kaart te zetten. Dat is, denk ik, aardig gelukt. Het was een geslaagde match.”
Een geslaagde match, maar waarom nam Trost dan het besluit om te stoppen bij de Sterrendragers? “Ik moet eerlijk zijn naar mezelf toe”, stelt de Kerkradenaar. De oud-prof van Roda JC acht het afbreukrisico bij een vierde seizoen als MVV-trainer te groot. Trost: “Ik heb geleerd om niet alleen op gevoel een keuze te maken, maar bovenal reëel te zijn. Ik zag onvoldoende perspectief bij MVV. Met name op organisatorisch vlak, qua sponsorinkomsten en supportersaantallen maakte de club dit jaar geen sprong. Sterker nog: ik verwacht dat het voor de komende seizoenen alleen maar minder zal worden. Dat terwijl we de afgelopen jaren wel steeds een stap voorwaarts konden zetten. Kortom, de vooruitzichten brachten mij aan het twijfelen. Daarom heb ik de keuze gemaakt om te stoppen.”
Trost heeft nog geen flauw benul waar de volgende klus op hem wacht. “Het klinkt misschien onvoorstelbaar, maar er speelt helemaal niks”, bekent hij. “Ik ga alleen maar toehappen op een echte uitdaging. Zo’n uitdaging is nog niet langsgekomen. En ik weiger bij een club te tekenen om maar onder de pannen te zijn.” In principe staat Trost overal voor open. “Ik vlieg zelfs naar Japan als ik denk dat daar de juiste uitdaging op mij wacht. Het hoeft ook niet per se als hoofdcoach te zijn. Wel is het zo dat ik ambities heb. Ik ben er klaar mee om ploegen die onderaan staan telkens omhoog proberen te werken. Dat vreet energie. Maar goed, eerst maar eens voor een fraaie afsluiting zorgen met MVV. We gaan proberen Volendam te kloppen. Wij zijn niet veel minder dan hen, dus ik heb goede hoop op een mooi seizoensslot.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2013 12:22
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 491
Meer
Volendam - MVV Maastricht (19 mei - nacompetitie) #26
Voor het thuisfront, stream in bijna TV kwaliteit. Vanaf Eredivisie Live 2 gestreamd.

www.rojadirecta.me/goto/veetle.com/index...0/true/default/false

Lets go MVV!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2013 12:25 19 mei 2013 12:26 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
Volendam - MVV Maastricht (19 mei - nacompetitie) #27
Opstelling MVV Maastricht
Castro, Moustafa, Gillis, Knops, Winkens, Rutjes, Stankov, Van Hyfte, Labylle, Braken, Borgers

Bron: L1 SPRT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2013 12:29
Mienclub1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 723
Meer
Volendam - MVV Maastricht (19 mei - nacompetitie) #28
Esajas, smeets en veldmate gepasseerd en dus niet in de basis. Wel moustafa, borgers in de basis, een fantasie- opstelling!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2013 12:31
Aon de geng!
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 125
Meer
Volendam - MVV Maastricht (19 mei - nacompetitie) #29
Tja, ik vind het niks, ik hoop dat ik ongelijk krijg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2013 12:47
Lambik
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 51
Meer
Volendam - MVV Maastricht (19 mei - nacompetitie) #30
Dee boer is us aon t bezeike. NC speule met fantasie opstelingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.410 seconden