MVV tegen beloftenelftallen
- sjoen-mestreech
-
- Elite Member
-
Re: MVV tegen beloftenelftallen
06 Aug 2013 00:53Tot fox de wedstrijden wilt uitzenden kan ik begrijpen. Maar om dan maar alle prijzen te verdubbelen, en traditieclubs opzadelen met onbenullige beloften gaat toch wel wat te ver. Als je geld hebt mag in eens alles in Nederland.
IK ben zelf overigens wel erbij zaterdag. Ik laat mijn vader (72) Niet alleen gaan. En ik ga voor mvv te zien spelen, niet voor de tegenstander.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Mienclub1902
-
- Platinum Member
-
06 Aug 2013 07:37 - 06 Aug 2013 07:43De beslissingen zijn genomen. De competitie is gestart met beloftenteams. MVV heeft daarmee net als de meeste andere clubs mee ingestemd al dan niet om financiële overwegingen. MVV heeft net als de meeste clubs iedere euro hard nodig.
Sportief gezien belachelijk, competitievervalsing, maar ja dit wordt op korte termijn niet meer teruggedraaid.
Ik neem aan dat hoe meer Fox-abonnees, hoe meer geld naar de clubs gaat????
Zo betalen we als supporter dus uiteindelijk gewoon weer mee.
- Us Clubke
-
- Platinum Member
-
- Speel vol Trots, met de ster voorop
07 Aug 2013 00:00Los van het feit dat het wel of geen toelaatbare, belachelijke beslissingen zijn.
Hier zal de KNVB of Fox echt niet wakker van liggen, sterker nog, volgens mij zullen ze niet eens weten hoe men hier er over denkt. Kortom, het levert niks op en je mist wel een wedstrijd van MVV.
Ik denk dat je ONVOLWAARDIG achter MVV moet blijven staan en de jongens, die hand onder de riem moet steken waardoor ze net dat beetje extra krijgen waardoor een goed resultaat neergezet kan worden.
Afgaande op de eerste speelronde zie ik dat bij Sparta, toch behoorlijk publiek is afgekomen tegen jong PSV. Terwijl ze daar midden in de vakantie's zitten. Sparta heeft eigenlijk nog meer te klagen wat betreft wedstrijd aanvangstijden/dagen.
Wil je wel een signaal afgeven, richting de KNVB en/of FOX doe het dan in het stadion door bv. een spandoek.
Maar blijf niet weg, dat is in mijn ogen het domste wat je kan doen.
MVV zit nu in een moeilijke fase, zoekende naar vorm, nieuwe spelers en trainers en het gemis van te veel geblesseerde spelers smeekt de club eigenlijk naar de supporters toe, kom...kom naar de geuselt.
Afgaande van de eerste ronde van de 4 nieuwe ploegen, zal het zeker geen gemakkelijke wedstrijd worden, wat zeer zeker een reden moet zijn om naar de Geuselt te komen.
- Snuf
-
- Elite Member
-
07 Aug 2013 00:17glowwie wrote: wat ik bedoel te zeggen is dat je wedstrijden kunt boycotten omdat FOX de reden is dat we tegen deze 3 moeten spelen,alleen weet ik dat er genoeg mensen zijn die via Ziggo een abonnement hebben op een van de FOX pakketten.Met andere woorden als je iets boycot uit principe moet je niet toch via een andere weg FOX steunen meer zeg ik niks
Ik was vergeten te reageren op jou, mij excuses daarvoor. Het zal nooit in mij opkomen om een abonnement te nemen op eredivisie live of fox sports. Er is dan ook niks om op te zeggen. Geen wonder dat ik je vraag in de eerste instantie niet begreep.
- Anna D.
-
Topic Author
- Platinum Member
-
07 Aug 2013 08:33MVV-fans: boycot wedstrijden beloftenteams
Uit onvrede over het feit dat de beloftenteams van Ajax, PSV en FC Twente nu in de eerste divisie spelen, roept een gedeelte van de MVV-aanhang via Facebook en flyers op tot een supportersboycot van de wedstrijden van hun club tegen deze teams. Zaterdagmiddag (16.30 uur) speelt MVV in eigen huis tegen Jong FC Twente.
De initiatiefnemers van de actie ergeren zich onder meer aan aan het feit dat de beloftenteams niet kunnen promoveren of degraderen. „Ze doen dus min of meer voor spek en bonen mee. En ook nog grotendeels op maandagavond wat in onze ogen geen voetbaldag is.”
Om de boycot meer kracht bij te zetten worden fans die de actie ondersteunen, verzocht zich zaterdagmiddag om 16.00 uur te verzamelen op het plein voor stadion de Geusselt. „Hier zullen we ons ongenoegen uiten over de gang van zaken”.
Op de oproep wordt door de Maastrichtse aanhang op MVVFans.nl met gemengde gevoelens gereageerd. Er is begrip voor de frustratie maar twijfel of een boycot het juiste instrument is „want daar dupeer je vooral je eigen club mee”.
Die mening is ook MVV’s perschef Luc Hommes toegedaan. „Ik begrijp dat de woede vooral tegen FOX en de KNVB is gericht maar met een boycot tref je als fans vooral je eigen club. Het zou heel jammer zijn als er zaterdag tegen Jong FC Twente in de eerste thuiswedstrijd van het nieuwe seizoen mensen wegblijven. MVV heeft de steun van al zijn fans hard nodig.”
- de bok
-
- Visitor
-
07 Aug 2013 08:48Ik ga overgens gewoon naar mvv !
FOX boycot zich zelf door hun hoge prijzen van € 11,95 per wedstrijd !
Ultra,s vorig jaar was het niet zo gezellig in het stadion zonder jullie , neen wraak en schreeuw mvv naar de ere-divisiw !
- Karakter
-
- Platinum Member
-
07 Aug 2013 09:00Ben het overigens 1000% eens met Bok en geloof me, dat komt niet vaak voor! Als je dan wil protesteren, doe het dan vóór de wedstrijd. MVV kan alle steun gebruiken, blijf dan niet weg voor een demonstratie tegen FOX. Probeer dan het liefste allebei de gebeurtenissen te laten slagen: Een punt maken met de boycot én MVV meehelpen drie punten te pakken.
- Boschpoort
-
- Administrator
-
07 Aug 2013 11:26Niemand ligt er wakker van of de Geusselt leeg is, behalve MVV en de bij de club betrokken partijen.
Mensen hebben het over principes maar mijn principe is dat de club steun verdient, ook al heeft het bestuur met de rug tegen de muur ingestemd met de toelating van beloftenelftallen.
Als niemand een abonnement op een betaal zender neemt, is de lol er voor dat soort partijen natuurlijk snel af. Richt je aandacht daarop, niet op wedstrijden van MVV als het gaat om statements maken en principiele acties.
- Jim Cemint
-
- Platinum Member
-
- Napoleon
-
- Platinum Member
-
07 Aug 2013 12:20Please Log in or Create an account to join the conversation.
- SC MVV Maastricht
-
- Premium Member
-
07 Aug 2013 12:20Alhoewel wij het niet eens zijn met de reorganisatie van de competitie, zijn wij wel van mening dat onze club en onze spelers ten alle tijden onze steun verdienen. Daarom zullen wij gewoon aanwezig zijn in het stadion, waar onze steun gezien en gehoord wordt.
- ouwe rot
-
- Platinum Member
-
07 Aug 2013 12:31 - 07 Aug 2013 12:32Please Log in or Create an account to join the conversation.
- glowwie
-
- Premium Member
-
07 Aug 2013 12:41Please Log in or Create an account to join the conversation.
- MVVke
-
- Platinum Member
-
07 Aug 2013 12:46Bin inderdaod vaan meining tot de speulers op 't veld de massale steun verdene, meh es de ''instantie'' M.V.V. 't vertik um voor de supporters op te koume, daan vin 'ch tot ze dao ouch wel 'ns de gevolge vaan mage oondervinde.
- Romadu
-
- Senior Member
-
07 Aug 2013 12:51 - 07 Aug 2013 12:53Ik denk dat er door een aantal personen hier de voors- en tegens goed beargumenteerd zijn weergegeven. Ik ga me dan ook verder onttrekken aan deze discussie want ik wordt een beetje moe van het wijzende vingertje richting de zogenaamde nepsupporters. Hoop zaterdag nog flink wat mensen te spreken op het stadionplein, alles in goede verstandhouding uiteraard en wie weet is het een opzetje richting wat meer eenheid en onderling respect.
We zullen zien, tot zaterdag in ieder geval!