MVV tegen beloftenelftallen

02 aug 2013 11:06 02 aug 2013 11:07 door Aswin.
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #121
Ik heb even gewacht met het reageren in dit topic omdat ik erg benieuwd was waar en hoe de discussie zou gaan verlopen. Zover ik nu zie, loopt deze discussie (tussen voor- en tegenstanders van de boycot) zoals een discussie zou moeten lopen. Respectvol, begrip voor elkaars standpunten en met het hard op de goede plaats! Goed bezig :thumbsup:

Zelf weet ik niet goed wat ik zou moeten doen.

Enerzijds ben ik tegen het door FOX opgelegde (lees: door de strot geduwde) beleid en zou ik dus buiten het stadion moeten blijven.

Een paar van mijn argumenten om deel te nemen aan de boycot:
  • Fox heeft destijds aangegeven dat alle wedstrijden uitgezonden zouden worden, we zijn nog niet eens begonnen aan de competitie of het blijkt nu al dat niet alle wedstrijden worden uitgezonden (het is nog maar de vraag of er een samenvatting komt)

• Clubs mochten inbreng hebben op de door hun gewenste speeldagen, de inbreng is er geweest. En voor sommige clubs heeft dit zeer nadelig uitgepakt. Als MVV supporter mogen wij nog enigszins van geluk spreken.

• Mocht je al via de TV naar wedstrijden willen kijken, betekend dit een behoorlijke verhoging van je abonnement

• Geven we geen signaal af, dan is het maar de vraag wat FOX nog meer doorvoert; zitten we straks in de rust naar cheerleaders te kijken? Of krijgen we een zeppelin boven het stadion? Of krijgen we typische baseball deuntjes door het stadion heen?

Mijn conclusie:
Uit alles blijkt dat FOX de rechten voor de Jupiler League alleen maar gekocht heeft voor het eigen belang (is overigens hun goed recht). Elk ander belang (Clubs, supporters, sponsoren etc) is ondergeschikt aan het belang van de club (en dat is op z'n minst gezegd jammer).
Gemaakte afspraken / toezeggingen worden niet nagekomen. Daaruit blijkt dat FOX een onbetrouwbare partij is. Je moet je dus afvragen of je met een dergelijke partij zaken wilt / moet doen.

Mijn argument om NIET deel te nemen aan de boycot:
  • Als ik niet ga, dan 'straf' ik onze jongens. Zij zijn de 'dupe' van het ontbreken van onze steun. De club zal het minder voelen, want mijn seizoenskaart is toch al betaald en die inkomsten hebben ze toch al.

Persoonlijk denk ik dat als we niets van ons laten horen (onder het mom van: 'We kunnen er toch niets aan doen') we over een paar jaar tegen elkaar zeggen, houden we toen maar iets van ons laten horen. Want nu kijken we ECHT naar 'modern football'.
Wie had 2,5 jaar geleden verwacht dat de donateurs van Veer Zien MVV inmiddels 63.000 euro bijeen hebben gebracht? Ik kan je 1 ding verzekeren, de leden van het bestuur in elk geval niet :)

De Arabische lente is ook ontstaan doordat er een kleine groep ageerde tegen het regime, die groep groeide ook. Met als gevolg? Een aantal regimes in Afrika zijn gevallen en 'verbeteringen' worden doorgevoerd. M.a.w. ALLES is mogelijk, maar dan moet dit wil UNITED gebeuren.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

02 aug 2013 11:25
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #122

Porthos schreef : Hoewel ik begrijp wat je bedoelt, dat we als MVV supporters niet kunnen opboksen tegen het grote geld van Murdoch en Fox, moeten we kijken wat we wel kunnen veranderen. Waar we wel verandering in kunnen brengen is hoe MVV zich opstelt in de discussie, supporters van andere clubs kunnen ook zo ageren bij hun eigen club, deze stemmen weer in de CED etc. etc.

Precies Porthos. Voor veranderingen te realiseren is er o.a. een supporters overleg gecreëerd waarin de verschillende supportersgroepen vertegenwoordigd worden. Waar ik mij aan stoor is het volgende: waarom is er tijdens dit overleg niet gesproken over deze boycot incl. argumentatie? Zo krijg je dus deze verschillende reacties en nooit begrip voor elkaars standpunten. Voor eenheid onder de supporters zal men moeten samenwerken en niet als eenling opereren. Tous ensemble. Domage.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

02 aug 2013 11:36
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #123

Aswin schreef : Persoonlijk denk ik dat als we niets van ons laten horen (onder het mom van: 'We kunnen er toch niets aan doen') we over een paar jaar tegen elkaar zeggen, houden we toen maar iets van ons laten horen.

Dit vind ik persoonlijk een mooie zin Aswin. Want is het niet zo dat we 3 jaar geleden ons ook hebben laten horen, juist op het moment toen MVV op sterven na dood was. En zie nu het resultaat. Een club die zich goed heeft verankerd in de samenleving. Een gezond financieel beleid heeft en zelfs boven verwachting goed heeft gepresteerd.

Dus het laten horen van onze stem kan zeker invloed hebben. Want is het niet zo dat FOX zich niet houdt aan gemaakte afspraken/belofte? Ik denk dat wij als supporters United een groot verschil kunnen maken.
Misschien klinkt het volgende al te mooi maar eigenlijk zouden alle supportersgroepen van de BVO's in de jupiler league hier samen in op moeten trekken. Net zoals de clubs doen met contractuele afspraken over uitzendrechten, ledboarding etc. Door een dergelijk supporters collectief wordt je wel een gewaardeerde gesprekspartner en kunnen zaken veranderd worden.

Ik denk dat als we echt willen, net zoals 3 jaar geleden, dan lukt het ons nu ook!

02 aug 2013 11:46
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #124
Het bestuur van MVV had ook de keuze om tegen te stemmen. Er waren in totaal 16 clubs in de eerste divisie die mochten stemmen over de nieuwe competitie opzet. Vier clubs stemden tegen ( dordrecht, eindhoven, sparta en go ahead eagles), MVV stemde voor, zonder overleg met zijn supporters. Oftewel als er nog 4 clubs tegen hadden gestemd was het hele plan van FOX er niet doorheen gekomen. Hopelijk opent deze boycot de ogen van zowel ons bestuur als andere supporters in onze competitie. Als we allemaal samen ten strijde gaan dan kunnen we op langere termijn deze competitie nog redden!

02 aug 2013 12:47
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #125
Inderdaad is het fijn om te merken dat een discussie ook op een overwegend beschaafde en respectvolle manier kan worden gevoerd.

De vergelijking met de Arabische lente gaat mijns inziens niet op. Wil een actie van een kleine groep of een eenling (Ghandi, Mandela, Martin Luther King) succes hebben, dan moet die eenling het geluid vertolken van een grotere groep. Van een minderheid of meerderheid die onderdrukt wordt door, bijv. door een regime. Ik zie dat draagvlak voor deze actie niet zo. Het zijn m.i. acties van enkelingen, die een groter belang willen dienen dan het huidige clubbelang. Dat noemt men dan principieel. En dat is het ook. Maar mijn principe dat niets groter is dan de club zelf, is ook een prrincipe.

Prima dat deze supporters willen opkomen voor de belangen van voetbal en tegen het moderne voetbal zijn. Ook ik zie de verwordingvan het voetbal soms met lede ogen aan. Maar in een kapitalistische samenleving (met al zijn goede en slechte kanten)) wint het grote geld het altijd. Dat is niet negatief of fatalistisch, maar simpelweg een feit van onze vrije markt economie na WO II. Als je vooor je ideaal een massa weet te winnen (zoals al gesuggereerd wordt: dooor samenwerking en bundeling van krachten binnen supportersgeledingen van MVV en met supporters van andre BVO's) dan maak je meer kans. Ik zou het verstandiger vinden om van binnenuit een krachhtig en gebundeld supportersgeluid te laten horen naar MVV en naar de KNVB. Rond de tafel zitten. En als je dan niet gehoord wordt, kun je nog altijd een solo-boycotactie opzetten.

02 aug 2013 12:52
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #126

αναρχος schreef : Het bestuur van MVV had ook de keuze om tegen te stemmen. Er waren in totaal 16 clubs in de eerste divisie die mochten stemmen over de nieuwe competitie opzet. Vier clubs stemden tegen ( dordrecht, eindhoven, sparta en go ahead eagles), MVV stemde voor, zonder overleg met zijn supporters. Oftewel als er nog 4 clubs tegen hadden gestemd was het hele plan van FOX er niet doorheen gekomen. Hopelijk opent deze boycot de ogen van zowel ons bestuur als andere supporters in onze competitie. Als we allemaal samen ten strijde gaan dan kunnen we op langere termijn deze competitie nog redden!

Samen dus moeten andere clubs ook gewoon meedoen anders gaat deze actie echt niet helpen en lachen ze ons gewoon uit.
Net of Fox het een ene reet boeit dat geen supporters van MVV naar de wedstrijden gaat?
Pak met alle supporters van alle clubs bijeen dan sta je sterker.
Zorg dat niemand Fox gaat aanschaffen zodat er geen inkomsten meer zijn.

02 aug 2013 12:55
Olzie
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #127
Ikzelf ben VOOR het invoeren van de belofte teams, vooral omdat het een proef betreft. In andere landen (Spanje bijvoorbeeld) is dat al meerdere jaren zo en zijn er geen negatieve berichten.

Begrijpen de tegenstanders wel dat door het toevoegen van deze belofte elftallen de begroting sluitend kan worden gemaakt? Voor een club als MVV levert een thuiswedstrijd gemiddeld ongeveer 3.000 vrij verkoopkaarten op. Aangezien er geen andere clubs willen promoveren is dit toch een mooie oplossing.

Hierbij komt nog dat MVV nooit ver in de beker komt en het voor mij gewoon drie extra thuiswedstrijden zijn die ik met plezier bezoek. Ik zie liever MVV - Jong Ajax (met wellicht toekomstige toppers) dan een MVV - Telstar of Almere.

Maarja ieder zijn eigen keuze. Ik vind het alleen jammer dat je dan de wedstrijd gaat boycotten. Hier hub je MVV dus dubbel mee. Namelijk: 1. minder inkomsten 2. minder support. Zou zonde zijn dat je hierdoor net dat extra support mist en punten verspeeld. De KNVB ligt in elk geval niet wakker van boycottende supporters!

02 aug 2013 13:49 02 aug 2013 13:50 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #128

Olzie schreef : Ikzelf ben VOOR het invoeren van de belofte teams, vooral omdat het een proef betreft. In andere landen (Spanje bijvoorbeeld) is dat al meerdere jaren zo en zijn er geen negatieve berichten!

Los van de hele discussie wil ik hier toch graag op reageren. Er zijn wel degelijk een hoop negatieve berichten in Spanje, praat maar eens van fans van clubs als Tenerife. Onderstaande column is van de hand van Menno Pot ( www.nu.nl ). Omdat het een lang verhaal is, zet ik hem tussen een zogenaamde spoiler.

Waarschuwing: Spoiler! [ Click to expand ]

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

02 aug 2013 13:51
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #129

mvv4ever schreef : Pak met alle supporters van alle clubs bijeen dan sta je sterker.
Zorg dat niemand Fox gaat aanschaffen zodat er geen inkomsten meer zijn.

Was het maar zo eenvoudig als dat jij het stelt...
Je eerste punt: ga je nooit realiseren. Binnen onze club krijgen we al geen eenheid, laat staan met andere clubs.
Je tweede punt: ga je ook nooit realiseren. Leuk om te opperen, maar totaal onrealistisch.

Ik waardeer het dat een groep fans in ieder geval dit niet zomaar laat gebeuren en actie voert.
Persoonlijk denk ik dat het totaal geen resultaat zal opleveren. Toevallig kan ik de eerste wedstrijd niet komen, maar tegen jong ajax en jong PSV zit ik gewoon op de tribune om MVV te steunen. De tegenstander maakt mij ansich niet uit, of het nu Real Madrid, Aachen-Nord, Jong PSV of RKASV is: ik ga voor MVV.
De JL is op sterven na dood. Ik had liever gezien dat de promotie/degradatie vanuit de Topklasse een succes zou zijn, zodat we een beetje een Duits/Engels model krijgen. Helaas is de afgelopen jaren gebleken dat dit niet haalbaar is en dat geen club uit Topklasse wil promoveren (waarschijnlijk door te strenge regels KNVB). De toevoeging van de jong-teams vind ik geen goede keuze, maar zoals het nu ging was het ook niets...
Er is maar 1 oplossing voor dit probleem: promoveren!

02 aug 2013 13:53
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #130
Zaterdag 10 augustus om 13.00:

Murdoch: James, what's that shithole down there?
Pilot: That's Maastricht sir, we've arrived.
Murdoch: Do they have a soccer team?
Pilot: Yes sir, second division. No triple A team.
Murdoch: And what's that down there? It looks like some sort of riot?
Pilot: No sir, that's a statue they call 'The five heads'
Murdoch: I See, local mythology.
Murdoch: Jezus crap, they have napalm.. turn us around!
Pilot: No sir, that's a statue that spits fire. It's a tourist attraction. 'Mister Minckeleers.' if im correct.
Murdoch: James, i see the activists, lining up in that corner. Take us down.
Pilot: No sir, those are local customers, they are buying fries.
Murdoch: Well, take us down anyway, it's quite a long flight to Amsterdam and i'm getting hungry.
Pilot: Right away sir..
Murdoch: And keep those red shirted charity workers of my helicopter.
Pilot: They have a nautic star sir, perhaps they are marines?
Murdoch: There's no ocean in the area, so of course they're no marines..
Pilot: Perhaps they are garbage collectors on a strike? The refuse bags have the same colour and emblem.
Murdoch: I think you're right, i can smell them from over here.
Murdoch: So where are those unsatisfied customers you heard of James.. I'll have to be in Amsterdam in two hours.
Pilot: I don't know sir, they should be here.. i double-checked the coordinates..
Murdoch: Man, The noise of that townhall is killing me, it sounds like a cheapass Canadian ice hockey game..
Pilot: I agree sir, i'm getting annoyed by it too.
Murdoch: I'm not wasting anymore time on this. Get me my fries, so we can get the hell out of here. I've lost my appetite already..
Pilot: Right away sir.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Karakter

02 aug 2013 13:54
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #131

αναρχος schreef : Het bestuur van MVV had ook de keuze om tegen te stemmen. Er waren in totaal 16 clubs in de eerste divisie die mochten stemmen over de nieuwe competitie opzet. Vier clubs stemden tegen ( dordrecht, eindhoven, sparta en go ahead eagles), MVV stemde voor, zonder overleg met zijn supporters. Oftewel als er nog 4 clubs tegen hadden gestemd was het hele plan van FOX er niet doorheen gekomen. Hopelijk opent deze boycot de ogen van zowel ons bestuur als andere supporters in onze competitie. Als we allemaal samen ten strijde gaan dan kunnen we op langere termijn deze competitie nog redden!

In hoeverre is er een 'samenwerking' met andere supporters? Ik weet dat een flink aantal (fanatieke) Fortuna supporters ook niet happy zijn met de hele FOX-deal.
Zou een boycot, waarbij ook supporters van andere clubs betrokken zijn, niet een grotere impact hebben?
Zeg maar, daar waar mogelijk, SAMEN ten strijde trekken?

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

02 aug 2013 14:22 02 aug 2013 14:23 door Olzie.
Olzie
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #132

Jacques schreef :

Olzie schreef : Ikzelf ben VOOR het invoeren van de belofte teams, vooral omdat het een proef betreft. In andere landen (Spanje bijvoorbeeld) is dat al meerdere jaren zo en zijn er geen negatieve berichten!

Los van de hele discussie wil ik hier toch graag op reageren. Er zijn wel degelijk een hoop negatieve berichten in Spanje, praat maar eens van fans van clubs als Tenerife. Onderstaande column is van de hand van Menno Pot ( www.nu.nl ). Omdat het een lang verhaal is, zet ik hem tussen een zogenaamde spoiler.

Interessant verhaal, maar natuurlijk niet te vergelijken met de eerste divisie. Volgens mij spelen wij al jaren tegen clubs waar amper 1.000 man aanwezig is (Telstar, Almere, Oss, Haarlem, Veendam enz..). In verhouding verandert qua dat dan niet veel. Een eerste divsie met maar 15 thuiswedstrijden had een tekort op de begroting voor bijna alle clubs betekend!! Je hebt minder sponsor geld, minder tv geld en minder seizoenskaart/ kaartverkoop geld. Omdat geen amateurclub prof wil worden heb je gewoon geen andere keuze.

Maar ook ik weet nog niet hoe het gaat uitpakken. Ben alleen erg benieuwd naar deze proef. Waarom al vantevoren zo negatief doen terwijl het misschien wel helemaal niet zo negatief uitpakt? Ik verwacht dus echt dat een MVV - Jong Ajax meer toeschouwers trekt dan MVV - Telstar, Almere, Dordrecht enz.. Misschien is het wel niet goed te meten omdat MVV - Jong Ajax toevallig in vakantie periode valt. We zullen zien. Ik vind het in elk geval vernieuwend en zie wel wat eruit gaat komen.

02 aug 2013 15:32
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #133
Wat zal er gebeuren, wanneer aan het einde van het seizoen het kampioenschap wordt beslist tussen twee teams met bijna evenveel punten, waarvan een team net een punt meer heeft behaald door de resultaten tegen de drie teams die voor spek en bonen aan deze competitie deelnemen? Het oneerlijke in deze opzet is dat de coaches van Ajax, Twente en PSV kunnen experimenteren met hun "Jong"-team, zodat er grote krachtsverschillen kunnen zijn tussen bijvoorbeeld het Jong PSV dat tegen MVV speelt en het Jong PSV dat tegen Fortuna Sittard speelt.

02 aug 2013 15:52
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #134
Fortuna en MVV fans welkom bij Jong PSV

De supporters van Fortuna Sittard en MVV zijn gewoon welkom bij de thuiswedstrijden van Jong PSV. Dat maakt de club vrijdagmiddag bekend. Eerder stelde burgemeester Rob van Gijzel van Eindhoven als voorwaarde dat er bij ten minste negen thuiswedstrijden van Jong PSV geen supporters van de bezoekende clubs mochten komen.

Voetbal
Van onze verslaggeefster

Het tweede team van de Eindhovenaren gaat alle thuiswedstrijden afwerken in het Philips Stadion. De supporters van andere clubs nemen plaats in het bezoekersvak van het Philips Stadion.
De beloftenteams van PSV, Ajax en FC Twente komen dit seizoen voor het eerst uit in de Jupiler League.

Dat wouw iech zikke!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

02 aug 2013 15:55
omnisciens
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #135
Nee, nee en nog een nee.

Wat een waardeloos idee. Ik begrijp dat men een weerwoord wilt laten horen. Maar kom op, een boycot. Poeheij daar gaat men wakker van liggen. NOT
En de media aandacht die er komt, zal natuurlijk weer dermate knap geknipt en geplakt worden zodat het net lijkt of een stelletje oliebollen ten strijde gaat tegen het grote FOX.

Ik zit nu al te wachten voor de hilarische beelden tijdens VI op maandag avond.

Ik denk als je met een vol huis, en 90 minuten een fluitconcert of een duidelijk signaal, ipv van rode vlaggetjes, zwarte vlaggetjes gebruikt. Je eerder je aandacht krijgt.

Daarnaast is een boycot ook zo 2009. Gebruik de kracht van de media. van Websites als geenstijl of dumpert. Als je daar boven aanstaat kijken 1.000.000 mensen er op een dag naar.
IPV het interview tijdens l1.

En ja ik vind het waardeloos om als "supporter'" lekker met een pot pils op de markt te staan onder het motto "boycot" en ondertussen verliest mvv in de laatste minuut van twente vanwege het ontbreken van morele steun.

Ik ben persoonlijk ook niet blij met die onzin van een FOX. Met zijn achterlijke tijden en belachelijke voorwaarden. Het is idiot. maar pak ze waar het gevoelig ligt. Het is verdomme een mediabedrijf. pak ze dan bij hun gevoelige ballen, en dat is de media zelf.

Amen

Zonder inzet, geen waardering
De volgende gebruiker (s) zei dank u serke, Karakter, Boer458, tuutsje, peter ruiver, 115KiloAonSjeng, Ivinho, Och jeh

Tijd voor maken pagina: 0.351 seconden