MVV tegen beloftenelftallen

01 aug 2013 13:20
Greun graas
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #91

houtengerard schreef : Ik vraag me oprecht af of protestacties anno 2013 überhaupt nog wel zin hebben. Als je kijkt naar de protestacties die vakbonden of politieke partijen op touw zetten tegen wetsvoorstellen of wijzigingen, daar wordt amper aandacht aan besteed. Zowel door de media als de regering. En dan spreek je over een groep van tussen de honderd en duizend man die daar op afkomen. Onderhandelen gebeurt alleen nog maar in achterkamertjes, niet meer in de vorm van protestacties in mijn beleving.

Dat Fox de hele competitie verkracht heeft mag duidelijk zijn. Geen samenvattingen meer op L1, duurdere wedstrijd kosten en loze beloften dat de JL in zijn geheel wordt uitgezonden. Maar juist FOX of de KNVB raak je niet door weg te blijven, je raakt MVV.

- Fox zend die samenvatting toch wel uit, met Twente, Ajax of PSV in de hoofdrol. Die geven er hun eigen twist aan.
- Tenzij men scoort uit een corner, anders wordt het lege (protest)vak niet eens in beeld gebracht. De kijker zal van dit protest dus niets mee krijgen. Laat staan dat het hun iets zal boeien.
- De KNVB heeft op papier een gespeelde en geslaagde wedstrijd. Het geld is binnen.
- Fox haalt zijn bestaansrecht bij de Eredivisie-klanten die wel het hele product afnemen en krijgen voorgeschoteld. Tumult in de Jupiler League is een storm in een glas water, problemen in de bananenrepubliek.

MVV:
- Heeft die drie punten nodig. Steun kan doorslaggevend zijn.
- Heeft jouw geld nodig om de kosten voor deze wedstrijd te kunnen dekken.
- Geen reclame op televisie voor MVV, vanwege povere sfeer, uitgestorven club. Kost weer publiek en inkomsten.
- Of MVV nu Ja of Nee had gezegd tegen het voorstel, dit was uiteindelijk toch de competitieopzet geworden.

Ik begrijp de principes, maar de rekening is voor MVV. Fox heeft die negentig minuten op camera staan, of je nu komt of niet.

Hier ga je er weer vanuit dat het een enkel vak of groep is dat de protestactie op gang trekt. Het gaat erom dat wij als mvvsupporters met een zo groot mogelijk aantal mensen dit protest kunnen uiten. Zoals in het bericht al word aangegeven, jong en oud, fanatiek en sponsor, iedereen is welkom.

Met een grote opkomst zowel bij het stadion als op de feestavond, dan zal ook mvv financieel gecompenseert worden. Daarbij komt ook nog eens dat velen die komen in het bezit zijn van een seizoenskaart.

Het gaat van kwaad tot erger, maar het zal een aantal mensen wel niks boeien tot men niet welkom is bij jong PSV omdat ze toch nooit of sporadisch een uitwedstrijd bezoeken buiten de limburgse grens.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2013 13:38
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #92
@Lange

Ik denk dat de situatie zo lag:

- Of MVV kiest voor 100.000 euro aan extra inkomsten en drie extra wedstrijden om een vollere competitie te krijgen.

- Of MVV kiest voor een onzekere periode, waarbij je misschien de kans weer loopt dat je twaalf punten aftrek krijgt omdat weer twee clubs gesneuveld waren, die deze 100.000 euro hard nodig hadden.

Ik weet niet wat beter is voor MVV. MVV en alle andere clubs hadden niet de luxe om een competitie opzet te eisen waarbij alle 'overleden' clubs weer hun rentree maakten. De enige juiste actie van de KNVB was het verplicht promoveren vanuit de amateurs, dat nu jaren te laat komt.

Trouwens het tweede elftal van Barcelona voetbalt ook in de Spaanse eerste divisie, onder dezelfde voorwaarden. Het is dus niet een nieuw begrip. Maar ik begrijp het vernederende gevoel in dit kikkerlandje. Door weg te blijven uit het stadion landt Rupert Murdoch echt niet op de middenstip van de Geusselt, om zijn excuses aan te bieden voor zijn winstbejag. En als Guido uit Montfort met zijn blikje bier voor de televisie, een paar rondborstige cheerleaders ziet langs stuiteren tijdens de reclame, dan zal hem een leeg uitvak tijdens de volgende samenvatting een worst wezen. De koop is gesloten, maar dat was het aanbod voor MVV ook.

Stel dat iedereen wegbleef uit het stadion uit protest. Dan is MVV gewoon de club die omviel uit te weinig belangstelling, niet Fox die verkeerde eisen stelde. De show gaat gewoon door. De enige hoop is dat geen enkele club kan degraderen in de Jupiler League, maar dat ieder jaar het laagst scorende belofte team uit de competitie wordt gepakt, in ruil voor een gepromoveerde amateurvereniging. Dan zijn de komende drie jaren een overbruggingsjaar geweest naar een stabiele competitie.

01 aug 2013 13:50
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #93
Mijn vraag is eigenlijk of Achilles 29´ ook geboycot gaat worden ? Deze ploeg kan net zoals de Jong teams niet promoveren of degraderen.

01 aug 2013 13:54 01 aug 2013 13:57 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #94
@Greun Graas

Ik ben het met jullie/jou eens op alle punten. Ook dat PSV niet de voorzieningen heeft en andere clubs dit wel moeten hebben. (Puur tussen MVV en PSV is er wel een ongeregeldheid geweest tijdens een oefenduel. Die voorzichtigheid kan ik wel begrijpen van PSV. Maar er wordt een halve competitie geweerd, dat kan echt niet.)

Maar ik geloof niet dat men als groep, of als individuele supporter op welke tribune dan ook een statement kan maken door weg te blijven. Wie moet dit raken? Het eigen publiek?. Het lijkt me beter dat MVV zo snel mogelijk uit deze competitie raakt en bij de 'prominente clubs' komt, waar wel naar geluisterd wordt door de KNVB of Fox. Dit jaar (2013) hebben we amper een thuisduel gewonnen, o.a. omdat er geen strijdlust meer op de tribune was. En omdat men geen geld had om de spelers te belonen voor hun prestatie (Minder losse kaartenverkoop/seizoenskaartenverkoop). Laten we eerlijk zijn, voor het voetbal hoef je de afgelopen jaren niet naar MVV te gaan, het is de sfeer die de mensen aanspreekt, zelfs onze nieuwe trainer. Die zoals hij al zelf zei (in andere woorden) tijdens een interview 'De intimiderende sfeer van MVV vreesde als tegenstander. Negen punten is veel, Volendam kan het je navertellen. En dan speel je ook nog eens zonder twaalfde man.

Vroeger had men altijd een subtiele manier om in het stadion de onvree duidelijk te maken. Vaak kwam dat spandoek zelfs in de voorbeschouwing op televisie. Ik denk dat dit middel nog steeds je beste wapen is tegen de commercie.

01 aug 2013 14:08
Och jeh
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #95
Ik zie niet in dat het boycotten van een wedstrijd of wedstrijden iets oplost. Kijk naar afgelopen seizoen, wat is er niet allemaal geboycot toen het gezeiks met de Ultra's was. Wat heeft dat uiteindelijk allemaal opgeleverd? Ik denk dat ons dat mede het kampioenschap gekost heeft...samen natuurlijk met Veendam/AGOVV en de winstpremies.

01 aug 2013 14:30
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #96
@houtengerard,
Ik zal ook niet uit het stadion wegblijven, dat hoor je mij ook niet zeggen. Het is mijn clubje en als ik in Maastricht ben zal ik zeker ook naar de wedstrijd komen kijken. MVV verdient mij steun en ik wil mijn onvrede dan liever ook op andere ludieke wijzes laten zien. zoals je zelf ook aangeeft in je post naar Greun graas. Laten we een moi doek maken.

Waar het bij mij omgaat, is dat er zeker een alternatief was maar dat clubs zich laten verleiden voor de korte termijn. Waarbij al heel snel de spelregels worden veranderd. (Lees: niet uitzenden van alle wedstrijden).

Spanje is denk een goede vergelijking omdat daar ook 2de en zelfse 3de teams in lagere divisies spelen. Echter zie je ook hier dat de 2de en 3de teams totaal niet leven. Of je staat ergens met het eerste team op de trainngsaccommodatie je partij af te werken. Moet je dat zo leuk vinden?

01 aug 2013 14:52
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #97

houtengerard schreef : Stel dat iedereen wegbleef uit het stadion uit protest. Dan is MVV gewoon de club die omviel uit te weinig belangstelling, niet Fox die verkeerde eisen stelde.

Goed punt.
Mocht iedereen de 3 wedstrijden boycotten. Wat natuurlijk niet gebeurd, maar ''stel dat''. Dan zou dat MVV in totaal een gat van 100.000+ opleveren op de begroting. Om het jaar erop weer te moeten bezuinigen op 2/3 spelers. Wil men dat?

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

01 aug 2013 18:58
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
MVV tegen beloftenelftallen #98

De_Lange schreef : Sjra en Sjerke, ik weet niet of dit de competitie opzet was geworden als MVV nee had gezegd. Er staat mij iets van bij dat iedere club met het voorstel moet instemmen. Als er dus één of meerdere clubs niet met het voorstel eens waren was deze opzet er dus niet gekomen.
Dus er was een duidelijk keuze moment. Echter hebben de clubs zich hierbij laten verleiden door geld en loze beloftes.
Op dit moment kunnen we de opzet niet meer veranderen Althans dit seizoen maar een ludiek protest als een meters lang doek aan de Boschpoort tribune aan het hek zal denk ik toch veelvuldig in beeld komen .Zoals Boer458 al aangeeft.

Als MVV had tegen gestemd dan had dit niet uitgemaakt hoor. Werd democratisch besloten (lees door de strot geduwd). Wel was dit een mooi signaal geweest naar de achterban toe zoals bv. Sparta wel heeft gedaan. De Jupiler League was met 16 clubs ook wel op tv gekomen hoor, je had het ook om kunnen draaien en Fox proberen te overtuigen. Word nou alles maar geslikt voor die ene ton? Veer zien MVV supporters hebben al een kwart van dat bedrag opgehaald om even aan te geven. Zo lucratief vind ik dat nou ook niet dan.

Mooi initiatief dat op Facebook stond. Zoals gezegd in de openingspost toen ik dit topic opende, ben ik ook voor een boycot tegen deze spookclubs die voor spek en bonen meespelen. Als dit massaal gedaan kan worden nog beter. Ben er dus bij volgende week alleen niet in het stadion.

01 aug 2013 19:43 01 aug 2013 19:44 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #99

Anna D. schreef : De Jupiler League was met 16 clubs ook wel op tv gekomen hoor,

Ik zou daar niet zo zeker van zijn. Meerder zenders bleken in het verleden blij te zijn om van de Jupiler league af te zijn. Vorig seizoen werden we nog naar de zaterdagmiddag verplaatst!

01 aug 2013 19:46
Sjop
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #100
wederom een actie die niet in het belang van MVV is. De spelers en club missen nu weer de steun van een aantal supporters. Hoeveel gaan het er worden? Wederom zeer jammer. Helpt het? Denk het niet. Natuurlijk is het een slechte knvb beslissing. Helaas is de club er in meegegaan. Maar hiermee steunen jullie de jongens niet. Slechte actie.

01 aug 2013 20:09 01 aug 2013 20:11 door Boys_in_Red.
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #101
Ik denk persoonlijk dat deze actie geen nut heeft. Ik snap best dat er mensen fel tegenstander zijn van deze ontwikkelingen in de JL. Zoals andere mensen al aangeven denk/weet ik dat een reusachtig spandoek meer effect zal hebben, zo'n groot spandoek kan ook voor meer sfeer zorgen (hiermee bedoel ik dat de hekken er wat voller uitzien). Tevens denk ik dat de mannen uit Zeist en onze vrienden van FOX denken als ze horen dat er mensen buiten de Geusselt zijn gaan staan (als ze dat al horen): hahaha wat zijn dat rare jongens ze kloten zichzelf er alleen maar mee, alsof wij ons hier wat vandaan moeten trekken.

Ik vind het goed dat mensen aan willen geven tot hier en niet verder!
Het idee om na het boycotten nog ff wat te gaan drinken op de Markt geeft de mensen die er al wat van te horen zullen krijgen het gevoel dat het niet eens serieus bedoeld is. Ik snap wel dat het een goede mogelijk bied om geld in te zamelen voor de jeugd.

Je zou dit spandoek trouwens ook elke wedstrijd op kunnen hangen of alleen tegen de beloftenelftallen.
Ik zeg maak dat spandoek en maak je punt!

01 aug 2013 20:43
RiseOfTheSouth
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #102
Jammer dat er nooit iets massaal kan gebeuren bij mvv.. Gelukkig is er een groeiende groep die tegen de jongeren wedstrijden zal laten zien wat een echte eenheid is allemaal samen oals het hoort

01 aug 2013 21:02
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #103
De sfeer in De Geusselt moet verbeteren en weer een kleine heksenketel worden. MVV heeft al 53 jaar mijn onvoorwaardelijke steun. Dergelijke boycotacties zijn in principe positief bedoeld voor voetbal in de Jupilerleague in het algemeen en op langere termijn, maar ze schaden de sfeer in De Geusselt en de belangen van MVV Maastricht op de kortere termijn. En die korte termijn is voor een armlastige club als MVV cruciaal.

Ik ben ervan overtuigd dat de meeste toechouwers ook voor de sfeer naar De Geusselt komen. Om dan weer tegen lege plekken op de tribune aan te kijken is niet bepaald sfeerverhogend. Het schaadt de belangen van MVV Maastricht als de sfeer in De Geusselt nog verder inkakt. Welk punt je ook wilt maken: het mag m.i. nooit zo zijn dat MVV Maastricht daar de dupe van wordt. Want een dergelijke boycotactie is m.i. nog schadelijker voor MVV dan de deelname van die jongerenteams. Maak een spandoek, boycot voor mijn part de uitwedstrijden bij die clubs, maar ga voor de volle 100% onze club ondersteunen in elke thuiwedstrijd.

Als je op de barricades wilt staan, dan heeft dat alleen zin als er enig perspectief op succes is. Dat is hier m.i. niet het geval, al hangt dat ervan af hoe je succes definieert. Aandacht in de media: okay, dat zal wel lukken. Jongerenteams terug laten trekken: vergeet het. Ondersteunen van MVV vind ik belangrijker dan een statement te willen afgeven door een boycot. Komt dus met zijn alleen naar De Geusselt en laat op de tribune door je aanwezigheid en spandoeken zien dat je het er niet mee eens bent. Kom voor je mening uit, maar boycot MVV niet (want dat is m.i. uiteindelijk de interpretatie die eraan gegeven gaat worden).

01 aug 2013 21:13
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #104

Frank Salemans schreef : De sfeer in De Geusselt moet verbeteren en weer een kleine heksenketel worden. MVV heeft al 53 jaar mijn onvoorwaardelijke steun. Dergelijke boycotacties zijn in principe positief bedoeld voor voetbal in de Jupilerleague in het algemeen en op langere termijn, maar ze schaden de sfeer in De Geusselt en de belangen van MVV Maastricht op de kortere termijn. En die korte termijn is voor een armlastige club als MVV cruciaal.

Ik ben ervan overtuigd dat de meeste toechouwers ook voor de sfeer naar De Geusselt komen. Om dan weer tegen lege plekken op de tribune aan te kijken is niet bepaald sfeerverhogend. Het schaadt de belangen van MVV Maastricht als de sfeer in De Geusselt nog verder inkakt. Welk punt je ook wilt maken: het mag m.i. nooit zo zijn dat MVV Maastricht daar de dupe van wordt. Want een dergelijke boycotactie is m.i. nog schadelijker voor MVV dan de deelname van die jongerenteams. Maak een spandoek, boycot voor mijn part de uitwedstrijden bij die clubs, maar ga voor de volle 100% onze club ondersteunen in elke thuiwedstrijd.

Als je op de barricades wilt staan, dan heeft dat alleen zin als er enig perspectief op succes is. Dat is hier m.i. niet het geval, al hangt dat ervan af hoe je succes definieert. Aandacht in de media: okay, dat zal wel lukken. Jongerenteams terug laten trekken: vergeet het. Ondersteunen van MVV vind ik belangrijker dan een statement te willen afgeven door een boycot. Komt dus met zijn alleen naar De Geusselt en laat op de tribune door je aanwezigheid en spandoeken zien dat je het er niet mee eens bent. Kom voor je mening uit, maar boycot MVV niet (want dat is m.i. uiteindelijk de interpretatie die eraan gegeven gaat worden).

Frank, ik ben het volledig met je eens. De steun aan DE CLUB MVV gaat altijd boven protest tegen derden (van binnen of buiten de club). Je club steun je ONVOORWAARDELIJK (zoals de ultras vaak pretenderen, waar echter in de praktijk niet veel van terecht komt door de vele protestacties). Je raakt uioteindelijk alleen je eigen club, en dus jezelf. Ik ben altijd in geweest voor vele acties, maar acties waarmee je je eigen club benadeelt, waren en zijn in mijn supportersbeleving onmogelijk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Punker73

01 aug 2013 21:26
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #105

Frank Salemans schreef : De sfeer in De Geusselt moet verbeteren en weer een kleine heksenketel worden. MVV heeft al 53 jaar mijn onvoorwaardelijke steun. Dergelijke boycotacties zijn in principe positief bedoeld voor voetbal in de Jupilerleague in het algemeen en op langere termijn, maar ze schaden de sfeer in De Geusselt en de belangen van MVV Maastricht op de kortere termijn. En die korte termijn is voor een armlastige club als MVV cruciaal.

AMEN.......FOX zal hier echt geen aandacht aanbesteden en wat heeft een stukje in het LD of op L1 voor nut, denken jullie nou echt dat FOX en de KNVB, die elftallen gaat terug trekken omdat er voor de Geusselt een handjevol supporters staat te demonstreren? De week erna komt Ajax2, gaan jullie dan weer actie voeren en laten jullie de spelers dan weer in de steek? :puke:

Tijd voor maken pagina: 0.369 seconden