>
Ontvangen bedankjes 52
houtengerard schreef : Ik vraag me oprecht af of protestacties anno 2013 überhaupt nog wel zin hebben. Als je kijkt naar de protestacties die vakbonden of politieke partijen op touw zetten tegen wetsvoorstellen of wijzigingen, daar wordt amper aandacht aan besteed. Zowel door de media als de regering. En dan spreek je over een groep van tussen de honderd en duizend man die daar op afkomen. Onderhandelen gebeurt alleen nog maar in achterkamertjes, niet meer in de vorm van protestacties in mijn beleving.
Dat Fox de hele competitie verkracht heeft mag duidelijk zijn. Geen samenvattingen meer op L1, duurdere wedstrijd kosten en loze beloften dat de JL in zijn geheel wordt uitgezonden. Maar juist FOX of de KNVB raak je niet door weg te blijven, je raakt MVV.
- Fox zend die samenvatting toch wel uit, met Twente, Ajax of PSV in de hoofdrol. Die geven er hun eigen twist aan.
- Tenzij men scoort uit een corner, anders wordt het lege (protest)vak niet eens in beeld gebracht. De kijker zal van dit protest dus niets mee krijgen. Laat staan dat het hun iets zal boeien.
- De KNVB heeft op papier een gespeelde en geslaagde wedstrijd. Het geld is binnen.
- Fox haalt zijn bestaansrecht bij de Eredivisie-klanten die wel het hele product afnemen en krijgen voorgeschoteld. Tumult in de Jupiler League is een storm in een glas water, problemen in de bananenrepubliek.
MVV:
- Heeft die drie punten nodig. Steun kan doorslaggevend zijn.
- Heeft jouw geld nodig om de kosten voor deze wedstrijd te kunnen dekken.
- Geen reclame op televisie voor MVV, vanwege povere sfeer, uitgestorven club. Kost weer publiek en inkomsten.
- Of MVV nu Ja of Nee had gezegd tegen het voorstel, dit was uiteindelijk toch de competitieopzet geworden.
Ik begrijp de principes, maar de rekening is voor MVV. Fox heeft die negentig minuten op camera staan, of je nu komt of niet.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Goed punt.houtengerard schreef : Stel dat iedereen wegbleef uit het stadion uit protest. Dan is MVV gewoon de club die omviel uit te weinig belangstelling, niet Fox die verkeerde eisen stelde.
De_Lange schreef : Sjra en Sjerke, ik weet niet of dit de competitie opzet was geworden als MVV nee had gezegd. Er staat mij iets van bij dat iedere club met het voorstel moet instemmen. Als er dus één of meerdere clubs niet met het voorstel eens waren was deze opzet er dus niet gekomen.
Dus er was een duidelijk keuze moment. Echter hebben de clubs zich hierbij laten verleiden door geld en loze beloftes.
Op dit moment kunnen we de opzet niet meer veranderen Althans dit seizoen maar een ludiek protest als een meters lang doek aan de Boschpoort tribune aan het hek zal denk ik toch veelvuldig in beeld komen .Zoals Boer458 al aangeeft.
Anna D. schreef : De Jupiler League was met 16 clubs ook wel op tv gekomen hoor,
Frank Salemans schreef : De sfeer in De Geusselt moet verbeteren en weer een kleine heksenketel worden. MVV heeft al 53 jaar mijn onvoorwaardelijke steun. Dergelijke boycotacties zijn in principe positief bedoeld voor voetbal in de Jupilerleague in het algemeen en op langere termijn, maar ze schaden de sfeer in De Geusselt en de belangen van MVV Maastricht op de kortere termijn. En die korte termijn is voor een armlastige club als MVV cruciaal.
Ik ben ervan overtuigd dat de meeste toechouwers ook voor de sfeer naar De Geusselt komen. Om dan weer tegen lege plekken op de tribune aan te kijken is niet bepaald sfeerverhogend. Het schaadt de belangen van MVV Maastricht als de sfeer in De Geusselt nog verder inkakt. Welk punt je ook wilt maken: het mag m.i. nooit zo zijn dat MVV Maastricht daar de dupe van wordt. Want een dergelijke boycotactie is m.i. nog schadelijker voor MVV dan de deelname van die jongerenteams. Maak een spandoek, boycot voor mijn part de uitwedstrijden bij die clubs, maar ga voor de volle 100% onze club ondersteunen in elke thuiwedstrijd.
Als je op de barricades wilt staan, dan heeft dat alleen zin als er enig perspectief op succes is. Dat is hier m.i. niet het geval, al hangt dat ervan af hoe je succes definieert. Aandacht in de media: okay, dat zal wel lukken. Jongerenteams terug laten trekken: vergeet het. Ondersteunen van MVV vind ik belangrijker dan een statement te willen afgeven door een boycot. Komt dus met zijn alleen naar De Geusselt en laat op de tribune door je aanwezigheid en spandoeken zien dat je het er niet mee eens bent. Kom voor je mening uit, maar boycot MVV niet (want dat is m.i. uiteindelijk de interpretatie die eraan gegeven gaat worden).
Frank Salemans schreef : De sfeer in De Geusselt moet verbeteren en weer een kleine heksenketel worden. MVV heeft al 53 jaar mijn onvoorwaardelijke steun. Dergelijke boycotacties zijn in principe positief bedoeld voor voetbal in de Jupilerleague in het algemeen en op langere termijn, maar ze schaden de sfeer in De Geusselt en de belangen van MVV Maastricht op de kortere termijn. En die korte termijn is voor een armlastige club als MVV cruciaal.
Ik ben ervan overtuigd dat de meeste toechouwers ook voor de sfeer naar De Geusselt komen. Om dan weer tegen lege plekken op de tribune aan te kijken is niet bepaald sfeerverhogend. Het schaadt de belangen van MVV Maastricht als de sfeer in De Geusselt nog verder inkakt. Welk punt je ook wilt maken: het mag m.i. nooit zo zijn dat MVV Maastricht daar de dupe van wordt. Want een dergelijke boycotactie is m.i. nog schadelijker voor MVV dan de deelname van die jongerenteams. Maak een spandoek, boycot voor mijn part de uitwedstrijden bij die clubs, maar ga voor de volle 100% onze club ondersteunen in elke thuiwedstrijd.
Als je op de barricades wilt staan, dan heeft dat alleen zin als er enig perspectief op succes is. Dat is hier m.i. niet het geval, al hangt dat ervan af hoe je succes definieert. Aandacht in de media: okay, dat zal wel lukken. Jongerenteams terug laten trekken: vergeet het. Ondersteunen van MVV vind ik belangrijker dan een statement te willen afgeven door een boycot. Komt dus met zijn alleen naar De Geusselt en laat op de tribune door je aanwezigheid en spandoeken zien dat je het er niet mee eens bent. Kom voor je mening uit, maar boycot MVV niet (want dat is m.i. uiteindelijk de interpretatie die eraan gegeven gaat worden).