MVV tegen beloftenelftallen

01 aug 2013 21:32
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #106
Om 12:00 op de Markt verzamelen, dan hebben de meeste tegen 16:00 al genoeg gezopen en gerookt, komen jullie lekker intelligent over in de media, als die er überhaupt al aandacht aan besteden. :blink:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2013 23:43 01 aug 2013 23:45 door Snuf.
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #107
Frank, je bent een van de weinigen die een onderscheid maakt tussen de korte en de lange termijn. Wij proberen te redden wat er te redden valt. Deze sport is al ziek genoeg. Ik begrijp je redenatie om wel te gaan. Helaas zal dit (met pijn in ons hart) op korte termijn geen extra bijdrage leveren aan MVV. Ook al zou je in het stadion protesteren, die energie kun je niet meer steken in positiviteit.

Door deze competitie opzet wordt het betaald voetbal enorm veel schade toegebracht. Dit vraagt om een reactie. In mijn ogen zijn er niet veel reacties hard genoeg voor deze misdaad.

01 aug 2013 23:50
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #108
:thinking:

Boycot eens of oneens ik weet niet wat ik erover moet denken en of ik wel mee moet gaan doen met boycotten.
Het heeft toch eigenlijk ook gewoon twee gezichten de reden waarom geboycot word terecht.
Maar help je er MVV nou echt zodanig mee dat het iets gaat opleveren?

MVV heeft juist in deze tijd geld nodig en daarom hebben ze misschien ook gekozen dat de beloftenelftallen erin komen en terecht. Willen jullie dan dat je eigen club straks weer op randje dood komen en dan echt kapot gaan.

Als deze 4 clubs er niet erbij waren gekomen denk ik dat MVV zeker genoeg inkomsten minder zou hebben 1 ton? Misschien meer?

Aan de andere kant de reden het is inderdaad niet leuk tegen beloften elftallen te spelen dat klopt.
En dat het MVV bestuur ook niet voor hadden moeten stemmen.

Maar uiteindelijk had het bestuur ook naar buiten moeten brengen waarom ze voor hebben gestemd?
En hadden ze met supporters er fatsoenlijk over kunnen praten.

01 aug 2013 23:54
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #109
Laten we a.u.b hopen dat ze dit zo snel mogelijk terug draaien ik heb dit jaar nog een seizoenskaart gekocht al ga ik zolang als er beloftenelftallen in deze competitie zitten niet meer kijken.

02 aug 2013 01:08
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #110
Snuf maakt (nogmaals) duidelijk dat de actie niet alleen kortzichtig of dom is. Maar ik ben het niet eens dat door dit soort ingrepen van de KNVB er geen positieve acties meer mogelijk zouden zijn. Ook al zou MVV en voetbal in het algemeen slachtoffer zijn van de uitbreiding met belofte-elftallen door de KNVB, dan wil dat voor mij nog niet zeggen dat je dan je eerste elftal niet meer met positieve acties kunt ondersteunen. Ik vind het een het ander niet uitsluiten. Door weg te blijven vind je de protestactie belangrijker dan de club. Er is niets belangrijker dan het belang van de club hier-en-nu.

02 aug 2013 01:19
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #111
Niet mee eens. Er blijven clubs omvallen. Als er niks veranderd, blijven er geen clubs meer over. Ik wil ervoor zorgen dat er morgen ook nog een club is.

02 aug 2013 01:29 02 aug 2013 01:31 door Karakter.
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #112

Hartmans1973 schreef : Laten we a.u.b hopen dat ze dit zo snel mogelijk terug draaien ik heb dit jaar nog een seizoenskaart gekocht al ga ik zolang als er beloftenelftallen in deze competitie zitten niet meer kijken.

Dan heb je de club mooi gesponsord, maar ben je een dief van je eigen portemonnee. Dit besluit gaan ze nóóit meer terugdraaien. Sterker nog, ik zie het eerder gebeuren dat op termijn Jong Feyenoord erbij gaat komen (en mocht Vitesse zich de komende jaren ontwikkelen tot een grote club, zal hun tweede elftal ook wel erbij komen).

Ik snap het probleem ook niet zo eigenlijk. Ik was er ook fel op tegen, maar uiteindelijk is het toch door gegaan en laten we eerlijk zijn, in landen als Duitsland en Spanje werkt dit principe al jaren goed. Overigens voelden de jeugdspelers van PSV, Ajax en de andere topclubs zich altijd al te groot om uitgeleend te worden aan de Jupiler League clubs, dus echt veel huurlingen zullen de tweede divisie clubs hier niet mee mis lopen. Afgezien van Almere City.

Tot slot moet ik er bij vermelden dat ik mij af vraag of het voor de topclubs uberhaupt een goede ontwikkeling is. Je gaat nu technisch goede spelers in een competitie neerzetten waar nauwelijks techniek toegepast wordt en puur de beuk erin gegooid wordt. Hierdoor zijn in het verleden al meerdere ''toptalenten'' geflopt. Wie leidt dan ook fragile dribbelaars op in een competitie met houten slagers..

02 aug 2013 03:14 02 aug 2013 03:16 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #113

Snuf schreef : Als er niks veranderd, blijven er geen clubs meer over. Ik wil ervoor zorgen dat er morgen ook nog een club is.

En dat wil je bereiken door wedstrijden te boycotten? Denk je dan dat de KNVB of Fox door zo'n boycot terugkomt op genomen besluiten? Zelf denk ik dat dat niet zal gebeuren... Of wat is het exacte doel van het niet bezoeken van wedstrijden?

Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024

02 aug 2013 06:40
Ivinho
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #114
Leuk of niet leuk ik zal altijd MVV blijven steunen.
Zoals al eerder gezegd door wedstrijden te boycotten zal door de knvb of fox sports echt geen beslissingen worden terug gedraaid.

In mijn ogen benadeel je met zo'n acties alleen je club, en waar je verder niks mee opschiet. Erg jammer vind ik dat!
Je kunt beter erover nadenken hoe snel mogelijk krijgen we MVV weer terug in de eredivisie. Want dan ben je ook van dat gezeiks af.

Winning isn't everything... It's the only thing!!!

02 aug 2013 08:42
Porthos
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #115
Ik heb me na lange tijd weer aangemeld op het forum. Ik vind het een goede discussie, ik respecteer ieders mening en heb het gevoel dat iedereen elkaars mening (voor de verandering) respecteert, betekent natuurlijk niet dat je het eens hoeft te zijn.

Het was een hele lastige beslissing om tot een boycot te komen, ook voor mij persoonlijk.

Ik hoor het argument om wel te komen omdat MVV het geld hard nodig heeft.
Eens, MVV heeft het geld hard nodig, maar velen die boycotten hebben een seizoenkaart en dus valt de financiële tegenvaller op deze wedstrijd mee. Daarnaast is het een 'goedkope' wedstrijd, gezien de internetaanbieding die ik mocht ontvangen. Ook wil ik erop wijzen dat we, ondanks de boycot, een manier zoeken om toch een bijdrage aan MVV te leveren (geld voor de jeugd inzamelen). Maar zelfs als deze argumenten niet zouden gelden sta ik achter de boycot om principiële redenen.

Veel genoemd argument is dat er toch niks zal veranderen.
Op korte termijn niet, nee. Op lange termijn, ik hoop het maar ik weet het niet. Waar het om draait is dat ik, en anderen met mij, niet lijdzaam wil toekijken hoe het zieke voetbal nog verder kapot gemaakt wordt. Dat er niks zal veranderen, is een argument dat helaas symptomatisch is voor de hele maatschappij, men kijkt erna en haalt zijn (of haar) schouders op zonder zelf actiebereidheid te tonen. Als alle supporters, van alle clubs actie zouden ondernemen maken de clubs zich misschien hard om dit soort beslissingen terug te draaien (of hopelijk überhaupt niet te nemen in de toekomst). MVV is wel heel makkelijk mee gelopen in de FOX waanzin. Een statement maken moet in dat opzicht duidelijk en zijn, en helaas, moet het ook een beetje pijn doen.

Ik hoor ook veel dat de jongens op het veld onze (alle supporters bedoel ik hier mee)steun hard nodig hebben, dat zij er niks aan kunnen doen.
Ook dit is waar, maar zoals ik eerder al zei doen principes soms pijn. Niet alleen voor de jongens op het veld, ook op de tribunes (of daarbuiten in dit geval). Ik ben ook niet bang dat dit resulteert in een negatieve flow, zoals afgelopen seizoen. Ik, en velen met mij, hebben er weer zin in dit seizoen. Ik hoop dat we, buiten de belofte elftallen om, er weer een mooie heksenketel van kunnen maken en dat kan alleen gezamenlijk; van jong tot oud, van fanatiekeling tot sponsor en alles daartussen. Ik hoop dan ook dat mensen die, om welke reden dan ook, niet boycotten, met open blik (en een pilsje) langskomen, of op de markt, op het stadionplein of gewoon gedurende het seizoen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

02 aug 2013 08:59
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #116

Ben Salemans schreef :

Snuf schreef : Als er niks veranderd, blijven er geen clubs meer over. Ik wil ervoor zorgen dat er morgen ook nog een club is.

En dat wil je bereiken door wedstrijden te boycotten? Denk je dan dat de KNVB of Fox door zo'n boycot terugkomt op genomen besluiten? Zelf denk ik dat dat niet zal gebeuren... Of wat is het exacte doel van het niet bezoeken van wedstrijden?

Als ik de gedachtegang van de boycotters kan volgen dan is de reden voor deze boycot zó principieel dat ze koste wat kost deze competitieopzet terug willen gedraaid hebben, zelfs als MVV daarmee in problemen komt.

Ik denk erover om om 12 uur volgende week zaterdag naar de markt te gaan, er is ruimte voor discussie begreep ik en ik wil de boycot beter begrijpen.

Belangrijkste is dat voor beide standpunten, ook voor de boycotters, begrip is! Saamhorigheid (ook al zal deze actie 2 'stromingen' op gang brengen die dag) brengt MVV verder en ik heb er vertrouwen in dat alle supporters dit seizoen als 1 man achter MVV gaan staan :thumbsup:

Boe is dat feeske?

02 aug 2013 09:42
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #117
Met deze boycott hebben jullie alleen MVV.
Zonder de fanatieke supporters is er veel minder sfeer in het stadion waardoor mvv meer kans maakt om te verliezen.
Dat heb ik de afgelopen jaren wel vaker gezien.
Zodra de supporters stil zijn of hun beklacht ergens over laten horen / zien presteert mvv minder.
Juist nu is het belangrijk de competitie goed te starten en die 2 thuis wedstrijden meteen te winnen.

Fox heeft de rechten gekocht voor de komende 13 jaar, niet 1 jaar , niet 2 maar 13 jaar.
Bij deze mensen draaid alles om geld , geld en nog eens geld.
Maar Fox krijgt niet een deel van de inkomsten van MVV, dus die boycot gaat MVV pijn doen.
Fox zal het niet boeien,
Er zijn ook een aantal clubs die maar 2 tot 3000 supporters hebben zitten.
En aangezien de samenvattingen niet mogen worden uitgezonden door andere zenders zal er GEEN aandacht aan besteed worden.

Ik snap jullie principes wel, maar jullie acties vaak ook niet.
Het gaat om MVV niet om jou persoonlijke mening.
Iedereen kan wel een punt bedenken wat hij of zij anders zou willen hebben of waar hij of zij het niet mee eens is.
Maar om de eerste thuis wedstrijd te boycotten ( wat in mijn ogen toch niet al te veel mensen zullen doen ) vind ik gewoon DOM. sorry.
Juist nu moet je achter de club staan en je van uit het stadion je laten horen.
Hang dan spandoeken op, zoals stadion verboden present.
Maar steun aub je club en laat via een andere manier je ongenoegen aan fox kenbaar maken.

Fox wil schijnbaar ook de rechten van de engelse en andere competities kopen, dit geeft toch al aan hoeveel geld die mensen hebben, wat zou het effect van een aantal mensen buiten het stadion zijn.
NIKS NOPES NADA.

02 aug 2013 10:01
Greun graas
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #118
Als ik zie hoeveel mensen hier aangeven dat ze ten koste van alles de ploeg/mvv willen steunen, dan moeten de uitvakken toch om de 14 dagen uitpuilen......

02 aug 2013 10:05
Porthos
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #119
Hoewel ik begrijp wat je bedoelt, dat we als MVV supporters niet kunnen opboksen tegen het grote geld van Murdoch en Fox, moeten we kijken wat we wel kunnen veranderen. Waar we wel verandering in kunnen brengen is hoe MVV zich opstelt in de discussie, supporters van andere clubs kunnen ook zo ageren bij hun eigen club, deze stemmen weer in de CED etc. etc. En op deze manier kunnen we wel optrekken tegen het grote geld. Noem mij een wereldverbeteraar of een optimist, maar met de instelling "we kunnen er toch niks aan doen" win je nooit. Want we worden nu perfect uitgespeeld door Fox en consorten door de beproefde verdeel en heers strategie.

02 aug 2013 10:33
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #120

Porthos schreef : Want we worden nu perfect uitgespeeld door Fox en consorten door de beproefde verdeel en heers strategie.

Volgens mij is het meer de 'Wees stinkend rijk en heers' strategie

Tijd voor maken pagina: 0.528 seconden