MVV tegen beloftenelftallen

04 aug 2013 20:13
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #166

RiseOfTheSouth schreef : Houte gerard de enigste plek waar ik die joodse meelopers wil zien is in het uitvak ik zie het al voor me mensen met ajax shirts op de thuis tribunes. Denk je dat dat goed gaat? :)

Als MVV promoveert heb je dit probleem toch ook, dan heb je zelfs tegen Feyenoord die wannabe hooligans op de tribune. :blink:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2013 22:36
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #167

Vluuzak schreef :

RiseOfTheSouth schreef : Houte gerard de enigste plek waar ik die joodse meelopers wil zien is in het uitvak ik zie het al voor me mensen met ajax shirts op de thuis tribunes. Denk je dat dat goed gaat? :)

Als MVV promoveert heb je dit probleem toch ook, dan heb je zelfs tegen Feyenoord die wannabe hooligans op de tribune. :blink:

En dinks diech dat dat good geit? In ut oetvak of thoesblieve.

Euver de boycot, iech weit ut nog steeds neet wat iech mot doen...
Iech bin tege de belofte-elftalle, in eeder geval in deze opzat en de meneer boe op ut geloupe is.
Iech begriep de keuze veur ut geld, want dat is d'r neet genog. Eederein wil 'ne nuije spits, mer vaan welk geld?
Iech huur gooi reijes um wel ut stadion in te goon, iech huur gooi reijes um boete te blieve stoon.

Financieel zal ut neet oetmaake, iech hub 'n sezoenskaart, de cateraar heet MVV al betaold, in de ster kinne veer veur en nao de wedstrijd nog steeds eine drinke...

Es iech 'n actie kos bedinke die wel get zow teweeg kinne bringe, daan had iech die heij wel neergezat. Vaan de aandere kant, niksdoen is ouch neet good...

Mesjiens 'ne haave wedstrijd goon kieke?

Aon de boycotters, nog 'n vraog: Stel veer kinne de letste wedstrijd kampioen weure, wat daan?

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

04 aug 2013 22:52
RiseOfTheSouth
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #168
Nja vluuzak volgens mij gaan we dat voorlopig niet doen en dan heb je meer controle nu totaal niet maar ja maak tgh niks uit wat andere mensen zeggen en vinden want jij weet ut tgh beter maar jij doet wat je niet laten kunt doen wij ook even goede supporters :woohoo:

04 aug 2013 23:26
Romadu
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #169

MVV4life schreef : Aon de boycotters, nog 'n vraog: Stel veer kinne de letste wedstrijd kampioen weure, wat daan?

De keuze is aan ieder voor zich, kan me goed voorstellen dat er genoeg mensen zijn die het wedstrijd per wedstrijd bekijken. Voor mezelf zou het zuur zijn, maar niets aan de situatie veranderen. Genoeg voorbeelden te geven de afgelopen 3 jaar alleen al (periodetitel Almere uit).
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Mebwaster

05 aug 2013 00:07
SoerenBusk
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #170
Het bestuur heeft zich laten verleiden door een som geld (van Fox als ik het goed heb), en heeft daarom waarschijnlijk ingestemd. Dit hadden ze NOOIT mogen doen (net zoals Sparta, Eindhoven en Dordrecht niet overslag zijn gegaan voor de poen, maar vast gehouden hebben aan principes). Als er te weinig clubs waren en daardoor te weinig inkomsten had men een Benelux competitie op dit nivo moeten/kunnen voorstellen als alternatief. Nu zitten we opgescheept met Fox en minder voetbal op TV, competitie vervalsing door beloften-teams (die niet altijd even sterk zijn), en bevoordeling van top clubs. De afstand tussen Jupiler league clubs en Eredivisie is nu nog groter geworden. Topclubs krijgen nu nog meer inzicht in potentieel goede voetballers bij kleinere clubs die dan nog sneller worden weggekocht.

05 aug 2013 00:20
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #171

NathanR schreef : Als er te weinig clubs waren en daardoor te weinig inkomsten had men een Benelux competitie op dit nivo moeten/kunnen voorstellen als alternatief.

Als het zo doorgaat, zijn alle ''oplossingen'' korte termijn oplossingen. Fox zal spijt krijgen dat ze zoveel geld in het Nederlandse voetbal hebben gepompt. Waarschijnlijk hebben zij zich door de historie van het Nederlandse voetbal laten inpakken óf weten zij dat er in Nederland nog genoeg mensen te paaien zijn om flink wat geld per maand neer te leggen voor betaal-TV. Echter, het idee dat jij hierboven aan draagt, heeft ook geen toekomst. Ook Belgie is al jaren kwaliteit aan het inleveren (nog meer dan Nederland zelfs), waardoor je over 5 á 10 jaar met hetzelfde probleem zal zitten. Wat wordt dan de volgende stap? De hele Bene-liga maar opheffen? Het enige dat er nu écht gedaan kan worden, is hopen dat de topclubs hun zaakjes weer op orde krijgen, waardoor het gehele niveau zal stijgen (uitgerangeerde jeugdspelers van deze clubs vertrekken naar subtop en zo gaat de bal rollen). Als dit gebeurd heeft het voetbal nog toekomst in Nederland, anders niet.

05 aug 2013 06:14
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #172
In de eerste divisie (Jupiler League) zijn om allerlei redenen, waar niemand blij mee is, clubs failliet gegaan. Verder voelden topamateurclubs er in het algemeen niets voor om toe te treden tot de eerste divisie. Zonder maatregelen van de KNVB zouden de gevolgen duidelijk zijn: de eerste divisie krijgt minder clubs, waardoor er minder wedstrijden hoeven worden gespeeld, waardoor de inkomsten van de nog bestaande clubs uit de eerste divisie nog verder zouden teruglopen. Zestien clubs in de eerste divisie zouden veel minder thuis- en uitwedstrijden voor MVV impliceren; ik vrees dat veel MVV-supporters zich dan flink genaaid zouden voelen en een deel van de kosten van hun seizoenkaarten terug gingen vorderen op MVV. En dus vind ik het heel begrijpelijk dat de KNVB ingrijpt. Tja, als de amateurs (op Achilles na) niet happig zijn om in de eerste divisie te spelen, wat kan de KNVB dan anders dan tweede elftallen van grote eredivisieclubs in de eerste divisie in te schuiven?

Natuurlijk zie ik ook wel dat er misschien enkele principiële problemen zijn met het opnemen van belofteteams van eredivisieclubs in de eerste divisie. Maar het punt blijft dat bij (veel) minder clubs in de eerste divisie het voortbestaan van MVV Maastricht en andere clubs gevaar loopt en dat de KNVB daarom wel moest ingrijpen. Supporters die tegen de belofteteams in de eerste divisie zijn, beseffen volgens mij niet voldoende dat zonder dit kwaad (eredivisiebelofteteams in eerste divisie) de eerste divisie, en dus ook ons MVV Maastricht, geen lang leven beschoren is.

Clubs uit de eerste divisie staan op het punt van verzuipen en krijgen KNVB-reddingsboeien toegeworpen van een bepaald soort dubieus plastic. Overal protesten over dat soort plastic: dat soort plastic voor reddingsboeien is te belachelijk voor woorden. Het zal allemaal zo zijn. Maar zonder die reddingsboeien van dat dubieuze soort plastic verzuipt iedereen!

Ik vind de door enkele MVV-supporters voorgestelde bezoekersboycot te gek voor woorden. Die bezoekersboycot kan en zal namelijk nooit leiden tot een aanpassing van het KNVB-beleid om die belofteteams in de eerste divisie toe te laten. Bovendien loopt MVV door die boycot inkomsten mis, en dat kan MVV op dit moment helemaal niet gebruiken. Hee, boycotters, protesteer alleen als dat protest kans van slagen heeft, bijvoorbeeld door een alternatief voor het KNVB-voorstel om belofteteams in de eerste divisie in te schuiven...

Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, Belgske, Och jeh

05 aug 2013 07:56
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #173
Er wordt hier aangenomen dat de knvb met dit riducule plan is gekomen. Eigelijkbis dit ook wat ik vermoedt. Dit is echter biet hoe het gespeeld wordt. De CED heeft ingestemd met get voorstel van Fox, waarna de knvb woedend reageerde.

Ben, ik ben mij er wel degelijk van bewust datde toekomst van vele clubs in het gevaar is. Juist daarom keervik mij tegen toetredibg van de beloftenelftallen. Als we kijken naar get aantal omgevallen clubs enhet aantal wat er financieel zeer zwaar voorstaat, lijkt het bijna onmogelijk om rond te komen in de eerste divisie. De knvb oordeelt echter dat er geen reden tot zorgen is. Naar mijn idee zou een forse lasten verlichting dmv het versoepelen van de licentie eisen het verschil kunnen maken. Mwn kiest ervoor om kwalitatief goede teams toe te laten treden. Ik vrees dat er nu juist extra risico's genomen worden om de concurrentie aan te gaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mebwaster

05 aug 2013 09:49
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #174

Snuf schreef : Er wordt hier aangenomen dat de knvb met dit riducule plan is gekomen. Eigelijkbis dit ook wat ik vermoedt. Dit is echter biet hoe het gespeeld wordt. De CED heeft ingestemd met get voorstel van Fox, waarna de knvb woedend reageerde.

Ben, ik ben mij er wel degelijk van bewust datde toekomst van vele clubs in het gevaar is. Juist daarom keervik mij tegen toetredibg van de beloftenelftallen. Als we kijken naar get aantal omgevallen clubs enhet aantal wat er financieel zeer zwaar voorstaat, lijkt het bijna onmogelijk om rond te komen in de eerste divisie. De knvb oordeelt echter dat er geen reden tot zorgen is. Naar mijn idee zou een forse lasten verlichting dmv het versoepelen van de licentie eisen het verschil kunnen maken. Mwn kiest ervoor om kwalitatief goede teams toe te laten treden. Ik vrees dat er nu juist extra risico's genomen worden om de concurrentie aan te gaan.

Snuf, reageren vanaf de mobiel zorgt voor meer typevaute.

Volgens mij is de overgrote meerderheid tegen de huidige opzet met de beloftenelftallen (Blijkbaar zijn er ook landen waar het wel goed (beter...) gaat. Waarom zijn ze niet in die landen gaan kijken naar de opzet daar?)
Je geeft aan dat er eigenlijk 2 oplossingen zijn, beloftenelftallen en lastenverlichting. KNVB/clubs/CED heeft/hebben gekozen voor de eerste oplossing, jammer genoeg. Ik denk dat door de snelheid waarmee dit moest gebeuren, er heel wat schoonheidsfoutjes zijn gemaakt.

Ik weet het nog steeds niet wat ik moet doen... Ik ben het met jou eens dat er ook andere mogelijkheden waren, ik ben het met Ben eens dat als we een veel beter alternatief konden presenteren, dat het meer kans van slagen had. Dan nog denk ik niet dat in het lopende seizoen er iets zal gaan veranderen.

Blijft over, het ongenoegen uiten en dit seizoen komen met een alternatief. Dat ongenoegen uiten kan op verschillende manieren. Brieven, emails, spandoeken, demonstratie bij KNVB (met alle clubs), boycot, etc.
Als ik naar de boycot ga, heb ik het gevoel dat ik mezelf straf en niet naar MVV kan gaan kijken en ik heb niet het idee dat de KNVB op het plein het gesprek zal aangaan met de MVV-supporter en ze zullen er ook niet van wakker liggen.

Wederom, maar hoe dan wel het ongenoegen uiten? Het mooie was als we een actie (hadden) kunnen bedenken waar iedere MVV supporter achter kon gaan staan, zodat we eensgezind onze mening zouden uiten.

Ik heb ook het gevoel dat ik nu moet kiezen tussen eensgezindheid tussen supporters (wat ik heel belangrijk vind) en het kijken naar MVV....

Ik heb nog tot zaterdag....

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

05 aug 2013 10:12
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #175
Ik snap echt helemaal niks van deze boycot. Wat heb je hier nu mee te winnen? Je hebt er alleen maar jezelf en je eigen club mee. Deze actie komt veel te laat. Die had er vorig seizoen in april of mei moeten komen en dan niet op deze manier, maar wel op een manier waarop de KNVB je wèl serieus neemt. In de eerste plaats had MVV zelf tégen de toetreding moeten zijn. Dat er nu komend weekend een paar tientallen supporters gaan protesteren, heeft geen enkele zin en het enige resultaat is dat er alwéér vanaf het begin van het seizoen onrust is tussen de supporters. Waarom kunnen we ons niet gewoon op MVV richten? Als supporter mag je best je mening laten horen, maar doe dat dan wel op het goede moment en op een goede manier.

05 aug 2013 10:17 05 aug 2013 10:18 door αναρχος.
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #176
En jij bepaalt wat het goede moment en de goede manier is, zeker? Ieder doet zijn ding. Sommige mensen hebben hun principes en willen niet moedeloos toekijken hoe de hele competitie naar de knoppen gaat. Anderen hebben een typisch Nederlandse instelling en kunnen alleen maar commentaar leveren op de mensen die wel iets durven doen.

05 aug 2013 10:30
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #177
Ben het grotendeels eens met MVV4life. Ik denk dat vrijwel alle kanten wel belicht zijn inmiddels. Volgens mij is zeker 95% van de forumbezoekers tegen de toetreding van de beloftenteams.

Ik heb mezelf in het verleden bij een paar verschillende gelegenheden afgevraagd of ik wel of niet naar MVV zou moeten gaan. Dit heeft ooit binnen mijn familie zelfs een kleine discussie opgeleverd; toen ging het er om dat Melchior een grote vinger in de pap had bij MVV. Melchior, de SS-er, die op foute wijze zijn geld verdiend heeft. Ik heb toen voor mezelf besloten, in tegenstelling tot bijvoorbeeld mijn vader die een hele tijd uit principe geen enkele MVV-wedstrijd bezocht heeft, dat ik fan ben van MVV en niet van een bestuur/geldschieter/passant. Ik zou mezelf straffen als ik niet naar een wedstrijd zou gaan. Een andere vergelijking zijn de verplichte combi’s bij uitwedstrijden. Ik vind een combi belachelijke onzin, zeker de grote schaal waarop het nu gebruikt wordt. Dan maar die uitwedstrijden niet meer bezoeken? Wederom hetzelfde: dan zou ik mezelf straffen.

Vandaar dat ik, puur voor mezelf, neig om ook in dit geval te zeggen dat ik fan van MVV ben en dat het wel of niet naar een wedstrijd gaan niet van de tegenstander zal afhangen. Als ik niet ga, dan straf ik mezelf. Maar ik ben er nog niet helemaal over uit.

Ik maak me over 1 ding geen illusies: FOX zal dit protest (en andere protesten) worst wezen. FOX is er niet voor de jupiler league en niet voor het stadionbezoekend publiek. Het is vooral te hopen dat het signaal bij alle geledingen van MVV landt, bij andere supportersgroeperingen landt, bij de KNVB landt.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

05 aug 2013 10:31
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #178
Mensen als Snuf en Romadu hebben bepaalde meningen, ideeën, opvattingen (of hoe moet ik dat noemen?) en hebben daarmee een bepaald ideaalbeeld voor ogen. Ze zijn daar heel consequent in en geven meestal ook duidelijk aan waarom ze zo denken. Respect daarvoor. Ik noem er nu twee maar zo zijn er zeker nog een aantal. De genoemde personen vind ik de beste voorbeelden. Ik heb daar absoluut geen probleem mee. Ze staan waar ze voor staan. Waar ik wel een probleem mee heb, is dat er zoveel 'meelopers' zijn. Die komen nooit verder dan kut combi, fuck de RJO en Fox rot op. Verder geen enkele duidelijke onderbouwing. Die vinden het simpelweg ruig om met de grote jongens mee te doen. Dat vind ik jammer. Neem dit ter kennisgeving aan; ik wilde het even kwijt.

Zelf zit ik helemaal op een lijn met mensen als de gebroeders Salemans en Houtengerard. Dat betekent min of meer oneens met het besluit om belofteteams toe te laten maar wel de realiteit onder ogen zien dat het a) simpelweg beter is voor de financiële huishouding van MVV en b) dat het besluit nooit en te nimmer teruggedraaid zal worden. Dan kun je nog 120 jaar boycotten. Is de combiregeling al teruggedraaid?

Snuf en Romadu (ik richt me maar even tot jullie)… even een serieuze vraag. Is deze boycot voor jullie een principe kwestie (staan waar je voor staat) of denken jullie er ook daadwerkelijk iets mee te bereiken?

05 aug 2013 10:38
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #179
Aangezien de discussie nog goed verloopt de volgende vraag.
Wat denken de boycotters te bereiken met deze actie?
Wat is jullie doel?
Media aandacht? KNVB aandacht? MVV aandacht?
Snuf kom d'r mèh in, mèh wel neet via de telefoon, dach eve datse smurges um 08.00 al gezope hads ;)

Dixi

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!

05 aug 2013 10:40 05 aug 2013 10:41 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #180

Olzie schreef : Weet je wat het erge is van de protesten en voorvallen de laatste twee jaar in de Geusselt? Er is gewoon totaal geen eenheid meer tussen de MVV supporters zoals sjotelsplak al zegt. De eens zo kolkende Geusselt is uit aan het sterven. Daarbij lopen de toeschouwers aantallen in de Geusselt mede hierdoor terug. Erg jammer...

Ik zit me al dagen te verbijten ik ga het toch eens zeggen.

Kijk wat supporterseenheid betreft eens naar onze buren in Sittard. 1 website, 1 supporterscollectief, 1 belang. Als wij sjengen daar eens een beetje van hadden...

Dat veel fans hier de boycot niet als oplossing zien heeft ook te maken met de verdeeldheid over de gebeurtenissen de laatste 2 jaar. Eerste wat we doen is naar bestuur wijzen als er iets mis gaat met communicatie (sommigen geven MVV zelfs de schuld dat we nu tegen Twente moeten), maar kijk allen eerst eens naar jezelf. En dan bedoel ik iedereen. Wij maken pas stappen als iedereen elkaar begrijpt, accepteert, maar vooral als 1 man achter de club gaat staan!

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Belgske

Tijd voor maken pagina: 0.399 seconden