MVV tegen beloftenelftallen

04 aug 2013 11:04
Gamin
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #151
Het is erg dubbel vind ik.

1 als je de beloften boycot, snap ik best dat mensen dat doen want het is immers niet normaal wat nu allemaal gaande is.

2 ook is het zo dat mvv punten nodig zal hebben. Ga je niet naar de beloften, mis je sowieso 6 wedstrijden die 18!! Punten tellen. Deze heeft MVV heel hard nodig ben ik bang.

Kompleminte
Gamin!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2013 12:13
Romadu
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #152
Het is voor mij persoonlijk heel simpel. De groter wordende afstand tussen MVV en een groot deel van haar supporters is de voorbije jaren al uitgebreid besproken. Dit is opnieuw een druppel in de al reeds overlopende emmer. Nu duwt MVV (door zonder weerwoord en overleg met haar achterban) een vernieuwd "product" door de strot van haar "klanten", in de vorm van deze competitie opzet. Een competitie opzet die krom is en stinkt van alle kanten. Alleen kijkend (net zoals enkele forumleden) naar de korte termijn, niet lerend van de teloorgang en verkrachting van het voetbal door Fox wereldwijd.

Veel mensen hebben geen interesse meer in dit "product", zie de teruglopende bezoekersaantallen. Nu gaat het zelfs bestaande "klanten" kosten.

Kom me niet aan met die onzin van de club in de steek laten en onvoorwaardelijk steun. Die is er en zal er ook altijd blijven, op welke manier iedereen dat ook invult. Het is dan ook zwaar misplaatst om dat zo te stellen. Er spelen op de lange termijn grotere belangen dan die 18 punten.

Naast de financiële compensatie voor de jeugdopleiding van MVV, die het boycot evenement moet verzorgen, zal het stadion ook gewoon goed gevuld zijn. Genoeg pappa's en mamma's die hun kinderen onder dat Ajax dekbed vandaan sleuren en ze meenemen naar de Geusselt. En laat dat nou net het publiek zijn welke het bestuur het liefste in de Geusselt ziet.

Wellicht goed voor beide partijen als een groot deel van het racistische, drugsgebruikende, frauderende tuig er niet bij is tijdens deze eerste indrukken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Klomeleer, aait wief, wsly

04 aug 2013 13:00
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #153
Welke keus had MVV? De Fox-deal levert geld op. Daarbij had het echt totaal niets uitgemaakt als een eerstedivisieclubje had geprotesteerd. Niet tegen Fox, ook niet tegen de tweede elftallen. Net zo min als het echt geen hond interesseert dat een klein groepje MVV-fans wat protestdoeken ophangt. Persoonlijk word ik ook wat moe van al die protesten: dan tegen de RJO, dan tegen stadionverboden, nu weer tegen Fox/tweede elftallen. Het is niet te doen om alle beleid af te stemmen op de wens van een groep diehardfans. Daarbij : De club en de spelers schieten daar totaal niets op met die protesten, en volgens mij is dat rood-wit toch wat ons allen bindt. Laat iedereen weer achter MVV gaan staan. Sfeer maken ipv protesteren!

04 aug 2013 14:04 04 aug 2013 14:05 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #154
Dit kan misschien het Ja van MVV tegen Fox rechtvaardigen:

Wegblijven Publiek/sponsoren 2012/2013: - 140.000
FOX kontenlikken: +100.000
Nacer Chadli's blauwe maandag: +40.000

[/b]
Jaarcijfers MVV 0,- (seizoen geslaagd, geen gejank van de KNVB)

Scenario 2 zonder FOX: 100.000 tekort. (Nog minder financiële mogelijkheden 2013/2014. Nog minder prestige op het veld).

Het wegblijven van publiek en sponsoren is een groter probleem voor MVV, dan de competitie veranderingen door FOX. En de hoofdreden van alle protesten tegen het moderne voetbal: 'Minder publiek in het stadion' geldt helemaal niet voor de Jupiler League, want het wordt amper op televisie uitgezonden.

Ik begrijp wel het Ja van MVV in dit scenario. Net zoals iemand Ja moet zeggen tegen een uitkering voor bestaansrecht. Dan kunnen de gezinsleden wel in protest gaan en zich helemaal gaan afreageren op de vader, maar daar merkt de uitkeringsverstrekker helemaal niets van.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458

04 aug 2013 14:15
Rijstartel
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #155
De nieuwe competitie kan nadelig zijn. Maar dat geldt ook voor de andere teams in de Jupiler League. Het heeft echter ook zijn voordelen (3 extra thuiswedstrijden en ik wil zoveel mogelijk wedstrijden bezoeken, extra inkomsten voor MVV, uitzendrechten). Het maakt mij uiteindelijk niet uit tegen wie MVV voetbalt, ik blijf achter het team staan. Verder kunnen de spelers er immers ook niets aan doen. Het heeft geen zin om individueel te protesteren, dit zullen de BVO's gezamenlijk moeten doen bij de KNVB. Laten we eerst eens aanzien hoe het een en ander gaat verlopen en dan pas de balans opmaken. Veranderingen nemen uiteindelijk altijd voor- en nadelen met zich mee, en heeft altijd voor- en tegenstanders. Ik hoop dat de tegenstanders de strijdbijl a.s. vrijdag ff neergooien en achter het team gaan staan!!

04 aug 2013 14:39
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #156
Even een vragen voor de boycotters,
Boycotten jullie alle thuiswedstrijden tegen beloftes of alleen tegen Twente?

Dixi

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!

04 aug 2013 14:43
glowwie
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #157
Even een vragen voor de boycotters

de gene die een Van eredivisie live over gegaan zijn naar FOX zeggen jullie dat nu op?

04 aug 2013 15:16
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #158
Een spandoek ophangen is voor mij niet genoeg in een situatie waar voetbalgeschiedenis wordt vermoord. Een protest in het stadion zou onze club heel veel geld hebben gekost.

Olzie je hebt gelijk. Deze wedstrijden zullen drukker bezocht worden dan die tegen telstar. Dezebezoekers denken echter dat ze ajax supporters zijn en laten zich niet aan de club MVV binden. Ik wil het stadion niet vullen met voetballiefhebbers. De Geusselt staat voor passie.

Glowwie wees aub duidelijker met je vraag. Ik begrijp niet wat je bedoelt.

Dixi, ik ben voornemens geen enkele " wedstrijd" tegen beloftenelftallen te bezoeken. Het betreft niet enkel de thuiswedstrijden.

04 aug 2013 15:57 04 aug 2013 15:59 door glowwie.
glowwie
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #159
wat ik bedoel te zeggen is dat je wedstrijden kunt boycotten omdat FOX de reden is dat we tegen deze 3 moeten spelen,alleen weet ik dat er genoeg mensen zijn die via Ziggo een abonnement hebben op een van de FOX pakketten.Met andere woorden als je iets boycot uit principe moet je niet toch via een andere weg FOX steunen meer zeg ik niks

04 aug 2013 16:28 04 aug 2013 16:31 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #160

Snuf schreef : Een spandoek ophangen is voor mij niet genoeg in een situatie waar voetbalgeschiedenis wordt vermoord. Een protest in het stadion zou onze club heel veel geld hebben gekost.

Hier is uiteraard niets mis mee. De club staat hiermee op één.

Snuf schreef : Olzie je hebt gelijk. Deze wedstrijden zullen drukker bezocht worden dan die tegen telstar. Dezebezoekers denken echter dat ze ajax supporters zijn en laten zich niet aan de club MVV binden. Ik wil het stadion niet vullen met voetballiefhebbers. De Geusselt staat voor passie.

Maar wat is nu mooier om die Maastrichtse Ajax fans te laten zien dat MVV leeft? Misschien wint MVV deze wedstrijd wel; en samen met een volwaardige sfeergroep ( en dat zijn jullie) krijgen jullie die mensen geïmponeerd. Misschien komen ze daarna wel vaker naar de Geusselt of raken ze verbonden met de club, doordat ze een stukje van hun eigen cultuur herkennen. Je weet ook hoe dat op die schoolpleinen gaat: "Ik ben voor Ajax' , "En ik ben voor Feyenoord, omdat jij al voor Ajax bent" etc.

Die mensen komen nu dat stadion binnen en denken: "Zie je, uitgestorven boel. Mijn vader had toch gelijk, wat een gekken die hier wekelijks komen kijken". Terwijl ze niet weten hoe leuk een avondje/middagje Geusselt kan zijn.

Ik zou het geweldig vinden als jullie met deze protestactie de beloften teams uit de competitie krijgen. Maar dan moet je wel de koe bij de horens grijpen en die koe is de KNVB. Zij gingen akkoord met de eisen van Fox en lieten Veendam, AGOVV, Haarlem en RBC ongecontroleerd omvallen. Bij hun op de stoep in Zeist is de plek waar je het beste kunt protesteren, binnen een uur duikt daar de landelijke media erop. En misschien volgen nog fans van andere clubs als sympathisanten, dan heeft zo een protest pas zin. Nu zijn jullie alleen elkaar aan het overtuigen van jullie liefde voor MVV, wat ook oprecht is, maar niemand raakt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u glowwie, Maosbrögk, aait wief, opadiehard, peter ruiver

04 aug 2013 16:34
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #161
Houtengerard, zier goot gesproke. :thumbsup:

04 aug 2013 18:03
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #162
Ik zie het vrijdag al weer voor me, supporters van 16-17-18 jaar oud die denken het licht te hebben uitgevonden en andere supporters die zich niet in de boycot kunnen vinden vuil gaan aankijken of gaan beschreeuwen met ''nep-supporters'' en dergelijke leuzen. (Ik doel hiermee niet op de Ultras,maar op de meelopers)

Naar mijn mening wil ik dit concept wel een jaar aanzien. Ik heb er vooralsnog geen problemen mee, het levert eens wat anders dan ieder jaar hetzelfde. Er was ook geen andere keuze. Ja, een keuze die de eerste divisie nog meer naar beneden had gebracht.

Jammer dat het seizoen alweer zo moet beginnen. Een echte eenheid zal het ook nooit worden. Teveel tegenstrijdige principes. Een middenweg is ook moeilijk te vinden als iedereen zijn eigen principes aanhoudt. Zo vind de een dat een boycot onzinnig is,en zo vind de ander weer dat een boycot de enige juiste actie is.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk

04 aug 2013 18:17
Olzie
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #163
Weet je wat het erge is van de protesten en voorvallen de laatste twee jaar in de Geusselt? Er is gewoon totaal geen eenheid meer tussen de MVV supporters zoals sjotelsplak al zegt. De eens zo kolkende Geusselt is uit aan het sterven. Daarbij lopen de toeschouwers aantallen in de Geusselt mede hierdoor terug. Erg jammer...

04 aug 2013 18:35
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #164

Sjotelsplak schreef : Ik zie het vrijdag al weer voor me.....

Pssst Sjotel.....kom zaoterdag :whistle:

Dixi

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

04 aug 2013 19:12
RiseOfTheSouth
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #165
Houte gerard de enigste plek waar ik die joodse meelopers wil zien is in het uitvak ik zie het al voor me mensen met ajax shirts op de thuis tribunes. Denk je dat dat goed gaat? :)

Tijd voor maken pagina: 0.475 seconden