MVV tegen beloftenelftallen

19 juli 2013 09:53
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #76
Ben je dan niet verplicht je hele uitvak aan te bieden?

Of is de gemeente Maastricht bang dat ze te weinig tractor parkeerplaatsen hebben anders?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2013 10:25
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #77
Voor de volledigheid en de mensen zonder facebook, hieronder de reactie op onze brief:

"Dank voor jullie mail waarin jullie je zorgen uitspreken over de ontwikkelingen in de JL en de rol en opstelling van MVV in deze.

Wij hebben de casus PSV/burgemeester van Eindhoven/standpunt MVV/ supportersreacties inmiddels uitvoerig besproken en willen derhalve graag als ...volgt naar jullie reageren.

Ja; de laatste zin in de reactie vanuit MVV op dit besluit is ongelukkig en dekt de lading van de opvatting van MVV en haar achterban niet. De indruk wordt gewekt dat wij als bestuur dit besluit klakkeloos accepteren en overgaan tot de orde van de dag. Niets is minder waar. Ook wij vinden dit soort maatregelen volstrekt buitenproportioneel en doen geen recht aan het streven naar een verdere normalisatie van de mogelijkheden tot het bezoeken van voetbalwedstrijden.

Wij zijn echter ook van mening dat gezamenlijk optrekken van clubs en bond in deze de meeste kans op succes biedt om deze maatregelen ongedaan te maken. Vanuit die optiek hebben wij ervoor gekozen om dit in gezamenlijkheid onder aanvoering van de bond te doen. Wij staan in regelmatig contact met de bond hierover en kunnen als de laatste stand van zaken melden dat de KNVB er bij PSV op heeft aangedrongen om zodanig maatregelen te treffen dat dit verbod van tafel kan. KNVB en PSV hebben komende week weer overleg hierover met de burgemeester. Ergo; de zaak loopt en wij hopen nog steeds op een herziening van dit besluit.

Ook wij vinden jullie mening belangrijk en wij hopen met jullie op een terugkeer van de sfeer in onze Geusselt waar wij als club bekend om zijn. Wij betreuren dit voorval dan ook en zullen trachten de communicatie in de toekomst verder te verbeteren. Ons streven naar een snelle reactie, gekoppeld aan de moeilijke bereikbaarheid van Huib en mij ivm werk, hebben voor enige miscommunicatie intern gezorgd met het jullie bekende resultaat. Onze excuses daarvoor.
Marcel Andrien

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

01 aug 2013 10:52
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #78
Boycot MVV-Jong FC Twente

www.facebook.com/events/134514030092695/

Zoals bekend zullen vanaf dit seizoen de beloftenelftallen van Ajax, PSV en FC Twente gaan deelnemen aan de Jupiler League. Deze elftallen kunnen niet promoveren, degraderen of deelnemen aan de playoffs, waardoor ze dus min of meer voor spek en bonen meedoen aan de competitie.

Deze teams spelen hun wedstrijden grotendeels op maandagavond, wat in onze ogen geen voetbaldag is. Daarbovenop heeft de lokale driehoek van Eindhoven al voor aanvang van de competitie besloten dat er geen uitsupporters van MVV welkom zijn bij de wedstrijd Jong PSV-MVV. Gezien de samenwerkingsverbanden tussen sommige teams (Ajax-Almere, PSV-FC Eindhoven) zal competitievervalsing en belangenverstrengeling als snel een feit zijn.

Het toevoegen van beloftenelftallen is erop gericht om het verschil tussen de top van de Eredivisie en de overige BVO’s nog verder te vergroten. Hierdoor wordt een sportieve competitie voorgoed verleden tijd.

Als club met traditie en een rijke historie is het onwaardig om tegen 2e elftallen te moeten aantreden. Daarom roepen wij op om alle wedstrijden tegen de beloftenelftallen, zowel uit als thuis, te boycotten.

Om deze boycot meer kracht bij te zetten, vragen wij iedereen om op zaterdag 10 augustus (MVV-Jong Twente) rond 16:00 te verzamelen op het plein voor stadion de Geusselt. Hier zullen we ons ongenoegen uiten over de gang van zaken.

Vanaf 12:00 zullen we verzamelen op de Markt, iedereen is welkom om aan te sluiten voor een goed gesprek en een lekker pilsje.

Na de boycot zal er nog een afsluitende BBQ en feestavond zijn waarbij een deel van de opbrengst terecht komt bij de jeugdopleiding van MVV. Meer info hierover volgt zo snel mogelijk.

Wij hopen dat iedereen met een MVV-hart, die het niet eens is met deze competitievervalsing, zich zal aansluiten. Hoe meer, hoe beter!

Iedereen is welkom, van jong tot oud, van fanatiek tot sponsor!
De volgende gebruiker (s) zei dank u SC MVV Maastricht, Anna D.

01 aug 2013 11:03
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #79

αναρχος schreef : Daarom roepen wij op om alle wedstrijden tegen de beloftenelftallen, zowel uit als thuis, te boycotten.

Wacht even... vraag je hier nou echt om bij deze wedstrijden het stadion NIET te betreden???

01 aug 2013 11:05
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #80
Het verhaal is duidelijk. Iedereen is vrij in zijn keuze om het stadion in te gaan of te boycotten.

01 aug 2013 11:15
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #81
Dat begrijp ik αναρχος. Maar je roept dus op tot een boycot. Daar versta ik onder: het niet bezoeken van de wedstrijd. Uiteraard is iedereen vrij om zelf die keuze te maken. Maar persoonlijk geeft mij dit een wrang gevoel. Gelijk bij de eerste competiewedstrijd is er dus wederom een actie die in het nadeel van MVV (het team) is. Net zoals dat vorig seizoen het geval was. De spelers hebben de steun van de fans hard nodig. Die kunnen er niks aan doen dat ze tegen belofteteams moeten voetballen. En met dit soort acties bereik je in mijn ogen dus helemaal niks. De betreffende teams zijn nu eenmaal ingedeeld in de JL. Of je het daar nu mee eens bent of niet... we zullen het ermee moeten doen.

Ik wens jullie veel succes met jullie actie. Ik 'veroordeel' het niet (iedereen heeft recht op zijn eigen mening) maar vind het wel jammer dat na een seizoen waarin de sfeer gewoon stukken minder was nu opnieuw aanzet gegeven wordt tot (een kans op) een soortgelijke situatie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458, peter ruiver

01 aug 2013 11:34
Mental
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #82
Sorry Jim, vind het zo'n non-argumentatie wat jij zegt. Voor mij zijn het oefenwedstrijdjes die ergens op een bij-veld gespeeld moeten worden zonder media aandacht. FOX in samenwerking met de KNVB en de club hebben om financiele reden hierom besloten. Daar hoef ik het als persoon toch niet mee eens te zijn.
Dus jij geeft me jou beurs elke week en legt het naast je neer omdat je er toch niks aan kan doen. pffff

01 aug 2013 12:17
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #83
Ik ben het met jullie eens dat er een geluid gehoord mag worden tegen dit plan.
Maar door het stadion niet te betreden berokken je MVV niet alleen financiele maar ook sportieve schade.
De spelers kunnen hier niets aan doen maar missen wel (alweer-) jullie support.

Waarom niet een uitgebreide spandoekenaktie (Q-park zijde) zodat de Fox camera's dit wel moeten registreren.
Bespreek dit landelijk in het anti moderne voetbal wereldje.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, peter ruiver

01 aug 2013 12:21
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #84
Ieder zijn eigen mening Mental. Dat geef ik ook duidelijk aan in mijn post. Toch? Als jij het oefenwedstrijdjes op een bijveld vindt... prima. Geen probleem. Mijn punt is niet zozeer de deelname van de beloftenteams an sich (ik vind het ook onzin). Mijn punt is dat acties als deze ten koste (kunnen) gaan van de sfeer in de De Geusselt. Ik heb het dus ook helemaal niet over de uitwedstrijden (al dan niet op bijveldjes). Ik zal overigens maar niet ingaan op die laatste zin van je.

01 aug 2013 12:23
Greun graas
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #85
Wat houdt je tegen om sfeer te maken? of om spandoeken op te hangen??

01 aug 2013 12:36
glowwie
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #86
lekker op zaterdag middag na MVV gaan kijken tegen een belofte elftal,wat is daar op tegen?
hoor veel mensen zeggen ,die geen seizoenskaart hebben, dat ze wel eens gaan kijken naar die wedstrijden.
Protesteren tegen FOX of wat dan ook kan beter van binnen het stadion waar je heel misschien nog in beeld komt met een spandoek dan buiten een stadion waar alleen regio nieuws maastricht iets van zal laten horen,voor de rest zal dat in stilte ondergaan.
Wat mij betreft en andere,zo niet alle seizoenskaart houders van de Boschpoort we zijn er gewoon.
Op naar het nieuwe seizoen en aan het eind van mei 2014 merken we wel of het een succes was of niet.

01 aug 2013 12:39 01 aug 2013 12:44 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #87
Ik vraag me oprecht af of protestacties anno 2013 überhaupt nog wel zin hebben. Als je kijkt naar de protestacties die vakbonden of politieke partijen op touw zetten tegen wetsvoorstellen of wijzigingen, daar wordt amper aandacht aan besteed. Zowel door de media als de regering. En dan spreek je over een groep van tussen de honderd en duizend man die daar op afkomen. Onderhandelen gebeurt alleen nog maar in achterkamertjes, niet meer in de vorm van protestacties in mijn beleving.

Dat Fox de hele competitie verkracht heeft mag duidelijk zijn. Geen samenvattingen meer op L1, duurdere wedstrijd kosten en loze beloften dat de JL in zijn geheel wordt uitgezonden. Maar juist FOX of de KNVB raak je niet door weg te blijven, je raakt MVV.

- Fox zend die samenvatting toch wel uit, met Twente, Ajax of PSV in de hoofdrol. Die geven er hun eigen twist aan.
- Tenzij men scoort uit een corner, anders wordt het lege (protest)vak niet eens in beeld gebracht. De kijker zal van dit protest dus niets mee krijgen. Laat staan dat het hun iets zal boeien.
- De KNVB heeft op papier een gespeelde en geslaagde wedstrijd. Het geld is binnen.
- Fox haalt zijn bestaansrecht bij de Eredivisie-klanten die wel het hele product afnemen en krijgen voorgeschoteld. Tumult in de Jupiler League is een storm in een glas water, problemen in de bananenrepubliek.

MVV:
- Heeft die drie punten nodig. Steun kan doorslaggevend zijn.
- Heeft jouw geld nodig om de kosten voor deze wedstrijd te kunnen dekken.
- Geen reclame op televisie voor MVV, vanwege povere sfeer, uitgestorven club. Kost weer publiek en inkomsten.
- Of MVV nu Ja of Nee had gezegd tegen het voorstel, dit was uiteindelijk toch de competitieopzet geworden.

Ik begrijp de principes, maar de rekening is voor MVV. Fox heeft die negentig minuten op camera staan, of je nu komt of niet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Punker73, serke, peter ruiver, Och jeh

01 aug 2013 12:44
serke
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #88
Sluit me volledig aan bij houten sjra !!!

01 aug 2013 13:12
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #89
Sjra en Sjerke, ik weet niet of dit de competitie opzet was geworden als MVV nee had gezegd. Er staat mij iets van bij dat iedere club met het voorstel moet instemmen. Als er dus één of meerdere clubs niet met het voorstel eens waren was deze opzet er dus niet gekomen.
Dus er was een duidelijk keuze moment. Echter hebben de clubs zich hierbij laten verleiden door geld en loze beloftes.
Op dit moment kunnen we de opzet niet meer veranderen Althans dit seizoen maar een ludiek protest als een meters lang doek aan de Boschpoort tribune aan het hek zal denk ik toch veelvuldig in beeld komen .Zoals Boer458 al aangeeft.

01 aug 2013 13:17
SjoSa
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #90
Wat iech miech zoewiezoe aofvraog.....Stél dat v'r de letste wedstreijd kampioen kinne weure, weurt die daan ouch geboycot. dat is jummers teege jong psv.....daor zitste daan 15 jaor op te wachte en daan zegkse bekiek ut mer, iech gaon neet...liekend miech sterk dat vÄöl luij dit zowwe doen....

Hoera, Vivat, Mestreech!!!!!

Tijd voor maken pagina: 0.531 seconden