>
Ontvangen bedankjes 2147
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Frank Salemans schreef : De grote winnaar van vanavond was het publiek. Ik vond het heerlijk om te zien hoe er weer sfeer gemaakt werd vanuit Vak A-B-C van de Angelside. Prima hoe de verschillende supportersgroeperingen elkaar weer gevonden lijken te hebben. Helaas vond dit zeer positieve signaal niet echt weerklank op het veld.
Opvallend vanavond vond ik dat met name de routiniers van MVV Maastricht zakken door het ijs.
- Tom van Hyfte heb ik, behalve een kopbal en een slap schot op goal, totaal niet gezien. Van een aanvoerder verwacht ik dat hij voorop gaat in de strijd, maar dat heb ik hem niet zien doen. Totaal onzichtbaar. En bij VVV’s derde goal stond hij erbij en keek ernaar. Hij applaudisseerde nog net niet.
- Bram Castro krijgt drie kansen tegen en drie doelpunten; dat kan beter.
- Sjors Verdellen vond ik werkelijk dramatisch. Als je ziet hoeveel ruimte hij weggeeft aan Prince Rajcomar bij de tweede goal van VVV. In het strafschopgebied blijft hij anderhalve meter bij Prince vandaan, die, waarschijnlijk ook tot zijn eigen verbazing, gewoon vrij kon inschieten. Echt verbijsterend.
- Mark Veldmate werkt hard maar inefficiënt. Kopt door naar mensen die er niet zijn. Er gaat qua afmaken geen enkele dreiging van uit.
- Nathan Rutjes vond ik ook zwak acteren. Hij werkt zich een slag in de rondte, maar loopt voortdurend uit positie (middenveld controlerend) waardoor het zwakke centrum regelmatig een-op-een komt te voetballen. De zwakte van het hart van de verdediging van MVV begint bij Nathan.
Liep er dan helemaal niets goed? Toch wel. Bryan Smeets probeerde het tenminste, maar kan het ook niet alleen. Marco Ospitalieri speelde gretig. En Leroy Labylle speelde heel attent en met passie. Wat mij betreft haalt alleen dit drietal een (ruim) voldoende beoordeling.
Dit MVV zwalkt. Wie moet de goals maken? En wie neemt dit elftal op sleeptouw? Iedereen die blij was dat Esajas vertrok, moet zich nog maar eens goed achter de oren krabben. Dat is een speler die nog acties voorin durft te maken en waar altijd, ook al speelt-ie als een natte krant, dreiging van uitgaat.
Laten we hopen dat die Sema of Koç komt en dat Schreurs en La Rosa snel beter zijn. Dan kan het ook zo maar gaan lopen. Jongens, wat is dit een dreun. Dit MVV Maastricht is een (lage) middenmoter in deze vorm.