MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag )

13 sept 2013 22:38
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag ) #46
Weer een nieuw dieptepunt...al had het net zo goed nog 4 a 5-1 kunnen worden als we iemand hadden die een kans kan afmaken. Maar goed dat het niet gelukt is, anders hadden dalijk nog mensen de illusie dat het allemaal beter gaat.
Krijg echt Capa flashbacks, mede door die onzin wat Ruys vertelde in het mvv journaal.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2013 22:46
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag ) #47
Maar het had ook zo maar 2-2 kunnen zijn Seppo . Ik ben blij met deze overwinning , maar zoals MVV dit seizoen speelt is er geen wedstrijd waar ik mijn hand in het vuur steek voor een overwinning .

13 sept 2013 22:48
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag ) #48
Weer een slechte wedstrijd punt uit.

Waar was de wedstrijd die we nog nooit hadden gezien volgens Ruijs?
In eerste helft was geluk dat Maria nog scoorde (Wel overgens mooi hoe hij het doet) .
Tweede helft wel wat meer druk maar had je ook niet echt iets van dit MVV is beter en gaat winnen.
En weer komt een gelukkige goal. Dit keer van Sema wel mooi dat hij dan scoort!

Maar dat terzijde MVV wint weer gelukkig hoop dat dit het ommekeer word ze winnen hoe dat maakt uiteindelijk niks uit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u SoerenBusk

13 sept 2013 22:58
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag ) #49
Het was inderdaad niet best, maar uiteindelijk vind ik het nog wel een terechte overwinning.
Jammer dat niemand de wedstrijd op slot kon gooien.. met name die kans van Sema had er toch wel in gemogen. Maar goed, leuk dat hij in ieder geval zijn goaltje mee pikt vandaag!

Laten we hopen dat de spelers hier wat zelfvertrouwen uit halen.

13 sept 2013 23:10 13 sept 2013 23:11 door Lummel.
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag ) #50
Eindelijk weer eens 3 punten binnen. Het werd tijd. In het eerste kwartier werd goed gevoetbald, maar na de 0 - 1 was de rest van de eerste helft niks meer te zien. Met wat geluk greep de keeper van Almere niet goed in, en profiteerde Maria hiervan.

Dan de tweede helft, een compleet ander MVV. Er kwamen aanvallen waarin beter gecombineerd werd. Zo zie je maar weer wat voor een kansen een simpel één-tweetje oplevert. Sema werkte ontzettend hard vanavond, heeft ook een uitstekende techniek en is balvast. Het enige manco van Sema is zijn lengte, maar desondanks dit manco kopte hij een voorzet van Geenen toch lekker binnen. Het was net Sneijder die scoorde via een kopbal.

Helaas voor ons werd ons een mooie goal van Rutjes, met een droog schot door de neus geboord. De scheidsrechter zag een overtreding van een Almere speler, terwijl hij hier gewoon voordeel had moeten geven. De grensrechter aan de kant van de Hoofdtribune blunderde overigens. Een bal was een halve meter over de achterlijn, en er werd geen corner aan MVV toegewezen.

Dan de volgende aanval, mede opgezet door goed draaien van Sema. Ook goed samenspel tussen Sema en Maria. Maria legde terug op Sema die net centimeters over het doel mikte. Hierna kwam Sjoerd ''Alves'' Winkens opstomen naar de 16 meter van Almere, waar hij met een technisch hoogstandje de back van Almere te kijk zette. Helaas schoot ''De Roeie'' niet zelf, anders was het 3 - 1 geweest. We hadden vanavond met 5 - 1 moeten winnen. Ontzettend veel kansen in de tweede helft. Weer 3 punten korterbij de terugkeer van Schreurs, en ik weet het, ik leg weer druk op Danny..

Van mij mag Tiny verder gaan met de huidige aanval van vanavond, met een wijziging. Ik zou Ospitalieri terug op de links-back positie zetten. En La Rosa links-buiten laten spelen. Veldmate hoef ik niet meer te zien, met alle respect. Mark vertraagt de aanval alleen maar. Hij mag misschien dan wel balvast zijn, maar iedere keer dat hij ingespeeld wordt in de omschakeling gaat deze man zittend op zijn bips liggen worstelen met de centrale verdediger van de tegenpartij. En dan schreeuwen om een gele kaart.. hou toch op.

Achja, of we nou winnen met 2 - 1, of met 10 - 1. Drie punten blijven drie punten, en het belangrijkste, de drie punten blijven in Mestreech!

Als Schreurs weer terug is kunnen we het beste gaan spelen met een voorhoede bestaande uit La Rosa - Schreurs - Sema.
En dan Smeets wat meer doorgeschoven op de 10 positie om de combinatie aan te gaan met Schreurs.

Met het herstel van Schreurs in het verschiet zou ik voor deze opstelling kiezen:
Castro
Ospitalieri Knops Verdellen Stankov
Rutjes Van Hyfte
Smeets
La Rosa - Schreurs - Sema

In deze opstelling zou ik Sema een vrije rol geven, om ook samen met Danny oorlog te stichten in de vijandelijk 16. Verder zou ik ook Gillis eens een kans geven in het hart van de verdediging. Wie van de twee centrale verdedigers moet er dan uit? Maakt me niet uit. Ze maken allebei de laatste tijd veel fouten, Gillis is een echte mandekker en heeft zijn man meestal in de pocket.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, SoerenBusk

13 sept 2013 23:15
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag ) #51
Ik ben blij met de drie punten. Rond de 70e minuut zag ik even een glimp van het voetbal, waarvoor ik naar het stadion kom. Maar dat mooie voetbal werd weer snel om zeep geholpen, door twee 100% kansen die verprutst werden. Daarna zakte het spel weer in. Castro heeft ons een paar keer goed gered, anders hadden we wellicht weer aan het kortste eind getrokken. Almere bracht veel meer vechtlust voor de bal, kwalitatief was het niet beter.

Ik begrijp nog steeds niet waarom je een rasechte lijnverdediger in de spits gaat zetten als coach.. Die jongen is gebouwd voor één ding, en dat is een bal zo snel mogelijk wegwerken. Het zou verstandiger zijn geweest om La Rosa in te brengen vanavond, die is veel dynamischer. Onbegrijpelijk deze wissel.

Geenen speelde de tweede helft een goede partij, de eerste helft minder. En het leek wel of de omschakeling op het middenveld zonder Smeets in de tweede helft sneller ging, hoewel ik zijn vervanger Secerovic ook niet echt heb zien opvallen (Buiten de schwalbes).

Het mooiste moment van de wedstrijd speelde zich in mijn ogen af in de rust. Toen die blonde reserve speler van Almere City de goal van zijn leven scoorde, zijn teamgenoten voorzagen hem zelfs van een applaus. Hilarisch beeld. Als hij deze in de reguliere speeltijd had gemaakt, kwam hij gegarandeerd in de herhaling op Euro Sport. De reservekeeper rekte zichzelf drie keer uit richting de kruising, maar de bal was onhoudbaar, wat een beauty.

Hopelijk komt die vechtlust snel terug bij MVV, want dat compenseert het gebrek aan kwaliteit. Je kunt Tiny niet de schuld geven als een speler zijn taak niet goed uitvoert. Afronden en passen zijn basisvaardigheden, dat heeft niets met tactiek te maken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, SoerenBusk

13 sept 2013 23:17 13 sept 2013 23:25 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag ) #52
De oude traditie is weer in ere hersteld: een helft slecht, een helft goed ( of tenminste beter)...

De eerste helft overliep Almere ons middenveld alsof daar niets stond en de afvallende bal was voor hen.
Gelukkig keerde het tij in de tweede helft, was er meer vechtlust bij "die vaan us" en zette men Almere (beter) vast.
De 2:1 was mooi en verdiend, jammer dat Rutjes effe later niet uithaalt maar een schuivertje geeft die iedere keeper pakt,
anders was het met 3:1 over en sluiten en zeg maar dag met je handje, Almere...
Positief was dat er daarna nog twee 100% dotten van kansen waren die erin zouden moeten, maar je kunt niet alles hebben.
In ieder geval creerde MVV meer dan dat ik in alle vorige thuiswedstrijden bij elkaar gezien heb.
Sema liet ondanks zijn klein en tenger postuur best zien iets te kunnen betekenen, hoop dat hij dat door kan zetten.
Mooi van Almere was wel hun slotoffensief de laatste 15 minuten : zo hadden wij de eerste helft moeten spelen,
waardoor het bij mij effe billenknijpen was , want van de 3 - 4 corners in de laatste 10 minuten waren er twee verdomd gevaarlijk.

Alle 3 MVV wissels waren geslaagd en voegden iets toe. Zeker "de Kuuper" die het hun nummer 4 lastig maakte en die ( leuk om te zien) boos en gefrustreerd op Nick reageerde. Sjiek gedoon jong :thumbsup:

Niettemin opgelucht en blij met de 3 punten ( daar ging het per slot van rekening om...).

Compliment voor iedereen bij de minuut stilte, want ondanks de winst, was er helaas "eine vaan us" minder bij...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

13 sept 2013 23:23
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag ) #53
De oude traditie is weer in ere hersteld: een helft slecht, een helft goed ( of tenminste beter)...

Alsof je gedachten kan lezen LBR . Hoe kan er zo een groot verschil zijn kwa beleving/inzet per wedstrijd/helft ?? Als MVV Suporter ben je bijna bang als MVV een goede 1e helft speelt .
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, Schapendonk

13 sept 2013 23:40 13 sept 2013 23:41 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag ) #54

Sjonnie schreef : De oude traditie is weer in ere hersteld: een helft slecht, een helft goed ( of tenminste beter)...

Alsof je gedachten kan lezen LBR . Hoe kan er zo een groot verschil zijn kwa beleving/inzet per wedstrijd/helft ?? Als MVV Suporter ben je bijna bang als MVV een goede 1e helft speelt .

Yep..die gedachte zullen velen met ons gehad hebben, zolang ze maar de tweede helft goed spelen en winnen vind ik het goed.
Mooi voetbal en een hele wedstrijd "goedspelen" mag dan later komen...

No pasarán !!! oftewel uzze "Roeje" es vanouds....

Nao Väöre, nao väöre, daan kin us ....

es MVV, nao väöre is, daan is....

Fein weekend allemaol !
Bijlagen:

14 sept 2013 00:49
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag ) #55

houtengerard schreef : Het mooiste moment van de wedstrijd speelde zich in mijn ogen af in de rust. Toen die blonde reserve speler van Almere City de goal van zijn leven scoorde, zijn teamgenoten voorzagen hem zelfs van een applaus. Hilarisch beeld. Als hij deze in de reguliere speeltijd had gemaakt, kwam hij gegarandeerd in de herhaling op Euro Sport. De reservekeeper rekte zichzelf drie keer uit richting de kruising, maar de bal was onhoudbaar, wat een beauty.

Haha dit dus ja!

Sowieso stuk leuker om naar te kijken dan elke week weer die penalty's die nog niet tot aan de goal komen.

14 sept 2013 02:51
SoerenBusk
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag ) #56
Inderdaad lummel je opstelling bevalt me wel. Het publiek op trepke A,BC was vandaag de grote winnaar. Heb mvv al lang niet meer zo zwak gezien (in bepaalde fasen). MOTM was opspitaleiri of sema. Beide goede technische voetballers. Als MVV OOIT nogeens hogerop wil dan moet het afscheid nemen van spelers als Kuipers en Winkens. Ok de aktie van winkens waar hij de kans geeft aan Maria was goed; maar wat heb ik me geergerd aan dat slechte verdedigende werk in de eerste helft. Verder een onsportieve voetballer ; opstootjes maken met tegenstanders daar blinkt hij in uit. Gunther tibaut zei ooit: MVV supporters zijn sjizofreen. Vanavond heb ik me geschaamd dat ik maastrichtenaar was.En kuipers NOOIT meer in de aanval (La Rosa of Maria kan dit toch veel beter???) Of ziet Tiny dat niet?

14 sept 2013 07:17
Danny 72
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag ) #57
Aangezien tiny ook leest op deze site, tenminste als ik zijn intervieuw luister op mvv tv. Hij doet namelijk allles wat hier geschreven wordt.
Eental tips tiny :
Smeets geen corners laten nemen . Kan hij niet is gebleken al anderhalf jaar.
De spelers niet te veel opdrachten mee geven.
Maria laten staan deze jongen komt er wel, is tenminste beweeglijk en aanspeelbaar daarbij scoort hij ook nog.
Sema meer als voorhoede speler gebruiken, die jongen moet te veel mee verdedigen, zodat hij kracht te kort komt voorin.
Dus tiny ik wil dat donderdag terug zien deze punten in je intervieuw he.

14 sept 2013 09:02 14 sept 2013 09:04 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag ) #58
Wat is het toch aanstootgevend :thumbsup: om op vak a of b te staan van de angelside,het voetbal was een lange tijd niet om aan te zien en toch bleef men maar doorzingen :thumbsup: een terechte duim van de voorzitter richting dat gedeelte,zo kan het toch ook :thumbsup: .
Over de wedstrijd wil ik niet veel kwijt laten we maar blij zijn met deze driepunter.
Hopelijk maakt danny tegen fortuna zijn eerste speelminuten dat zou toch een verademing zijn.
Jammer dat mensen al op een nagatieve manier tini aan het toe zingen waren ook ik ben niet erg gelukkig met deze man op dit moment,maar mensen de vraag is hoe komen we uit dit hele diepe dal..we missen gewoon de echte leider die kar trekt.
We missen gewoon een goed afspeelpunt voorin,maar ja ok ik ga stoppen volgende week tegen achilles de volgende 3 punter?...gr opa ;)

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Schapendonk

14 sept 2013 09:08
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag ) #59
Zou Tiny Ruys, in de gaten hebben, dat je met Smeets, geen oorlog kan winnen??

14 sept 2013 09:46
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag ) #60

middenstip schreef : Zou Tiny Ruys, in de gaten hebben, dat je met Smeets, geen oorlog kan winnen??

wat een rare opmerking. Smeets is een van de weinige uitblinkers dit seizoen. Alleen gisteren speelde hij wat minder.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, MVV4life, opadiehard, tanteke

Tijd voor maken pagina: 0.377 seconden