MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag )

14 sept 2013 09:56
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag ) #61

middenstip schreef : Zou Tiny Ruys, in de gaten hebben, dat je met Smeets, geen oorlog kan winnen??

zijn vervanger Secerovic was al moe na 20 minuten.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2013 10:14
de bok
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag ) #62

ouwe rot schreef :

middenstip schreef : Zou Tiny Ruys, in de gaten hebben, dat je met Smeets, geen oorlog kan winnen??

Is weer zoe ene minder daan ene halve deh Tiny gere zuut !

net es Geenen ! :applaus:

14 sept 2013 12:31
OOFUS!
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag ) #63

ouwe rot schreef :

Maar nam wel de eerste paar fatsoenlijke corners in anderhalf jaar!

14 sept 2013 12:41
elneik
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag ) #64
Geef Tiny Ruys iets meer krediet en steun, dat kan die wel gebruiken.
Voorin is het tot nu toe heel bagger geweest, daar kan Ruys niks aan doen... daarnaast hebben bepaalde spelers en vooral achterin gewoon tot nu toe slechte wedstrijden gespeeld en veel individuele fouten gemaakt.
Tuurlijk als het niet goed gaat, heeft de trainer het altijd gedaan. Ik ben het ook niet altijd eens met Ruys zijn wisselbeleid en Geenen ipv Stankov.

Ben in ieder geval blij met de 3 punten!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, damske, mvv4ever

14 sept 2013 12:58
Oaktree
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag ) #65

jeoff schreef :

wat een rare opmerking. Smeets is een van de weinige uitblinkers dit seizoen. Alleen gisteren speelde hij wat minder.

Klopt ook, wat heeft die jongen weinig krediet zeg..
Was gisteren ook zeker niet de minste...

Ik had die Geenen er in de rust vanaf gehaald.
Al herstelde die zich, net als geheel MVV, goed in de tweede helft.

Ik vond iig de tactische instelling een stuk positiever dan eerdere wedstrijden.
Waar ze oeverloos 1000 keer terug schoten op Brammetje.

Maar.. mag ook gezegd worden, vond Almere helemaal niet zo slecht als de ranglijst doet vermoedde.
Beter tegenstander dan Excelsior, en zeker beter dat de Jonge teams die hier gespeeld hebben.

Natus et suscitavit in Marsana

14 sept 2013 15:58
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag ) #66
Gisteren een wat beter MVV Maastricht gezien dan in andere thuiswedstrijden. Opvallend vond ik dat het centrale verdedigingsduo de instructie had gekregen de bal niet langer risicoloos van links naar rechts te spelen en dan weer terug op Bram Castro, maar meer de diepte in. Het was daarmee duidelijk dat MVV meer aanvallende bedoelingen had dan voorheen. Toch bleef het de eerste helft erg mager; tot 10 minuten voor rust vond ik Almere de beter combinerende ploeg. Toen MVV vlak voor rust aanzette, werd het direct gevaarlijker. Eerst miste Smeets, maar daarna was het toch raak.

De tweede helft vond ik MVV een stuk beter voetballen. Dat Smeets vervangen werd door Secerovic kwam het spel ten goede. Secerovic zelf heeft een goede traptechniek (gevaarlijke hoekschop!). Smeets speelde gisteren niet al te best en toen hij er niet meer was, gingen anderen meer initiatief nemen. Van Hyfte kwam wat meer in het spel en Ospitalieri, Maria en Sema gingen aanvallender voetballen. En als Geenen en Winkens dan ook nog tot de achterlijn gaan, dan heb je mankracht voorin. MVV creëerde kansen. Met name Maria en Sema kregen prachtige mogelijkheden; het leek me moeilijker die te missen dan ze te maken. Gelukkig kopte Sema na een prachtig afgemeten voorzet van Geenen uiteindelijk wel raak. Maar MVV had toen al met 4-1 moeten voorstaan. Zo werd het toch nog m.i. onnodig billenknijpen de laatste minuten (4 hoekschoppen). Met wat geluk en goed keeperswerk van Castro (die ik deze wedstrijd weer als vanouds een zekerheid achterin vond) kreeg MVV wat het verdiende: drie volle punten bleven in De Geusselt.

Ik blijf het hart van de verdediging zwak vinden acteren. Er wordt weinig leiding gegeven van achteruit, al kwamen de passes van Knops soms wel aan, maar het oogde allemaal onwennig. In persoonlijke duels werd vaak verloren. Ik kan me voorstellen dat Gillis eens een kans krijgt. Verder zou ik weinig veranderen aan de voorhoede; het was aangenaam om te zien hoe hard deze kleine mannen werkten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, opadiehard

14 sept 2013 16:53
mvvcasbrul
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag ) #67
Goed verslag Frank, ben het helemaal met je eens !! Ongelofelijk dat Tiny dit niet ziet ! Het centrale duo Knops/Verdellen oogt al weken onzeker en moeizaam met als dieptepunt dat tegendoelpunt tegen VVV van Rajcomar , speler maar laten komen en niet tijdig ingrijpen. Maar ook gisteren worden teveel duels verloren door Verdellen en Knops en ballen slecht weggewerkt. Persoonlijk vind ik Cor Gillis technisch beter als Knops alleen misschien een iets mindere lange bal maar ook daar kwam gisteren bij Knops ook weinig van terecht !. Dus Tiny denk hier maar eens goed over na....Om positief te eindigen we hebben tenslotte ook gewonnen, de voorhoede zou ik voorlopig zo laten staan, er is veel meer beweging nu vooral Maria vind ik dan het statische duo Braken/Veldmate. Van Hyfte zou zich zoals de 2e helft wat meer moeten laten gelden maar door de komst van Serocevic speelde hij wat meer aanvallender ! Mannen proficiat en probeer ook dezelfde wil en inzet aan de dag te leggen in een uitwedstrijd te beginnen bij Achilles vrijdag. :)

14 sept 2013 19:40
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag ) #68
Kan me goed vinden in de analyse van de heer Salemans. Al zou ik Smeets gewoon laten staan. Secerovic was gisteren meer een circusartiest met allerlei buitelingen en schwalbes. Voordeel is dan inderdaad dat hij in tegenstelling tot zijn voorganger wel een goede corner kan trappen. Maar goed had begrepen dat het een disciplinaire omzetting was na een woordenwisseling met Ruijs werd Secerovic direct de dugout uit gestuurd en bleef Smeets vervolgens in de kleedkamer achter. Met die verklaring is mij dan duidelijk waarom hij gewisseld werd aangezien ik dit gisteren maar vreemd vond.

MVV begon zeer slecht aan de wedstrijd met name het centrale duo en Geenen die de fout inging toen hij linksback Nieuwpoort liet doorkomen en Dissels attent voorkroop om de bal in te koppen. Geenen maakte dit de 2e helft natuurlijk wel goed met de voorzet en assist op Sema die goed positie had gekozen en goed kan koppen voor zijn lengte.

Gelukkig valt die gelijkmaker op een ideaal moment zo op slag van rust en ga je toch met meer vertrouwen de kleedkamer in. Dat Ruijs aangaf in het interview dat de spelers elkaar eens goed de waarheid in de rust vertelden was goed te zien. Met vlagen in de 2e helft gezien hoe men het denkelijk op de training voor ogen heeft met leuke combinaties. En nog belangrijker de absolute wil om te winnen. Met name Van Hyfte zag ik bikkelen op een manier die ik de laatste tijd wat heb gemist. Wellicht door het afketsen van een transfer naar NEC. Hopelijk trekt hij deze lijn weer door om weer het elftal op sleeptouw te nemen zoals hij zovaak heeft gedaan.

Sema beviel me zeer goed gisteren. Tegen Excelsior kon je al zien dat hij zeker kan voetballen en een versterking is. Snelheid, techniek, balvast ook wel. Leuk voor hem dat de ban nu gebroken is en hij zijn eerste treffer erin heeft liggen ook nog met de kop dus. Sowieso beviel me de kleine voorhoede wel met Maria en Ospitalieri. Veldmate eerlijk gezegd geen moment gemist. Nu nog wat meer kracht bij een schot of een voorzet dat is nu nog zwakjes. Maria ook gelukkig zijn eerste erin liggen. Hopelijk geeft dat in de volgende wedstrijden meer vertrouwen. Eigenlijk had hij in de 2e helft ook de 2e dus moeten maken. Zelfde geldt voor Sema en Rutjes kon ook vrij inschieten, maar leverde een slap rollertje af die zo opgeraapt kon worden door keeper Veenboer.

Als je de wedstrijd zelf niet op slot gooit kan je weer ouderwets gaan bibberen in de slotfase als Almere nog het nut ziet om alles of niets te gaan voetballen. Deze keer eens het geluk aan onze zijde, zag hem al eigenlijk aankomen in blessuretijd.

Winkens trouwens maar lekker laten staan op linksback. Keihard gewerkt en normaal een degelijke 6 op die positie. Nu zelfs uitgeroepen in het stadion als MOTM en ook nog verdiend. Zeker met die Braziliaanse dribbel waarmee Sjoerdinho vriend en vijand verraste.

De sfeer na de wedstrijd was eigenlijk het beste toen iedereen op de Angelside tegelijkertijd stond. Dat is een slecht teken natuurlijk dat het dan pas kan als de buit binnen is. Was niet verkeerd in de 2e helft, maar het was voornamelijk 2 groepen door elkaar heen in 1 vak. Jammer aangezien dit de vorige wedstrijden toch beter ging met het sfeerfront daar. Hopelijk tegen FC Emmen weer wat meer vocale eenheid.

15 sept 2013 08:33
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag ) #69

Frank Salemans schreef : De tweede helft vond ik MVV een stuk beter voetballen. Dat Smeets vervangen werd door Secerovic kwam het spel ten goede. Secerovic zelf heeft een goede traptechniek (gevaarlijke hoekschop!).

Op de hoekschoppen na vind ik hem echt geen toegevoegde waarde voor het team.
Leid steeds balverlies, gaat telkens naar de grond.

Ook zou ik of Verdellen eruit halen of Kjell Knops en Gillis erin zetten.
Normaal is Verdellen en Kjell toch een muur waar tegen je op loopt maar dit seizoen vind ik het duo toch een stuk minder misschien eens eruit laten houd ze op scherp.

Ook vind ik dat Winkens na deze wedstrijd gewoon een basisplek heeft verdiend.

Voorin zou ik het een tijdje zo laten zonder Veldmate en Braken want het was stuk beter dan voorgaande wedstrijden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458

15 sept 2013 18:45
Sjop
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag ) #70
Kon er helaas niet bij zijn. Maar Winkens speelde voor mijn gevoel een prima voorbereiding. Degelijk en topfit. Met winkens op links kun je Ospitaleri doorschuiven. Blij met de drie punten. Zorgt voor vertrouwen. Beetje bij beetje komen we er dan wel uit. Verwachten wij niet veel te veel?

15 sept 2013 18:56
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag ) #71
Een XXL samenvatting van welgeteld 2 minuten en 15 seconden. Waar gaat dit heen? Belachelijk. :puke:

www.jupilerleague.nl/video/1012239.php

15 sept 2013 20:30
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag ) #72
Wedstrijden van de beloften elftallen krijgen nog meer minuten, Fox de redder van de competitie!

16 sept 2013 14:38
Aloy Agu
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag ) #73
Ruijs is tijdens de rust zo kwaad geworden dat hij zijn horloge van kwaadheid tegen de grond heeft gesmeten.
Ik ben benieuwd wat hij met Smeets gaat doen tegen Achilles. Het zou vreemd zijn om Smeets nu net zo te slachtofferen als Stankov.

16 sept 2013 15:13
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag ) #74
Ik vond Smeets helemaal niet zo zwak voetballen, die veroverde wederom een paar keer erg goed de bal en haalde een counter er uit. Die kant van zijn spel lijkt bijna niemand te willen zien. Begreep via via ook dat de wissel van Smeets was omdat hij een specifieke opdracht niet (goed) had uitgevoerd. Geen idee wat dan precies de opdracht was.

Secerovic is een lichtgewicht met een goede traptechniek. Ik zie zelf liever Smeets, al zou ik al lang iemand anders de corners laten nemen...

En wat mij betreft wordt het zo langzamerhand tijd voor een kans voor Gillis, zoals velen boven me al aangeven.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

16 sept 2013 18:23
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Almere City FC (vriedag ) #75

Aloy Agu schreef : Ruijs is tijdens de rust zo kwaad geworden dat hij zijn horloge van kwaadheid tegen de grond heeft gesmeten.

Ik voel een cursus Anger-management aankomen voor Ruijs...
Meneer Rinkens, dit kunt u niet accepteren. Wij zijn een familiaire, maatschappelijke voetbalclub en daar kunnen we dit soort personen missen als kiespijn.
Hij heeft bovendien een voorbeeldfunctie voor onze jeugd.
Buiten dit voorval zag ik hem vrijdag ook 3 keer (!!!) buiten zijn vak komen. Absoluut ontoelaatbaar!

Een excuses namens het bestuur voor deze voorvallen in de krant, op het journaal en voorafgaand aan de volgende wedstrijd is op zijn plaats.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Klomeleer, opadiehard, Aloy Agu, αναρχος, Rebel

Tijd voor maken pagina: 0.329 seconden