MVV Maastricht - FC Volendam (17 november )

11 nov 2013 21:56
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #1
Zóndagmiddag goon veer allemaol nao Mvv
Nao de jónges die get kinne
Us vruikes blieve zitte mèt de koffie en de tee
Want veer wèlle ze zien winne
En zinge veer e klubleed, dat deit de jónges good
En gief hun goje mood....


Mvv-hee-ke, Mvv-hee-ke
Mvv-ke vaan Mestreech
Mvv-hee-ke, Mvv-hee-ke
Hoof veur niemes oet de weeg

D'r is gein aander klub die Mvv-ke evenaard

Want zie späölt 'n klas apaart

Mvv-hee-ke, Mvv-hee-ke

Mvv-ke vaan Mestreech

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2013 22:01
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #2
Op maandag avond verliezen van een 2e rangs elftal...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2013 22:03
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #3

αναρχος schreef : Op maandag avond verliezen van een 2e rangs elftal...

verkeerde topic....
positief blijven voor de 17de november ;)
( al kan ik je begrijpen....)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2013 22:06
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #4
Sorry inderdaad verkeerde topic. Hopelijk kan zondag de negativiteit weer worden omgebogen naar een positieve vibe. Ik heb in elk geval vertrouwen in: Ut mestreechs keteerke.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2013 22:12
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #5

αναρχος schreef : Sorry inderdaad verkeerde topic. Hopelijk kan zondag de negativiteit weer worden omgebogen naar een positieve vibe. Ik heb in elk geval vertrouwen in: Ut mestreechs keteerke.


Maakt niks uit, ik heb er ook vertrouwen is. Ook in onze supporters :thumbsup: want zoals de Ultra's de laatste thuiswedstrijd maar bleven gaan (en ook die wedstrijd was minder), dan denk ik dat de voorwaarden er zijn om die mindere prestatie van de laatste maand weer om te buigen in iets positiefs.
Hetzelfde zagen we ook zo rond de 5 of 6 wedstrijd van dit seizoen ( effe 'n dipje) om er dan weer vervolgens uitstekend uit te komen!


...Noets de mood verloore heet !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2013 23:03
SoerenBusk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 214
Meer
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #6
opstelling voor vrijdag en vooral niet te aanvallend spelen (dus 4-4 -2) anders gaan we tegen Volendam voor de 5-e keer naar elkaar de boot in.

Castro
Geenen verDellen Gilles Opspitaleri

vanHyfte Rutjes Smeets Stankov/Secerovitsch
Schreurs/Maria Sema

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2013 23:10
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #7

NathanR schreef : opstelling voor vrijdag ...

Goed plan!
Ik ben ook benieuwd naar de opstelling van zondag!

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2013 01:37 13 nov 2013 01:38 door tuutsje.
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #8

NathanR schreef : opstelling voor vrijdag en vooral niet te aanvallend spelen (dus 4-4 -2) anders gaan we tegen Volendam voor de 5-e keer naar elkaar de boot in.

Castro
Geenen verDellen Gilles Opspitaleri

vanHyfte Rutjes Smeets Stankov/Secerovitsch
Schreurs/Maria Sema




NathanR de nieuwe Danny1983???? Of gewoon dezelfde persoon met een andere nickname?

On Topic;

Dit is niet het Volendam van vorig seizoen. Ook zij presteren ondermaats. Ik denk dat die van ons nu het gras gaan opvreten en wij deze keer de palingboeren achter het net laten vissen! MVV heeft wat goed te maken en ik denk dat dat wel goed komt :evil:
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2013 13:51 13 nov 2013 13:51 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #9

tuutsje schreef : Dit is niet het Volendam van vorig seizoen. Ook zij presteren ondermaats. Ik denk dat die van ons nu het gras gaan opvreten en wij deze keer de palingboeren achter het net laten vissen! MVV heeft wat goed te maken en ik denk dat dat wel goed komt :evil:


Ik hoop het met jou en ben ook vol vertrouwen dat die vaan us de boel weer rechtzetten en orde op zaken stellen.
Onwillekeurig moet ik bij Voldendam, nu daar ene Mühren speelt, weer denken aan zijn oom Gerrie...
Die weliswaar niet lang hier bleef, maar toch een blijvende indruk in het Maastrichtse heeft achtergelaten...
en ons ( alle voetballiefhebbers in NL ) op tragische wijze is ontvallen...

Hier nog een artikeltje over deze zeer sympathieke rasechte Volendammer:

Mühren even publiekslieveling bij MVV
Gerrie Mühren dacht in zijn nadagen in de eerste divisie te gaan afbouwen bij FC Volendam, de club uit zijn geboortedorp,
maar op 34-jarige leeftijd zwichtte hij toch voor een aanbieding uit de eredivisie. MVV lokte de begenadigde technicus
in de zomer van 1980 naar Maastricht. Het was met name toenmalig manager Nico Jongen die Mühren wist over te halen.
„Ik was eerder betrokken geweest bij de transfer van Gerrie van Ajax naar Betis Sevilla. We kenden elkaar dus goed. Mühren
was in zijn nadagen, maar het was natuurlijk wel een grote naam. Ik leerde hem kennen als een bescheiden mens. Als hij meer flair had gehad, had hij veel meer geld kunnen verdienen.” Mühren speelde slechts één seizoen in Maastricht, samen met onder meer Bert van Marwijk en Cees Schapendonk. Met twee goals in een van zijn eerste wedstrijden, waaronder een fabelachtige
vrije trap, was hij meteen de publiekslieveling. Maar door blessures moest hij later de nodige wedstrijden missen. Hilarisch is het verhaal over de trip naar Koeweit. MVV speelde in het Midden-Oosten een oefenwedstrijd, terwijl de temperatuur naar 41 graden kroop. Mühren had het zo warm dat hij spontaan in een bak ijs dook die langs de kant was neergezet. Hij kreeg daarvoor de gele kaart, een zeldzaamheid in zijn carrière. Na één jaar vertrok Mühren weer uit Maastricht. Hij koos voor een lucratief avontuur bij Seiko Hongkong




RIP Gerrie !

Back on topic:

veer goon nao väöre ...
en wie geer wet,
es MVV nao väöre is, daan is ....
Zjus ...

3:0
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2013 14:02 14 nov 2013 14:12 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #10
Nadat gisteren een trainingsvrije dag was, besloot ik vandaag maar eens te gaan kijken hoe de selectie er voor stond na de nederlaag van afgelopen maandag.

Minpunt en tegenslag was het aantal geblesseerden in de selectie : op dit moment mist Tini wel 7 man !

Met als meest trieste dieptepunt Cem Unal, die buiten zijn schuld in een auto-ongeluk betrokken raakte ;
een knurft met een glaasje teveel op, raakte Cem met 100 km/uur terwijl die met zijn auto stilstond.
Het had erger gekund, maar toch een behoorlijke klap die een stevige nekblessure veroorzaakte.
Nu kun je wel zeggen dat hij geen vaste waarde voor de basis is...
maar afgezien van het feit dat alcohol achter het stuur gewoon "not done" is,
wordt de huidige smalle selectie (en keus) van MVV hierdoor toch in het nauw gebracht...

En 7 man is meer dan een slok op een borrel. "Toonnie"(Stankov) was er ook niet bij...Gelukkig is de huidige bank niet zwakker
( denk o.a. maar eens aan Rutjes) dan wat er in de basis staat.
Al komen op de bank ook een aantal jongens terug van blessures...Sjoerd trainde al voorzichtig een beetje en licht met de selectie mee, maar moest bij de oefenpotjes afhaken ( is nog te vroeg). Niettemin loopt zijn herstel wel volgens plan, maar is hijzelf niet blij hiermee want hij wil z.s.m. toch terug ( ook al weet hij dat het nog wat tijd nodig heeft). Maar duidt wel aan dat hij over de juiste mentaliteit beschikt.

Onder leiding van Erik Wintjes werden een aantal behendigheidsoefeningen gedaan: ver en hoogspringen over een tiental meters. Waarbij het hoogspringen over zo'n pakweg 10 - 12 hekjes mij de vraag aan Tini ontlokte of MVV die hekjes van springruiter Anke van Grinsven kado hadden gekregen nu haar paard Bonfire gestorven is....waarop Tini met een lach antwoordde.

De training was "bizniz as usual" : het inslijpen van vaste patronen en combinaties, waarbij wel een nieuw onderdeel gebracht werd, een zeer interessante ( en volgens mij belangrijke) toevoeging: koppen!
Het koppen in het voetbal in heel Nederland is tegenwoordig abominabel slecht, waardeloos eigenlijk.
Nu was er niet de ouderwetse galg met bal aanwezig, maar werd er in een strak en snel tempo geoefend door ca. 10 man staand in een cirkel naar ongeveer 6 -8 man de bal hoog toe te werpen en te laten koppen, waarbij die 6 - 8 man meteen van positie wisselen; naar de overkant rennen en vervolgens daar weer te koppen, terwijl men elkaar in het midden van de cirkel tegenkomt en elkaar moet ontwijken om toch op tijd ( snel dus) aan die overkant weer gericht koppen.
Mooi om te zien en zorgt naast behendigheid voor gericht koppen.
Omdat dit een een hoog tempo ging werd de selectie hierdoor behoorlijk afgeknepen.

Daarop volgende een partijtje van 6 - 6 ( omdat enkele spelers voortijdig afhaakten ivm met wat lichte blessures, wel niets om ons zorgen over te maken). Ook dit partijtje ging in een zeer hoog tempo, met goede inzet : hard en fanatiek!
Zelfs Tom ( van Hyfte) werd niet ontzien en behoorlijk aangepakt, net als Sema trouwens, die beide even bleven liggen en moesten herstellen, omdat hun tegenstanders (de verdedigers) "graas vrete". en hen dus een stevige tik uitdeelden.
Ook hier hoeven we ons geen zorgen te maken zoals beide na de training bevestigden: alles OK !

Tijdens deze partij werd er snel van positie gewisseld en uitstekend gecoacht ( wat een verschil met pakweg 3 maanden geleden) en met name Castro was zeer duidelijk aanwezig. Nick stormde regelmatig mee naar voren en was vaak de schrik dan van de verdedigende tegenpartij met een hard en verwoestend schot. Dat zelfs Schreurs op een reprimande kwam te staan van een medespeler omdat hij niet goed tegen de Kuuper mee verdedigde in twee gevallen.
Goed om te zien dus, dit fantisme en inzet . De koppies staan weer in de goede richting en de neuzen allemaal dezelfde kant op.
Werd ook na de training bevestigd door Cooky die glunderend nog behoorlijk nagenoot en spontaan zei: "heb je dit gezien?!!!"
Het was inderdaad een van de beste trainingen die ik gezien heb. Als laatste weer het afwerken op de goal waarbij best vooruitgang is geboekt. Cooky beperkte zich meer tot geven van enkel detailtips aan de "voorzetgever" dan op mde afwerking ( die goed was). Opvallend was dat Sema beter scorend was vanuit het centrum dan vanaf de vleugel.
In ieder geval waren "uzze jonges" hoog gemotiveerd, fanatiek en vol vuur. Nu is het aan hun om dit de aanstaande twee wedstrijden ook in de Geusselt uit te voeren. Lukt dat dan stat ons iets moois te wachten, kookt de Geusselt weer en gaan we lekker glunderend naar huis !

Ben ik een optimist.? Ja, maar zeker geen dromer en heb vandaag 2 uur in de regen iets moois gezien dat hoop geeft! :thumbsup:

Ook de spelers zitten lekker in hun vel: kreeg een vuist tegen vuist van Rutjes en Veldmate bij het verlaten van het trainingsveld, de Kuuper met een brede glimlach ( en gaf aan dat die twee steekpassjes geen toeval waren).

Iech höb feduussie en dao (weer) zin in en hoop tot Maosbrök ziech noe aoch weer get beter veult ! ;)

Zoondagmiddag geit dees jong nao MVV, nao de jonges die get kinne ...
tjalallaldalaldalaldalaaa....


Ooh jao,,, dao waor e leuk mammeselke aoch op de training: ein zeekere Tessa ( leef kind) die wat opnaames van de training maakt een e kort intervjoewke met uzzen trainer heelt. Kumpt binnekort op Youtube ( "Tessa MVV") zag zie miech.
Umtot zie op häör fietske koum, höb iech häör mer e lift trök nao Potteberg met miene wagel gegeeve zoetot dat leef keend neet naat woord.
( Forlaajf en Opa...oppasse ..gein insienuwaasies of döbbelzinnige opmrkinge noe hei... :lachen: ).

Appropos wedstrijd : dao is oppe website veur internetkeertsjes e klein prebleemke...
in plaots vaan twie veur de preis vaan ein, kreig men twie kier korting. en giein gratis twiede keertsje..
Höb dit metein aon Sofie vaan MVV doorgegeve, die dao aochteraon geit um tot weer goed te kriege.
Topprtje die Sofie :thumbsup: dus hoof geine ziech noe oppe forum drök hei euver te maake !

Dao is in Mestreech e fein voetbalclub...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk, Gamin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2013 10:43
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 805
Meer
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #11
Verplichte buscombi voor Volendam. Moet niet gekker worden... En de supportersvereniging laat geen bus rijden :S

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2013 11:03
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 898
Meer
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #12

Jim Cemint schreef : Verplichte buscombi voor Volendam. Moet niet gekker worden... En de supportersvereniging laat geen bus rijden :S


Gelukkig! Moest er al niet aan denken dat die beruchte Volendam-hooligans op eigen vervoer Maastricht e.o. onveilig zouden komen maken. Scheelt weer inzet van 15 pelotons ME, honden/paarden/hamster-brigades, waterkanon en politiehelikopter.
Nee, dit is een hele opluchting voor KNVB, gemeente Maastricht, politie Limburg-Zuid en alle voetbalfans van MVV!
Gezien het verleden is het ook volkomen begrijpelijk, want die 5 Volendam-fans maakten er altijd een potje van!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2013 11:26
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #13
Dalijk als we de return krijgen naar het Palingdorp is het ook een verplichte combi met de bus. Komt door de vechtpartijtjes tijdens de laatste editie op de Dijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2013 11:33
zittribuun
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 100
Meer
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #14
Onze Volendamse vrienden zijn van harte welkom op onze tribunes, zolang ze maar iets in ut ummerke gooien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2013 12:10
DJ-MARCO
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #15
Komende zondag, na de wedstrijd MVV Maastricht - FC Volendam is er weer een "derde hèlf" in Supporterskaffee De Gouden Ster. Tijdens de "derde hèlf" wordt de inwendige mens niet vergeten. Alle aanwezige krijgen een gratis lekkernij aangeboden om de "derde hèlf"goed door te komen.

Ook is het weer mogelijk om Verzeukskes Veur Geld Veur MVV aan te vragen. Voor een vrijwillige bijdrage draai ik jouw verzoekje en de opbrengst gaat volledig naar de MVV. Vorige thuiswedstrijd leverde dit € 120,00 op.

Veer zien us in de Gouden Ster

FORZA MVV MESTREECH !!!!!!!!!!!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.415 seconden