MVV Maastricht - FC Volendam (17 november )

18 nov 2013 16:20
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #61
NathanR, ben het volstrekt niet met je eens. Ik vind, dat Nick Kuipers aan een uitstekend seizoen bezig is.
Daarnaast vond ik hem samen met de echte Nathan Rutjes de 2 beste spelers aan onze kant
Tiny heeft tenminste ingezien, dat Nick in het centrum thuishoort en niet op de rechtsbackpositie.

Vergeet niet, dat het een jonge twintiger is. Natuurlijk laat hij af en toe steekjes vallen. Indien hij dat niet deed, dan voetbalde hij echt niet bij ons.

Aon de géng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2013 16:49 18 nov 2013 16:52 door Och jeh.
Och jeh
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 219
Meer
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #62
Als we Gillis verkopen zou NathanR dan meegaan??? Om gek van te worden, wat een waardeloze posts van de voorzitter en enig lid van de Gillis supportersclub. Gillis heeft nog weinig tot niks gepresteerd, speelt onder zowel Ruijs als Trost niet. Vorig jaar doordat de voorkeur naar Verdellen en Knops uitging en dit jaar doordat Ruijs liever Verdellen, Knops en Kuijpers ziet spelen, hij is in principe 4e keuze, dus als er dan toch spelers wegmoeten lijkt me Gillis daar heel geschikt voor. Zijn we in een keer van dat gezeiks van NathanR af

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2013 18:18
SoerenBusk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 214
Meer
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #63

Och jeh schreef : Als we Gillis verkopen zou NathanR dan meegaan??? Om gek van te worden, wat een waardeloze posts van de voorzitter en enig lid van de Gillis supportersclub. Gillis heeft nog weinig tot niks gepresteerd, speelt onder zowel Ruijs als Trost niet. Vorig jaar doordat de voorkeur naar Verdellen en Knops uitging en dit jaar doordat Ruijs liever Verdellen, Knops en Kuijpers ziet spelen, hij is in principe 4e keuze, dus als er dan toch spelers wegmoeten lijkt me Gillis daar heel geschikt voor. Zijn we in een keer van dat gezeiks van NathanR af


We zijn hier een Forum, waar men open discussieren kan....?, dus mijn afwijkende mening zou geen probleem moeten zijn.
Die eenzijdige verafgoding van alle Sjenge hier ben ik ook moe... :lachen:
Ik zeg primair dat Kuipers (technisch) niet goed genoeg is en vooral opbouwend niet goed is (vaak zit hij er verdedigend ook naast: bv de 2 goals uit tegen Psv; maar dat gebeurd bij de besten anders zouden nooit goals vallen).
Een slechte opbouw van achteruit dat wreekt zich op het hele team. De centrale verdedigers hebben een heel belangrijke rol bij het zoeken naar openeningen. Vaak resulteert dat nu in een wilde trap (oppertunistisch voetbal) naar voren, ipv van een mooie aanval met kombinatie voetbal (Volendam doet dat bv veel beter). Vorig jaar hadden we een half seizoen ook mooi combinatie voetbal over de flanken (bv Esajas-Labylle met enige middenvelders die ondersteunden).

Wat hebben we dan als andere mogelijkheden boven Kuipers op die positie: Knops en Gilles (of Stankov ...waarschijnlijk niet)
Ik weet nog steeds niet of Gilles beter of slechter is als bv Knops, daarom zou ik hem eens liever wat vaker zien spelen. Als hij hier straks weggaat kun je stellen dat hij geen reele kans heeft gehad.
En hou alsjeblief op over 'hij is nog jong'. Als je geen talent/techniek hebt met 20 dan heb je die ook niet met 25. Waarschijnlijk heeft mvv geen geld de komende jaren voor een 2-e verdellen en zullen we het ermee moeten doen (maar van een promotie daar kunnen we dan nog lang van dromen).
Trouwens zo slecht was het niet tegen Volendam (ze hadden al lang de 2-0 moeten maken, bv begin 2-e helft, dus voor zit het ook nog niet goed, maar daar vanwege blessures; en Veldmate vond ik ook niet slecht spelen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2013 18:35
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #64
Kuipers is een rots in de branding, een van de beste verdedigers die ik de afgelopen jaren in de Geusselt heb gezien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Zoeper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2013 19:24
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #65
Ook ik ging gisteren zwaar teleurgesteld naar huis. Het is eigenlijk niet goed te vatten: tot tien minuten na rust heeft Volendam geen enkele kans gekregen i.t.t. MVV. Het debacle begint gewoon met een fout van Castro. Een keeper met vrij zicht op de bal (van dertig! meter) moet zo'n bal gewoon hebben. De koppies gingen hangen, concentratie weg en pats boem scoorde Volendam een fraaie 1-2.

Toch wil ik hier enkele positieve puntjes noemen. Ik vond Veldmate gisteren gedegen voetballen. Hij is weliswaar spits, maar Mark heeft gisteren minstens tien intercepties gehad. Hij werkte of zijn leven ervan af hing. Rutjes speelde ook verdienstelijk. Ik vond de wissel van Secerovic onbegrijpelijk. Niet dat hij briljant speelde, maar ik vond hem wel de middenvelder waar het meeste dreiging van uitging. Dat waren Ruijs (waarom wisselde hij) en Roel Wiche (DDL met een 5,0) blijkbaar niet met me eens.

Ik denk dat de financiële kwestie doorspeelt in de teamprestatie. Spelers zijn er met hun hoofd niet helemaal bij en bij geringe tegenslag gaat de concentratie verloren en de koppies hangen. Er is dan, inderdaad Roei Baank, geen speler die opstaat en MVV bij de hand neemt, al probeerde Rutjes dat wel. Spelers als Van Hyfte en Smeets vond ik gisteren onzichtbaar.

Dat Danny nog niet 100% is (voor mij speelt hij nog niet op 75%) heeft puur met wedstrijdritme te maken. Danny moet spelminuten in de benen krijgen en dan komt die klasse vanzelf weer terug. Maar dan denk ik toch dat we de winterstop al gehad hebben. Ik heb er het volle vertrouwen in dat Danny in een paar maanden weer helemaal de oude is; hij moet nu nog snelheid en balcontrole en weet zich duidelijk nog geen raad met het spelpatroon (?) van MVV Maastricht. Het wreekt zich nu dat we geen tweede elftal hebben, anders was hij al veel verder in zijn revalidatie.

Ik denk dat Tiny Ruijs een prima trainer is. Als hij de selectie naar zijn hand kan zetten en straks inspraak heeft in de aankopen, dan mag je hem het eventuele kwaliteitsverlies van deze selectie aanrekenen. Nu niet. Er spelen heel andere factoren die van invloed zijn op de spelers dan onze trainer. Sinds bekend is dat er een begrotingstekort is en spelers weg moeten, is de overtuiging en wil om te winnen ver te zoeken. Dat krijgt zelfs een Mourinho nog niet rechtgezet als die hier zou trainen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2013 21:51 18 nov 2013 21:55 door Ekstertjj.
Ekstertjj
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #66
LRB: ''Bovendien is een wedstrijd op zondagmiddag zetten, terwijl het amateurvoetbal volop bezig is ( al is het de derde helft in de kantines) een zeer (zo niet te) zware aanslag op de toeschouwersaantallen. Dat kost je zeker 500 - 1.000 man.''

Dan moeten 'we' ook maar niet willen promoveren hé :thumbsdown:
Zondag is als vanouds een voetbaldag in Nederland om 14.30uur; in de eredivisie weten ze het niet beter, Cambuur en GAE hebben ook al paar keer op de zondag mogen beginnen in dit seizoen.
Als je niet wilt dat MVV op zondag moet spelen laten we dan promotie maar voor altijd vergeten hé :thumbsdown:

btw: Ik ben wél voor een wedstrijd op zondagmiddag :thumbsup:
Sowieso is het dan tenminste nog licht, dat avond voetbal vindt ik zo deprimerend als wat, en voor mensen die van ver moeten komen is een zondagmiddag ook beter dan een vrijdagavond om 20.00 uur (Als MVV vrijdags speelt/speelde kwam ik altijd s'nachts pas om 2.45 uur weer hier thuis)
Voor de rest ben ik het met het meeredeel wel eens, het voetbal is duidelijk MVV ONWAARDIG!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2013 13:32 19 nov 2013 13:34 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #67

Ekstertjj schreef : LRB: ''Bovendien is een wedstrijd op zondagmiddag zetten, terwijl het amateurvoetbal volop bezig is ( al is het de derde helft in de kantines) een zeer (zo niet te) zware aanslag op de toeschouwersaantallen. Dat kost je zeker 500 - 1.000 man.''

Dan moeten 'we' ook maar niet willen promoveren hé :thumbsdown:


Dat hoor je mij helemaal niet zeggen ! Je bent behoorlijk wat voorbarig met je conclusies en je duimpje oplaag...
Hoe eerder je (MVV dus) uit dit sterfhuis (Jupiler League) weg bent, hoe beter.
Zeer zeker op financieel gebied ( denk aan sponsoren e.d.). Promotie is dus gewenst.

Ook al begrijp ik de rationele redenen om dit op termijn te plannen, liever eerder dan later...
bewijst dit seizoen al, want van recettes moet je het niet hebben. Wel van ( grote en kleine) sponsoren .
Als je dit forum goed leest, cq terugleest, zie je dat ik dit ( promotie) vaker heb aangegeven.

Ekstertjj schreef : Zondag is als vanouds een voetbaldag in Nederland om 14.30uur; in de eredivisie weten ze het niet beter, Cambuur en GAE hebben ook al paar keer op de zondag mogen beginnen in dit seizoen.
Als je niet wilt dat MVV op zondag moet spelen laten we dan promotie maar voor altijd vergeten hé :thumbsdown:


Correctie:

1. Zondag was vroeger DE speeldag.
2. De eredivisie speelt nu al jaren van vrijdag t/m zondag... ;)
3. Bovendien heb ik de informatie ( dat die wedstrijd ons minimaal 500 toeschouwers kostte) uit eerste hand;
zowel gasten die 's zondag moeten voetballen, als de zeer vele mensen die op de een of andere manier ( als vrijwilliger) bij diverse amateurclubs ( en die leven behoorlijk! in en rond het Maastrichtse ! ) op zondag helpen of deze wedstrijden gaan bezoeken vanwee jusity hun binding met die clupppies.
De helft van de vaste , dagelijkse bezoekers van de MVV trainingen bijvoorbeeld, is hierdoor betroffen.

De tijd dat men massaal op zondag naar MVV kwam dateert uit de pre-historie (de "Boschpoort" tijd) en is voltooid verleden tijd.
Sinds MVV op zaterdag speelde ( openingswedstrijd tegen Twente meen ik me te herinneren) was de Maastrichtse binnenstad (Markt, Vrijthof, Sint Bernardusstraat ( en omgeving, inclusief de'n Hiemel), de Koestraat en de Pietersstraat) vrijwel hartstikke leeg tot een kwartier na de wedstrijd. En zat de boel een half uur later wel bomvol.

Ekstertjj schreef : btw: Ik ben wél voor een wedstrijd op zondagmiddag :thumbsup:
Sowieso is het dan tenminste nog licht, dat avond voetbal vindt ik zo deprimerend als wat, en voor mensen die van ver moeten komen is een zondagmiddag ook beter dan een vrijdagavond om 20.00 uur (Als MVV vrijdags speelt/speelde kwam ik altijd s'nachts pas om 2.45 uur weer hier thuis)
Voor de rest ben ik het met het meeredeel wel eens, het voetbal is duidelijk MVV ONWAARDIG!!


Ik begrijp je insteek, dat de zondag voor mensen die op meer dan 100 km afstand wonen, beter en geschikter is.
et bezoeken van een thuiswedstrijd is voor deze mensen inderdaad een behoorlijke uitdaging is en verdient ons respect, maar is en zou niet de trigger moeten zijn om de keuze van de speeldag te bepalen.

Dat de huidige resultaten minder en teleurstellend zijn, onderschrijf ik ook ( wat onderschrijf ik ook? ...dat ervaar ik bijna ieder wedstrijd dit seizoen aan levende lijve...).
Maar vergeet niet, we hebben ook lang op een roze wolk geleefd en toen bleek dat we (weer eens) niks te makken hadden...
(tijdens de winterstop van vorig seizoen) is de klad er langzaam ingekomen.

De huidige staf probeert wel (ook daar kun je van mening verschillen), maar misschien zit er niet meer in de huidige selectie...
Wat de selectie betreft:
De Kuuper heeft zich goed ontwikkelt, Geenen vind ik niet van meerwaarde ten opzichte van Stankov en Lance had ik liever wat meer tijd gegeven i.p.v. Mesa te halen ( een spits is en blijft per slot van rekening ons grote manco...)

Niettemin is en blijft op dit moment overleven de hoogste prioriteit ,; nothing else matters !!!

Alhoewel ik zeker weet dat met mij zo'n duizend us MVV-ke trouw blijft volgen en bezoeken mocht het doek over ons vallen. Waar ik niet van uit ga.

Merkwaardig is en blijft deze misrekening op financieel gebied door mensen die toch de eerste twee seizoenen met de knip op de beurs prachtig saneringswerk hebben verricht. Maar dat is een ander verhaal.

Zolang wij op dit laag nivo (Jupiler League) met een beperkte selectie spelen, kost spelen op de zondag je toeschouwers.
Door op eredivisie nivo te spelen trek je als club weer andere toeschouwers aan, die dit verlies (kunnen) opvangen.
(zeker tegen de topclubs verdubbelt de recettes uit de kaartverkoop zich)

Dus makker, volgende keer niet zo fel van leer trekken, en dan blijven we even goede vrienden ! :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ekstertjj

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.276 seconden