MVV Maastricht - FC Volendam (17 november )

17 nov 2013 20:20
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 369
Meer
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #46
Zondagmiddag Jupiler League is dus diep triest.
Bij binnenkomst dacht ik dat we tegen Fortuna moesten spelen, wat een overdreven security.
Eenmaal op mijn plaats schrok ik van het aanzien, leeg uitvak, slecht gevulde tribunes, ambiance uit 2002 terwijl de Ultras en Trepke B hun stinkende best doen om er wat van te maken.
Waar is mijn MVV?
Hoe ver zet zich dit verval door?
Als ras echte supporters de binding met MVV aan het verliezen zijn, dan moet MVV zich toch eens achter zijn oren gaan krabben.

Dixi

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Maosbrögk, Aon de geng!, recalcitrant!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2013 21:54
Aon de geng!
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 125
Meer
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #47
Helemaal mee eens, waar is ons MVV?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2013 22:37
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #48
Ut veurdeil vaan dit soort wedstrijden op de zoondaag is tot d'r neet veul weekend euver is um sjagrijnig te zien....

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2013 23:22
sjoen-mestreech
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 301
Meer
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #49
alweer onnodig veel beveiliging.
het draait achter de schermen bij mvv helemaal niet om voetbal.
alleen maar maatschappelijk bezig zijn. het bestuur jaagt supporters weg met al die onzin.
daarbij is ruijs absoluut niet geschikt als trainer in nederland. Hij blijft dan wel opscheppen over tot hij alles heeft gewonnen in de verenigde emirates, Maar daar zie ik absoluut niets van terug.
heel laf de bal achterin rondspelen, geen inspiratie, geen wil. Mvv is een club die vol op de aanval moet spelen.
Met dit laffe voetbal gaan we nog heel veel moeten slikken dit seizoen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2013 00:10
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 901
Meer
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #50

De_Lange schreef : Ik heb daar ook over nagedacht. Je voelt je niet echt welkom als je door 3 rijen handtastelijke beveiligers wordt opgewacht.
En ernaast ook nog eens al dat blauw... Heb zo snel geteld 5 busjes geteld en voor wie?

Het lijkt me de week erger te worden.

Over de wedstrijd, tja... Ik houd mijn mond.


En na de wedstrijd, bij het verlaten van het stadion, staat de politie met een busje met draaiende motor paraat. En de koplampen zijn aan en gericht op de uitgang. Absoluut onnodig provocerend. Als iemand mij het nut van dit soort treitereien kan uitleggen??
Het avondje/middagje MVV wordt door steeds meer factoren tegen gemaakt.
Over 1 jaar zit er niemand meer en kan men geruisloos de stekker eruit trekken. Het lijkt wel of dát de missie is van sommigen....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2013 00:18
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #51
Wat me helemaal zorgen baart is dat de spelers ook nog hun uiterste best deden vanmiddag in mijn ogen. En dan nog loop je tegen zo'n nederlaag aan.

Leuke beginfase met Rutjes die wederom met een rush tegen Volendam weet te scoren. Daarna weinig kansen meer gecreëerd. De 1--1 een fout van Castro die de muur verkeerd organiseert en die bal van Overtoom zo erin laat klappen. Daarna slechte fase en de 1-2 die al in de lucht hing. Daarna heeft MVV toch redelijk gedrukt met invaller Sema en was een punt in zicht. Echter mocht het helaas niet baten.

Sowieso natuurlijk een trieste bedoeling op een zondagmiddag. Voetbal hoort niet in een stadion bij daglicht gespeeld te worden. Je kan schreeuwen en keken wat je wilt, mensen blijven hangen in de koopmiddag sfeer. Trepke B en de Ultras hebben een goede poging gedaan echter zijn er maar 30+ mensen bereid om volledige ondersteuning aan het team te geven. Een zeer trieste constatering wederom.

Ik heb me er in ieder geval bij neergelegd dat we voorlopig weer een rol in de marge spelen in de Jupiler League, terwijl we nu op slimmigheid en effectiviteit worden afgetroefd. Qua kwaliteit beschouw ik MVV toch tot de top van de competitie. Echter moeten we al blij zijn mochten we alsnog een periode binnenhalen. Kuipers vond ik vandaag weer de beste trouwens.

Scheidsrechter Van der Graaf was overigens ook van een bedroevend niveau.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2013 09:32
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #52
Probleem is dat we spelers missen met een over- mijn- lijk- mentaliteit. Tot hier en niet verder. Leiders die de rest op sleeptouw nemen en die de boel op het juiste moment op scherp zetten. Vooral bij tegenslag is dit zichtbaar. Dan gaan de kopjes omlaag en niemand staat op.
Een paar van deze, ook nog vaak “goedkope”, spelers en je speelt weer top 5 en de sfeer is terug in het stadion.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2013 10:27
Gamin
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 72
Meer
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #53
Ik heb een vraagje, misschien een domme vraag maar ik vroeg me af waarom de lichten aan waren.
We hebben al zo een tekort en dan spelen we met de lampen aan, terwijl dit toch echt overbodig was?

Kompleminte
Gamin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2013 10:56
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3825
Meer
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #54
Gamin: het zou mij niets verbazen als de scheidsrechter/KNVB dat beslist. En van hun uit kan ik dat nog wel begrijpen ook. Het wordt al vroeg donker tegenwoordig. Als de wedstrijd om wat voor reden ook een half uur uitloop kent, neemt het zicht echt al flink af. En als je dan nog de lampen moet aandoen, ben je te laat. Maar ik vroeg me inderdaad hetzelfde af toen ik richting Geusselt fietste.

Over de wedstrijd, eerste helft was leuk om te zien, bij vlagen goede combinaties. Volendam welgeteld 1 goede kans gehad meteen aan het begin van de wedstrijd waar iemand van MVV de bal van de lijn haalt. Tweede helft lijkt het alsof de spelers minder fel, minder geconcentreerd beginnen. Desondanks was Volendam niet gevaarlijk tot uit het niets die vrije trap binnenvliegt. Daarna wordt het verbijsterend. Geen enkele pass komt meer aan en we zoeken constant de lange bal. De fraaie combinaties die af en toe in de eerste helft te zien waren, zijn er niet meer. Volendam scoort meteen de 1-2 (overigens schitterende actie van die aanvaller). In het vervolg laat overigens Volendam ook heel weinig tot niets zien. Dit was geen club waarvan je moet verliezen, ik vond Volendam vorig seizoen echt veel en veel beter dan wat ze nu lieten zien.

Uiteindelijk krijgen we nog wat kansen als we opportunistisch alles of niets gaan spelen. Maar in alle eerlijkheid: als Volendam op dat moment slimmer speelt, counteren die ook nog naar 1-3 of meer. Die jongen van hun met dat rasta-kapsel die alleen op Bram afgaat en een raar lobje probeert, recht in de handen van Castro, bijvoorbeeld.

Ik zit met een heel dubbel gevoel. Op basis van de eerste helft denk ik nog altijd dat er echt heel veel mogelijk is dit seizoen. Danny is duidelijk nog niet scherp, dat weten we ook, pas na de winterstop is hij weer helemaal de oude. Daarnaast hadden we best wat blessures. Als iedereen helemaal fit is, zie ik het niet zo zwart in. Maar op basis van de tweede helft... dan vrees ik het ergste. En dat is waarschijnlijk nou net het probleem: de negatieve spiraal waarin we opeens lijken te zitten.

In het eerste jaar van Trost hadden we overigens in november ook een reeks waarin het voetbal niet om aan te zien was en we bijna geen punt meer pakten. In maart hadden we de periodetitel binnen. :thumbsup:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2013 11:31
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #55

Anna D. schreef : Scheidsrechter Van der Graaf was overigens ook van een bedroevend niveau.


Ben ik volledig met je eens.
De scheidsrechter bakte er werkelijk niets van. Floot voortdurend in het voordeel van Volendam.
Vlak voor de 1-2 weigerde van der Graaf de overtreding op Danny te bestraffen met een strafschop en Timmermans voortijdig naar de douche te sturen.
Ik ben ervan overtuigd als Castro dit was overkomen had hij de pingel wel gegeven en Bram getrakteerd op een rode kaart.

Aon de géng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2013 12:07
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3825
Meer
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #56
Ik vond de scheidsrechter ook heel slecht, maar ik vrees dat Danny dit aan zichzelf te danken had. In de eerste helft maakte Danny een nogal opzichtige schwalbe. Ik denk dat de scheids dat niet vergeten was en bij enige twijfel nooit in het voordeel van Danny zou fluiten.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2013 15:17
SoerenBusk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 214
Meer
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #57

Anna D. schreef : Wat me helemaal zorgen baart is dat de spelers ook nog hun uiterste best deden vanmiddag in mijn ogen. En dan nog loop je tegen zo'n nederlaag aan.

Leuke beginfase met Rutjes die wederom met een rush tegen Volendam weet te scoren. Daarna weinig kansen meer gecreëerd. De 1--1 een fout van Castro die de muur verkeerd organiseert en die bal van Overtoom zo erin laat klappen. Daarna slechte fase en de 1-2 die al in de lucht hing. Daarna heeft MVV toch redelijk gedrukt met invaller Sema en was een punt in zicht. Echter mocht het helaas niet baten.

Sowieso natuurlijk een trieste bedoeling op een zondagmiddag. Voetbal hoort niet in een stadion bij daglicht gespeeld te worden. Je kan schreeuwen en keken wat je wilt, mensen blijven hangen in de koopmiddag sfeer. Trepke B en de Ultras hebben een goede poging gedaan echter zijn er maar 30+ mensen bereid om volledige ondersteuning aan het team te geven. Een zeer trieste constatering wederom.

Ik heb me er in ieder geval bij neergelegd dat we voorlopig weer een rol in de marge spelen in de Jupiler League, terwijl we nu op slimmigheid en effectiviteit worden afgetroefd. Qua kwaliteit beschouw ik MVV toch tot de top van de competitie. Echter moeten we al blij zijn mochten we alsnog een periode binnenhalen. Kuipers vond ik vandaag weer de beste trouwens.

Scheidsrechter Van der Graaf was overigens ook van een bedroevend niveau.


Dit moet ik wel als een mop opvatten: 'Kuipers was weer de beste' :lachen: :lachen: :lachen: (misschien een neefje of broertje...?)

Dat jullie dit niet inzien dat opbouwend niks uitgaat van Kuipers, hij is zeer onzeker als hij de bal krijgt en speelt hem meteen verder (meestal breed naar verdellen zonder te begrijpen dat hij misschien 10 m naar voor kan lopen). En als hij de bal krijgt met tegenstanders in de buurt dan knalt hij de bal WILT naar voren (omdat hij te weinig technische baggage heeft; voetballend kan hij niks oplossen, net zoals Winkens trouwens).
Ja de 8 laatste minuten in de spits dat waren zijn beste minuten omdat hij zijn lengte meeheeft
(dat is dan zijn enigste pluspunt)

Ik heb wel de sliding van Gilles gezien die 3 minute voor het eind nog de 1-3 voorkomt. Wil MVV meer voetballend tot oplossingen komen dan zul je Kuipers moeten wisselen voor Gilles (zoals Volendam dat wel een technische ploeg heeft).
Als Tiny dit niet ziet dan zal het een moeilijk seizoen worden (de eerste 30 minuten bij fortuna waaren inderdaad de besten), en jammer dat Sema ons verlaten gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2013 15:33
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #58

NathanR schreef : Dit moet ik wel als een mop opvatten: 'Kuipers was weer de beste' :lachen: :lachen: :lachen: (misschien een neefje of broertje...?)

Dat jullie dit niet inzien dat opbouwend niks uitgaat van Kuipers, hij is zeer onzeker als hij de bal krijgt en speelt hem meteen verder (meestal breed naar verdellen zonder te begrijpen dat hij misschien 10 m naar voor kan lopen). En als hij de bal krijgt met tegenstanders in de buurt dan knalt hij de bal WILT naar voren (omdat hij te weinig technische baggage heeft; voetballend kan hij niks oplossen, net zoals Winkens trouwens).
Ja de 8 laatste minuten in de spits dat waren zijn beste minuten omdat hij zijn lengte meeheeft
(dat is dan zijn enigste pluspunt)

Ik heb wel de sliding van Gilles gezien die 3 minute voor het eind nog de 1-3 voorkomt. Wil MVV meer voetballend tot oplossingen komen dan zul je Kuipers moeten wisselen voor Gilles (zoals Volendam dat wel een technische ploeg heeft).
Als Tiny dit niet ziet dan zal het een moeilijk seizoen worden (de eerste 30 minuten bij fortuna waaren inderdaad de besten), en jammer dat Sema ons verlaten gaat.

Je hebt het nu wel over Kuiper's "broertje of neefje", maar volgens mij zeg jij in meer dan de helft van jouw posts dat Gillis in de ploeg moet staan. Bijna iedere keer als ik een post van jou lees, gaat het over je onbegrip dat Gillis niet in de ploeg staat.

Het lijkt er helaas op dat de financiele perikelen zijn weerslag hebben gekregen in de kleedkamer. De focus ligt op dit moment duidelijk niet op sportief presteren, maar op financieel overleven. Volstrekt logisch natuurlijk, maar wel jammer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2013 16:00
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3825
Meer
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #59
NathanR, die sliding, grappig dat je die noemt. Ik weet precies wat je bedoelt want ik ergerde me aan dat moment. Gillis staat verkeerd - lichaam de verkeerde kant op en te ver van de tegenstander af - en moet dat corrigeren met een sliding. Kuipers zat de hele wedstrijd zo dicht tegen de spits aan dat die helemaal niet dit soort acties heeft kunnen maken. Ik vond die situatie juist erg slecht verdedigd, Gillis gaf onnodig een corner weg. Maar ja, je bent misschien het broertje of neefje van Gillis ;)

En begrijp me niet verkeerd: een paar minuten voor tijd invallen als verdediger als je team op zoek is naar de gelijkmaker en daardoor achterin de nodige ruimte laat vallen, dat is een ondankbare taak. Ik reken Gillis dit foutje niet echt aan. Maar het is erg typisch dat je net dit moment uitkiest. Overigens heb ik de opbouwende kwaliteiten van Gillis nog niet zo veel gezien, ik vind hem over het algemeen juist erg sterk in de duels en niet zo zeer in de rest. Net als Kuipers, inderdaad.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2013 16:01
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV Maastricht - FC Volendam (17 november ) #60
NathanR nùms diech d'ch zelf nog wel serjeus?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Nao Väöre, opadiehard, tanteke, Zoeper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.393 seconden