MVV Maastricht - FC Dordrecht

01 feb 2014 08:33
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV Maastricht - FC Dordrecht #61
Pffffff hehe eindelijk weer eens een redelijke vertoning, maar belangrijker gewonnen.
Bij die 2e goal (schitterende aanval en goal) kwam de frustratie eruit.
Dit bij de spelers maar zeer zeker bij de supporters, wat was dat moment hard nodig.

Ik ga de komende wedstrijden met wat meer vertrouwen tegemoet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2014 08:34
Aon de geng!
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 125
Meer
MVV Maastricht - FC Dordrecht #62
En ook even vermelden: respect voor de tegenstander, die allemaal, dus ook de bank, bleven staan bij het volkslied....die zie je niet vaak. Ook werden ze niet gemeen bij achterstand, ook dat is wel eens anders geweest. Terecht applaus van ons voor deze spelers, hulde voor onze supporters! :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2014 10:26
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV Maastricht - FC Dordrecht #63
Gelukkig we hebben gewonnen.

Ook mijn voorspelling was niet echt positief.
Maar ik ben super blij met het resultaat en de strijd die ik gisteren gezien heb.
Ik hoop dat dit niet eenmalig was zoals tegen Ado, want de wedstrijd erna gingen we af tegen OSS.
Indien we vrijdag stand houden dan verwacht ik dat we deze manier van spelen doorzetten.
En om eerlijk te zijn dat verdienen de MVV supporters ook.

Als fortuna straks nog verliest dan is het weekend helemaal goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2014 10:39
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV Maastricht - FC Dordrecht #64

Jacques schreef : Puur voor de 'leukigheid' toch weer eens de man een paar rijen achter me citeren. Eerste helft, Verdellen krijgt de bal in het eigen strafschopgebied voor de voeten met twee Dordrecht-spelers voor zich. Hij schiet hem blind naar voren. Helaas komt de bal bij een Dordrecht-speler terecht. Niet erg, snap ik, niets mis mee. Wat roept onze beste medesupporter? "Ja Smeets, waar ben je nu? Daar had je moeten staan!" :huh:

Een paar minuten voor de 1-0, Seceorivc speelt de bal naar Smeets. “Oh nee he, Smeets. Dat is balverlies!” Smeets speelt de bal door naar Stankov, die even rustig langs de zijlijn loopt, met de bal dus aan zijn voeten en voor alle duidelijkheid: in het bezit van MVV. Wat roept mijn achterachterachterbuurman? “Zie je wel! Balverlies!”

Ik vind dat gewoonweg bizar. We hebben er hard om gelachen met zijn allen maar eigenlijk is het triest.


Ja het is echt belachelijk. Smeets speelde een hele behoorlijke partij, en ik hoopte ook dat hij zou scoren. Helaas stopte de keeper knap zijn beste kans (daaruit viel wel de corner waar MVV de 1-0 uit scoorde).

Ik denk toch wel dat het de minderheid is die zo veel kritiek op hem heeft alleen valt het op omdat ze voelen alsof de hele tribune hun mening moet horen.

Verder heb ik weinig toe te voegen aan wat er al over de wedstrijd gezegd is. Geweldig resultaat door een geweldige portie vechtlust!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Kalemaan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2014 10:47
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV Maastricht - FC Dordrecht #65
Vanwege prettige familie-omstandigheden was ik vorige thuiswedstrijd verhinderd bij MVV Maastricht tegen Eindhoven. Na alle dramatische verhalen gehoord en gelezen te hebben over deze wedstrijd, ging ik zonder veel verwachtingen naar de Geusselt. Een gelijkspelletje zou me tevreden stellen.

In de eerste helft bracht MVV Maastricht qua aanvallende impulsen weinig, maar kwam het (behalve bij een onbedoeld Dordts boogballetje boven op de lat) niet of nauwelijks in gevaar. Dordrecht leek het klusje op routine te willen klaren, maar de koploper voetbalde niet beter dan MVV. Opvallend in de eerste helft vond ik de rol van Smeets. Er wordt veel gemord op Bryan op de tribune, maar hij is wel de enige middenvelder die risico in zijn spel legt en in ieder geval met aanvallende impulsen de spitsen (?) probeert te bereiken. Zo’n creatieve speler verdient veel meer krediet, ook al gaat er in zijn ijver wel eens wat fout. Hij raakt in zijn eentje in de eerste helft meer ballen dan Rutjes en van Hyfte bij elkaar. Van Hyfte heeft de eerste helft misschien vier keer balcontact gehad (en dat voor een aanvoerder).

Rutjes (licht geblesseerd begonnen) werd in de tweede helft vervangen door Adnan Secerovic. Het middenveld kwam daardoor veel beter in balans. Een tweede speler die risico en meer diepte in zijn spel legt, waardoor de spelopvatting van Smeets beter tot zijn recht kwam. Bovendien is Adnan gezegend met een zeer goede (vrije) trap in de benen. Hoekschoppen, vrije trappen kregen opeens veel meer gevaar. Onder leiding van Secerovic en Smeets begon de rest er ook in te geloven. Ook van Hyfte begon zich nu meer met het spel te bemoeien. Een fraai genomen hoekschop kopte Verdellen feilloos in. En de goal van Secerovic was een beauty. MVV wist de overwinning met een goed georganiseerde verdediging (Roeje! Roeje!) relatief gemakkelijk over de streep te brengen. Een in mijn ogen uiteindelijk dik verdiende overwinning.

Conclusie: zo kan het dus ook. Ik zou voorlopig mijn elftal bouwen rond het tandem Smeets – Secerovic. Van hen komen de impulsen en creativiteit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, Kalemaan, Och jeh

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2014 11:22 01 feb 2014 11:25 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV Maastricht - FC Dordrecht #66
Eindelijk weer eens voetbal in de Geusselt. Hopelijk put de ploeg hier genoeg vertrouwen uit om een mooie serie neer te gaan zetten. Het laat wel zien dat het mogelijk is als ploeg te functioneren. Jammer dat de voorhoede nog niet het vertrouwen heeft dat ze nodig hebben, want anders won je hier met 4-0. Dit wordt gezien het spelbeeld denk ik niet de winnaar van het seizoen, FC Eindhoven had veel meer speloverzicht. Helaas hebben we VVV met deze overwinning half in het zadel geworpen. Maar goed we hebben die drie punten hard nodig, jammer dat we vorige week genaaid zijn geworden, anders was het gat nog kleiner tot de 8e plek.

@Jacques


De achternaam van Brian werkt bij sommige momenten in zijn nadeel, had hij een exotische naam gehad, dan viel dat 'geknotter' wel mee van die kapiteinen op de tribune. Het is heel herkenbaar wat jij schrijft, soms krijgt hij een kanonskogel ten hoogte van zijn knie aangespeeld, dan gaat de bal over de lijn en dan kijkt men niet naar wie die bal gaf, nee dat was het automatisch Smeets, omdat hij die onmogelijke bal niet kon controleren. Soms is hij het ook zelf schuld, door gewoon een kut pass te geven (maar wie doet dat niet..), maar het is net zoals minister Weekers, op die positie kun je het meeste fout doen en sneuvel je als eerste. Ik zie liever een Smeets die het durft, dan een andere speler die weer voor de Keeper kiest. Gisteren vond ik hem een van de betere, niet altijd gelukkig in wat hij deed, maar hij zette wel het spel uit en bezorgde de tegenstander enorm veel werk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, Kalemaan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2014 12:00
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
MVV Maastricht - FC Dordrecht #67
Wat een wedstrijd. Voor zo'n partijen kom je met plezier. Je zag eindelijk weer eens passie en beleving in het spel. Iets dat mij aangenaam verrast heeft. Ik kwam net zoals zo velenaar de geusselt met de hoop de schade zo klein mogelijk te houden.En dat hebben de jongens gedaan. De schade beperkt en en een heerlijke overwinning op de koploper.
Nu hopen dat ze uit de pot kracht en energie halen voor de komende reeks tegenstanders, die op papier allemaal een stuk beter zijn. Echter blijkt weer dat door inzet alles mogelijk is. In één woord GEWELDIG.

wat me trouwens ook opviel, was dat er kassa's dicht waren die normaal open zijn. En de prijs.... 20 euries voor deze wedstrijd op de boschpoort. Tja, niet vreemd dat mensen die normaal last minutebesluiten te komen, de weg naar t stadion niet vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2014 12:27
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV Maastricht - FC Dordrecht #68

Aon de geng! schreef : En ook even vermelden: respect voor de tegenstander, die allemaal, dus ook de bank, bleven staan bij het volkslied....die zie je niet vaak. Ook werden ze niet gemeen bij achterstand, ook dat is wel eens anders geweest. Terecht applaus van ons voor deze spelers, hulde voor onze supporters! :)


Uhm watte?? Die gaste waor toch eg allemaol behuurlek aon 't danse oonder 't volksleed huur....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2014 18:23
SoerenBusk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 214
Meer
MVV Maastricht - FC Dordrecht #69

Jacques schreef :

NathanR schreef : Zoals ik begrijp van deze side gaat Gilles ons straks verlaten.
Helaas zag geen van de trainers iets in hem (Trost, Ruijs, Elsen Hermans).
Waarom weet ik niet (in mijn ogen was hij als verdediger beter als Winkens en Kuipers samen, de lokale geweldenaars, die hier op handen worden gedragen :lachen: ).
Als hij 50% van hun kansen had gehad dan stond hij nu in de basis, denk ik. (Ze hebben hem trouwens ook nooit als links back geprobeerd).


Allereerst is Gillis een statische verdediger die het van duelkracht en kopvermogen moet hebben, en die opbouwend echt 0,0 waard is. Op linksachter met een rechtsbuiten tegenover zich zou hij iedere wedstrijd na tien minuten duizelig naar het AZM moeten worden gebracht. Ik vind het echt bizar wie jij allemaal als linksachter aandraagt. Sorry, maar ik vraag me echt af of je wel eens naar MVV komt kijken als ik lees wie jij allemaal linksachter zou willen zien. Gillis is tegen een sterke centrumspits een heel goede verdediger. Maar meer dan dat kan hij niet. Goed, van iemand die Lionel Messi linksachter zou zetten, daar kan ik natuurlijk ook geen voetbalinhoudelijke onderbouwing van verwachten.

Daarnaast, hoeveel kansen heeft Kuipers dan volgens jou gehad? Gillis kreeg eerst de kans na de blessure van Knops, en had na die kans al binnen de minuut rood moeten hebben. Om dat te bevestigen haalde hij die rode kaart iets later toch maar op. Pas daarna kreeg Kuipers een kans. Trost heeft Kuipers enkel af en toe op rechtsachter geprobeerd en wist niet hoe snel hij Stankov moest halen. Elsen passeert Kuipers ook. Bizar dat je desondanks meent een sneer naar Kuipers te moeten geven, alsof Kuipers onder al die verschillende trainers steeds weer een kans kreeg.

NathanR, even heel duidelijk als laatste regel onder deze post: wat zijn volgens jou de kwaliteiten die een linksachter moet hebben? Je roept steeds weer namen die nooit een kans op linksachter hebben gehad, waar ik me oprecht van afvraag hoe je er in hemelsnaam bij komt dat zij linksachter zouden kunnen staan. Maar een onderbouwing heb ik helaas nooit gelezen. Waar let jij op bij een linksachter, wat verwacht je van een linksachter?


Kuipers heeft 10 wedstrijden lang de kans gehad onder Ruis (met 2 own goals), toen Knops geblesseerd was. Het resultaat ken je, en waar ik me vooral aan stoor is de pas breed en terug op de keeper (nul vermogen om iets op tebouwen).

De kenmerken van een linksachter: zie Labylle
En de speler die deze rol het beste kan invullen momenteel: Opspitaleri (een identieke voetballer)
ps Als de schwalbe (was het er een gisteren?) met Winkens in een penalty had geresulteerd dan was de wedstrijd weer anders verlopen...
De verdeging was gisteren wel goed (ook opbouwend) en het beste deel van mvv.
Dit mvv zou een heel andere ploeg zijn als ipv van Braken, Gunther Tibaut (van 5 jaar geleden) in de spits zou staan.
Dan zou alles veel dreigender worden; vooral de vele aanvallen die meestal in niets eindigen omdat er te weinig scorend vermogen is, ook bij de middenvelders.

Nu terug naar mijn stelling van de laatste 3 weken;
Geenen en Secerovits horen in de basis tegen FC Eindhoven en Mvv heeft 4 goede middenvelders (die weliswaar niet kunnen scoren) maar die je alle 4 moet opstellen
(in de eerste helft had mvv gisteren ook 2 kansen)
Dat betekend dan dat je 4-4-2 moet spelen (bv tegen Sparta)

Waar ik me gisteren weer over verwonderd heb is dat Braken niet gewisseld werd in het begin van de 2-e helft voor Veldmate.
De jongen heeft werkelijk de longen uit zijn lijf gelopen, maar komt meestal 1 seconde te laat en heeft te weinig techniek en is daarom vaak zeer ongelukkig in zijn akties.
Ik zou het hem graag gunnen dat hij succes heeft maar hij kan het niet (nu niet, in 1 jaar niet en ook over 5 jaar ook niet). Zelfs Voorjance had meer talent, maar dat was dus ook niet toereikend.
Ik denk dan ook niet dat Elsen goed genoeg is om met deze groep de playoffs te halen
(hij krijgt wel meer uit de jongens als Ruijs)

Samenvattend kom ik dus tot deze opstelling, dit zijn de beste spelers die mvv momenteel te bieden heeft, bv tegen Sparta
(maar je hebt ook nog goede reserves, vooral in het laatste deel van een wedstrijd)

Castro
Stankov Verdellen Knops Ospitaleri
Smeets vanHyfte Rutjes Secerovits
Schreurs Veldmate

Sorry ik ben gewoon meer kritisch als de gemiddelde mvv-supporter :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2014 18:27
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV Maastricht - FC Dordrecht #70
Voor mij heeft iedereen een applaus verdiend.
Iedereen heeft er voor geknokt en soms met wat risico gevoetbald.
De verdediging stond goed Dord is op 2 kansen na niet gevaarlijk geweest.
Ook gingen ze als het moest vol er onderin en als een Dord speler bal had stonden ze nu met 2 of zelfs 3 man meteen erop.

Middenveld deed het ook gewoon goed maakte allemaal meters Smeets raakte de bal ook vaker kwijt maar pakte de bal vaker meteen terug en vocht ervoor , en dat heb ik ooit wel anders gezien.

Aanval vond en vind ik nog steeds een zwakte al vond ik ook dat hun het goed deden vochten en streden ervoor Schreurs die zeker nog niet de oude won vaker de kopduels terwijl hij een van de kleinste mannen is van het veld.
Braken heeft zich ook helemaal kapot gespeeld.

Dit wil ik elke week zien ze vochten er echt voor hebben alles gegeven wat ze hadden en zie hier het resultaat!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2014 19:52 01 feb 2014 19:56 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
MVV Maastricht - FC Dordrecht #71

Frank Salemans schreef : Er wordt veel gemord op Bryan op de tribune, maar hij is wel de enige middenvelder die risico in zijn spel legt en in ieder geval met aanvallende impulsen de spitsen (?) probeert te bereiken. Zo’n creatieve speler verdient veel meer krediet, ook al gaat er in zijn ijver wel eens wat fout. Hij raakt in zijn eentje in de eerste helft meer ballen dan Rutjes en van Hyfte bij elkaar. Van Hyfte heeft de eerste helft misschien vier keer balcontact gehad (en dat voor een aanvoerder).


Genoten van MVV, zeker van de 2e goal, maar ik heb me juist kapot geërgerd aan Smeets. Zo vaak dom balverlies. Hij komt echt techniek te kort en lijkt ook conditioneel tekort te komen. En als Van Hyfte 4x de bal raakt, kun je erop vertrouwen dat dat 4 goede balcontacten zijn. Bij Smeets houd je je hart vast en volgt in 50% van de gevallen knullig balverlies of net de verkeerde pass. Als je bank van MVV ziet, moet dat toch anders kunnen worden opgelost.


De roeie vond ik dan wel weer heel goed voetballen en Schreurs is (bijna) back, wat een werklust en scherpte. Die sprints die hij constant aflegt zijn nog eens wat anders dan dat drafje van Smeets. Nu nog het scorend vermogen terug vinden, maar dat komt vanzelf wel..

Edit..en waar is de Kuuper opeens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2014 20:12
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2370
Meer
MVV Maastricht - FC Dordrecht #72

Aon de geng! schreef : En ook even vermelden: respect voor de tegenstander, die allemaal, dus ook de bank, bleven staan bij het volkslied....die zie je niet vaak. Ook werden ze niet gemeen bij achterstand, ook dat is wel eens anders geweest. Terecht applaus van ons voor deze spelers, hulde voor onze supporters! :)



Ook mooi dat applause van sommige spelers van dord richting angelside :thumbsup:...gr opa ;).

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2014 21:00
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
MVV Maastricht - FC Dordrecht #73
Is nou echt nergens de samenvatting te zien zonder lid te worden van Foxsports????

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2014 22:06
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV Maastricht - FC Dordrecht #74

Punker73 schreef : Is nou echt nergens de samenvatting te zien zonder lid te worden van Foxsports????


Volgens mij is de samenvatting over een paar dagen gratis te zien op Fox Sports. Zo is nu bijv. ook de samenvatting van Twente - MVV daar gratis te zien, en heb ik me weer flink kwaad kunnen maken om die onterechte penalty.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2014 22:10
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV Maastricht - FC Dordrecht #75

Hill28 schreef :
Genoten van MVV, zeker van de 2e goal, maar ik heb me juist kapot geërgerd aan Smeets. Zo vaak dom balverlies. Hij komt echt techniek te kort en lijkt ook conditioneel tekort te komen. En als Van Hyfte 4x de bal raakt, kun je erop vertrouwen dat dat 4 goede balcontacten zijn. Bij Smeets houd je je hart vast en volgt in 50% van de gevallen knullig balverlies of net de verkeerde pass. Als je bank van MVV ziet, moet dat toch anders kunnen worden opgelost.


Ik heb respect voor ieders mening, maar soms vraag je je af of sommigen misschien niet beter even langs de Specsavers kunnen gaan :dry:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.390 seconden