>
Ontvangen bedankjes 274
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Jacques schreef : Puur voor de 'leukigheid' toch weer eens de man een paar rijen achter me citeren. Eerste helft, Verdellen krijgt de bal in het eigen strafschopgebied voor de voeten met twee Dordrecht-spelers voor zich. Hij schiet hem blind naar voren. Helaas komt de bal bij een Dordrecht-speler terecht. Niet erg, snap ik, niets mis mee. Wat roept onze beste medesupporter? "Ja Smeets, waar ben je nu? Daar had je moeten staan!"
Een paar minuten voor de 1-0, Seceorivc speelt de bal naar Smeets. “Oh nee he, Smeets. Dat is balverlies!” Smeets speelt de bal door naar Stankov, die even rustig langs de zijlijn loopt, met de bal dus aan zijn voeten en voor alle duidelijkheid: in het bezit van MVV. Wat roept mijn achterachterachterbuurman? “Zie je wel! Balverlies!”
Ik vind dat gewoonweg bizar. We hebben er hard om gelachen met zijn allen maar eigenlijk is het triest.
Aon de geng! schreef : En ook even vermelden: respect voor de tegenstander, die allemaal, dus ook de bank, bleven staan bij het volkslied....die zie je niet vaak. Ook werden ze niet gemeen bij achterstand, ook dat is wel eens anders geweest. Terecht applaus van ons voor deze spelers, hulde voor onze supporters!
Jacques schreef :
NathanR schreef : Zoals ik begrijp van deze side gaat Gilles ons straks verlaten.
Helaas zag geen van de trainers iets in hem (Trost, Ruijs, Elsen Hermans).
Waarom weet ik niet (in mijn ogen was hij als verdediger beter als Winkens en Kuipers samen, de lokale geweldenaars, die hier op handen worden gedragen ).
Als hij 50% van hun kansen had gehad dan stond hij nu in de basis, denk ik. (Ze hebben hem trouwens ook nooit als links back geprobeerd).
Allereerst is Gillis een statische verdediger die het van duelkracht en kopvermogen moet hebben, en die opbouwend echt 0,0 waard is. Op linksachter met een rechtsbuiten tegenover zich zou hij iedere wedstrijd na tien minuten duizelig naar het AZM moeten worden gebracht. Ik vind het echt bizar wie jij allemaal als linksachter aandraagt. Sorry, maar ik vraag me echt af of je wel eens naar MVV komt kijken als ik lees wie jij allemaal linksachter zou willen zien. Gillis is tegen een sterke centrumspits een heel goede verdediger. Maar meer dan dat kan hij niet. Goed, van iemand die Lionel Messi linksachter zou zetten, daar kan ik natuurlijk ook geen voetbalinhoudelijke onderbouwing van verwachten.
Daarnaast, hoeveel kansen heeft Kuipers dan volgens jou gehad? Gillis kreeg eerst de kans na de blessure van Knops, en had na die kans al binnen de minuut rood moeten hebben. Om dat te bevestigen haalde hij die rode kaart iets later toch maar op. Pas daarna kreeg Kuipers een kans. Trost heeft Kuipers enkel af en toe op rechtsachter geprobeerd en wist niet hoe snel hij Stankov moest halen. Elsen passeert Kuipers ook. Bizar dat je desondanks meent een sneer naar Kuipers te moeten geven, alsof Kuipers onder al die verschillende trainers steeds weer een kans kreeg.
NathanR, even heel duidelijk als laatste regel onder deze post: wat zijn volgens jou de kwaliteiten die een linksachter moet hebben? Je roept steeds weer namen die nooit een kans op linksachter hebben gehad, waar ik me oprecht van afvraag hoe je er in hemelsnaam bij komt dat zij linksachter zouden kunnen staan. Maar een onderbouwing heb ik helaas nooit gelezen. Waar let jij op bij een linksachter, wat verwacht je van een linksachter?
Frank Salemans schreef : Er wordt veel gemord op Bryan op de tribune, maar hij is wel de enige middenvelder die risico in zijn spel legt en in ieder geval met aanvallende impulsen de spitsen (?) probeert te bereiken. Zo’n creatieve speler verdient veel meer krediet, ook al gaat er in zijn ijver wel eens wat fout. Hij raakt in zijn eentje in de eerste helft meer ballen dan Rutjes en van Hyfte bij elkaar. Van Hyfte heeft de eerste helft misschien vier keer balcontact gehad (en dat voor een aanvoerder).
Aon de geng! schreef : En ook even vermelden: respect voor de tegenstander, die allemaal, dus ook de bank, bleven staan bij het volkslied....die zie je niet vaak. Ook werden ze niet gemeen bij achterstand, ook dat is wel eens anders geweest. Terecht applaus van ons voor deze spelers, hulde voor onze supporters!
Punker73 schreef : Is nou echt nergens de samenvatting te zien zonder lid te worden van Foxsports????
Hill28 schreef :
Genoten van MVV, zeker van de 2e goal, maar ik heb me juist kapot geërgerd aan Smeets. Zo vaak dom balverlies. Hij komt echt techniek te kort en lijkt ook conditioneel tekort te komen. En als Van Hyfte 4x de bal raakt, kun je erop vertrouwen dat dat 4 goede balcontacten zijn. Bij Smeets houd je je hart vast en volgt in 50% van de gevallen knullig balverlies of net de verkeerde pass. Als je bank van MVV ziet, moet dat toch anders kunnen worden opgelost.