MVV Maastricht - FC Dordrecht

04 feb 2014 10:08
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 805
Meer
MVV Maastricht - FC Dordrecht #91
Het gaat hier vooral over Bryan Smeets (die in mijn ogen een prima pot speelde) maar ik heb me vooral geergerd aan Sven Braken. Hij bewees wederom dat hij dit niveau (nog) niet aankan. Hij was met grote voorsprong onze zwakste schakel. Kon werkelijk geen bal vasthouden en lag met grote regelmaat op de grond. Ik wil niet zeggen dat Veldmate in bloedvorm is, maar wat mij betreft moet hij toch echt de voorkeur krijgen boven Braken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Punker73, SoerenBusk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2014 10:24
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
MVV Maastricht - FC Dordrecht #92
genade wat een mooie goal die 2-0 ......... ik denk dat ik hem nog een paar keer terug spoel :)

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ekstertjj

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2014 10:29
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
MVV Maastricht - FC Dordrecht #93

Jim Cemint schreef : Het gaat hier vooral over Bryan Smeets (die in mijn ogen een prima pot speelde) maar ik heb me vooral geergerd aan Sven Braken. Hij bewees wederom dat hij dit niveau (nog) niet aankan. Hij was met grote voorsprong onze zwakste schakel. Kon werkelijk geen bal vasthouden en lag met grote regelmaat op de grond. Ik wil niet zeggen dat Veldmate in bloedvorm is, maar wat mij betreft moet hij toch echt de voorkeur krijgen boven Braken.


Ik ben het daar ook wel mee eens ..... vrijdag op de tribune zat ik me echter ineens te bedenken dat dit wel eens bewust kan zijn dat Braken blijft spelen. Dit seizoen is eigenlijk al min of meer voorbij en volgende seizoen loopt de halve selectie leeg dus in dat geval heb je er meer aan om Braken te laten spelen met het oog op het volgende seizoen en hopen dat hij zich dit seizoen blijft ontwikkelen. Op deze momenten missen wij echt een 2e elftal.

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2014 10:48
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
MVV Maastricht - FC Dordrecht #94
In verdediging van Braken, we hanteren onder Elsen erg veel de lange bal. Braken krijgt vaak een hoge bal van achteruit, met een verdediger in zijn rug. Sven is niet de grootste of de sterkste, dus dan verliest hij veel van die duels. Dat is dan inderdaad zoals Jim Cemint beschrijft, veel op de grond liggen en niet goed een bal kunnen vasthouden. Dat kun je Sven niet echt verwijten, hij is gewoon niet geschikt voor die rol. Zijn kwaliteiten liggen veel meer in op snelheid de man voorbij gaan, de ruimte achter de verdediging zoeken.

Dat gezegd hebbende, vond ik Braken ook gewoon niet zo goed spelen. En als we er blijkbaar voor kiezen om veel de lange bal te gebruiken, dan kun je beter Veldmate opstellen, die zou die rol beter moeten kunnen vervullen. Al heeft Veldmate dit seizoen nog maar bitter weinig laten zien.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2014 13:43
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
MVV Maastricht - FC Dordrecht #95

Jacques schreef :
.....Dat gezegd hebbende, vond ik Braken ook gewoon niet zo goed spelen. En als we er blijkbaar voor kiezen om veel de lange bal te gebruiken, dan kun je beter Veldmate opstellen, die zou die rol beter moeten kunnen vervullen. Al heeft Veldmate dit seizoen nog maar bitter weinig laten zien.


Maar Veldmate kan ook niet veel met zijn rug naar de verdediger toe, hij komt niet verder dan met zijn handen naar achter graaien (?) om zich vervolgens met z'n vot op de grond te laten vallen. We moeten gewoon constateren dat onze aanvallers niet meer dan "halve" zijn, om met de Bok te spreken. Dat is nu eenmaal het lot van spelen in de Juupkesafdeling.
Gewoon dit seizoen proberen uit te zingen -is al moeilijk genoeg-en volgend seizoen hopen op een buitenkansje zoals Sema.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2014 21:44
SoerenBusk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 214
Meer
MVV Maastricht - FC Dordrecht #96

Punker73 schreef :

Jim Cemint schreef : Het gaat hier vooral over Bryan Smeets (die in mijn ogen een prima pot speelde) maar ik heb me vooral geergerd aan Sven Braken. Hij bewees wederom dat hij dit niveau (nog) niet aankan. Hij was met grote voorsprong onze zwakste schakel. Kon werkelijk geen bal vasthouden en lag met grote regelmaat op de grond. Ik wil niet zeggen dat Veldmate in bloedvorm is, maar wat mij betreft moet hij toch echt de voorkeur krijgen boven Braken.


Ik ben het daar ook wel mee eens ..... vrijdag op de tribune zat ik me echter ineens te bedenken dat dit wel eens bewust kan zijn dat Braken blijft spelen. Dit seizoen is eigenlijk al min of meer voorbij en volgende seizoen loopt de halve selectie leeg dus in dat geval heb je er meer aan om Braken te laten spelen met het oog op het volgende seizoen en hopen dat hij zich dit seizoen blijft ontwikkelen. Op deze momenten missen wij echt een 2e elftal.


Ik kan me niet voorstellen dat iemand nu tekort komt en het misschien in 1 of 5 jaar het wel kan. Je hebt techniek of niet (Messi had dat al met 8 jaar). Dat wordt iemand aangeboren, gevoel hebben voor een bal. Net als wiskunde en talen.

Als Braken een goal maakt kan hij er weer een half jaar tegen (dwz dan kan hij weer een half jaar meedoen want hij heeft dan weer krediet opgebouwd als echte Sjeng, bij het subjectieve Maastrichtse puibliek).
Ik ben voor gelijke kansen:
zou dus zeggen laat ze dan beiden 1 helft spelen (ieder van beiden mag zich totaal leeg rennen in 45 minuten). Wie het beste is kun je dan zelf zien op de lange duur. Vorig jaar was Veldmate nog de man toen het goed liep.,,,,
En Maria moet je ook regelmatig laten meedoen. Ook hij doet waarschijnlijk niet onder voor Braken.
Concurrentie is goed, mits je alle gelijke kansen geeft :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2014 09:27
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
MVV Maastricht - FC Dordrecht #97
Wat een raar verhaal weer met je chauvinisme. Drie forumleden op rij geven aan dat Braken niet goed speelde en dat Veldmate een kans mag krijgen. En dat weet je nog zo te draaien dat wij allemaal gekken zijn die enkel Sjengen steunen. :dry: :huh: :huh:

En over je verhaal over aangeboren "net zoals wiskunde of talen". Bizarre vergelijking. Ik heb een redelijk goed gevoel voor talen. Ik kan je uit ervaring verklappen dat 1 of 5 jaar oefening op school en in de praktijk op vakantie mijn Frans spectaculair verbeterde. Wiskunde hetzelfde: dat werd ieder schooljaar beter (niet zoveel beter als mijn Franse taalkennis, maar goed :lol: :lol: ). Dat je schoolvakken als voorbeeld noemt, is juist een teken dat iemand WEL beter kan worden!

Daarnaast scoorde de Messi van jou in zijn eerste seizoen 1 doelpunt in officiele wedstrijden voor Barcelona. In het tweede seizoen kwam hij tot 8 doelpunten. Derde seizoen: 17 doelpunten. Vierde seizoen 16. Vijfde seizoen 38, zesde 47, zevende 53 en achtste 73. Dus ook de heilige Messi werd in de loop der jaren steeds beter. Ook dit voorbeeld slaat dus nergens op.

Ten slotte: Van Nistelrooy speelde eerst drie seizoenen redelijk anoniem bij Den Bosch voor hij doorbrak. Jaap Stam was bij Zwolle en Cambuur drie jaar lang een degelijke, gemiddelde verdediger voor hij via Willem II en PSV zich pas echt spectaculair ontwikkelde. En zo kan ik wel even doorgaan. Er zijn echt heel veel voorbeelden van spelers die een paar jaar nodig hadden voor ze echt tot wasdom kwamen. Die kans moeten ze wel krijgen. Braken, Veldmate en Maria zullen alle drie niet de nieuwe Messi of Van Nistelrooy zijn, maar alle drie kunnen ze zich echt nog wel verbeteren.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Frank Salemans, Euskens

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.333 seconden