MVV - Sparta

23 aug 2014 10:14
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Sparta #61
Teleurstellend resultaat, had er vooraf nog een goed gevoel over. Terecht verloren als je eerlijk bent, maar als scheidsrechter Manschot dat ook is legt hij de bal op de stip en geeft hij keeper Kortsmit een rode kaart. Belachelijke beslissing om Peeters een schwalbe toe te dichten en hem een gele prent te tonen. Wel vreemd dat hij MOTM werd.Op dat moment dus 0-1 en had een breekpunt in de wedstrijd moeten zijn. Daarna ook nog de verkeerde beslissing maken betreft de corner, waar een blinde nog ziet dat Kuipers hem voor de lijn weghaalt en dus ook nog de 0-2 uitvalt. Uiteraard is Coppens hier net als bij de 1e goal van Teijsse debet aan. Eerst dus verkeerd uitkomen en dan wederom een grove fout door de bal weer makkelijk onder zich door laat gaan. Gaf al eerder aan dat ik sterk twijfelde aan zijn capaciteiten. Wederom heeft hij niet het tegendeel bewezen. Na 3 van deze wedstrijden mag Verhulst van mij een kans krijgen, al is dat geen garantie op verbetering.

Al met al heeft Sparta de beste van het spel en kansen gehad al was het ook van hun kant niet groots, daarmee dan toch de overwinning het meest verdiend. Echter die cruciale beslissingen van de scheidsrechter geven deze nederlaag wel een extra bittere nasmaak. We hebben bijna niks gecreëerd, Maria was nog het dichtst bij een treffer. Doet alles goed met het passeren van tegenstanders en dan pech bij de afwerking. Had wel een goal verdiend die actie.

De sfeer was redelijk tot de 0-2 toen was het toch redelijk stil geworden, tussenstand helpt dan ook niet mee. Vooraf voor 20 euro gepind bij Veer zien MVV. Ging allemaal prima en 11 bonnen in de pocket. Enige opmerking buiten de complimenten is dat de druk van het bier in de rust niet goed was had ik het idee. Dan drinkt een halve liter niet zo lekker. Maar zal wel weer goed komen ga ik vanuit.

Trouwens die linksback Teijsse mogen ze wat mij betreft meteen hier binnenhalen. Zowel bij Oss, Helmond en als Spartaan gisteren haalde hij werkelijk alles weg, klasse speler. Onbegrijpelijk dat FC Utrecht hem telkens uitleent aan Jupiler League ploegen, kan daar zo mee in de Eredivisie.

Hier trouwens duidelijk te zien volgens mij dat Kortsmit Peeters gewoon pakt:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2014 10:16
Sjop
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV - Sparta #62
Mvv heeft een te laag nivo. Met dit team draai je wat geluk onderaan in de middenmoot mee. Onze keeper heeft het niveau nog lang niet. Geen goede trainer. diverse spelers niet eerste divisie waardig. Er zitten wel een paar uitschieters tussen gelukkig. We moeten het er maar mee doen. Beter dan een faillissement. We kunnen tenminste nog gaan kijken. Het is niet anders.

23 aug 2014 10:28 23 aug 2014 10:29 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
MVV - Sparta #63

Anna D. schreef : Teleurstellend resultaat, had er vooraf nog een goed gevoel over. Terecht verloren als je eerlijk bent,

Ik vond het verslag in DDL wel goed. In de eerste helft had Sparta het iets verzorgdere spel, maar vrijwel alle kansen kwamen voort uit onze onzekere verdediging (doelman voorop), nog niet eens doordat sparta zo goed speelde.

In de 2de helft heb ik maar zeer weinig kansen van Sparta gezien, maar toch een aantal goede mogelijkheden van MVV. Als je dan een duidelijke penalty onthouden wordt en daarna opnieuw genaaid wordt door de scheids houdt het natuurlijk op.

Ik begrijp je opmerking dan ook niet dat Sparta verdiend gewonnen heeft. Dat Sparta een betere selectie heeft wisten we van tevoren, MAAR een helft verzorgder spel staat in mijn ogen niet gelijk aan een verdiende overwinning, zeker niet in de Juup league!

23 aug 2014 11:33
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Sparta #64
Resultaat is teleurstellend, maar ik zie wel perspectief bij dit MVV. Het is een jonge, nieuwe ploeg, dat tijd nodig heeft om op elkaar ingespeeld te raken.
Hikspoors was in mijn ogen de beste man, dus ik snap eigenlijk niet wie er stemt voor Peeters als MOTM tijdens de wedstrijd. Zo denderend vond ik hem niet. Dit gold eveneens voor onze flankspelers waar MVV het vooral van moet hebben (Brouwers en Croux). Die waren onzichtbaar. Braken wordt ietsjes beter als spits. Hij wordt al aardig balvast. Er zit nog rek in deze jongen. Smeets, die tegen Jong PSV in de tweede helft zeer verdienstelijk speelde, was vandaag weer een drama. Veel balverlies, te laconiek in sommige momenten. En achterin (incl. Coppens), tja, dat is nou eenmaal de zwakste linie van MVV. Moustafa mocht af en toe eens invallen afgelopen seizoen, van hem kun je niet verwachten dat hij er 38 wedstrijden staat (+ nog eens bekerwedstrijd(en)). Hetzelfde geldt voor Kuipers. Die zijn er (nog) niet klaar voor.
Helaas hebben we geen type Delahaye, die de mouwen opstroopt en zegt: 'G%dv......., nu gaan we er vol bovenop'.

Maar nogmaals, ik zie wel perspectief bij dit MVV. Er zijn nog 35 wedstrijden te gaan, het staat kort op elkaar.

Op naar maandag voor de drie punten bij Jong Twente.

23 aug 2014 11:46
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
MVV - Sparta #65
Mie leef mestreech. Heb je dan niet gezien dat alle maar dan ook alle aanvallen onbegrijpelijk over rechts gingen waar Sparta hun beste verdediger had staan. Logisch dat Croux dan onzichtbaar wordt....Want als er die zeldzame aanval over links kwam, werd het ook dreigender in de 2e helft.

23 aug 2014 11:55
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
MVV - Sparta #66
Ik heb Croux in ieder geval heel vaak verdwaald zien staan wachten op de bal die nooit kwam omdat ALLES over rechts ging.

23 aug 2014 12:06
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Sparta #67
‘Gebore oet leefde, gedreve door passie’ . Chapeau.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Raffalaldo

23 aug 2014 13:11 23 aug 2014 13:15 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Sparta #68

Schapendonk schreef : Ik heb Croux in ieder geval heel vaak verdwaald zien staan wachten op de bal die nooit kwam omdat ALLES over rechts ging.

Overigens wisselde Croux en Brouwers veelvuldig van vleugel. Opvallend vond ik dat in tegenstelling tot de laatste seizoenen toen bij een hoekschop door de tegenpartij het hele elftal van MVV zich angstig terugtrok in het eigen strafschopgebied gisteren m.n. Croux bij een hoekschop van Sparta in de omgeving van de middellijn bleef zwerven en zo minimaal 2 spelers van Sparta aan zich bond.
Verder vond ik Hawbir Moustafa m.n. de eerste helft goed dreigend opstomen met enkele strakke voorzetten die helaas niet werden afgewerkt door de MVV spitsen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Gianni Bruno

23 aug 2014 13:26
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Sparta #69
Het moet echt veel beter gaan worden het voetbal als het zo door blijft gaan gaan we ergens onderin eindigen.
Coppens was weer niet in zijn beste doen , waarom niet Verhulst proberen?
Achterin zou ik Maatsen eens proberen.

23 aug 2014 14:13
Heukske
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
MVV - Sparta #70
MVV speelde gewoon veel beter... Wanneer word er nou eens wat gedaan aan al die scheidsrechters en grensrechters pffff... elke week is het wel weer raak hier in de Geusselt

23 aug 2014 14:20
You Are
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV - Sparta #71
Eerste helft was vrij matig/slecht..
Tweede helft laat MVV zien ook vrij aardig te kunnen voetballen, maar goed de kansen die we krijgen gaan niet erin.
Momenteel is het nog allemaal "net niet" , helaas heeft dat ook te maken met kwaliteit/pech.

Vooraf verwachte ik veel van bijvoorbeeld Brouwers, maar je zou bijna vergeten dat die in de basis staat.. heeft die überhaupt wel de bal gehad?
We hebben momenteel een keeper die dus absoluut geen punten voor je gaat pakken, tot nu toe bijzonder matige indruk gemaakt. Moustafa leuke back-up niet meer dan dat. Kuipers is gewoon een blok beton,maar mist zoveel voetballend vermogen.. elke bal wordt blind naar voren gerost. Knops en Marco vind ik wel 2 solide verdedigers!
Middenveld is wel oké .. Smeets en Peeters hebben een goeie trap, goed overzicht en Hikspoor werkt hard.
Al hoop ik dat Vorthoren snel fit is en hij de plaats van Hikspoor inneemt! Voorin .. als beide flankspelers onzichtbaar zijn wordt het ook voor Braken een moeilijk verhaal. Braken lijkt zich wel te ontwikkelen tot een sterke spits! Maakt ook behoorlijk veel meters, probeert te kaatsen, technisch ook niet slecht.. alles beter dan Veldmate in ieder geval.

Pak die moffen!

23 aug 2014 14:21
Aon de geng!
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV - Sparta #72
Drukloos voetballen? Dat horen we al jaren! Nu wordt het tijd om de trouwe suporters eens te belonen! Dit moet echt een jaar van resultaten worden anders is het einde oefening voor veel suporters ... en misschien wel voor heel MVV..
Triest, maar het is schijnbaar niet anders.

23 aug 2014 14:50
Ster_Drager
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV - Sparta #73
Jonge jonge jonge... wat een zeikerds hier !! Mvv heeft er alles aan gedaan om te winnen tegen een altijd moeilijk sparta. Oke de keeper was niet goed maar de scheids en grens hebben de hele wedstrijd verneukt! Met normale scheids had je hier minstens gelijk gespeeld of gewonnen. Mvv toonde veerkracht. De duitsers spelen niet geweldig als ik de uitslagen bekijk tegen die ploegen als telstar en eindhoven. Ik wil hun wel eens tegen sparta zien. Mvv heeft kans tegen dit r*da punten te pakken want het blijft toch een derby wat altijd alle kanten uit kan. Met volle moed naar Duitsland de 31e !!!

23 aug 2014 15:25
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Sparta #74
Ik vind de reacties ook erg negatief. Natuurlijk, verliezen (zeker tegen twaalf man) is altijd bitter, maar om het team/ trainer/ bestuur nu zo af te kraken? MVV heeft gevochten voor wat het waard was en was gisteren grotendeels gelijkwaardig aan Sparta. MVV weet i.t.t. vorig seizoen meer kansen te creëren. Elke vrije trap, zeker als die getrapt wordt door Peeters, levert gevaar op. Hikspoors speelt verdienstelijk, Braken werkt keihard en gaat voorop in de strijd.

Voor mij was Peeters MOTM: gevaarlijke vrije trappen en de niet gekregen penalty: hij zorgde voor het meeste gevaar. Deze man gaat de rol van Van Hyfte overnemen in dit jonge MVV; let maar op.

Wat ik alleen niet begrijp is dat MVV Croux zo weinig aanspeelt; hij is toch de man met de beslissende demarrage en actie. Hij heeft misschien twee ballen diep gekregen.

De keeper oogt inderdaad onzeker: een grabbelaar. Niet goed voor mijn hart en bloeddruk. Ik kan me voorstellen dat een verdediging daar nog onzekerder van wordt dan ze al zijn. Het manco van dit MVV ligt duidelijk in de verdediging.
En wat betreft volgende week zondag: aan het geluk van Roda JC (drie wedstrijden op rij niet terecht gewonnen, als ik de berichtgeving mag geloven) komt ooit deze maand een einde. Laat de laatste dag van de maand maar eens het geluk aan Roda's tegenstander. Ik ben niet zo pessimistisch over de kansen daar, maar Maatsen en erbij en eventueel Verhulst in de goal, zou de kans op gelijkspel of overwinning doen vergroten.

En de scheids, wat moet ik daar nog over zeggen? Hij drukte te nadrukkelijk een stempel op de wedstrijd ten nadele van MVV. Laat ik het daar bij houden en netjes blijven........
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk

23 aug 2014 17:41
serke
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV - Sparta #75
Belachelijk wat een samenvatting op l1. Zend dan niks uit, mafkezen.

Tijd voor maken pagina: 0.355 seconden