MVV - Telstar

25 aug 2015 09:35
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 306
Meer
MVV - Telstar #46

aait wief schreef : Seizoen 2015-2016: 2 down, 5 to go! (al 2 thuiswedstrijden in een gezapige grafstemming. Er komen nog 2 thuiswedstrijden tegen Jong-teams...


Eentje toch nog maar? Jong Twente is eruit gestapt, toch? ;)

Geen beste wedstrijd, maar wel een verdiende overwinning. Had nog meer moeten zijn op het einde.

Maar oei oei achterin blijft het comedy capers. Pereira en af en toe Coppens maken me wat, en ook een niet fitte Knops (die gewoon noodgedwongen moet voetballen omdat de Kuuper geblesseerd is) maakt geen goede indruk. Hopelijk komt er nog iets bij voor achterin.

Vond zelf Ippel MOTM, die gast zag je overal op het veld, goede stofzuiger. Polizzi leuke pot gespeeld en van Labylle kwam de meeste dreiging. Peeters weinig gezien, Nys een mindere match maar een goede goal en Martina weer een goede invalbeurt.

Jammer van de matte sfeer, maar zoals Pinobel ook zegt: de Ultras zijn in principe niet verantwoordelijk voor de sfeer, die kan iedereen maken, het zijn echter wel de aanjagers. Je kunt het wel niet eens zijn met de maandag en wedstrijden tegen de "Jong-teams" maar tegen zo'n orgaan als de KNVB win je dit helaas niet. Uiteindelijk is MVV de dupe omdat je ze niet steunt.

Ondanks de zeer krappe selectie heeft MVV een redelijke start van de competitie. Hopelijk komen er nog 2 à 3 spelers bij de laatste week (voor achterin en voorin), indien dit financieel mogelijk is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2015 09:56
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV - Telstar #47
Ik heb gisteren een matige wedstrijd gezien. Het eerste kwartier was goed, met een fel MVV die al vroeg stoorden. Telstar wist niet waar ze met de bal naar toe moesten. Maar daarna werd het wat matter en werden er eigenlijk geen echte openingen gevonden.

De tweede helft was amusanter, al was het voetballend niet geweldig. Het middenveld van MVV maakt een gedegen indruk; een goede mix van ballen-afbakkers en spelers die het spelletje zien. Ik vond het centrum van de verdediging traag ogen. Pereira krijgt dan alles over zich heen, maar waar is de rugdekking dan door zijn collega’s? Ik vind met name Knops nog niet die zekerheid uitstralen die je zou mogen verwachten. En ook Coppens is onzeker en soms wat link/onhandig bij het weer in het spel brengen van de bal. Hij name een paar keer onnodige risico’s en bracht zijn medespelers in de problemen.

De aanval verliep eigenlijk alleen goed als Labylle zich ermee ging bemoeien. Gisteren kwamen de impulsen en ideeën van hem, zeker in de tweede helft. Croux speelde ook lekker fel, maar had in de tweede helft zijn kruit verschoten, zo leek het.

Al met al een verdiende overwinning, waarin ik toch drie goede (!) kansen voor Telstar zag, tegenover een stuk of vijf voor MVV. Toch wel lekker als je ook een mindere wedstrijd weet te winnen.

En wat betreft de afwezigheid van de Ultras: ik heb in mijn leven inmiddels geleerd (van een burnout van 15 jaar geleden flink wat wijzer geworden) dat je alleen energie moet stoppen in zaken die je kunt beïnvloeden. Accepteer zaken die je niet kunt veranderen en richt je op positieve zaken waarmee je met hart en ziel verbonden bent: dat werkte in ieder geval bij mij. Naar mijn mening ressorteert het wegblijven van de Ultras geen enkel effect voor het voetbal in het algemeen of voor MVV. Ze zullen zichzelf wel heel principieel vinden (en wellicht is het dat ook) en dat kan een goed gevoel van identiteit geven. Maar het heeft mijns inziens gewoon geen effect. Je benadeelt je club omdat je je eigen ego als groep “kijk ons eens een statement maken” belangrijker lijkt te zijn dan het belang van je club. Als MVV er nu voor 1% baat bij zou hebben, dan zou ik nog zeggen “laot goon”, maar ik zie een effect van 0,0%. Jammer; ik zie alleen maar verliezers in deze kwestie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Oaktree, middenstip, jovkle, Aon de geng!, Brncic, Sjop, Janepie, Frostie_999, Sjuulke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2015 10:22
Aon de geng!
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 125
Meer
MVV - Telstar #48
Over het algemeen een slechte wedstrijd, terecht gewonnen, Polizzi MOTM.
Chapeau voor Trepke B, jullie probeerde er nog iets van te maken! :applaus: spelers mogen wat langer bij jullie blijven....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2015 10:30
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV - Telstar #49
buiten het feit dat niemand er iets mee bereikt kost het MVV ook geld.
Alleen al de drank die deze mensen drinken gaat ons geld kosten zeker met 6 wedstrijden op maandag.

Ik vraag dat ook af of het bij fortuna thuis en uit ook zo rustig word.
Ik respecteer hun mening, maar ben het er niet mee eens.
Sommige spelers weten niet eens wat voor sfeer wij kunnen maken in de geuselt. Moeten die nu echt 2 maanden wachten om dit mee te maken. Kom op.

Kom zuipen, kom schreeuwen , blijf zeiken, blijf klagen maar maak wel wat sfeer
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kotspoejer, Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2015 10:32 25 aug 2015 10:38 door Frostie_999.
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 398
Meer
MVV - Telstar #50

Aon de geng! schreef : Chapeau voor Trepke B, jullie probeerde er nog iets van te maken! :applaus: spelers mogen wat langer bij jullie blijven....


En dan ben ik nog op vakantie :-p


Maar goed, zijn er mensen van de Ultras die hier meelezen en hun licht over deze zaak kunnen laten schijnen? Ben ik toch wel benieuwd naar, zeker omdat het groot deel van de overige supporters aangeeft er niet achter te staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2015 10:37 25 aug 2015 10:39 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
MVV - Telstar #51
Gister tevreden naar huis gegaan, we hebben die pot dik verdiend gewonnen, paar goede kansen gezien die de scoren echt wel hoger hadden doen laten uitvallen

Genoten van Labylle , ongelofelijk dat hij bij ons speelt, zijn tegenstanders stuurt hij gewoon bijna iedere actie het bos in en zorgt direct voor dreiging en gevaar , samen met Ippel was hij voor mij de beste van t veld , alhoewel Ippel nog bijna en behoorlijk foutje maakte op t eind van de match die ons bijna fataal werd

Blijkbaar heb je dus maar 2 kanjers nodig om het niveau Telstar onder de mat de te voetballen, want t voetbal van die arrogante trainer Vonk stelt werkelijk helemaal niks voor.

Begreep gister dat er nog minimaal 3 contract spelers moeten bijkomen deze week , ben benieuwd naar de invulling daarvan.
Kan niet anders dan dat er ook een centrale verdediger bijzit
Voorin zijn we beter als vorig jaar met Rajcomar en straks Verheijdt en op t middenveld hebben we met Ippel en Nys 2 prima spelers staan, als ook nu Peeters vaker zijn niveau haalt dan zit dat best goed.

Achterin valt me dit jaar Moustafa wel verdedigend wat tegen , maar goed , die jongen heeft een enorme drive die gaat zich wel herpakken.
Knops ben ik nooit fan van geweest, een kleurloze verdediger vind ik dat die volgens mij niet in staat is om een defensie na behoren te leiden , jammer dat we een type Verdellen niet meer hebben.

Wat betreft de sfeer, heb gister de 2de helft bij trepke B gevolgd, leuk om te zien dat mannen op middelbare leeftijd zonder hun medicijnen op zak toch naar t voetbal mogen gaan kijken :) , zonder gekheid leuke sfeer daar.
Wat betreft de Ultras , daar is nu al veel over gezegd en geschreven, het is natuurlijk aan hun welke standpunten hun innemen, ik ben het met Frank eens dat we misschien over dat punt moeten heen zetten en onze club ondersteunen zodat we een keer wegkomen uit die JL zodat we ere-divisie gaan spelen en dus veel minder vaak op die maandag spelen en van die 2de teams af zijn.
dat voelt dat misschien tijdelijk als een nederlaag of toegeven aan, en dat voelt zeker niet goed , maar ik denk dat de dankbaarheid van de MVV supporters en spelers dat gevoel ruimschoots goed maken en dat gevoel zal moeten overheersen

Dus Snuf en mannen regel dat en zet je daar overheen en doe t voor MVV

Heb vertrouwen in vrijdag, waarom ook niet , winnen is vertrouwen kweken , 8ste plek nog 7 te gaan !! :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, jovkle, SJENG@BOSCHPOORT, Brncic, Kotspoejer, Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2015 11:23 25 aug 2015 11:25 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - Telstar #52
Ik vond het een povere wedstrijd. Pas in het laatste kwartier kwam de boel op gang en toen ontstonden de ruimtes. Die keeper van Telstar speelde een puike wedstrijd. Die Wesley Zonneveld mag MVV op haar lijstje zetten voor toekomstige transfers. Ook dat schot van Pollizi hield hij katachtig uit het doel, negen van de tien keer gaat zo'n bal erin. Gelukkig zag hij het schot van Nys te laat.

Achterin vond ik MVV heel onzeker spelen. Vooral dat kanonsschot vanaf de middenlijn van Moustafa terug op de keeper in het zestienmetergebied was hart verzakkend, Jo stond al naast hem en kreeg hem bij toeval op de schenen, gelukkig floot de scheidsrechter voor een overtreding. Pereira die als laatste man een aanvaller gaat poorten richting eigen doel. Coppens die een rustmoment inlast en daarna de bal weer direct in de voeten van de aanvaller plaatst. Nee het was niet goed. Hoewel ik Pereira een betere wedstrijd vond spelen, dan vorige week.

Maar Telstar was een irritante ploeg die naar alles schopte wat ze zagen. Peeters hield de bal hierdoor te lang vast, die moet blijven rollen, want ze stampen je hem gewoon van de voeten. Croux miste de scherpte. Ik vond Ippel, Labylle, Nys en Pollizi de bepalende spelers afgelopen wedstrijd.

Ik ben niet snel een klager over de scheidsrechter. Maar ik vond hem zeer zwak fluiten. Bij het opstootje krijgt Ippel een slag in zijn gezicht, loopt netjes weg van het incident, en wordt alsnog getrakteerd op een gele kaart, net als de dader. Wat is dan de beloning voor het goede gedrag? Ook de sliding van Shermar was puur op de bal, toch wordt er een vrije-trap gegeven. Belachelijke beslissingen, die je wel eens de wedstrijd kunnen kosten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Raffalaldo, Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2015 11:45 25 aug 2015 11:50 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV - Telstar #53
Ik snap het statement van gister niet. Want Jong Teams, ik snap, maandag vanwege F*X ik snap, maaaaar maandag als EXTRA SPEELRONDE is toch al jaaaaren, ook in het tijdperk van voor F*X in de juup???? Onbegrijpelijk.

Verder vond ik Rajcomar goed spelen, wat een aanspeelpunt! Zag hem een bal verliezen en hij rende als een gek erachter aan..Dat zag ik hem 4 jaar geleden nooit doen. Dus hij wint wat respect van mij

Eindhovuhhh we komen!! Fuck YOU!

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2015 12:07
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV - Telstar #54
Het was geen mooi voetbal, maar tegen dit soort ploegen die zo spelen kun je ook geen mooi voetbal tegen spelen.
Maar we winnen gelukkig wel. Vaker verlies je juist dit soort wedstrijden dan ook nog ongelukkig.
Met Rajcomar als goede aanspeelpunt en goede acties van o.a Labylle en Croux hebben we best een goed elftal.
Ik denk met dit elftal en nog wat aanvulling (Vooral verdedigend)dat we best ver kunnen komen.
Ook Pollizi valt me heel erg op goede speler en zeker een aanwinst voor dit seizoen.

Ik blijf het jammer vinden dat de ultras toch niet komen naar dit soort wedstrijden, de knvb lacht hier alleen om.
En ik zie ze liever niet lachen en je hebt de club er alleen maar mee want lopen toch wat geld mis van het bier enzo.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2015 12:10
Kotspoejer
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 134
Meer
MVV - Telstar #55
Herstel Napoleon! Nog maar 5 plaatsen te gaan, want Jong PSV en Achilles tellen niet mee!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2015 12:33 25 aug 2015 12:34 door josoetgebrook.
josoetgebrook
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 63
Meer
MVV - Telstar #56
Gisteren een wedstrijd gezien waar voor iedere meter werd gevochten, bij vlagen goede combinaties, maar ook een aantal risicovolle acties dus gelukkig goed afliepen. Vooral Ippel was overal te vinden.

Telstar ging overduidelijk voor een punt. Al na een kwartier begonnen ze met tijdrekken. Hier had de scheidsrechter al in de eerste helft tegen moeten optreden. Probeerde MVV ook vast te zetten en daar had MVV veel moeite mee, het was zeer lastig om de vrije man te vinden.

De scheidsrechter vond ik ondanks enkele fouten beslissingen niet slecht, hij liet ook veel toe waardoor de wedstrijd niet nog trager werd.

Wat me wel opviel, was dat beide teams de bal veelvuldig door de lucht speelden. Met de wind die gisteravond stond, vloog iedere hoge bal onbedoeld een andere richting uit. Lijkt me dat je met dit soort weersomstandigheden meer over de grond speelt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2015 12:43
Josef1982
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 61
Meer
MVV - Telstar #57
3 punten is wat telt, wedstrijd was van een laag niveau.

Wat betreft de sfeer:
Weet niet wat t bij de ultra's was..
Maar op Trepke b missen we 2 man die normaal beginnen en goed mee zingen. Als die er niet zijn kakt alles in elkaar...
Zo een kartrekkers heb je nu eenmaal nodig!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2015 12:47
Kotspoejer
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 134
Meer
MVV - Telstar #58
Misschien voor de ultra's een seizoenkaart voor uitwedstrijden invoeren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2015 13:45 25 aug 2015 13:46 door MVV4life.
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV - Telstar #59
Euver de sfeer. De ultras zien tege de jong-teams en tege de invloed vaan TV op de wedstrijddaog.
Volges miech is eederein ut dao mèt eins, zoewel supporters, sponsors en besture, vaan eeder club.

De ultras maage die meining hubbe en ze zien dao principieel in, ouch dao is niemand tege, volges miech.

Op de maondaag zien d'r zoewiezoe al minder luij, dus minder umzat, noe nog minder luij, oet principe, dus nog minder umzat.
Supporters en sponsors motte ouch werreke op dinsdag...

Euverigens de invloed vaan Fox is, zoe wie iech hub begrepe, minder es wats diech verwachs. De echte invloed keump vaan de 5 groete clubs, die wille neet tot hun jong team speult tijdens internationale weekende.

De proof mèt de jong teams is aofgelope en ut zal dus veurleupig zoe blieve. Mèr aongezeen ut in belang is vaan alle clubs, sponsors en supporters, is ut welliech tied um te kieke nao 'n aander invulling vaan ut protes. Landelik?

Mèr good. Ultras zegke altied, geer maag ouch zellef sfeer make. Tot noe tow veel dat tege. Laote veer us op de "protes" daog samegoeje en sfeer make! Dat zal ieder lukke.
Iech hoop daan ouch dat eederein wat klaog, daan ouch mèt deit.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2015 13:55 25 aug 2015 13:56 door kribbebieter.
kribbebieter
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 95
Meer
MVV - Telstar #60
Ik denk dat de ùltras gewoon weer aanschuiven binnenkort en dan komt dit weer terug:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.388 seconden